Orkkis webasto on väylässä ja vikakoodien luku onnistuu ainakin BMW:n omilla testereillä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by Homebrew View PostWeban päästä vikakoodeja ei ole luettu, tarvis varmaan ettiä joku paja Turun/Salon nurkilta missä tuo onnistuis, ymmärtääkseni tuo vaatii Webaston oman testerin vaiko?. Musta farkku?
Asiaan, suosittelen lämpimästi Piispanristin merkkihuoltoa.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostOrkkis webasto on väylässä ja vikakoodien luku onnistuu ainakin BMW:n omilla testereilläOriginally posted by Tommix View PostKatos katos, toinen Kuusistolainen. Musta farkku?
Asiaan, suosittelen lämpimästi Piispanristin merkkihuoltoa.
Ei ole musta, vaan valkoinen farkku =)Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostEi ole musta, vaan valkoinen farkku =)
(vanha Empo)Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOK, lapa pystyyn jos tulee musta sedan E60 vastaan
(vanha Empo)
Sitten asiaan, asensin koneelle EA-90X INPAn ja sillä sai jotain infoa näkyviin Webalta. Liitteenä aikaisemmin Webalta/ilmastointiyksiköltä saatu vikailmoitus kiertovesipumpusta(tämän sai pois pumppua naputtelemalla) ja toisena Weban status.
Weban statuksessa huomionarvoista on tuo vesipumpun status, nicht verbaut, eli ei pitäis olla siellä päässä vesipumppua. Ja status fehler - kein fehler, eli ei pitäs olla vikaa päällä. Pitänee vielä kokeilla mitä tuolta tulee kun weban rykäisee käyntiin.
Mutta näillä perustein melko varmalta näyttäis että vika on ainoastaan konehuoneessa olevassa kiertovesipumpussa(käy, mutta ei kierrätä vettä tarpeeksi?) Edelleen ei kiinostaisi ruveta maksamaan pumpusta merkkiliikkeeseen 352€, joten halvempi vaihtoehto hakusessa.. Motonetissa oli ~100€ hintaan Boschin yleismallinen kiertovesipumppu kaupan (16mm lähdöillä, onkohan tuo oikean kokoinen?). Ja sitten sieltä löytyi ~50€ pumppuja Mersuun ja Volvoon, joissa lähdöt olivat 19mm.. Ainoa mikä tuossa askarruttaa on se miten auto suhtautuu tarvikepumppuun? Jotenkinhan se haistelee käykö pumppu vai ei ja se on yksi Weban toiminnan kriteereistä...Last edited by Homebrew; 31-12-2011, 14:04.Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by Carnetti View PostMites ne hoitaa merkkiliikkeessä tämän homman? Eli jos on tehdasasenteinen Webasto ja se pitäisi saada lämmittämään myös moottoritilat? Ihan mieölenkiinnosta kysyn.
Toinen asia on että miksi viedä merkkiliikkeeseen ja maksaa itsensä kipeäksi? Operaatio kestää osaavalta about puoli tuntia - kolme varttia. Vie jollekkin joka on tuon ennenkin tehnyt. Turun suunnalla mm. "Piisparistin merkkihuolto".Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by J.J View PostRistiriita voi aiheutua imuilman ja polttoaineen lämpötila-antureiden välille, näin tapahtuu uudemmissa ainakin GM-usa autoissa jotka menevät helpolla vikatilaan webaston/lohkolämmittimen käytön yhteydessä,tosin ei taida olla ongelmana bemarissa..
Minun e90 (2010) antaa vikakoodia molempien antureiden osalta ja ahtopaineenlämpötila-anturi on vaihdettu jo kahteen kertaan, mutta "vika" edelleen uusiutuu. Vika on tullut päälle aina jälkiasenteisen eberin käytön yhteydessä. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?The Ultimate Driving Machine: 335dA 2010
Comment
-
-
Tänään poistin omasta 320d:stä vm-06 kartiotiivisteen. Tiivisteen tilalle sattui löytymään juuri sopivan kokoinen "neliö-rengas" tiiviste, jolloin venttiilin ja tiivisteen väliin jää kiinni asennossa noin kahden millin rako.
Auto 10 asteisesta tallista ulos. Moottorin lämmöt tällöin n.20 astetta. Tästä hetken päästä weba päälle ja testaamaan. Ulkona -15 pakkasta ja noin 20 minuutin lämmityksen jälkeen kone vähän vajaa 50 astetta ja sisällekin tuntui tulevan lämpöä ihan mukavasti.
Kahdenkymmenen kilometrin testilenkillä moottorin lämmöt nousi maksimissaan 85:teen maantieajossa. Kaupungissa ne putosivat jälleen muutaman asteen tätä alemmas. Autoon on vaihdettu pari viikkoa sitten molemmat termarit, jolloin lämmöt nousivat pienessä pakkasessa kymmenen kilometrin matkalla 89 asteeseen ja pysyivät tässä muutaman asteen tarkkuudella.
Ovatko muut huomanneet vastaavaa, vai johtuneeko tuo vain kireämmästä pakkasesta? Munuaisten taakse on tehty talveksi viimasuojat. Täytyy seurailla asiaa..
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostSitten asiaan, asensin koneelle EA-90X INPAn ja sillä sai jotain infoa näkyviin Webalta. Liitteenä aikaisemmin Webalta/ilmastointiyksiköltä saatu vikailmoitus kiertovesipumpusta(tämän sai pois pumppua naputtelemalla) ja toisena Weban status.
Mutta näillä perustein melko varmalta näyttäis että vika on ainoastaan konehuoneessa olevassa kiertovesipumpussa(käy, mutta ei kierrätä vettä tarpeeksi?) Edelleen ei kiinostaisi ruveta maksamaan pumpusta merkkiliikkeeseen 352€, joten halvempi vaihtoehto hakusessa.. Motonetissa oli ~100€ hintaan Boschin yleismallinen kiertovesipumppu kaupan (16mm lähdöillä, onkohan tuo oikean kokoinen?). Ja sitten sieltä löytyi ~50€ pumppuja Mersuun ja Volvoon, joissa lähdöt olivat 19mm.. Ainoa mikä tuossa askarruttaa on se miten auto suhtautuu tarvikepumppuun? Jotenkinhan se haistelee käykö pumppu vai ei ja se on yksi Weban toiminnan kriteereistä...
Tallissa kun tuota koekäytettiin, niin veden lämmöt weban päässä(Inpalla seurattuna) eivät lähteneet keulimaan ja weba kävi kunnes kabiinin lämmöt nousivat tarpeeksi, sitten ovet auki ja taas weba lähti käymään. Vesi siis tuntuu kiertävän. Ensivaikutelma on melko hyvä. Tarvikepumpulta ja "vesiventtiililtä" ei myöskään tule vikakoodia, eli auto näyttäisi hyväksyneen tämän virityksen.
Huomenna sitten pääsee kytkentä tosikoetukseenSkoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostDodih, aamulla -10C, weba päällä 25min ja nesteen lämmöt salavalikon mukaan ~30C ja sisälläkin tarkeni
Uudella akulla tuota jännitettä sais varmaan parempaan suuntaan ja onhan toi alkuperäinen AGM-akku jo 5-vuotias, eli sen puolesta vois vaihtaakin.. Askarruttaa vaan tuo jännitteen melko iso tippuminen...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by polkuauto View PostTänään poistin omasta 320d:stä vm-06 kartiotiivisteen. Tiivisteen tilalle sattui löytymään juuri sopivan kokoinen "neliö-rengas" tiiviste, jolloin venttiilin ja tiivisteen väliin jää kiinni asennossa noin kahden millin rako.
Auto 10 asteisesta tallista ulos. Moottorin lämmöt tällöin n.20 astetta. Tästä hetken päästä weba päälle ja testaamaan. Ulkona -15 pakkasta ja noin 20 minuutin lämmityksen jälkeen kone vähän vajaa 50 astetta ja sisällekin tuntui tulevan lämpöä ihan mukavasti.
Kahdenkymmenen kilometrin testilenkillä moottorin lämmöt nousi maksimissaan 85:teen maantieajossa. Kaupungissa ne putosivat jälleen muutaman asteen tätä alemmas. Autoon on vaihdettu pari viikkoa sitten molemmat termarit, jolloin lämmöt nousivat pienessä pakkasessa kymmenen kilometrin matkalla 89 asteeseen ja pysyivät tässä muutaman asteen tarkkuudella.
Ovatko muut huomanneet vastaavaa, vai johtuneeko tuo vain kireämmästä pakkasesta? Munuaisten taakse on tehty talveksi viimasuojat. Täytyy seurailla asiaa..
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostWeban käynnistyessä sen pään jännite pyöri jossain 10-10.5V paikkeilla(akkujännite ~11.8V weban käynnistyessä, lepotilassa ~12.1V), eli Weballe tulee jännitedroppia johdoista ja liittimistä hehkuttaessa/käynnistyessä 1.5V luokkaa. Vaikuttais äkkiseltään aika isolta dropilta ja noi jännitteet alkaa olemaan sen suuntaisia että taitaa olla weban katkaisurajalla. Kysymys kuuluukin onko tuollainen jännitedroppi enää normaalia (pelkästään johtoihin)?
Uudella akulla tuota jännitettä sais varmaan parempaan suuntaan ja onhan toi alkuperäinen AGM-akku jo 5-vuotias, eli sen puolesta vois vaihtaakin.. Askarruttaa vaan tuo jännitteen melko iso tippuminen...
Pitänee tarkistaa akun koko itseltäkin, 110Ah AGM ajoon jos ei ole jo. Kun vaan tietäis miten se kerrotaan autolle NCS:llä...Last edited by 338LM; 14-01-2012, 22:01.2007 E61 LCI 530xd M-sport
Comment
-
-
Originally posted by 338LM View PostAsiaan liittyen- tilasin jytkyn 50W / 47ohm tehovastuksen odottamaan, auto on tulossa.
Pitänee tarkistaa akun koko itseltäkin, 110Ah AGM ajoon jos ei ole jo. Kun vaan tietäis miten se kerrotaan autolle NCS:llä...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment