Originally posted by Gonzalez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Tietääkö kukaan millainen väri on Rubinschwarz metallic? Onkohan tuo nimensä mukaisesti punertava musta? Ilmeisesti joku Individual väri kun on "Sonderlackierung".
Sattui vain silmään tässä, mutta kuvista ei oikein saa selvää väristä muuta kuin että aika mustalta näyttää: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...n&id=127652643E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Puusilmänä laitoin toiseen topickiin kyselyä, mutta laitetaanpa sama lista tännekin. (Saattaa olla jo käyty osa, mutta ei jaksais koko ketjua rullata läpi):
Kiikarissa olisi 09/2005 vuosimallinen 523i Touring manuaali vaihteistolla ja noin 100tkm mittarissa. Nyt tarttisi saada vähän yleistä tietoa kyseisestä automallista, siihen liittyvistä tyyppivioista ja huomioon otettavia seikkoja.
Onko jotain huomioon otettavaa kyseiseen vuosimalliin tai moottoriin? Entäpä koriin yleensäkin? Milloin e60/61 on tullut facelift?
Jostain toisesta topickista sain sellaisen käsityksen että juuri 09/2005 tuli jotain päivityksiä autoon? Mm. starttinappulaa tms?? Mitähän tarkemmin sanottuna?
Autossa ei ole M-sport pakettia. (Joka tod näk tulisi sittemmin hankintalistalle). Olenko oikeassa, että tähän malliin on saanut pelkkää m-sport ulkopakettia, sekä sisustaankin ulottuvaa koko m-sport pakettia? Mitä nuo paketit tarkalleen ottaen sisältää?
Autossa on Business navi. Mitä tarkoittaa/eroaa Pro(?) navista?
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostPuusilmänä laitoin toiseen topickiin kyselyä, mutta laitetaanpa sama lista tännekin. (Saattaa olla jo käyty osa, mutta ei jaksais koko ketjua rullata läpi):
Kiikarissa olisi 09/2005 vuosimallinen 523i Touring manuaali vaihteistolla ja noin 100tkm mittarissa. Nyt tarttisi saada vähän yleistä tietoa kyseisestä automallista, siihen liittyvistä tyyppivioista ja huomioon otettavia seikkoja.
Onko jotain huomioon otettavaa kyseiseen vuosimalliin tai moottoriin? Entäpä koriin yleensäkin? Milloin e60/61 on tullut facelift?
Jostain toisesta topickista sain sellaisen käsityksen että juuri 09/2005 tuli jotain päivityksiä autoon? Mm. starttinappulaa tms?? Mitähän tarkemmin sanottuna?
Autossa ei ole M-sport pakettia. (Joka tod näk tulisi sittemmin hankintalistalle). Olenko oikeassa, että tähän malliin on saanut pelkkää m-sport ulkopakettia, sekä sisustaankin ulottuvaa koko m-sport pakettia? Mitä nuo paketit tarkalleen ottaen sisältää?
Autossa on Business navi. Mitä tarkoittaa/eroaa Pro(?) navista?
Pisnesnavissa ei ole karttanäkymää, vain nuolet ja kääntymisohjeet. Ellei sit pisnesnavikin saanut jonkinlaista karttanäkymää tossa faceliftissä.
Pakettien tarkasta sisällöstä en osaa sanoa muuta kuin että omassa M-sportissa on ///M-ratti, sporttijakkarat, alumiinilistoja pitkin kabiinia sekä helmasarja. Nelari kun on niin alusta on vakio.
Onnea hakuunEx: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostPakettien tarkasta sisällöstä en osaa sanoa muuta kuin että omassa M-sportissa on ///M-ratti, sporttijakkarat, alumiinilistoja pitkin kabiinia sekä helmasarja.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
M-Sportissa tulee alustaan mm. taakse aurauksen säätö mitä ei paappa-malleista kuulemma löydy. Sitä en tiedä että jos nelivedossa on ämmäpaketti että päivittyykö sinne alustaan silloin yhtään mitään :think
Itse kyllä arvostaisin alkuperäistä m-sporttia, kun ei se kuitenkaan oo vain se pelkkä korisarja miksikä monet sen mieltää.
Vaikka ei sillä, onhan siitä pappa-mallista kiva sitten rakentaa heti kerralla m5-lookkeri ilman suuria omantunnontuskia "turhista" osien vaihdoista ja m-sportin "pilaamisesta"Last edited by Matson^; 03-03-2010, 15:26.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Osaisko joku E60-asiantuntija kertoa mitä nappeja noi kaikki tässä kuvassa on, joissa palaa noita valoja (arvaisin että penkin tuuletukseen tms. liittyviä, mut miten niitä on noin paljon?):
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostArvaisin, että päällä on penkkien lämmitys, tuuletus ja hieronta. Mutta hieronnan kytkimessä oli ainakin ennen vain yksi merkkivalo. ???
Ja toi yksinäinen on tietty PDCLast edited by touring39; 11-03-2010, 18:58.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
E60/E61 ostosta
Tätä varmasti sataan kertaan kysytty foorumilla eri muodoissa, mutta suoraan en haulla löytänyt ja on vähän kiirus.
Kokemusta vain Audeista ja Mersuista, mutta väliin tekisi mieliä Bimmeriä.
Hankinnassa E60 tai E61 530DA, vm 2004.
Tyyppiviat:
-Ainakin imusarjan läpät (ostoyksilöissä jo poiskytkettynä)
-EGR kulahtaa
-Hekut (juuri vaihdettu)
-Onko muuta ihmeellistä?
Muuta yleistä:
-Kannattaako ylipäätään ostaa 200 tkm ajettua diesel-bemaria? Paljonko koneilla yleisesti ajetaan tai voi ajaa? Vai onko oikeasti pistettävä enemmän rahaa likoon ja hankittava 100-150 tkm ajettu yksilö, että voi olla huomattavasti huolettomampi tulevista leviämisistä ja edes jokinlaisesta jälleenmyyntiarvosta 2 vuoden ja 60 tkm jälkeen? En tarkoita tällä sitä, että riittääkö auto minulle 200 --> 260 tkm ajaksi, pikku korjauksilla vaan, että onko sillä vielä jotain järjellistä (esim. Mersuun verrattavaa) jälleenmyyntiarvoa sen jälkeen, eli, että seuraava omistaja voi ostaa sen lähes huoletta 300-500 tkm ajettavaksi. Ymmärrättehän, haen siis sitä, että onko BMW:n diesel-pata mitenkään verrannollinen Mersun diesel-pataan vai pitääkö minun ehdottomasti hankkia reippaasti alle 200 tkm. ajettu yksilö? Esim. varsinkaan Audilla (kokemusta) tai millään muullakaan yleisesti ei ole, kovin suurta kilometrikestävyyttä tai jos itse padalla on niin tekniikka pettää muun auton osalta.
Mersujahan ei tule edes tehtaalta alle 200 tkm ajettuina (), mutta myynti-ilmoituksissa ei usein näe Audeissa ja Bemareissa, kuin 100-250 tkm ajettuja autoja ja yli 250 tkm vaikuttavat usein enemmän harkintaa vaativilta ja erityisen edullisilta autoilta (suom. pommeilta).
Niin ja millainen operaatio on asentaa autoon jälkeenpäin sellainen tehdasasenteisen tyyppinen navigaattori?
Nopeita vastauksia toivoen. Ostopäätös syntyy tällä viikolla...
...ja kiitokset etukäteen vastauksista!Last edited by Division; 15-03-2010, 21:49.
Comment
-
-
Originally posted by Division View Post
Hankinnassa E60 tai E61 530DA, vm 2004.
Tyyppiviat:
-Ainakin imusarjan läpät (ostoyksilöissä jo poiskytkettynä)
-EGR kulahtaa
-Hekut (juuri vaihdettu)
-Onko muuta ihmeellistä?
tuohon "tyyppivikalistaan" lisäisin tuon automaattilaatikon "heijaamisen"
Omassa E60:ssä on manuaaliloota, joten ensikäden tietoa ei valitettavasti ole.
[pohdintaa mikä ei perustu mihinkään faktaan: Tosin tässä(kin) asiassa mietin että onkohan toi heijaaminen tosiaan NIIN yleinen ongelma...? vai onko tilanne että ne kymmenen joilla on sen kanssa ongelmia kertovat sen täällä, ja muut 1000 joilla ei mitään ongelmaa ovat hiljaa..?]
toinen asia mikä tulee mieleen on termostaatit. Talvellä kone voi käydä liian kylmäna kun jokin näistä on jumissa: Egr -termostaatti, päätermostaatti, (automaatti)laatinkon lämmönvaihdin.
Näiden vaihdattamisesta pitäisi ilmeisesti selvitä muutamalla satasella.
Mutta mikä tärkeintä, auto on todellä hyvä! Itsellä 20tkm (100-120) huolettomia kilsoja joiden aikana ei mitään ole tarvinnut korjata.
"EGR kulahtaa" -viasta en tiedä enempää, news to me.
Viisaammat kertonevat lisää.
Comment
-
-
Kaikkiin nuohin kysymyksiin liittyen löytyy jo paljon juttua kun hieman foorumia selaa... Niistä voi sitten itse kukin kasata sopivan paketin. Nykimis väittelyäkin on kymmeniä ja taas kymmeniä sivuja eikä vikaa vaan saada paikallistetttua missään. Se voi alkaa aivan yhtäkkiä ja hetkeksi kadota joksikin aikaa. En nyt sitten tiedä kuinka vakavasti se pitäisi ottaa huomioon autoa ostettaessa. Jos kone on lämmin tai ajat koeajolla muutamat ekat kilsat taajamanopeutta niin et välttämättä edes huomaa koko ongelmaa. Itellä on puhelimessa muuta video tuosta nykimisestä eri vaiheissa, lähipäivinä ajattelin sen tuupata jakoon... Saa siitä sitten itse kukin vertailla omaansa.
Sanoisin että ei ole yhtään sen enempää vikoja kuin muissakaan ikäluokan autoissa, kunhan muistaa pitää toimintatonnin tai kaksi sivussa ja kysyy korjausohjeita ensin täältä kuin ryntää merkkiliikkeeseen kuskaamaan kaikkia rahojaan. Lämpöjen nousustakaan en jaksa enää ottaa murheita, välillä nousee helposti 90 asteen liepeille ja välillä jää 70 asteeseen. Vähän pahvia syylärin eteen kylmiksi keleiksi ja egr termostaatti kun on kunnossa niin pärjää. Jos tuolle tielle lähtee että lämmöt on oltava aina siellä 90 asteessa niin kohtuu taajaan saa vaihtaa aina nuo kaikki kolme aparaattia yht. n.300e, kova hinta lämmöistä mielestäni.
Luulin aluksi myös että on kovastikkin vikoja, mutta meille tuli myös uudehko tdi passatti eikä kovin valoiselta näytä senkään arki. Airbag valo palaa, koneita on vissiin mennyt näillä pakkaskeleilla jo monia kun ovat kondensiovettä vetäneet sylintereihin ja sitärataa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostKaikkiin nuohin kysymyksiin liittyen löytyy jo paljon juttua kun hieman foorumia selaa... Niistä voi sitten itse kukin kasata sopivan paketin. Nykimis väittelyäkin on kymmeniä ja taas kymmeniä sivuja eikä vikaa vaan saada paikallistetttua missään. Se voi alkaa aivan yhtäkkiä ja hetkeksi kadota joksikin aikaa. En nyt sitten tiedä kuinka vakavasti se pitäisi ottaa huomioon autoa ostettaessa. Jos kone on lämmin tai ajat koeajolla muutamat ekat kilsat taajamanopeutta niin et välttämättä edes huomaa koko ongelmaa. Itellä on puhelimessa muuta video tuosta nykimisestä eri vaiheissa, lähipäivinä ajattelin sen tuupata jakoon... Saa siitä sitten itse kukin vertailla omaansa.
Sanoisin että ei ole yhtään sen enempää vikoja kuin muissakaan ikäluokan autoissa, kunhan muistaa pitää toimintatonnin tai kaksi sivussa ja kysyy korjausohjeita ensin täältä kuin ryntää merkkiliikkeeseen kuskaamaan kaikkia rahojaan. Lämpöjen nousustakaan en jaksa enää ottaa murheita, välillä nousee helposti 90 asteen liepeille ja välillä jää 70 asteeseen. Vähän pahvia syylärin eteen kylmiksi keleiksi ja egr termostaatti kun on kunnossa niin pärjää. Jos tuolle tielle lähtee että lämmöt on oltava aina siellä 90 asteessa niin kohtuu taajaan saa vaihtaa aina nuo kaikki kolme aparaattia yht. n.300e, kova hinta lämmöistä mielestäni.
Luulin aluksi myös että on kovastikkin vikoja, mutta meille tuli myös uudehko tdi passatti eikä kovin valoiselta näytä senkään arki. Airbag valo palaa, koneita on vissiin mennyt näillä pakkaskeleilla jo monia kun ovat kondensiovettä vetäneet sylintereihin ja sitärataa.
Ai, minun mielestäni 300 euroa lämpimästä autosta -25C pakkasella on aika pikkuraha, kun maksan melkein saman verran joka kuukausi talonikin lämmittämisestä... suosittelen vaihtamaan nuo termarit, kyllä niiden lämpöjen kuuluu olla siellä +90C:ssä. Samat termariongelmat ovat kaikissa autoissa talvisin ja nykytermarit kestää sen 1-2 vuotta.
Comment
-
-
Originally posted by Semtex View Posttuohon "tyyppivikalistaan" lisäisin tuon automaattilaatikon "heijaamisen"
minulla on ollut 3 kpl näitä E61 dieseleitä, kaikkiin on termareita joutunut vaihtamaan (olvat olleet n. 150-180 tkm ajettuja), yhdessäkään ei ole ollut laatikon kanssa mitään ongelmaa...
Väittäisin että tuo laatikkon nykimisongelma koskee vain murto-osaa autoista. Pitäisi jonkun pistää oma thredi jossa asia kartoitettaisi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment