Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    Osta manuaalilaatikolla.

    Ei vaihteisto-ongelmia, nykimisiä, tai laatikon lämmönvaihdinta/termaria. Koneen termari ja Egr-termari toki löytyy, mutta ne on alta satasen yhteensä jos lämpöongelmia ilmenee.
    Imusarjan läpät vaan pois jos on vielä paikallaan ja kovaa ajoa...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      Peruskone noissa 530d malleissa varmaan kestää helposti sen 400tkm hyvällä huollolla. Ympäriltä vaan tahtoo hajota kaikki muut osat jo noilla ajomäärillä. Nämä viat tulivat äkkiä ulkomuistista mieleen.

      E60/E61 Dieselmallit:

      - Imusarjan läpät kannattaa poistaa, voivat rikkoa koko moottorin
      - Hehkut voi johtua vaihtamaan silloin tällöin
      - Starttimoottorin kanssa paljon ongelmia vanhemmissa yksilöissä
      - Termostaatit (moottori, egr, automaattivaihteiston lämmönvaihdin), kone käy liian kylmänä, lämmintä ei riitä sisälle pakkasella, liian suuri kulutus
      - Erilaiset nykimis- / heijaamisongelmat automaattilaatikolla olevissa malleissa
      - Virta/käynnistysongelmia liittyen akkuun ja laturiin, osa johtuu starttimoottorista
      - Epänormaalin suuri kulutus, liittyy osittain termostaattiongelmiin

      Kaikki E60/E61 mallit:

      - Virta (maa) kaapelin läpivienti tietyissä malleissa voi rikkoontua takapenkin luota
      - Panoraamakattoluukun mekanismi rikkoontuu, erilaiset suhinat luukun välistä
      - Airbag valon syttymisen aiheuttavia anturi/liitin/johtovikoja

      Manuaalivaihteistoisissa malleissa vikoja saattaa olla paljon ajetuissa hieman vähemmän, mutta toisaalta ajettavuus on automaattivaihteisiin malleihin verrattuna huomattavasti kankeampi monessa ajotilanteessa. Joten eivät mielestäni ole toistensa tasapuolisia vaihtoehtoja.

      Uudemmat LCI / facelift mallit kuluttavat vähemmän polttoainetta. Mielestäni E60/E61 kannattaa ehdottomasti ostaa sellaisella varustelulla, johon olet itse tyytyväinen. Itse en suosittele navigaattorin jälkiasennusta. Osta mielummin sellainen auto, josta tehtaan professional navigaattori löytyy valmiina. Business navigaattori on selvästi huonompi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        Paitsi että 300e osilla auto pysyy hyvällä tuurilla pari kuukautta lämpimänä. Aika moni on laatikon lämmönvaihtimiakin vaihdellut jo useita, kun termostaatit ei välillä tahdo toimia. Kyllä siinä alkaa lämmöille hintaa tulla kun joka talveksi satsaat sen 300-500e se kun jaksat askarrella palan pahvia syylärin eteen. Tietysti koneen lämmöt on ratkaiseva tekijä myös dpf:än toiminnan kannalta mut mulla ei ole sitä ongelmaa kun on -03 malli.

        Oikkuilevat startit on ihan varmasti jo alkupään autoista vaihdettu pois tähän päivään ja näihin kilsoihin mennessä. Hehkut on vaihtokamaa kaikissa dieseleissä siitä ei pääse mihinkään joten ei ole erityisesti e60 murhe. Kulutus on suuri jos ajo on lyhyttä ajoa ja kaasujalka raskas ja auto ei ehdi lämmetä tarpeeksi.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • msp75
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 123
          • Heinola

          tuli eilen luettua tää koko keskustelu taas kerran läpi, henkilökohtaisesti auton valinta vaikeutui viikonloppuna kun tuli ajettua 525da:lla ja onhan se pakko ottaa tuokin moottori harkintaan.
          aikaisemmin olin ajatellut että tässä kilpailevat 535d vs. 530xd touringit.

          nyt kilpailussa on mukana myös 525d mutta ainoastaan edullisemman hintansa vuoksi!!!

          varusteista jotain mitä jäänyt palstalta mieleen/omia kokemuksia ja mielipiteitä:

          -vähintään sporttipenkit nahalla tai sitten mieluummin comfortit.
          -panoramassa hyvien puolien lisäksi myös huonoja.
          -m-sport helmat saa sitten myöhemmin jos haluaa n.1500€ joidenkin mielestä m-sport alusta on liian kova.
          -jos ei tykkää esim. jalopuusta listat on suht helppo irroittaa ja uudelleen päällystää.
          -aktiivi-ohjaus, hud, pro-navi ja dynamic-drive saavat ison plussan.
          -koira kulkee lähes aina mukana joten takaluukun automatiikasta plussaa.

          kun on vähän kirjavaa tietoa noista uudemmista suuttimista milloin ne mihinkin konemalliin tulivat ni voisko joku vähän tarkentaa, mielestäni jos suinkin mahdollista kannattaisi yrittää saada sellainen missä ne on, pienemmän kulutuksen ja paremman tehon vuoksi??? viisaammat kommentoikaa!!!

          uudemman auton hankkimista puoltaa sekin seikka että niitä saattaa saada 10% käsirahalla kun vanhempaan joutuu laittamaan 20% tuollainen 3-4 tonnii eroa käsirahassa on paljon.

          ps. enemmän kuin mielellään kuulisin käyttäjäkokemuksia varsinkin niiltä jotka omistavat jonkun kyseisistä malleista:
          525d
          525xd
          530d
          530xd
          535d

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7536
            • Jyväshyvä

            Originally posted by msp75 View Post
            kun on vähän kirjavaa tietoa noista uudemmista suuttimista milloin ne mihinkin konemalliin tulivat ni voisko joku vähän tarkentaa, mielestäni jos suinkin mahdollista kannattaisi yrittää saada sellainen missä ne on, pienemmän kulutuksen ja paremman tehon vuoksi??? viisaammat kommentoikaa!!!
            M57N2 moottori tuli sarjatuotantoon
            530d 9/05
            525/535d 3/07 (LCI).

            Jotain esisarjan yksittäisiä yksilöitä voi olla vanhempiakin...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              Originally posted by msp75 View Post
              nyt kilpailussa on mukana myös 525d mutta ainoastaan edullisemman hintansa vuoksi!!!
              Kannattaa huomioida, että 525d:ssä on 530d:n kanssa yhtä suuri kulutus, mutta huonompi suorituskyky. Nelivetomallit kuluttavat myös (erityisesti ennen LCI / facelift) selvästi enemmän polttoainetta.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2150
                • L a h t i

                Originally posted by Gonzalez View Post
                Osta manuaalilaatikolla.

                Ei vaihteisto-ongelmia, nykimisiä, tai laatikon lämmönvaihdinta/termaria. Koneen termari ja Egr-termari toki löytyy, mutta ne on alta satasen yhteensä jos lämpöongelmia ilmenee.
                Imusarjan läpät vaan pois jos on vielä paikallaan ja kovaa ajoa...
                Mikä nuissa läpissä on että moni puhunut että ne kandee poistattaa ? Syy ?:think

                Comment

                • VESiX
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 407
                  • Kehä 1

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Kannattaa huomioida, että 525d:ssä on 530d:n kanssa yhtä suuri kulutus, mutta huonompi suorituskyky. Nelivetomallit kuluttavat myös (erityisesti ennen LCI / facelift) selvästi enemmän polttoainetta.
                  Minä en nyt ymmärrä tätä neliveto juttua: Miten facelift vähensi nelivedon kulutuslisää? X-Drive tekniikkaa ei ole muutettu. Kulutus lisä on normien mukaan vajaa litra. Tuleehan sille hintaa jos ajaa paljon, mutta on siitä nelivedosta paljon iloakin. Bensakoneisissa muuten kulutus ero on jostain syystä vähemmän.

                  Comment

                  • GameOver
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3029
                    • Sjundeå

                    Originally posted by VESiX View Post
                    Minä en nyt ymmärrä tätä neliveto juttua: Miten facelift vähensi nelivedon kulutuslisää? X-Drive tekniikkaa ei ole muutettu. Kulutus lisä on normien mukaan vajaa litra. Tuleehan sille hintaa jos ajaa paljon, mutta on siitä nelivedosta paljon iloakin. Bensakoneisissa muuten kulutus ero on jostain syystä vähemmän.

                    Tekisi itseasiassa mieli vertailla nelivedon ja vajaavetoisen tosiasiallisia kulutuseroja talvikeleillä. Tietenkin sellaisilla talvikeleillä, kun siitä nelivedosta on oikeasti hyötyä. Mietin lähinnä sitä, että kuinka paljon ylimääräistä polttoainetta kuluu vajaavetoisen sutimiseen ja eteenpäin pääsyn yrittämiseen verrattuna nelivedon voimansiirron häviöiden aiheuttamaan lisäkulutukseen.

                    Saatan olla hakoteilläkin ajatuksieni kanssa, mutta kunhan pisti miettimään
                    -25 Toyota Proace City Verso
                    -23 Nissan Leaf

                    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by GameOver View Post
                      Tekisi itseasiassa mieli vertailla nelivedon ja vajaavetoisen tosiasiallisia kulutuseroja talvikeleillä. Tietenkin sellaisilla talvikeleillä, kun siitä nelivedosta on oikeasti hyötyä. Mietin lähinnä sitä, että kuinka paljon ylimääräistä polttoainetta kuluu vajaavetoisen sutimiseen ja eteenpäin pääsyn yrittämiseen verrattuna nelivedon voimansiirron häviöiden aiheuttamaan lisäkulutukseen.

                      Saatan olla hakoteilläkin ajatuksieni kanssa, mutta kunhan pisti miettimään
                      Mulla on nyt kokemusta LCI-malleista (tosin x-drive oli sedan), mutta ei niissä mitään kulutuseroja ainakaan mun ajossa ole. Parhaimmillaan sain ajettua tankillisen xD:llä 5.1l/100km ja nykyinen vessa ei ole siihen vielä kertaakaan päässyt.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19178
                        • -

                        Originally posted by VESiX View Post
                        Minä en nyt ymmärrä tätä neliveto juttua: Miten facelift vähensi nelivedon kulutuslisää? X-Drive tekniikkaa ei ole muutettu. Kulutus lisä on normien mukaan vajaa litra. Tuleehan sille hintaa jos ajaa paljon, mutta on siitä nelivedosta paljon iloakin. Bensakoneisissa muuten kulutus ero on jostain syystä vähemmän.
                        En tarkottanut, että LCI / facelift päivitys olisi vähentänyt erityisesti nelivedon kulutuslisää. Vaan sitä, että nelivetomallin kulutus on suurempi kuin takavetomallin. Ja kun noissa ensimmäisissä E60/E61 yksilöissä kulutus on muutenkin uudempia versioita suurempi, korostuu tämä kulutusero erityisesti nelivetomalleissa.

                        Voit helposti todeta tämän asian vertaamalla esim. 2007 vuosimallin 530d:n ja 2005 vuosimallin 530xd:n kulutuksia tai ilmoitettuja CO2-päästöjä. Niissä on selvä ero. Neliveto lisää kulutusta ja uudemmalla tekniikalla olevat dieselit kuluttavat vähemmän. Toisaalta taas jos haluaa nimenomaan nelivedon, niin kyllä tuo LCI / facelift malli on jonkin verran taloudellisempi.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • K2Ri
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1829
                          • London, UK & Germany

                          Nyt olis varsinainen helmi bongattu ja kuume taas aikamoinen.

                          Loppuvuoden 2006 e61 530i manual ja varusteita vähintäänkin kiitettävästi, ajettu 80tkm. Näin äkkiseltään vaikuttaisi sellaiselta niin kilsojen, varusteiden kuin tehojenkin puolesta, että siinä olisi käyttöautoa kerrakseen useammaksi vuodeksi.

                          Minkälaisia kokemuksia on tuosta bensa 530:sestä?
                          Onko minkälainen bensarohmu, vai pääseekö ihan normi kaasujalalla siedettäviin lukemiin?
                          Autossa on OEM "Hifi kaiutinsysteemi" ja 6 CD:n vaihtaja, sekä pro-navi. Onko tuo nyt se "isoin" hifisysteemi mitä tuohon on saanut ja mitähän ominaisuuksia/erikoisuuksia siihen liittyy?
                          sigpic
                          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by K2Ri View Post
                            Nyt olis varsinainen helmi bongattu ja kuume taas aikamoinen.

                            Loppuvuoden 2006 e61 530i manual ja varusteita vähintäänkin kiitettävästi, ajettu 80tkm. Näin äkkiseltään vaikuttaisi sellaiselta niin kilsojen, varusteiden kuin tehojenkin puolesta, että siinä olisi käyttöautoa kerrakseen useammaksi vuodeksi.

                            Minkälaisia kokemuksia on tuosta bensa 530:sestä?
                            Onko minkälainen bensarohmu, vai pääseekö ihan normi kaasujalalla siedettäviin lukemiin?
                            Autossa on OEM "Hifi kaiutinsysteemi" ja 6 CD:n vaihtaja, sekä pro-navi. Onko tuo nyt se "isoin" hifisysteemi mitä tuohon on saanut ja mitähän ominaisuuksia/erikoisuuksia siihen liittyy?
                            Hifi-systeemin saa soimaan ihan OK, kun laittaa vielä erillisen vahvarin ohjaamaan penkkien alla olevia subbareita. Parempia versioita on vielä 2: Hifi Pro ja Individual Audio.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • VESiX
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 407
                              • Kehä 1

                              Originally posted by Juhis View Post
                              En tarkottanut, että LCI / facelift päivitys olisi vähentänyt erityisesti nelivedon kulutuslisää. Vaan sitä, että nelivetomallin kulutus on suurempi kuin takavetomallin. Ja kun noissa ensimmäisissä E60/E61 yksilöissä kulutus on muutenkin uudempia versioita suurempi, korostuu tämä kulutusero erityisesti nelivetomalleissa.

                              Voit helposti todeta tämän asian vertaamalla esim. 2007 vuosimallin 530d:n ja 2005 vuosimallin 530xd:n kulutuksia tai ilmoitettuja CO2-päästöjä. Niissä on selvä ero. Neliveto lisää kulutusta ja uudemmalla tekniikalla olevat dieselit kuluttavat vähemmän. Toisaalta taas jos haluaa nimenomaan nelivedon, niin kyllä tuo LCI / facelift malli on jonkin verran taloudellisempi.
                              Nyt on tuossa vieressä auki 2005 ja 2008 mallin esitteet ja täytyy todeta että kulutuserokin on pienentynyt. Esimerkkinä yhdistetty lukemat 530D touring automaattivaihtein: Pre-Lci takaveto/neliveto 7.7/8.5 ja LCI 6.8/7.2
                              Kyllä minusta neliveto on tuon kulutuseron väärtti molemmissa malleissa. Polttoaineen säästäjällehän 520D on ainoa oikea versio. Hieno moottori muuten myös käyttöominaisuuksiltaan vaikkei kuutonen olekaan.

                              Dieseleistä en tiedä, mutta ainakin bensoissa kulutus ei ole oikeasti pienentynyt niin paljoa kuin normilukemat. Kun päästöistä tuli ykkösjuttu, niin testikulutuksia ryhdytty optimaan enemmän ja vain osa säästöstä on todellista. Mutta joka tapauksessa e60 lukemat ovat pienimpiä luokassaan.

                              Ja sitten vielä K2Ri:lle kommentti tuosta 2006 mallin 530i koneesta. BMW Car lehti sanoi taannoin käytetyn e60: ostajan opassa että kyseessä on paras moottori e60:een. Perusteluina riittävä suorituskyky, taloudellisuus ja luotettavuus. Mitäpä tuohon lisäämään.... Minkä turbodieselin väännölle häviää niin sen hienostuneisuudessa voittaa ja tekniikka on varmasti luottavampaa.

                              Comment

                              • K2Ri
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1829
                                • London, UK & Germany

                                Originally posted by VESiX View Post
                                Ja sitten vielä K2Ri:lle kommentti tuosta 2006 mallin 530i koneesta. BMW Car lehti sanoi taannoin käytetyn e60: ostajan opassa että kyseessä on paras moottori e60:een. Perusteluina riittävä suorituskyky, taloudellisuus ja luotettavuus. Mitäpä tuohon lisäämään.... Minkä turbodieselin väännölle häviää niin sen hienostuneisuudessa voittaa ja tekniikka on varmasti luottavampaa.
                                Kuulostaa hyvältä!
                                Ens viikolla ehtis varmaan olemaan yhteydessä myyjäliikkeeseen, joten katsotaan miten käy..
                                sigpic
                                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎