Originally posted by bemanderi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by *Kaide View PostKiikarissa olisi 1/2006 valmistettu E61.
Pystyykö normi soitinta päivittämään professionaliksi?
Navia ei ole ollenkaan, pystyykö lisäämäään jälkeenpäin?
Parkkitutkan lisääminen ei pitäisi olla ongelma?
Eurooppa on täynnä sopuhintaisia -06 e61:siä jo valmiiksi noilla varusteilla joten jos tuo ei mikään aivan tolkuton alennusmyynti (-5000€ alle normaalitason) ole, niin kannattaa unohtaa.BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
-
Oikeastaan PDC on se mikä olisi ekana listalla.
Muut saa jäädä jos vähänkään menee hankalaksi.
Lähinnä pohdiskelin että mitä kaikkea kivaa voi jälkikäteen puuhastella.
Eikö se ole silleen että ihan sama millä varusteilla auto on, jotain kivaa siihen kuitenkin pitää ruuvata...E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
-
Originally posted by *Kaide View PostOikeastaan PDC on se mikä olisi ekana listalla.
Muut saa jäädä jos vähänkään menee hankalaksi.
Lähinnä pohdiskelin että mitä kaikkea kivaa voi jälkikäteen puuhastella.
Eikö se ole silleen että ihan sama millä varusteilla auto on, jotain kivaa siihen kuitenkin pitää ruuvata...
Muita tähän asti selvitettyjä:
- Automaattiseen takaluukun avaajaan (touring) ei jälkiasennussarjaa, hinta todnäk melko astronominen
- Takaovien verhoihin ei jälkiasennussarjaa, verhot €122 (ei paha) mutta ovesta menee palikoita uusiksi
Hifien puuhastelu ehkä palkitsevinta, oon miettinyt josko sovittaisi kaukosäätimellä varustetun iphone dockin tuhkikseen.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostPDC jälkiasennustarjous Autokeskuksella muistaakseni pari tonnia, kysäisin kun kävin talvella muuatta karvalakki-525:sta katsomassa.
Muita tähän asti selvitettyjä:
- Automaattiseen takaluukun avaajaan (touring) ei jälkiasennussarjaa, hinta todnäk melko astronominen
- Takaovien verhoihin ei jälkiasennussarjaa, verhot €122 (ei paha) mutta ovesta menee palikoita uusiksi
Hifien puuhastelu ehkä palkitsevinta, oon miettinyt josko sovittaisi kaukosäätimellä varustetun iphone dockin tuhkikseen.
Mitä netistä pikaisesti osia vilkaisin niin 1 tai 2kpl $350 hintaisia boxeja tulisi, sitten anturi ja johtosarjaa pätkä. Koodaus varmaan päälle.
Voisi koittaa metsästää osia sieltä täältä...
iPodille löytyy piuha hanskalokerosta mutta on tosi kankea käyttää auton ohjaimien kautta.
CD ei ainakaan ensiyrittämällä toistanut MP3-CD:tä. Pystyykö tälle tekemään jotain?
E: minkä värinen autosi muuten on?E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
-
Originally posted by *Kaide View PostAika karu "tarjous"...
Mitä netistä pikaisesti osia vilkaisin niin 1 tai 2kpl $350 hintaisia boxeja tulisi, sitten anturi ja johtosarjaa pätkä. Koodaus varmaan päälle.
Voisi koittaa metsästää osia sieltä täältä...
iPodille löytyy piuha hanskalokerosta mutta on tosi kankea käyttää auton ohjaimien kautta.
CD ei ainakaan ensiyrittämällä toistanut MP3-CD:tä. Pystyykö tälle tekemään jotain?
E: minkä värinen autosi muuten on?
100€ * 8 tutkaa on jo sen 800€. Siihen päälle pääyksikkö ~200€. Siihen päälle piuhat eteen ja taakse á 50€. Ollaan hinnassa 1100€
Puskurit vaihtoon tai vanhoihin reikää, kaikkien osien asennukset ja koodaamiset, on hinta äkkiä sen pari tonnia.
Toinen vaihtoehto on ettiä romikselta osat ja maksaa jollekin kossupullon verran asennuksista. Siihen kaikki jälkikorjaamiset ja muut vauriot niin hinta on äkkiä yli 2000€
Comment
-
-
Originally posted by bayern View Post...Toinen vaihtoehto on ettiä romikselta osat ja maksaa jollekin kossupullon verran asennuksista. Siihen kaikki jälkikorjaamiset ja muut vauriot niin hinta on äkkiä yli 2000€E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
-
Käyttis haussa
Ollaan loppuviikosta menossa katsomaan yhtä 12/05 vuotista 530xi touringia kaikilla varusteilla. Myynnissä jollain jobbarilla(?), vain muutama auto myynnissä heillä. Puhelimella tehtiin tänään ajanvaraus viikonlopuksi, joten pelkän puhelimen perusteella sai seuraavaa ensikäden tietoa:
-60tkm ajettu, mutta 2 omistajaa jo ehtinyt olla :think
-kuskinpuolen etu- ja takaovessa jotain sanomista (lommoja? jne) Ei pitäisi kuulemma olla mällipeli, mutta mistäs näistä tietää.. Miten selviäisi?
-apparinpenkin turvavyömuistutin ei toimi (se sirra mikä piipittää jos vyötä ei pidä) Onko normaalia?
-tuulilasi paskana (kiveniskuista). Paljonko maksaa uusi?
-ollut muutaman viikon(?) myynnissä, mutta hinta tippunut jo kerran tai kaksi
-ei takuuta! (koska halpa hinta)
Saadaan kuitenkin viedä kyseinen auto BMW:lle tutkittavaksi ennen ostopäätöstä. (koneelta näkyvä huoltohistoria + auto nosturille tutkittavaksi + muu silmämääräinen tutkimus)
Kuulostaako tuo normaalilta? Onko tuossa nyt joku miina mitä ehkäpä pitäisi varoa?
Jotain erityistä mitä tuollaisesta kannattaa katsoa? Mites tuo neliveto? Onko näissä jotain sellaista mikä yleensä laukeaa, tyyppivikoja jne, mitä kannattaisi tsekata nyt viikonloppuna?
Niin ja auto on manualivaihteistolla, mikä lienee ongelmattomampi vaihtoehto kuin automaatti.
Comment
-
-
Originally posted by bayern View PostToisaalta jos ton tarjouksen hajottaa paloiks, on PDC-tutkat vissiin halvimmillaan uutena kuitenkin luokkaa 100€ (Realoem 201$/kpl)?
100€ * 8 tutkaa on jo sen 800€. Siihen päälle pääyksikkö ~200€. Siihen päälle piuhat eteen ja taakse á 50€. Ollaan hinnassa 1100€
Puskurit vaihtoon tai vanhoihin reikää, kaikkien osien asennukset ja koodaamiset, on hinta äkkiä sen pari tonnia.
Toinen vaihtoehto on ettiä romikselta osat ja maksaa jollekin kossupullon verran asennuksista. Siihen kaikki jälkikorjaamiset ja muut vauriot niin hinta on äkkiä yli 2000€
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostOllaan loppuviikosta menossa katsomaan yhtä 12/05 vuotista 530xi touringia kaikilla varusteilla. Myynnissä jollain jobbarilla(?), vain muutama auto myynnissä heillä. Puhelimella tehtiin tänään ajanvaraus viikonlopuksi, joten pelkän puhelimen perusteella sai seuraavaa ensikäden tietoa:
-60tkm ajettu, mutta 2 omistajaa jo ehtinyt olla :think
-kuskinpuolen etu- ja takaovessa jotain sanomista (lommoja? jne) Ei pitäisi kuulemma olla mällipeli, mutta mistäs näistä tietää.. Miten selviäisi?
-apparinpenkin turvavyömuistutin ei toimi (se sirra mikä piipittää jos vyötä ei pidä) Onko normaalia?
-tuulilasi paskana (kiveniskuista). Paljonko maksaa uusi?
-ollut muutaman viikon(?) myynnissä, mutta hinta tippunut jo kerran tai kaksi
-ei takuuta! (koska halpa hinta)
Saadaan kuitenkin viedä kyseinen auto BMW:lle tutkittavaksi ennen ostopäätöstä. (koneelta näkyvä huoltohistoria + auto nosturille tutkittavaksi + muu silmämääräinen tutkimus)
Kuulostaako tuo normaalilta? Onko tuossa nyt joku miina mitä ehkäpä pitäisi varoa?
Jotain erityistä mitä tuollaisesta kannattaa katsoa? Mites tuo neliveto? Onko näissä jotain sellaista mikä yleensä laukeaa, tyyppivikoja jne, mitä kannattaisi tsekata nyt viikonloppuna?
Niin ja auto on manualivaihteistolla, mikä lienee ongelmattomampi vaihtoehto kuin automaatti.
Ei takuuta, eikös liikkeestä ostettaessa ole kuitenkin jonkinmoinen takuu? Ja jos auto todella myydään ilman mitään takuuta niin homma kyllä haisee ja pahasti (ongelmajätteeltä)...
Halpa hinta sopii myös kuvaan?
Auto BMW:lle tutkittavaksi:
Jos uitettu Saksasta ei huoltohistoria paljastu edes BMW liikkeesä "nappia painamalla" ja kaikki tuo silmämääräinen tarkastus ilman tuntiveloitusta on hakuammuntaa?
Ja kaikki ylläoleva on pelkkää arvailua, onnea kaupoille!Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View Post-60tkm ajettu, mutta 2 omistajaa jo ehtinyt olla :think
-kuskinpuolen etu- ja takaovessa jotain sanomista (lommoja? jne) Ei pitäisi kuulemma olla mällipeli, mutta mistäs näistä tietää.. Miten selviäisi?
-apparinpenkin turvavyömuistutin ei toimi (se sirra mikä piipittää jos vyötä ei pidä) Onko normaalia?
-tuulilasi paskana (kiveniskuista). Paljonko maksaa uusi?
-ei takuuta! (koska halpa hinta)
manualivaihteistolla, mikä lienee ongelmattomampi vaihtoehto kuin automaatti.
Hudilliseen ei taida saada lasia kuin merkkiliikkeestä ja maksanee maltaita,
omaan olisi maksanut 700 euroa vaihdettuna normilasi...
Jos myyjänä on autoliike/jobbari koskee kuluttajasuoja kauppaa. Ts. 6 kk aikana ilmenneiden normaalista poikkeaviin vaurihoihin/vikoihin myyjä joutuu osallistumaan osittain. Ei kokonaan vaan osittain...
Ei kannata missään nimessä ostaa autoa jos se myydään "korjaatavaksi" koska se on oikeastaan ainoita keinoja myyjän vältellä vastuuta.
Jos autossa on huoltokirja ja se on painettu enen kuin se auto on käyttöönotettu, ja leimat on kohdallaan ja auton kunto vastaa muuten sitä niin eipä oikein voi muuta kuin olettaa että se huoltokirja täsmää. Ainoa liki varma keino olisi laittaa joku soittamaan niihin liikkeisiin missä leimat on lyöty mutta löytyykö kielitaitoa kaveripiiristäsi. Pitää tietää auton 7 merkkinen koodi tai mieluiten se ulkomainen rekisteritunnus/tunnukset.
Tarkista että kirjan etusivulla mainittu 7-merkkinen koodi täsmää valmistusnumeron 7:ään viimeiseen merkkiin...Last edited by MajorDrake; 02-06-2010, 18:07.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostJos uitettu Saksasta ei huoltohistoria paljastu edes BMW liikkeesä "nappia painamalla" ja kaikki tuo silmämääräinen tarkastus ilman tuntiveloitusta on hakuammuntaa?Originally posted by MajorDrake View PostJos myyjänä on autoliike/jobbari koskee kuluttajasuoja kauppaa. Ts. 6 kk aikana ilmenneiden normaalista poikkeaviin vaurihoihin/vikoihin myyjä joutuu osallistumaan osittain. Ei kokonaan vaan osittain...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Juu Saksassa asun ja vaimo on saksalainen, eli kielitaidosta ei jää kiinni..Auto siis Saksassa ja olisi jäämässäkin tänne käyttöautoksemme.
Ollaan menossa viikonlopuksi sukulaisten luo ja tuo myynnissä oleva e61 sijaitsee siinä lähettyvillä. Tänään on soitettu myöskin BMW liikkeeseen ja heille sopi aikaa varaamatta että tsekkaavat auton lauantaina. Eli auton koeajo -> BMW:lle -> ostopäätös.
Suunnitelma onkin katsoa mitä BMW:n oma tietokone näyttää kyseisen auton kohdalle (huoltohistoria) jo ihan pelkän VIN koodin perusteella. Toki tämäkään ei kaikkea takaa, jos välissä on käytetty jossain muualla huollossa tai ruuvattu mittaria huoltojen välissä. Mutta eikö näissä vehkeissä jo pystynyt ihan avaimesta lukea todelliset kilometrit BMW:llä?!?
Jos tämän jälkeenkin kaikki näyttää olevan vielä kunnossa, niin siirrytään vasta hallin puolelle.. Tosin ei kai 60tkm ajetussa e61:sessä pitäisi normaaliolosuhteissa olla juuri mitään sanottavaa?!
Comment
-
Comment