Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    Noniin, pari vastuskokelasta olisi pöydällä odottamassa kirurgisia toimenpiteitä.
    10 ja 15 ohm tehovastukset - kumman laitan?

    Venttiilin tiivisteen ropelointi ilmeisesti olisi se pätevämpi vaihtoehto(?), mutta nyt ei oikein inspiroi alkaa siihen hommaan - vaan yrittää selvitä vähemmällä puuhastelulla.

    Ja epävarmoista epävarmin kun olen, niin hommahan meni näin - musta/harmaa, poikki ja paksumpi ruskea poikki ja nämä yhteen vastuksella?
    Ja leikatut johdonpäät jäävät vapaiksi?

    Kiitos kärsivällisyydestä
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • Shappire
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 124
      • Sisä-Suomi

      Originally posted by Murska View Post
      Noniin, pari vastuskokelasta olisi pöydällä odottamassa kirurgisia toimenpiteitä.
      10 ja 15 ohm tehovastukset - kumman laitan?

      Venttiilin tiivisteen ropelointi ilmeisesti olisi se pätevämpi vaihtoehto(?), mutta nyt ei oikein inspiroi alkaa siihen hommaan - vaan yrittää selvitä vähemmällä puuhastelulla.

      Ja epävarmoista epävarmin kun olen, niin hommahan meni näin - musta/harmaa, poikki ja paksumpi ruskea poikki ja nämä yhteen vastuksella?
      Ja leikatut johdonpäät jäävät vapaiksi?

      Kiitos kärsivällisyydestä
      Mulla on 13 ohm ja toimii hyvin. Tällä palstalla joku kirjoitti että vastus saa olla isompikin, joku 30 -40 ohm. Silloin vastus ei tietenkään lämpeä ihan niin paljoa. Kehotan varmistamaan johtojen oikeellisuuden mittaamalla. Eli tarkista mitkä johdot menevät venttiilille ja vaikka mieluiten ennen katkaisemista konehuoneesta mittaa että ne todella ovat oikeita. Voi olla että tämä säästää jatkossa tuskaasi vaikka nyt vähän hommaa onkin. Mulla johtojen värit olivat harmaalla pohjalla musta raita ja ruskealla pohjalla keltainen raita. En pysty sanomaan että kaikissa on johtojen värit samanlaisia, niin tee tarkistusmittaukset ensin.
      F11 530 xD LCI

      Comment

      • Hjördis
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 174
        • Kirkkonummi

        Originally posted by Shappire View Post
        Mulla on 13 ohm ja toimii hyvin. Tällä palstalla joku kirjoitti että vastus saa olla isompikin, joku 30 -40 ohm. Silloin vastus ei tietenkään lämpeä ihan niin paljoa. Kehotan varmistamaan johtojen oikeellisuuden mittaamalla. Eli tarkista mitkä johdot menevät venttiilille ja vaikka mieluiten ennen katkaisemista konehuoneesta mittaa että ne todella ovat oikeita. Voi olla että tämä säästää jatkossa tuskaasi vaikka nyt vähän hommaa onkin. Mulla johtojen värit olivat harmaalla pohjalla musta raita ja ruskealla pohjalla keltainen raita. En pysty sanomaan että kaikissa on johtojen värit samanlaisia, niin tee tarkistusmittaukset ensin.
        Itse laitoin suurimman mahdollisen vastuksen mitä täällä foorumilla on havaittu toimivaksi, eli 47 ohminen. Verrattuna pienempiin tällä säästää hieman virrankulutuksessa eikä se lämpenee yhtä paljon.

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          Noniin, eilen asennettiin vastus, 22ohm. Ja nyt moottorikin saa lämpöä, aamulla ulkona -20,5 - 10min lämmityksen jälkeen moottorissa lämpöä +20. Eli hyvin toimii

          Nyt ilmaantui vaan jostain kummasta kaukosäädin murheita - keskuslukon ja webaston säätimet ei toimi.
          Auto oli eilen akkulaturissa parisen tuntia. Pari kertaa aiemminkin on kaukosäätimet kieltäytyneet yhteistyöstä ja näilläkin kerroilla autolle on annettu virtaa laturista - tosin silloin kaukosäätimet on heränneet henkiin seuraavalla käynniostyskerralla. Nyt käynnistyksiä on takana jo muutama ja edelleen joutuu "tiirikalla" menemään sisään ja pois.
          Mikähän on ottanut kipeää vai onko mikään?

          EDIT: Siis voisikohan olla mahdollista että tällä webaston huijausoperaatiolla olisi jotain tekemistä tämän kaukosäädinongelman kanssa?:think
          Virrat oli ainakin pois päältä kun johtoja rassattiin, mutta avain taisi olla paikoillaan:think
          Last edited by Murska; 09-02-2012, 12:06.
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • Evolveline
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 9
            • Etelä-pohjanmaa

            Originally posted by Hjördis View Post
            Asensin itse kesällä kyseinen retrofit sarja omaan e61 535d 2005. Kaikki osat mitä asennukseen tarvitset löytyy paketissa ja perustyökaluilla pärjää mainiosti (poislukien polttoainetankin luukkujen avaaja, minkä pystyy kuitenkin helposti väsämään kotikonstein). Asennus ei ole vaikea bemarin hyvillä ohjeilla, mutta ekakertalaisena ilman nosturia ja kunnolla tehtynä suht aikaa vievä projekti.

            Retrofit sarjan (64 50 0 302 758) lisäksi et tarvitse mitään muuta kuin NCS tuoreilla tiedostoilla. Koodausosiokin on hyvin yksinkeratainen kunhan kyseinen ohjelma on jotenkin tuttu.

            Jälkeenpäin pystyy sitten lisämään bemarin T60 kaukosäädin ilman lisäosia tai koodauksia. T91 ja T100 vaatii sitten sekä lisämoduuleja että koodausta.
            Ok. Kiitokset vastauksesta.
            Myyjällä vaan oli tuollainen lämmitinsarja ja päivityssarja erikseen myytävänä niin jäi vähän ihmetyttämään. Tosin myyjä veikkaili, että se tarvitaan vain lisättäessä kauko-ohjain, mutta ei osannut siihen varmaa vastausta antaa.
            T100HTM tulee todennäköisesti asennettua myöhemmin autoon. Näytti olevan Saksan puolella siinä 150€ hujakoilla.

            Jos joku haluaa tietää niin laite on MTT-trading firmasta ja hintaa lämmitinsarjalle 1343€ postineen. Lähin marmoritiski pyysi 1800€

            Haku. Webasto retrofit hinta 1343€
            BMW E61 535dA 2005

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5416
              • S:t Karins

              Originally posted by Murska View Post
              EDIT: Siis voisikohan olla mahdollista että tällä webaston huijausoperaatiolla olisi jotain tekemistä tämän kaukosäädinongelman kanssa?:think
              Virrat oli ainakin pois päältä kun johtoja rassattiin, mutta avain taisi olla paikoillaan:think
              Tuskin vaan kyseessä on typpivika joko:
              1. kaukoohjauksen/weban ohjausboxi on saanut kosteutta
              2. takaluukun johtosarjat poikki
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Murska
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 382
                • Savo

                Originally posted by Tommix View Post
                Tuskin vaan kyseessä on typpivika joko:
                1. kaukoohjauksen/weban ohjausboxi on saanut kosteutta
                2. takaluukun johtosarjat poikki
                Voihan se olla noinkin, ilmenemisajankohta ja yhteys vaan on hämäävä
                Onkohan nuo nyt sellaisia vikoja joita voisi käydä arvuuttelemassa tuon EuroPlus-takuun piikkiin, kun sellanen on voimassa? Onko kellä havaintoa asiasta?
                e61 530i touring M-sport LCI -08
                Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                Ex:e46 330i -01 Sedan
                Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                Comment

                • Hjördis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 174
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by Evolveline View Post
                  Ok. Kiitokset vastauksesta.
                  Myyjällä vaan oli tuollainen lämmitinsarja ja päivityssarja erikseen myytävänä niin jäi vähän ihmetyttämään. Tosin myyjä veikkaili, että se tarvitaan vain lisättäessä kauko-ohjain, mutta ei osannut siihen varmaa vastausta antaa.
                  T100HTM tulee todennäköisesti asennettua myöhemmin autoon. Näytti olevan Saksan puolella siinä 150€ hujakoilla.

                  Jos joku haluaa tietää niin laite on MTT-trading firmasta ja hintaa lämmitinsarjalle 1343€ postineen. Lähin marmoritiski pyysi 1800€

                  Haku. Webasto retrofit hinta 1343€
                  Suomesta ostettuna toi 1343 euroa on todella hyvä hinta. Itse maksoin postikuluineen saman verran Saksasta tilamastani sarjasta. Toi mainitsemasi hinta T100 kaukosäätimestä taitaa olla Webaston omalle versiolle joka ei käy tehdaswebastoon. Bemarin versio T100:sesta ohjausboksineen ja päivitsarjoineen maksaa uutena Saksassa jo lähemmäs 800 euroa.

                  Pyysin viime kevänä huvikseen tarjousta pääkaupunkiseudun marmoritiskiltä Webaston retrofit sarjasta ja T100 kaukosäätimestä (sisältäen päivityssarjan) asennuksineen. Osien hinnaksi olisi tullut hieman alle 3000€ ja työn hinnaksi minimissään 20 tuntia á 115€ eli kokonaisuutena vähintään 5200€! Itse kuin asensin ja vielä löysin uudenveroisen T60 kaukosäätimen 40 eurolla niin selvisin lopulta alle 1400 eurolla.

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    Mun autoon makso webasto retrofittaus ruottissa merkkiliikkeessä muistaakseni vähän reilu 3000€ jokunen vuosi takaperin.
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Originally posted by samppa... View Post
                      Oisko kellään tietoa mistä seuraava häikkä johtuu,nytten kun ollut näitä 25-30c pakkasia,niin ajastuksella ollut weba ei ole lähtenyt käyntiin.Alle parinkympin kelissä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.Koitin sitten kakesta ja i-drivestäkin webastoa käyntiin,niin käy ehkä 20 sek ja sammuttaa ittensä.Ja duunista lähtiessä kun keli vähän lauhtunut,niin ajastuksella taas toiminut ihan ok.Loppuuko akusta tenku kun yön yli seisoo vai mikä tuota vaivaa?Vittumainen laittaa kottero tulille kolmenkympin pakkasesta ilman lämmitystä.Ainakin hehkut toimii ku käyntiin lähtee mukisematta...
                      Joskus oli juttua että jos OBC tietää polttoainetta olevan alle 100km matkaa varten niin tehdaswebasto ei käynnisty. Liekö totta vai kaupunkilegendaa? Näyttäisi sigun tankkausväli olevan tuo rajapyykki huomioon ottaen n. 500km apinakehan sisäisessä pyörityksessä.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • VESiX
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 407
                        • Kehä 1

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Joskus oli juttua että jos OBC tietää polttoainetta olevan alle 100km matkaa varten niin tehdaswebasto ei käynnisty. Liekö totta vai kaupunkilegendaa? Näyttäisi sigun tankkausväli olevan tuo rajapyykki huomioon ottaen n. 500km apinakehan sisäisessä pyörityksessä.
                        Testattu asia pre-LCI bensaversiolla: Tehdaswebasto ei käynnisty, jos bensaa on alle 50km ajoa varten.

                        Comment

                        • 338LM
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 191

                          Originally posted by VESiX View Post
                          Testattu asia pre-LCI bensaversiolla: Tehdaswebasto ei käynnisty, jos bensaa on alle 50km ajoa varten.
                          E61 diesel LCI:n ohjekirja sanoo samaa, 50km.
                          2007 E61 LCI 530xd M-sport

                          Comment

                          • syncro^^
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 765
                            • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                            nonii nyt tämäki wepasto operaatio tuli tehtyä omaanki pirssiin poistamalla alkuperänen vesiventtiili lisäämällä normi 3tie liitin ja vastus ja ainakin tässä mitä pääsi kokeilemaan, niin eilen -20 astetta, wepasto päällä 30min ja auto hurahti käyntiin ku kesällä lämmintä tulee sisälle ja näköjään koneellekki kun lämmöt menee sinne normaaliin
                            Last edited by syncro^^; 10-02-2012, 18:26.
                            Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                            BMW G31 540D x-Drive
                            BMW F11 530DA -12

                            Ex:
                            BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                            BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                            BMW F30 320Da -12
                            Bmw E70 3.0DA -07
                            Bmw F10 525DA -10
                            Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5416
                              • S:t Karins

                              Originally posted by 205/65-15H View Post
                              Joskus oli juttua että jos OBC tietää polttoainetta olevan alle 100km matkaa varten niin tehdaswebasto ei käynnisty. Liekö totta vai kaupunkilegendaa?
                              Totta tuo on...
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7524
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Totta tuo on...
                                Kyllä mulla ainakin tänään weba naksutti vaikka näytti jotain 79 km tankille...
                                535d LCI
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎