Ookoo, järkeilin asian näin:
-Venttiili päästää lepotilassaan lämmintä VAIN moottorin kiertoon.
-Mikäli tiiviste poistetaan -ja venttiili on edelleen alkuperäisen ohjauksen takana- on kierto ainoastaan sisätiloille.
Lämmintä "vuotaa" tässä tapauksessa karan ohi myös moottorin vesikiertoon, näitähän on tehty paljon?
Siten, jos venttiili pakoitetaan johdot katkaisemalla lepotilaan JA poistetaan O-rengastiiviste, pitäisi (kai) vettä päästä jatkuvasti karan ohi myös sisätilakiertoon. Eli suurin osa edelleen moottorille venttiilin lepotilan mukaisesti, mutta puuttuvan tiivisteen vuoksi myös sisätiloille.
Mikä meni pieleen?
Edit:
Disabloidulla venttiilillä, tiiviste paikoillaan:
-20C, 30min lämmitys. Moottorinlämmöt 36C, lasit sulana. Eli sisätilat ilmeisesti saa plussan puolelle (lähes) joka kelissä ilman enempiä kikkailuja.
-Venttiili päästää lepotilassaan lämmintä VAIN moottorin kiertoon.
-Mikäli tiiviste poistetaan -ja venttiili on edelleen alkuperäisen ohjauksen takana- on kierto ainoastaan sisätiloille.
Lämmintä "vuotaa" tässä tapauksessa karan ohi myös moottorin vesikiertoon, näitähän on tehty paljon?
Siten, jos venttiili pakoitetaan johdot katkaisemalla lepotilaan JA poistetaan O-rengastiiviste, pitäisi (kai) vettä päästä jatkuvasti karan ohi myös sisätilakiertoon. Eli suurin osa edelleen moottorille venttiilin lepotilan mukaisesti, mutta puuttuvan tiivisteen vuoksi myös sisätiloille.
Mikä meni pieleen?
Edit:
Disabloidulla venttiilillä, tiiviste paikoillaan:
-20C, 30min lämmitys. Moottorinlämmöt 36C, lasit sulana. Eli sisätilat ilmeisesti saa plussan puolelle (lähes) joka kelissä ilman enempiä kikkailuja.
Comment