Olen tuossa ihmetellyt välistä nettiautoa selatessa, että minkä takia en ole koskaan nähnyt ainuttakaan 540i E60:itä myynnissä Suomessa, onhan noita Saksassa kuitenkin vinot pinot..? 545iakin on vain 2-3 pyörinyt myynnnissä, tällä hetkellä näkyy olevan yksi nettiautossa. (nätti onkin kyllä)
Tuli mieleen että onkos näissä joku niksi, osuuko johonkin ikävään rakoon verojen tms. puolesta vai kuinka?
Olen tuossa ihmetellyt välistä nettiautoa selatessa, että minkä takia en ole koskaan nähnyt ainuttakaan 540i E60:itä myynnissä Suomessa, onhan noita Saksassa kuitenkin vinot pinot..? 545iakin on vain 2-3 pyörinyt myynnnissä, tällä hetkellä näkyy olevan yksi nettiautossa. (nätti onkin kyllä)
Tuli mieleen että onkos näissä joku niksi, osuuko johonkin ikävään rakoon verojen tms. puolesta vai kuinka?
Millos tuo 540 tuli mallistoon? 2005 tai 2006, joten onhan se aika tuore malli ja maksaa vielä ihan kiitettävästi saksassakin. Nyt kun on tuo co2 perusteinen autoverotus niin veroprosentti on aika iso noissa v8:ssa. Kalliiksi tulee, siinä kai se syy. Ja tietysti tuo alati nouseva bensan hinta
edit. ja tuossa teholuokassa 535d on monelle houkuttelevampi vaihtoehto näin diesel buumin aikaan
Suomessa on menossa niin kova diesel buumi, että ihmiset ostavat automaattisesti dieselimallin, vaikkeivat sellaista ajomäärän puolesta tarvitsisikaan. Lisäksi noissa 540i ja 545i malleissa on hieman suuremmat CO2-päästöt, joten myös veroprosentti määräytyy suuremmaksi.
Autonahan esimerkiksi nuo 545i:t ovat aivan loistavia! Ei voi edes samana päivänä puhua pöllö-öljy vehkeistä. Todella sivistyneesti toimiva moottori, mukavat äänet, kohtuullinen kulutus suorituskykyyn nähden ja tehoa enemmän kuin riittävästi tuollaiseen autoon.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Suomessa on menossa niin kova diesel buumi, että ihmiset ostavat automaattisesti dieselimallin, vaikkeivat sellaista ajomäärän puolesta tarvitsisikaan. Lisäksi noissa 540i ja 545i malleissa on hieman suuremmat CO2-päästöt, joten myös veroprosentti määräytyy suuremmaksi.
Autonahan esimerkiksi nuo 545i:t ovat aivan loistavia! Ei voi edes samana päivänä puhua pöllö-öljy vehkeistä. Todella sivistyneesti toimiva moottori, mukavat äänet, kohtuullinen kulutus suorituskykyyn nähden ja tehoa enemmän kuin riittävästi tuollaiseen autoon.
Dieselbuumi on kyllä, pukkas jostain takavasemmalta kun jokapuolella hiki otsalla porukka yritti hävittää v8 koneisia, autoliikkeet ei ottaneet vastaan, myi halvalla pois nurkista ym.
Käytännössä ei kai nyt mistään maailmanlopusta sitten puhuttukaan, CO2 pohjanen veron osuus on jonkun euron suurempi vuodessa, mutta toisaalta käyttövoimavero jää pois. Kulutushan se tietysti on suurempi ja polttoaine kalliimpaa.
Kyllähän se aika monella kuskilla tulee kohtuukilsoillakin diesel halvemmaksi, monesti jo 20tkm tai allekin piisaa selvään erotukseen - mutta itsellä nuo kilsat on siinä kiikunkaakun että v8 fiiliksen takia aina välillä harkitsee vaihtoa takasin sille puolelle vaikka pienesti maksaisikin lisää..
No hankintahinta kyllä tekeekin sitten sen verran monen vuoden polttoaineet eroa että turha siinä on oikeistaan euroja laskea jos realistisia ollaan, jos V8in tahtoisi e60 nokalle niin kyllä siinä saa sen kympin tai yli lyödä lisää vaikkamainiosti varusteltu 530Da onkin.
No hankintahinta kyllä tekeekin sitten sen verran monen vuoden polttoaineet eroa että turha siinä on oikeistaan euroja laskea jos realistisia ollaan, jos V8in tahtoisi e60 nokalle niin kyllä siinä saa sen kympin tai yli lyödä lisää vaikkamainiosti varusteltu 530Da onkin.
Juu Suomessa hinnat on pienen tarjonnan vuoksi varmaan ihan omaa luokkaansa. Mutta ei nuo 545i:t nyt Saksassa ole erityisen kalliita. Esimerkkiauto
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Minkälaisia kokemuksia on tuosta bensa 530:sestä?
Onko minkälainen bensarohmu, vai pääseekö ihan normi kaasujalalla siedettäviin lukemiin?
Itselläni on joulukuun alusta asti ollut 530i manuaali -03. Työmatkani on 10 km/sivu, ja näin talvipakkasilla keskikulutus on ollut työmatkoilla 11,1 litraa satkulle. Nuo kylmäkäynnistykset tuntuvat nostavan kulutusta esilämmityksestä huolimatta, sillä välillä kun on lämpötila ollut nollan pinnassa, olen päässyt jopa 9,2 litran kulutuksiin työmatkalla. Matkaan sisältyy taajama-ajoa sekä matka-ajoa 60 km/h rajoitusalueella.
Välillä olen heittänyt 160 km matka-ajoa nopeudella 80-100 km/h, ja niillä matkoilla olen päässyt 7,1 litran kulutukseen. Eli matka-ajossa ei vie sen enempää kuin pikkuautotkaan, mutta iso kone yhdistettynä painavaan koriin hörppää taajama-ajossa sitten selvästi enemmän. Kokonaisuutena auto on kuluttanut minullaoloaikanaan 10,7 litraa sataselle kaikki ajot huomioon ottaen. Kelien lämmetessä tuo lukema tulee kyllä tuosta alaspäin.
Sinullahan oli haarukassa tuollainen -06 malli, jossa on jo N52-moottori M54:n sijaan. Se on jo selvästi taloudellisempi motti, joten sillä pääsee varmasti pienempiin lukemiin, kuin tuolla minun autolla.
BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
Toyota MR2 2.0 GTi -93
Veikkaan, että jos on vähänkin kaupunkipyöritystä. Siis kaupunki, ei joku Jyväskylä... ollaan lähempänä 20 litraa.
TM 2/2002 koeajossa samalla moottorilla 2015kg painavan E65 745iA kaupunkikulutukseksi mitattu 15,9 l/100 km ja moottorin taloudellisuutta kiitellään. E60 lienee 250-300kg kevyempi?
TM 2/2002 koeajossa samalla moottorilla 2015kg painavan E65 745iA kaupunkikulutukseksi mitattu 15,9 l/100 km ja moottorin taloudellisuutta kiitellään. E60 lienee 250-300kg kevyempi?
Eri moottorilla varustetun -04 E500 4Matic mersun keskikulutus mun omassa ajossa viimeisten 10t km aikana oli noin 13l/100km. Tässä on mukana kehäteillä ja kaupungissa ajoa sekä mökkireissuja. Joten ei iso V8 nykyään paljoa juo.
Pikkukoneella varustettu 525xi vie samantyyppisessä ajossa vajaat 12l/100km ainakin ekan 1000 km perusteella :/
Nyt kinkkinen pulma, eli olen ostamassa e60 530d:t ja budjettiini ei mahdu dynamic drive ja active steering, LCI mallin kanssa. Joten kysymys kuuluukin, että kannataako hommata -06 malli dynamic driven kanssa vaiko -07 LCI ilman noita ?
Comment