E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 521
    • Rauma

    Tulipa tilattua ebay:sta etupään Maylen HD- tukivarsisarja (399 € + 23,90 €). Näyttää olleen kovasti erilaista käyttökokemusta, mutta kai 4 vuoden takuu jotain kertoo. Kokemusten saattelemana palaan myöhemmin asiaan.
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • E60JR
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 57
      • Kuopio

      Mä olen ollut huomaavinani että omasta 523i:stä tulee enemmän näkyvää (valkoista) pakokaasua kuin muista autoista liikennevaloissa. Onko se merkki jostain vai tuleeko joistain vain...
      523 iA -08

      Comment

      • Pile jr
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 186
        • Savonlinna

        Moro

        Mitä kannattaa ottaa huomioon tälläisessä bensavehkees. Kävin jo ajamassa autoa, laatikko vaihtaa pehmeesti käytännössä ei huomaa vaihtoa, moottori on väkevä kulkine, kaikki toimi, alusta ei heijannu ei kolissu, meni kuin juna, kierrokset ei heitelly. Kaikinpuolin hieno auto

        Comment

        • Basillicus
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 153
          • Turku

          Originally posted by E60JR View Post
          Mä olen ollut huomaavinani että omasta 523i:stä tulee enemmän näkyvää (valkoista) pakokaasua kuin muista autoista liikennevaloissa. Onko se merkki jostain vai tuleeko joistain vain...
          Itse olen kyllä huomannut samaa omalla 520i:llä (2004). Tosin tuo polttaa öljyäkin perkeleesti, 1l/2500km, mutta en usko tuon näkyvän valkoisen kaasun siitä johtuvan kun sopivalla säällä rööreistä ei taas tule mitään näkyvää ulos. Kylmähköllä ja/tai kostealla ilmalla tuota ainakin näkyy. Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo johtuu.

          Toinen juttu on, että kylmänä tyhjäkäynti on vähän huonoa, auto tärisee huomattavasti (ei kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin jotkut dieselit), ja kylmänä kulkupuoli on myös vähän tökkivää lämpötilasta riippuen. Jollain 25+ asteen pakkasella kun lyö päälle, niin saattaa joutua pitämään kaasulla moottoria käynnissä ja kierrokset pomppii on/off -tyyliin välillä muutama sata - 2000, lämpimämmällä periaatteessa sama ilmiö näkyy mutta paljon lievempänä, ja sen huomaa tuona huonona tyhjäkäyntinä ja liikkelle lähtiessä siten että puhti välillä vähän katoaa ja bensankulutusmittari heilahtelee kun ajaa suoralla tasaista vauhtia. Moottorin lämmettyä (joka kestää muutaman minuutin yleensä) tämä katoaa.
          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 521
            • Rauma

            Originally posted by Basillicus View Post
            Itse olen kyllä huomannut samaa omalla 520i:llä (2004). Tosin tuo polttaa öljyäkin perkeleesti, 1l/2500km, mutta en usko tuon näkyvän valkoisen kaasun siitä johtuvan kun sopivalla säällä rööreistä ei taas tule mitään näkyvää ulos. Kylmähköllä ja/tai kostealla ilmalla tuota ainakin näkyy. Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo johtuu.

            Toinen juttu on, että kylmänä tyhjäkäynti on vähän huonoa, auto tärisee huomattavasti (ei kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin jotkut dieselit), ja kylmänä kulkupuoli on myös vähän tökkivää lämpötilasta riippuen. Jollain 25+ asteen pakkasella kun lyö päälle, niin saattaa joutua pitämään kaasulla moottoria käynnissä ja kierrokset pomppii on/off -tyyliin välillä muutama sata - 2000, lämpimämmällä periaatteessa sama ilmiö näkyy mutta paljon lievempänä, ja sen huomaa tuona huonona tyhjäkäyntinä ja liikkelle lähtiessä siten että puhti välillä vähän katoaa ja bensankulutusmittari heilahtelee kun ajaa suoralla tasaista vauhtia. Moottorin lämmettyä (joka kestää muutaman minuutin yleensä) tämä katoaa.
            1. Vaaleanharmaa savu on vesihöyryä.
            Talvella sitä tulee putkesta kaupunkiliikenteessä välillä kovinkin paljon. Pääasiallinen syy vaihtelevaan määrään on pakoputkiston lämpötila; pakkasilla autoa käynnistettäessä lähes kaikki pakokaasun vesi lauhtuu pakoputkistoon, eikä ensimmäisillä kilometreilla juurikaan tule savua. Kun pakokaasut alkavat pikkuhiljaa lämmittämään pakoputkistoa, alkaa veden lauhtuminenkin sinne vähentyä. Seuraava vaihe on, kun pakoputkisto saavutta niin suuren lämpötilan, että sinne lauhtunut vesi alkaa höyrystymään. Tässä vaihessa välillä hävettää olla liikennevaloissa, sillä savunmuodostus voi olla yllättävänkin suurta. Reipas maantieajo tietysti poistaa vettä putkistosta pakokaasujen mukana, jolloin pahimmat savumerkitkin vältetään.

            Jos putkesta tulee näkyvää savua näillä lämpötiloilla vielä maantielenkin jälkeen, alkaisin huolestua. Jäähdytysnestevuoto pakopuolelle aiheuttaa saman ilmiön, myös kesällä. Tämän savun kyllä ammattimies erottaa luonnollisesta, sillä se maistuu suussa vähän makealta.

            2. Tyhjäkäyntihäiriöihin voi olla miljoona syytä, mutta oireisiin pätee hyvin imuvuodot, jotka aiheuttavat liian laihan seoksen (auto ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä ja on alhaisilla kierroksilla aivan voimaton).
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 521
              • Rauma

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Noo, Schmiedmann on josku halvin.
              Just tilasin E39 530d kytkinsetin, e-bauyssa halvimmat ~220€+rahti,
              Schmiedmannilta 182€ kotiin kannettuna.
              Jep, mutta eipä ollut alkuperäiselle tuo Schiedmanin hinta (tokkopa se 220 ebaynkaan...).
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by enins View Post
                Jep, mutta eipä ollut alkuperäiselle tuo Schiedmanin hinta (tokkopa se 220 ebaynkaan...).
                No, mulle on ihan sama mikä sieltä tulee kunhan se autoon sopii,
                ts. asiakkaan autoon kun tuli myytyä ja heti rupesi luistamaan...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • E60JR
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 57
                  • Kuopio

                  Kuinka hyvin -04 comfort-penkit sopivat 07/08 LCI malliin?
                  523 iA -08

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by E60JR View Post
                    Kuinka hyvin -04 comfort-penkit sopivat 07/08 LCI malliin?
                    ei suosilla sovi, 9/2005 jälkeen valmistetuista sopii.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Pilatus
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 61
                      • Satakunta

                      Autossa e61 520d vm 08,ajettu 140tkm. vikakoodi päällä. Engine fault. Ja koodi on luettu, antoi koodiksi P115c. Elikkä ilmamassamittariin liitty. Voiko vikana olla jokin muu kuin kyseinen mittari. Vai ostanko suosiolla uuden? Vai mistä lähden kartoittamaan vikaa?

                      Comment

                      • Jesper
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1447

                        Onko jollain mahdollista pistää mulle vaikka privaan örumin osanumero vm.2004 545i kytkinpaketista? Kyse siis manuaalivaihteisesta.

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          Milläs tuolta -06 E61 530d kuittaisi pois tuon jarrunesteen vaihtoilmon, kun neste sinällään olisi vielä ihan mallillaan.. Vai vaatiiko se ihan testerin kiinni:think

                          Sitten sitten, onkos kellään tietoa, tai jopa autossa kiinni orkkis tavaratilan suojaa, ei siis kumimattoa vaan ihan sivut peittävää suojaa, vai onko sellaista edes näihin olemassakaan..?

                          Kiitos taas
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5205
                            • Stadi

                            Originally posted by *PexU* View Post
                            Milläs tuolta -06 E61 530d kuittaisi pois tuon jarrunesteen vaihtoilmon, kun neste sinällään olisi vielä ihan mallillaan.. Vai vaatiiko se ihan testerin kiinni:think

                            Kiitos taas
                            Ei vaadi, samasta "salavalikosta" saa herjan pois kuin muutkin.
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              Originally posted by *PexU* View Post
                              Milläs tuolta -06 E61 530d kuittaisi pois tuon jarrunesteen vaihtoilmon, kun neste sinällään olisi vielä ihan mallillaan.. Vai vaatiiko se ihan testerin kiinni:think

                              Sitten sitten, onkos kellään tietoa, tai jopa autossa kiinni orkkis tavaratilan suojaa, ei siis kumimattoa vaan ihan sivut peittävää suojaa, vai onko sellaista edes näihin olemassakaan..?

                              Kiitos taas

                              Comment

                              • SamiSE60
                                Newbiemmer
                                • Apr 2012
                                • 10
                                • Parikkala

                                Mitenkäs, mulla on 530D E60 ja siihen edellinen omistaja vaihtanu takapöntön Breytonin pönttöön... Siin o joku ihme kumi lieriö päässä, mistä eilähe mitää piuhaa eikä mitään mihinkään .... Voisko sen repii vaa vittuun siitä, ku resonoi vähän ikävästi taka diffuusorin kanssa :think
                                530D E60 260hv / 600Nm

                                Comment

                                Working...
                                X