Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pendolino
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 30
    • Kangasala

    Ajattelin väkertää tuon vastusviritelmän omaan 2007 525d LCI autoon. Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta pitääkö akun kengät irroittaa ennenkuin johdot katkoo ja alkaa tinailemaan?

    Järki sanois että kyllä, mutta toisaalta auto taitaa olla aika herkkä nuitten akkuasioitten kanssa niin aattelin kysästä.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Originally posted by Pendolino View Post
      Ajattelin väkertää tuon vastusviritelmän omaan 2007 525d LCI autoon. Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta pitääkö akun kengät irroittaa ennenkuin johdot katkoo ja alkaa tinailemaan?

      Järki sanois että kyllä, mutta toisaalta auto taitaa olla aika herkkä nuitten akkuasioitten kanssa niin aattelin kysästä.
      Ei tarvi,kunhan et käynnistä webastoa sillä välin kun johto on poikki.Menee lukkoon kolmen kerran jälkeen.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • okkraj
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 95
        • Espoo

        Originally posted by JKK View Post
        - Sinisellä merkitty letku poistetaan, ja T-kappale korvataan suoralla I-kappaleella. Toisaalta tuo avonaiseksi jäävän sinisellä nuolella merkityn letkunhan voi myös torpata jollain tukkoon? Eikös vaan?
        Mä tulppasin ton sinisen letkun ~22mm pultilla ja parilla klemmarilla eikä auto ainakaan viime talvena siitä hajonnut ja systeemi on helppo palauttaa originaaliksi...

        Olisin kyllä varmaan ottanut letkun pois mutta tuollaista, 25mm karaa ei löytynyt fixus eikä autoasi myymälöistä, joten loppui mielenkiinto metsästää sellaista. Tarviiko niiden orkkis klemmarien irroitukseen dremelin vai millä ilveellä ne saa irti siten että letkut jäisi ehjäksi ja normi mittaisiksi (kunhan kyselen jos joskus tekisi homman loppuun asti)?
        E61 530dA LCI 6/2007

        Comment

        • tarke
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 73
          • Ikaalinen

          Mistäs olette hankkineet siihen kaukosäätimeen paristoja ja oliko tyyriitä?

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Originally posted by okkraj View Post
            Mä tulppasin ton sinisen letkun ~22mm pultilla ja parilla klemmarilla eikä auto ainakaan viime talvena siitä hajonnut ja systeemi on helppo palauttaa originaaliksi...

            Olisin kyllä varmaan ottanut letkun pois mutta tuollaista, 25mm karaa ei löytynyt fixus eikä autoasi myymälöistä, joten loppui mielenkiinto metsästää sellaista. Tarviiko niiden orkkis klemmarien irroitukseen dremelin vai millä ilveellä ne saa irti siten että letkut jäisi ehjäksi ja normi mittaisiksi (kunhan kyselen jos joskus tekisi homman loppuun asti)?
            Dremel / Rautasahanterä / suorahiomakone OHUELLA katkaisulaikalla jne jne.
            kunhan leikkaat puristetun klemmarin jollakin poikki LETKUA RIKKOMATTA.

            Letkukaroja turha kysellä hajukuusia myyvistä liikkeistä. Hydrauliikka / teollisuuden kunnossa pito yms. ammatti tarvikkeita myyvät liikkeet sieltä löytyy ao suorat letkukarat
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              Pitää mennä huomenna käymään Keravan hydromarketissa. Eiköhän sieltä löydy tarvittavat materiaalit. Tosiaankin, miksi ihmeessä poistamaan tuota ylimääräistä sinisellä kuvattua letkunpätkää ja tuhoamaan alkuperäistä systeemiä? Senhän voi myös tukkia ja ennalleen palautus on tarvittaessa helppoa? Eiköhän hydromarketista löydy sitä varten myös asianmukainen tulppa.

              Eli ne (punaisella merkityt) liitettävät letkut menee siis suoralla, ulkohalkaisijaltaan 19mm I-kappaleella yhteen. Oliko tällä I-kappaleen pituudella jokin vaatimus?
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • okkraj
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 95
                • Espoo

                Originally posted by JKK View Post
                Oliko tällä I-kappaleen pituudella jokin vaatimus?
                Ei mitään varsinaista vaatimusta, ne letkut ylettyvät toisiinsa kiinni, mutta onhan sen kappaleen joku ~5cm pitkä oltava jotta saa klemmarin molempiin letkuihin. Mun "hajukuusi"-kaupasta ostamassa I-kappaleessa jäi vain sellainen parin millin "laippa" letkujen väliin kun työnsi letkut perille asti.
                E61 530dA LCI 6/2007

                Comment

                • Jake79
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 510
                  • Kokkola

                  Osaako joku sanoa missä vois olla vika.

                  Tein viime talvena tuohon omaan tehdasasenteiseen webastoon tuon "tiivisteeseen viilto" modin, että lämmittäis hiukan moottoriakin.
                  No tämä toimii hienosti ja nyt lämpenee moottori sekä sisätilat.

                  Ongelma on seuraavanlainen. Kun on käyttänyt webastoa pakkasella ja käynnistää auton niin flekti pyörii koko ajan seuraavaan moottorin sammuttamiseen asti(Ei ole merkitystä sammuttaako 10sek vai 10min päästä)

                  Tämä ongelma alkoi heti tiivisteeseen tehdyn viillon jälkeen ja vaivaa ainostaan kun on käyttänyt Webastoa.
                  Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                  Comment

                  • tovayryn
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 464
                    • Kajaani

                    Hei,
                    Voisko joku kertoo tässä että mistä löytys yhteystiedot henkilölle joka korjaa webaston ohjainkortteja?
                    MB W164
                    ex: //DTM535

                    Comment

                    • Enska2
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 113
                      • Känkkylä

                      Originally posted by tovayryn View Post
                      Hei,
                      Voisko joku kertoo tässä että mistä löytys yhteystiedot henkilölle joka korjaa webaston ohjainkortteja?
                      Heps! PM -> Enska2. Oulu
                      Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                      Comment

                      • jos32
                        Newbiemmer
                        • Jun 2012
                        • 15
                        • Kuopio

                        E38 740d

                        Originally posted by e46touring View Post
                        PARAS/toimivin muutos on tämä INLINE systeemi !!

                        Nuo letkukaran koot kun vaihdat oikean kokoiseksi niin johan onnistuu !!
                        - Punaisella ympyröidyt letkut 19mm letkukaralla yhteen.
                        - Sinisellä merkityt letkut 25mm /72mm karalla yhteen.
                        - Vesiventtiilin tilalle tehovastus 25W/47 ohmia

                        ...
                        Luin koko säikeen hartaudella läpi. Valitettavasti vain tuosta ed. postauksesta oli kuva kadonnut, joten arvailuksi menee punaiset ja siniset ympyrät. Paljon oli silti asiaa(kin). Hyvä niin.

                        Mutta edelleen näyttää olevan useita koulukuntia. Joku tekee pakkasia torjuakseen pelkän vastusvirityksen, joku toinen luottaa tiivisteenpoistoon, kolmas ottaa koko venttiilin pois.

                        Mutta varsinainen ongelmani on, että mikä noista tempuista toimii tässä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=64&fg=65, eli E38 740D. Tuossahan ei liene mitään venttiiliä siellä vasemman etupyörän takana, jos oikein tuota OEM-kuvaa tulkitsen. Se venttiili lienee tuo osa 9?

                        Ja tuossahan malmikasassahan on osaluettelon mukaan S536A jo tehtaalla asennettuna.

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2323
                          • Uusimaa

                          Originally posted by jos32 View Post
                          ...Valitettavasti vain tuosta ed. postauksesta oli kuva kadonnut, joten arvailuksi menee punaiset ja siniset ympyrät. Paljon oli silti asiaa(kin). Hyvä niin.
                          Nyt on kuva palautettu näkyviin. Oli jostain syystä kadonnut palvelimelta.

                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5418
                            • S:t Karins

                            Originally posted by e46touring View Post
                            Vesiventtiilin tilalle tehovastus 25W/47 ohmia

                            Eli se (osa nro 7) vesiventtiilin tiivisteen poistolla on tehty 3 tieventtiiliksi jolloin moottorista tulevalla kuumalla vedellä on mahdollisuus ao. venttiilin kautta koneen vesipumpun voimalla kääntyä takaisin kiertoon menemättä koskaan lämmityslaitteen kennolle TÄYDELLÄ TEHOLLA/ MÄÄRÄLLÄ !!
                            Tyhmä kysymys, kun ei aukea niin selittäkää puusilmälle :

                            Jääkö koko vesiventtiili (7) virattomaksi tuon letkumuutoksen jälkeen (vesi ei kierrä sen kautta)?
                            Jos näin on miksi vastus modaus pitää silti tehdä?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Tyhmä kysymys, kun ei aukea niin selittäkää puusilmälle :

                              Jääkö koko vesiventtiili (7) virattomaksi tuon letkumuutoksen jälkeen (vesi ei kierrä sen kautta)?
                              Jos näin on miksi vastus modaus pitää silti tehdä?
                              Venttiilille ei ole muutoksen jälkeen käyttöä. Ohjaus venttiilille tulee Webalta ja venttiilin poisto aiheuttaa Weban toiminnan estävän vikakoodin, joten tuo vastus simuloi sähköisesti sitä venttiiliä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • jarnori
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 67
                                • Tampere

                                Originally posted by e46touring View Post
                                PARAS/toimivin muutos on tämä INLINE systeemi !!

                                Nuo letkukaran koot kun vaihdat oikean kokoiseksi niin johan onnistuu !!
                                - Punaisella ympyröidyt letkut 19mm letkukaralla yhteen.
                                - Sinisellä merkityt letkut 25mm /72mm karalla yhteen.
                                - Vesiventtiilin tilalle tehovastus 25W/47 ohmia

                                Kuten olit huomannut käytännössä tuo pohjatiivisteen poisto ("amisviritys")
                                ei toimi kun lämmityslaitteen kenno EI SAA kaikkea vesimäärää/tehoa käyttöönsä.

                                Eli se (osa nro 7) vesiventtiilin tiivisteen poistolla on tehty 3 tieventtiiliksi jolloin moottorista tulevalla kuumalla vedellä on mahdollisuus ao. venttiilin kautta koneen vesipumpun voimalla kääntyä takaisin kiertoon menemättä koskaan lämmityslaitteen kennolle TÄYDELLÄ TEHOLLA/ MÄÄRÄLLÄ !!
                                En ymmärrä miksi pitää tehdä asiat vaikeaksi (letkumuunnoksia) kun saman asian ajaa sillä että laittaa tuon vesiventtiilin piuhaan vastuksen jolloin venttiili ohjaa aina webastolta moottorin läpi lämppärille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎