Originally posted by jarnori
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVenttiilille ei ole muutoksen jälkeen käyttöä. Ohjaus venttiilille tulee Webalta ja venttiilin poisto aiheuttaa Weban toiminnan estävän vikakoodin, joten tuo vastus simuloi sähköisesti sitä venttiiliä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostEn ymmärrä miksi pitää tehdä asiat vaikeaksi (letkumuunnoksia) kun saman asian ajaa sillä että laittaa tuon vesiventtiilin piuhaan vastuksen jolloin venttiili ohjaa aina webastolta moottorin läpi lämppärille.
taisi nuo veden kulku suunnat mennä hiukan sekaisin ??
webastolle <---- tulee koneelta "kuuma" vesi ja Webastolta MENEE ---> kuuma vesi lämpötilan säätöventtiilien kautta lämppärin kennoille__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Mulla on toiminut nyt 3 vuotta tuo pelkkä vastus (15 ohm) ja mitään toimintahäiriöitä ei ole ollut. Resistanssi olisi saanut olla suurempikin, jotta lämpöä ei synny niin paljoa, mutta enpä ole viitsinyt rassata kun toimii. Vastuksen (teho) pulttasin tukiputken kirkkaan pellin taakse kiinni ja piitahnaa väliin, niin koko viritys ei edes näy. Johtojen päälle mustaa räkäerkkaa, niin modausta ei huomaa.
Alkujaan tämän vastusmodauksen löysin täältä palstalta.
Originally posted by e46touring View Postpelkkä vastus viritys toimii siihen asti kun vesiventtiilin tiiviste pitää ja estää paluukierron T haarasta joka on lämmityslaitteen paluulinja.
taisi nuo veden kulku suunnat mennä hiukan sekaisin ??
webastolle <---- tulee koneelta "kuuma" vesi ja Webastolta MENEE ---> kuuma vesi lämpötilan säätöventtiilien kautta lämppärin kennoilleF11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postpelkkä vastus viritys toimii siihen asti kun vesiventtiilin tiiviste pitää ja estää paluukierron T haarasta joka on lämmityslaitteen paluulinja.
taisi nuo veden kulku suunnat mennä hiukan sekaisin ??
webastolle <---- tulee koneelta "kuuma" vesi ja Webastolta MENEE ---> kuuma vesi lämpötilan säätöventtiilien kautta lämppärin kennoille
Oletan että vesiventtiilin tiiviste kyllä pitää. On se ainakin nyt vuoden pitänyt ja systeemi on toiminut kuin junan vessa.
Itse käytän 47 ohmin vastusta ja hienosti toimii.
Nyt pitäisi tehdä vastaava kikka E92 325xi:lle mutta en saa sen kaavioista selvää miten kierto siinä tapahtuu...
Comment
-
-
Originally posted by Jamo64 View PostKyllä minulla moottori lämpee, vaikka ei ole tehty letku muutoksia. Auto 530 da 04 E61 Niin saksan pojista en sit tiedä mitä ovat tehneet, mutta ei ainakaan letku muutoksia ole tehneet minun autoon.
Mullakin juuri vastaavassa autossa webasto lämmitti ekana talvena myös konetta, tokana talvena sitten ei enää. Akuutimpi vika tuolloin oli, että ajossa hävisi lämpimän ilman tuotto sisälle. Päädyttiin tekemään tuo "letkujen puukotus" jättämällä vanha venttiili kuitenkin sähköpuolen vastukseksi. Muutos korjasi molemmat viat. Päätelmä oli muistaakseni niin että venttiili oli jumittanut ekana talvena siten, että webasto pääsi lämmittämään myös konetta, tokana talvena sitten niin että webasto lämmitti vain sisätiloja, mutta myöskään ajossa venttiili ei auennut jolloin koneen tuottama lämmin vesi ei päässyt sisätilan kennoille.
Comment
-
-
Originally posted by Jake79 View PostTyhmä kysymys:
Kun laitetaan tuo vastus ja putket poistetaan vesiventtiililtä niin jääkö venttiili tuonne paikoilleen vai otetaanko se kokonaan pois niin, että tuo "sähköjohto" jää roikkumaan vapaasti lokasuojan sisälle?
Comment
-
-
Tiivisteen poistoa tässä harkitsen ja olenkin lukenut näistä eri vaihtoehdoista täältä.
Yhteenvetona lukemastani kysyisinkin, että mitä eri vaihtoehdoilla saavutetaan tai onko jostain jotain haittaa?
1. Poistetaan kartiotiiviste ja koko holkki
2. Poistetaan kartiotiiviste ja jätetään holkki
3. Tehdään viilto kartiotiivisteeseen ja jätetään holkki
4. Korvataan kartiotiiviste o-renkaalla ja jätetään holkki
Comment
-
-
Originally posted by Voodoo View PostTiivisteen poistoa tässä harkitsen ja olenkin lukenut näistä eri vaihtoehdoista täältä.
Yhteenvetona lukemastani kysyisinkin, että mitä eri vaihtoehdoilla saavutetaan tai onko jostain jotain haittaa?
1. Poistetaan kartiotiiviste ja koko holkki
2. Poistetaan kartiotiiviste ja jätetään holkki
3. Tehdään viilto kartiotiivisteeseen ja jätetään holkki
4. Korvataan kartiotiiviste o-renkaalla ja jätetään holkki
Juurikin näin itellä on webaston muutos myös eessä kun ei lämpene muu kun hytti niin tosiaan voisiko joku vastata tuohon? Ja sitten lisää kymyksiä eli jos tekee jonkun näistä edellä mainituista niin ajaako se saman asian kun esim niiden vastuksien laitto ja letkujen yhisteleminen? Vai tosiaan sama asia eripaketissa ns. Tuo tiivisteen poisto vaikuttas helpoimmalta hommalta(halvimmalta) onko siitä ilmaantunut autoihin vikakoodeja ja toimiihan ajastus ja kaukosäätö webastoon edelleen normaalisti? KiiiitooosSkoda octavia RS 2.0TSi -14
Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
Ski-Doo renegade backcountry X -14
Comment
-
-
Mielestäni pelkkä vastuskytkentä on ehdottomasti paras ratkaisu jos ei koko ventiilin poistoa haluu tehdä. Operaatio on helppo, nopea ja toimiva kunhan tietää minkä johdon katkaisee. Mitään ei tarvitse purkaa ja lopputuloksena on suljettu yksinkertainen kiertoo (oletuksena että ventiili on kunnossa, eli pysyy täysin kiinni virrattomana), eli webastosta sisätilan kennolla sitten moottorin läpi ja takaisin webastolle. Tiivistemodifiointi joka ajaa samaa asiaa taas synnytää sekavan kierron sekä vaati renkaan, sisälokasuojan ja ventiilin irrottamista.
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostMielestäni pelkkä vastuskytkentä on ehdottomasti paras ratkaisu jos ei koko ventiilin poistoa haluu tehdä. Operaatio on helppo, nopea ja toimiva kunhan tietää minkä johdon katkaisee. Mitään ei tarvitse purkaa ja lopputuloksena on suljettu yksinkertainen kiertoo (oletuksena että ventiili on kunnossa, eli pysyy täysin kiinni virrattomana), eli webastosta sisätilan kennolla sitten moottorin läpi ja takaisin webastolle. Tiivistemodifiointi joka ajaa samaa asiaa taas synnytää sekavan kierron sekä vaati renkaan, sisälokasuojan ja ventiilin irrottamista.
OK, tuo voisin olla hyvä kun nyt näitä lukenu vaan nopein homma tähän hätään voisi olla tuo tiivisteen pois vesiventtiilistä niin sillä saisin lämpeemään moottorin, kun ei oo kukaan tainu kertoa täälä että olis vikaa siitä tullu.
Miten muuten on tuo webaston käyttö kun se lämmittää autoa niin voiko auton käynistää ja lähteä ajamaan kun vaikka lämmitystä on 10min jäljellä vai sammutatteko webaston ennen käynistystä vai sammuuko itsestään?Skoda octavia RS 2.0TSi -14
Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
Ski-Doo renegade backcountry X -14
Comment
-
-
Originally posted by pemaristiE60 View PostMiten muuten on tuo webaston käyttö kun se lämmittää autoa niin voiko auton käynistää ja lähteä ajamaan kun vaikka lämmitystä on 10min jäljellä vai sammutatteko webaston ennen käynistystä vai sammuuko itsestään?
sammuu sitten kun tarvis ja käynnistyykin taas tarvittaessa
Mielestäni ainoa juttu mikä pitää ottaa huomioon tuon weban kanssa on lyhyet pätkäajot.
Jos weba ei ehdi edes kunnolla käynnistyä ja sammutetaan heti (auto sammutetaan)
karstoittuu weba ja tulee ongelmia... ja tietysti akkun kanssa saa olla tarkkana.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by pemaristiE60 View PostOK, tuo voisin olla hyvä kun nyt näitä lukenu vaan nopein homma tähän hätään voisi olla tuo tiivisteen pois vesiventtiilistä niin sillä saisin lämpeemään moottorin, kun ei oo kukaan tainu kertoa täälä että olis vikaa siitä tullu.
Comment
-
Comment