Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    Originally posted by bemanderi View Post
    Auto on käynyt läpi -06 ja -07 melkoisen uudistuksen, jossa mm. sähköjärjestelmä on uusittu ja samoin monet ohjainyksiköt ovat myös saaneet uudet versiot. Lisäksi softatasot eri paikoissa on uudemmat.
    Pääosin nämä muutokset tulivat 09/-05. Tunnistaa start/stop painikkeesta. Muutoksia tuli mm. ajonvakautukseen ja body control moduleen (monien sähkövarusteiden ohjaus). Esim. mäkiähtöjarru on mukava mutta ilmankin elää ja vanhemmankin voi ostaa.

    Comment

    • *Kaide
      Moderator
      • Nov 2002
      • 3235
      • HELLsinki

      Kiikarissa olisi 1/2006 valmistettu E61.

      Pystyykö normi soitinta päivittämään professionaliksi?
      Navia ei ole ollenkaan, pystyykö lisäämäään jälkeenpäin?

      Parkkitutkan lisääminen ei pitäisi olla ongelma?
      E9, E21, E46/5, G01

      Comment

      • bemanderi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 191
        • Capital West

        Originally posted by *Kaide View Post
        Kiikarissa olisi 1/2006 valmistettu E61.

        Pystyykö normi soitinta päivittämään professionaliksi?
        Navia ei ole ollenkaan, pystyykö lisäämäään jälkeenpäin?

        Parkkitutkan lisääminen ei pitäisi olla ongelma?
        Eiköhän nuo kaikki kolme pysty jälkikäteen päivittämään, mutta melkoisen iso ja kallis (ja isolla riskillä varustettu) operaatio osineen ja softapäivityksineen.

        Eurooppa on täynnä sopuhintaisia -06 e61:siä jo valmiiksi noilla varusteilla joten jos tuo ei mikään aivan tolkuton alennusmyynti (-5000€ alle normaalitason) ole, niin kannattaa unohtaa.
        BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
        Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

        .. plus sitten kaikkea muuta romua.

        Comment

        • *Kaide
          Moderator
          • Nov 2002
          • 3235
          • HELLsinki

          Oikeastaan PDC on se mikä olisi ekana listalla.

          Muut saa jäädä jos vähänkään menee hankalaksi.
          Lähinnä pohdiskelin että mitä kaikkea kivaa voi jälkikäteen puuhastella.

          Eikö se ole silleen että ihan sama millä varusteilla auto on, jotain kivaa siihen kuitenkin pitää ruuvata...
          E9, E21, E46/5, G01

          Comment

          • PP440
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1263
            • Mikkeli

            ei sattunut silmään... mutta mites iso homma toi imusarjojenläppien poisto on ? kalliskin paukku? ellei siis läppiä ole jo poistettu.

            Comment

            • harriba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 420
              • Espoo

              Originally posted by *Kaide View Post
              Oikeastaan PDC on se mikä olisi ekana listalla.

              Muut saa jäädä jos vähänkään menee hankalaksi.
              Lähinnä pohdiskelin että mitä kaikkea kivaa voi jälkikäteen puuhastella.

              Eikö se ole silleen että ihan sama millä varusteilla auto on, jotain kivaa siihen kuitenkin pitää ruuvata...
              PDC jälkiasennustarjous Autokeskuksella muistaakseni pari tonnia, kysäisin kun kävin talvella muuatta karvalakki-525:sta katsomassa.

              Muita tähän asti selvitettyjä:

              - Automaattiseen takaluukun avaajaan (touring) ei jälkiasennussarjaa, hinta todnäk melko astronominen
              - Takaovien verhoihin ei jälkiasennussarjaa, verhot €122 (ei paha) mutta ovesta menee palikoita uusiksi

              Hifien puuhastelu ehkä palkitsevinta, oon miettinyt josko sovittaisi kaukosäätimellä varustetun iphone dockin tuhkikseen.
              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

              Comment

              • *Kaide
                Moderator
                • Nov 2002
                • 3235
                • HELLsinki

                Originally posted by harriba View Post
                PDC jälkiasennustarjous Autokeskuksella muistaakseni pari tonnia, kysäisin kun kävin talvella muuatta karvalakki-525:sta katsomassa.

                Muita tähän asti selvitettyjä:

                - Automaattiseen takaluukun avaajaan (touring) ei jälkiasennussarjaa, hinta todnäk melko astronominen
                - Takaovien verhoihin ei jälkiasennussarjaa, verhot €122 (ei paha) mutta ovesta menee palikoita uusiksi

                Hifien puuhastelu ehkä palkitsevinta, oon miettinyt josko sovittaisi kaukosäätimellä varustetun iphone dockin tuhkikseen.
                Aika karu "tarjous"...
                Mitä netistä pikaisesti osia vilkaisin niin 1 tai 2kpl $350 hintaisia boxeja tulisi, sitten anturi ja johtosarjaa pätkä. Koodaus varmaan päälle.
                Voisi koittaa metsästää osia sieltä täältä...

                iPodille löytyy piuha hanskalokerosta mutta on tosi kankea käyttää auton ohjaimien kautta.
                CD ei ainakaan ensiyrittämällä toistanut MP3-CD:tä. Pystyykö tälle tekemään jotain?


                E: minkä värinen autosi muuten on?
                E9, E21, E46/5, G01

                Comment

                • bayern
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1109
                  • Tuusula

                  Originally posted by *Kaide View Post
                  Aika karu "tarjous"...
                  Mitä netistä pikaisesti osia vilkaisin niin 1 tai 2kpl $350 hintaisia boxeja tulisi, sitten anturi ja johtosarjaa pätkä. Koodaus varmaan päälle.
                  Voisi koittaa metsästää osia sieltä täältä...

                  iPodille löytyy piuha hanskalokerosta mutta on tosi kankea käyttää auton ohjaimien kautta.
                  CD ei ainakaan ensiyrittämällä toistanut MP3-CD:tä. Pystyykö tälle tekemään jotain?


                  E: minkä värinen autosi muuten on?
                  Toisaalta jos ton tarjouksen hajottaa paloiks, on PDC-tutkat vissiin halvimmillaan uutena kuitenkin luokkaa 100€ (Realoem 201$/kpl)?
                  100€ * 8 tutkaa on jo sen 800€. Siihen päälle pääyksikkö ~200€. Siihen päälle piuhat eteen ja taakse á 50€. Ollaan hinnassa 1100€
                  Puskurit vaihtoon tai vanhoihin reikää, kaikkien osien asennukset ja koodaamiset, on hinta äkkiä sen pari tonnia.
                  Toinen vaihtoehto on ettiä romikselta osat ja maksaa jollekin kossupullon verran asennuksista. Siihen kaikki jälkikorjaamiset ja muut vauriot niin hinta on äkkiä yli 2000€
                  EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


                  Comment

                  • *Kaide
                    Moderator
                    • Nov 2002
                    • 3235
                    • HELLsinki

                    Originally posted by bayern View Post
                    ...Toinen vaihtoehto on ettiä romikselta osat ja maksaa jollekin kossupullon verran asennuksista. Siihen kaikki jälkikorjaamiset ja muut vauriot niin hinta on äkkiä yli 2000€
                    Eikö tämä ole se normitapa tehdä asiat, "tein itse ja säästin"
                    E9, E21, E46/5, G01

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      Käyttis haussa

                      Ollaan loppuviikosta menossa katsomaan yhtä 12/05 vuotista 530xi touringia kaikilla varusteilla. Myynnissä jollain jobbarilla(?), vain muutama auto myynnissä heillä. Puhelimella tehtiin tänään ajanvaraus viikonlopuksi, joten pelkän puhelimen perusteella sai seuraavaa ensikäden tietoa:

                      -60tkm ajettu, mutta 2 omistajaa jo ehtinyt olla :think
                      -kuskinpuolen etu- ja takaovessa jotain sanomista (lommoja? jne) Ei pitäisi kuulemma olla mällipeli, mutta mistäs näistä tietää.. Miten selviäisi?
                      -apparinpenkin turvavyömuistutin ei toimi (se sirra mikä piipittää jos vyötä ei pidä) Onko normaalia?
                      -tuulilasi paskana (kiveniskuista). Paljonko maksaa uusi?
                      -ollut muutaman viikon(?) myynnissä, mutta hinta tippunut jo kerran tai kaksi
                      -ei takuuta! (koska halpa hinta)

                      Saadaan kuitenkin viedä kyseinen auto BMW:lle tutkittavaksi ennen ostopäätöstä. (koneelta näkyvä huoltohistoria + auto nosturille tutkittavaksi + muu silmämääräinen tutkimus)

                      Kuulostaako tuo normaalilta? Onko tuossa nyt joku miina mitä ehkäpä pitäisi varoa?
                      Jotain erityistä mitä tuollaisesta kannattaa katsoa? Mites tuo neliveto? Onko näissä jotain sellaista mikä yleensä laukeaa, tyyppivikoja jne, mitä kannattaisi tsekata nyt viikonloppuna?
                      Niin ja auto on manualivaihteistolla, mikä lienee ongelmattomampi vaihtoehto kuin automaatti.
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by bayern View Post
                        Toisaalta jos ton tarjouksen hajottaa paloiks, on PDC-tutkat vissiin halvimmillaan uutena kuitenkin luokkaa 100€ (Realoem 201$/kpl)?
                        100€ * 8 tutkaa on jo sen 800€. Siihen päälle pääyksikkö ~200€. Siihen päälle piuhat eteen ja taakse á 50€. Ollaan hinnassa 1100€
                        Puskurit vaihtoon tai vanhoihin reikää, kaikkien osien asennukset ja koodaamiset, on hinta äkkiä sen pari tonnia.
                        Toinen vaihtoehto on ettiä romikselta osat ja maksaa jollekin kossupullon verran asennuksista. Siihen kaikki jälkikorjaamiset ja muut vauriot niin hinta on äkkiä yli 2000€
                        Miksi romikselta haetussa 300€:n paketissa olisi sen kummemmin "jälkikorjaamista" ja "vaurioita"?

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5438
                          • S:t Karins

                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Ollaan loppuviikosta menossa katsomaan yhtä 12/05 vuotista 530xi touringia kaikilla varusteilla. Myynnissä jollain jobbarilla(?), vain muutama auto myynnissä heillä. Puhelimella tehtiin tänään ajanvaraus viikonlopuksi, joten pelkän puhelimen perusteella sai seuraavaa ensikäden tietoa:

                          -60tkm ajettu, mutta 2 omistajaa jo ehtinyt olla :think
                          -kuskinpuolen etu- ja takaovessa jotain sanomista (lommoja? jne) Ei pitäisi kuulemma olla mällipeli, mutta mistäs näistä tietää.. Miten selviäisi?
                          -apparinpenkin turvavyömuistutin ei toimi (se sirra mikä piipittää jos vyötä ei pidä) Onko normaalia?
                          -tuulilasi paskana (kiveniskuista). Paljonko maksaa uusi?
                          -ollut muutaman viikon(?) myynnissä, mutta hinta tippunut jo kerran tai kaksi
                          -ei takuuta! (koska halpa hinta)

                          Saadaan kuitenkin viedä kyseinen auto BMW:lle tutkittavaksi ennen ostopäätöstä. (koneelta näkyvä huoltohistoria + auto nosturille tutkittavaksi + muu silmämääräinen tutkimus)

                          Kuulostaako tuo normaalilta? Onko tuossa nyt joku miina mitä ehkäpä pitäisi varoa?
                          Jotain erityistä mitä tuollaisesta kannattaa katsoa? Mites tuo neliveto? Onko näissä jotain sellaista mikä yleensä laukeaa, tyyppivikoja jne, mitä kannattaisi tsekata nyt viikonloppuna?
                          Niin ja auto on manualivaihteistolla, mikä lienee ongelmattomampi vaihtoehto kuin automaatti.
                          Myynnissä jobbarilla koska "rehellinen" autoliike on halunnut päästä eroon tuosta "ongelmajätteenä"?

                          Ei takuuta, eikös liikkeestä ostettaessa ole kuitenkin jonkinmoinen takuu? Ja jos auto todella myydään ilman mitään takuuta niin homma kyllä haisee ja pahasti (ongelmajätteeltä)...

                          Halpa hinta sopii myös kuvaan?

                          Auto BMW:lle tutkittavaksi:
                          Jos uitettu Saksasta ei huoltohistoria paljastu edes BMW liikkeesä "nappia painamalla" ja kaikki tuo silmämääräinen tarkastus ilman tuntiveloitusta on hakuammuntaa?

                          Ja kaikki ylläoleva on pelkkää arvailua, onnea kaupoille!
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by K2Ri View Post
                            -60tkm ajettu, mutta 2 omistajaa jo ehtinyt olla :think
                            -kuskinpuolen etu- ja takaovessa jotain sanomista (lommoja? jne) Ei pitäisi kuulemma olla mällipeli, mutta mistäs näistä tietää.. Miten selviäisi?
                            -apparinpenkin turvavyömuistutin ei toimi (se sirra mikä piipittää jos vyötä ei pidä) Onko normaalia?
                            -tuulilasi paskana (kiveniskuista). Paljonko maksaa uusi?
                            -ei takuuta! (koska halpa hinta)
                            manualivaihteistolla, mikä lienee ongelmattomampi vaihtoehto kuin automaatti.
                            Lasi maksaa vaihdettuna n. 380-420 euroa (2 olen vaihtanut reilu vuoden sisään, 9/05 ja 4/07 E61), Pilkintonin lasi JMT Jkl. Väriraidalla ja sadeanturilla.
                            Hudilliseen ei taida saada lasia kuin merkkiliikkeestä ja maksanee maltaita,
                            omaan olisi maksanut 700 euroa vaihdettuna normilasi...

                            Jos myyjänä on autoliike/jobbari koskee kuluttajasuoja kauppaa. Ts. 6 kk aikana ilmenneiden normaalista poikkeaviin vaurihoihin/vikoihin myyjä joutuu osallistumaan osittain. Ei kokonaan vaan osittain...

                            Ei kannata missään nimessä ostaa autoa jos se myydään "korjaatavaksi" koska se on oikeastaan ainoita keinoja myyjän vältellä vastuuta.

                            Jos autossa on huoltokirja ja se on painettu enen kuin se auto on käyttöönotettu, ja leimat on kohdallaan ja auton kunto vastaa muuten sitä niin eipä oikein voi muuta kuin olettaa että se huoltokirja täsmää. Ainoa liki varma keino olisi laittaa joku soittamaan niihin liikkeisiin missä leimat on lyöty mutta löytyykö kielitaitoa kaveripiiristäsi. Pitää tietää auton 7 merkkinen koodi tai mieluiten se ulkomainen rekisteritunnus/tunnukset.
                            Tarkista että kirjan etusivulla mainittu 7-merkkinen koodi täsmää valmistusnumeron 7:ään viimeiseen merkkiin...
                            Last edited by MajorDrake; 02-06-2010, 18:07.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by kt0510 View Post
                              Jos uitettu Saksasta ei huoltohistoria paljastu edes BMW liikkeesä "nappia painamalla" ja kaikki tuo silmämääräinen tarkastus ilman tuntiveloitusta on hakuammuntaa?
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Jos myyjänä on autoliike/jobbari koskee kuluttajasuoja kauppaa. Ts. 6 kk aikana ilmenneiden normaalista poikkeaviin vaurihoihin/vikoihin myyjä joutuu osallistumaan osittain. Ei kokonaan vaan osittain...
                              Eikös K2Ri asu saksassa? Ja onko auto siis saksassa vai suomessa?
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • K2Ri
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1829
                                • London, UK & Germany

                                Juu Saksassa asun ja vaimo on saksalainen, eli kielitaidosta ei jää kiinni.. Auto siis Saksassa ja olisi jäämässäkin tänne käyttöautoksemme.

                                Ollaan menossa viikonlopuksi sukulaisten luo ja tuo myynnissä oleva e61 sijaitsee siinä lähettyvillä. Tänään on soitettu myöskin BMW liikkeeseen ja heille sopi aikaa varaamatta että tsekkaavat auton lauantaina. Eli auton koeajo -> BMW:lle -> ostopäätös.

                                Suunnitelma onkin katsoa mitä BMW:n oma tietokone näyttää kyseisen auton kohdalle (huoltohistoria) jo ihan pelkän VIN koodin perusteella. Toki tämäkään ei kaikkea takaa, jos välissä on käytetty jossain muualla huollossa tai ruuvattu mittaria huoltojen välissä. Mutta eikö näissä vehkeissä jo pystynyt ihan avaimesta lukea todelliset kilometrit BMW:llä?!?
                                Jos tämän jälkeenkin kaikki näyttää olevan vielä kunnossa, niin siirrytään vasta hallin puolelle.. Tosin ei kai 60tkm ajetussa e61:sessä pitäisi normaaliolosuhteissa olla juuri mitään sanottavaa?!
                                sigpic
                                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎