E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #1366
    Originally posted by Mik@ View Post
    Ja tarkemmin ajateltuna on tainu mullakin joskus tulla käryä/savua auton alta polton aikana pysähdyksissä ollessa. Palaisko paskat pois myös putken päältä tms? :think Pitäis ottaa koko pönttö pois ja ohjelmoida lisää voimaa jossain vaiheessa.
    mäkin voisin ottaa pöntön pois mut kukas sen ohjelmoi sitten pelkästään sen polton pois tuosta moottoriohjauksesta?

    jos ei vaikka virittäiskään yhtään?

    minä ensten arvelin että turbo meni, mut sitten läksin vain ajelemaan ja ei siinä mitään huomannut, avasin lämmöt esille ja ihmettelin että nythän tää kuumana käy, sitten ajelin autolla vielä puol tuntia ihan vain siks ettei poltot jää kesken, ja sinneppä ne savut sitten jäi ja kone alkoi kohtsillaan pudotella lämmöt ysiinkymppiin ja toimia normaalisti, jos se nyt sitten laiskemmin tai epäherkemmin tuon poltonajan sitten toimikaan...
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2335
      • Uusimaa

      #1367
      En tiedä onko DPF:n polttoprosessilla jokin tukkoisuudesta riippuvainen aika, mutta ainakin omassa autossani (moottorinohjain DDE6) on ns. uudenveroisesti virtaava DPF, ja poltto kestää aika tarkalleen 15-16 minuuttia - joka kerralla. Olen sen muutamaan kertaan testilaitteella katsonut ja ajankin mitannut. Ensimmäiset viisi minuuttia regeneroinnin aikana DPF:n lämmöt on maltilliset 300-400 astetta, jonka jälkeen ne nousevat hyvin nopeasti loppuajaksi 500-600 asteen välille.

      Jos jonkun autossa tapahtuu regeneroinnin aikana jonkinsorttista nykimistä, esiintyy se selkeästi tuon jälkimmäisen "kuuman" vaiheen aikana. Liekö liittyy suuttimiin, koska omasta autostani katosi polttonykimiset totaalisesti, kun ajelin pari tankillista Forten suuttimienpesuaineen kera ja sen päälle yhden tankillisen lisäten 2T-öljyä 1% sekoitussuhteella. Uskomatonta mutta totta. Parituhatta kilometriä takana eikä ainoatakaan nykäisyä. Mutta asiaan... Polton lämmöt nousevat tuon prosessin loppuvaiheen aikana varmasti korkeammallekin, jos suodatin on hyvin tukkoinen. 900 asteen paikkeilla alkaa jo sitten sisuskalut sulamaan. ECU pitää käsittääkseni huolen siitä, että tätä ei pääse tapahtumaan. Tosin kaverin Q7:sta kaiveltiin juuri sulaneet sisuskalut pois DPF:stä. Syyt löytyi lopulta osaamattoman (saksalaisen) viripajan tekemästä softasta.

      Originally posted by Mlatvala View Post
      mäkin voisin ottaa pöntön pois mut kukas sen ohjelmoi sitten pelkästään sen polton pois tuosta moottoriohjauksesta?
      Pelkän polttoprosessin eliminointi softasta onnistuu varmasti parhaiten Turbotecillä. Tuskin kovin monessa muussa paikassa suomessa. Harisella ehkä. Kyse ei kuitenkaan ole mistään DIS:illä tehtävästä klik-klik-tempusta, vaan ECU:n karttojen muokkauksesta. Itse luotan näissä ainoastaan Karalan (=Turbotecin) osaamiseen.
      Last edited by JKK; 06-10-2011, 16:15.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #1368
        Originally posted by JKK View Post
        En tiedä onko DPF:n polttoprosessilla jokin tukkoisuudesta riippuvainen aika, mutta ainakin omassa autossani (moottorinohjain DDE6) on ns. uudenveroisesti virtaava DPF, ja poltto kestää aika tarkalleen 15-16 minuuttia - joka kerralla. Olen sen muutamaan kertaan testilaitteella katsonut ja ajankin mitannut. Ensimmäiset viisi minuuttia regeneroinnin aikana DPF:n lämmöt on maltilliset 300-400 astetta, jonka jälkeen ne nousevat hyvin nopeasti loppuajaksi 500-600 asteen välille.

        Jos jonkun autossa tapahtuu regeneroinnin aikana jonkinsorttista nykimistä, esiintyy se selkeästi tuon jälkimmäisen "kuuman" vaiheen aikana. Liekö liittyy suuttimiin, koska omasta autostani katosi polttonykimiset totaalisesti, kun ajelin pari tankillista Forten suuttimienpesuaineen kera ja sen päälle yhden tankillisen lisäten 2T-öljyä 1% sekoitussuhteella. Uskomatonta mutta totta. Parituhatta kilometriä takana eikä ainoatakaan nykäisyä. Mutta asiaan... Polton lämmöt nousevat tuon prosessin loppuvaiheen aikana varmasti korkeammallekin, jos suodatin on hyvin tukkoinen. 900 asteen paikkeilla alkaa jo sitten sisuskalut sulamaan. ECU pitää käsittääkseni huolen siitä, että tätä ei pääse tapahtumaan. Tosin kaverin Q7:sta kaiveltiin juuri sulaneet sisuskalut pois DPF:stä. Syyt löytyi lopulta osaamattoman (saksalaisen) viripajan tekemästä softasta.



        Pelkän polttoprosessin eliminointi softasta onnistuu varmasti parhaiten Turbotecillä. Tuskin kovin monessa muussa paikassa suomessa. Harisella ehkä. Kyse ei kuitenkaan ole mistään DIS:illä tehtävästä klik-klik-tempusta, vaan ECU:n karttojen muokkauksesta. Itse luotan näissä ainoastaan Karalan (=Turbotecin) osaamiseen.
        Tai sitten lopetan jännittämisen laatikon kanssa ja viritän samalla ne newtonit esiin.

        Kiitos taas tiedoistasi.
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #1369
          Originally posted by Mlatvala View Post
          Tai sitten lopetan jännittämisen laatikon kanssa ja viritän samalla ne newtonit esiin.
          Joo samalla vaan piilevät voimat esiin Minä meinasin että x35 suuttimet tulee jossain vaiheessa omaan, mutta ottaa ensin noilla mitä saa. Kestää ne paikat kun ajaa järjen kanssa :think
          E61 520Da

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #1370
            Originally posted by Mik@ View Post
            Joo samalla vaan piilevät voimat esiin Minä meinasin että x35 suuttimet tulee jossain vaiheessa omaan, mutta ottaa ensin noilla mitä saa. Kestää ne paikat kun ajaa järjen kanssa :think
            Ai sun auto onkin 530? öh, mä en tienny...
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • syncro^^
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 765
              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

              #1371
              voe helevetti. käynnistin tuossa auton ja sytty sitte kaikki maailman vikakoodit DD:stä actiivi ohjaukseen ja vaihteisto vikaan ym ym. mutta ne sitte lähti ku ajeli vähän aikaa oliko kyseessä sitte SURKEE akku vai pitäskö olla huolissaan jostain muusta? ja huonosti se starttaski
              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

              BMW G31 540D x-Drive
              BMW F11 530DA -12

              Ex:
              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
              BMW F30 320Da -12
              Bmw E70 3.0DA -07
              Bmw F10 525DA -10
              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

              Comment

              • Taiska-76
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 35
                • Lappeenranta

                #1372
                Moro

                Auto e61 530d kävi huollossa ja siellä huomattiin että kampiakselin hihnapyörä irtoaa vulkanoinnista. Eli ilmeisesti koko limppu menee vaihtoo.
                Asentaja sanoi olevan n.500e arvoinen. Onko tämä näissä puimureissa tuuppiviba ja saako noita jostain edukkaammin?

                Onko jengillä omia kokemuksia tosta. :think

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #1373
                  Originally posted by syncro^^ View Post
                  voe helevetti. käynnistin tuossa auton ja sytty sitte kaikki maailman vikakoodit DD:stä actiivi ohjaukseen ja vaihteisto vikaan ym ym. mutta ne sitte lähti ku ajeli vähän aikaa oliko kyseessä sitte SURKEE akku vai pitäskö olla huolissaan jostain muusta? ja huonosti se starttaski
                  Luultavasti akku huonossa jamassa.

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    #1374
                    Originally posted by Taiska-76 View Post
                    Moro

                    Auto e61 530d kävi huollossa ja siellä huomattiin että kampiakselin hihnapyörä irtoaa vulkanoinnista. Eli ilmeisesti koko limppu menee vaihtoo.
                    Asentaja sanoi olevan n.500e arvoinen. Onko tämä näissä puimureissa tuuppiviba ja saako noita jostain edukkaammin?

                    Onko jengillä omia kokemuksia tosta. :think
                    On niitä mennyt, tainnut muutamalla täälläkin irrota jo kokonaan. Englannin eebaystä katoin kesällä noita niin yhdellä myyjällä oli toim.kuluineen n.230€ orkkis, mutta taisi hävitä ko. myyjä..
                    Itse ostin avainvaunulta ja hintaa oli n.400€
                    E61 520Da

                    Comment

                    • cchaou
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 18
                      • Helsinki

                      #1375
                      Mistähän saisi 07-malliin (ei facelift) uuden mittaristopleksin? Kesällä ostetussa on pleksi halki, ja vähän jännittää kun on jo näillä keleillä (+9C) jo hyvin huurussa..

                      Toinen kysymys, mistä löydän autoni VIN-numeron, ja millainen numero se on? Kirjaimia, numeroita, molempia? Pitäisi öljyn lämpöjä tarkkailla, kulutus on noussut nopeasti melkein kaksi litraa satasella viimeaikojen viileillä ilmoilla. Auto kuitenkin lämpenee nopeasti, joten en usko termarivikaan..

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        #1376
                        VIN-numero on valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä, yleensä yksi kirjain ja loput numeroita. Valmistenumeron näet rekisteriotteesta.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • cchaou
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 18
                          • Helsinki

                          #1377
                          Originally posted by Raine View Post
                          VIN-numero on valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä, yleensä yksi kirjain ja loput numeroita. Valmistenumeron näet rekisteriotteesta.


                          Kiitän!

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2194
                            • kaustinen

                            #1378
                            Originally posted by cchaou View Post
                            Mistähän saisi 07-malliin (ei facelift) uuden mittaristopleksin? Kesällä ostetussa on pleksi halki, ja vähän jännittää kun on jo näillä keleillä (+9C) jo hyvin huurussa..

                            Toinen kysymys, mistä löydän autoni VIN-numeron, ja millainen numero se on? Kirjaimia, numeroita, molempia? Pitäisi öljyn lämpöjä tarkkailla, kulutus on noussut nopeasti melkein kaksi litraa satasella viimeaikojen viileillä ilmoilla. Auto kuitenkin lämpenee nopeasti, joten en usko termarivikaan..
                            Mulla ois yks rikkinäinen mittaristo, jossa pleksi on ehjä? Tarjouksia voi esittää.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              #1379
                              Originally posted by Raine View Post
                              VIN-numero on valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä, yleensä yksi kirjain ja loput numeroita. Valmistenumeron näet rekisteriotteesta.
                              //säätö alkaa//

                              VIN=Vechile identification number=valmistenumero joka on 17 merkkiä.

                              BMW:n tunniste on 7 viimeistä merkkiä ko. numerosta.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Raine
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2603
                                • N/A

                                #1380
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                //säätö alkaa//

                                VIN=Vechile identification number=valmistenumero joka on 17 merkkiä.

                                BMW:n tunniste on 7 viimeistä merkkiä ko. numerosta.
                                No anteeksi maalaisuuteni ja, että en tiiä mistään yhthän mithän
                                ///Motorporot

                                Comment

                                Working...
                                X