Tulipa tilattua ebay:sta etupään Maylen HD- tukivarsisarja (399 € + 23,90 €). Näyttää olleen kovasti erilaista käyttökokemusta, mutta kai 4 vuoden takuu jotain kertoo. Kokemusten saattelemana palaan myöhemmin asiaan.
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by E60JR View PostMä olen ollut huomaavinani että omasta 523i:stä tulee enemmän näkyvää (valkoista) pakokaasua kuin muista autoista liikennevaloissa. Onko se merkki jostain vai tuleeko joistain vain...
Toinen juttu on, että kylmänä tyhjäkäynti on vähän huonoa, auto tärisee huomattavasti (ei kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin jotkut dieselit), ja kylmänä kulkupuoli on myös vähän tökkivää lämpötilasta riippuen. Jollain 25+ asteen pakkasella kun lyö päälle, niin saattaa joutua pitämään kaasulla moottoria käynnissä ja kierrokset pomppii on/off -tyyliin välillä muutama sata - 2000, lämpimämmällä periaatteessa sama ilmiö näkyy mutta paljon lievempänä, ja sen huomaa tuona huonona tyhjäkäyntinä ja liikkelle lähtiessä siten että puhti välillä vähän katoaa ja bensankulutusmittari heilahtelee kun ajaa suoralla tasaista vauhtia. Moottorin lämmettyä (joka kestää muutaman minuutin yleensä) tämä katoaa.BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Comment
-
-
Originally posted by Basillicus View PostItse olen kyllä huomannut samaa omalla 520i:llä (2004). Tosin tuo polttaa öljyäkin perkeleesti, 1l/2500km, mutta en usko tuon näkyvän valkoisen kaasun siitä johtuvan kun sopivalla säällä rööreistä ei taas tule mitään näkyvää ulos. Kylmähköllä ja/tai kostealla ilmalla tuota ainakin näkyy. Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo johtuu.
Toinen juttu on, että kylmänä tyhjäkäynti on vähän huonoa, auto tärisee huomattavasti (ei kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin jotkut dieselit), ja kylmänä kulkupuoli on myös vähän tökkivää lämpötilasta riippuen. Jollain 25+ asteen pakkasella kun lyö päälle, niin saattaa joutua pitämään kaasulla moottoria käynnissä ja kierrokset pomppii on/off -tyyliin välillä muutama sata - 2000, lämpimämmällä periaatteessa sama ilmiö näkyy mutta paljon lievempänä, ja sen huomaa tuona huonona tyhjäkäyntinä ja liikkelle lähtiessä siten että puhti välillä vähän katoaa ja bensankulutusmittari heilahtelee kun ajaa suoralla tasaista vauhtia. Moottorin lämmettyä (joka kestää muutaman minuutin yleensä) tämä katoaa.
Talvella sitä tulee putkesta kaupunkiliikenteessä välillä kovinkin paljon. Pääasiallinen syy vaihtelevaan määrään on pakoputkiston lämpötila; pakkasilla autoa käynnistettäessä lähes kaikki pakokaasun vesi lauhtuu pakoputkistoon, eikä ensimmäisillä kilometreilla juurikaan tule savua. Kun pakokaasut alkavat pikkuhiljaa lämmittämään pakoputkistoa, alkaa veden lauhtuminenkin sinne vähentyä. Seuraava vaihe on, kun pakoputkisto saavutta niin suuren lämpötilan, että sinne lauhtunut vesi alkaa höyrystymään. Tässä vaihessa välillä hävettää olla liikennevaloissa, sillä savunmuodostus voi olla yllättävänkin suurta. Reipas maantieajo tietysti poistaa vettä putkistosta pakokaasujen mukana, jolloin pahimmat savumerkitkin vältetään.
Jos putkesta tulee näkyvää savua näillä lämpötiloilla vielä maantielenkin jälkeen, alkaisin huolestua. Jäähdytysnestevuoto pakopuolelle aiheuttaa saman ilmiön, myös kesällä. Tämän savun kyllä ammattimies erottaa luonnollisesta, sillä se maistuu suussa vähän makealta.
2. Tyhjäkäyntihäiriöihin voi olla miljoona syytä, mutta oireisiin pätee hyvin imuvuodot, jotka aiheuttavat liian laihan seoksen (auto ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä ja on alhaisilla kierroksilla aivan voimaton).Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNoo, Schmiedmann on josku halvin.
Just tilasin E39 530d kytkinsetin, e-bauyssa halvimmat ~220€+rahti,
Schmiedmannilta 182€ kotiin kannettuna.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostJep, mutta eipä ollut alkuperäiselle tuo Schiedmanin hinta (tokkopa se 220 ebaynkaan...).
ts. asiakkaan autoon kun tuli myytyä ja heti rupesi luistamaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by E60JR View PostKuinka hyvin -04 comfort-penkit sopivat 07/08 LCI malliin?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Milläs tuolta -06 E61 530d kuittaisi pois tuon jarrunesteen vaihtoilmon, kun neste sinällään olisi vielä ihan mallillaan.. Vai vaatiiko se ihan testerin kiinni:think
Sitten sitten, onkos kellään tietoa, tai jopa autossa kiinni orkkis tavaratilan suojaa, ei siis kumimattoa vaan ihan sivut peittävää suojaa, vai onko sellaista edes näihin olemassakaan..?
Kiitos taasAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostMilläs tuolta -06 E61 530d kuittaisi pois tuon jarrunesteen vaihtoilmon, kun neste sinällään olisi vielä ihan mallillaan.. Vai vaatiiko se ihan testerin kiinni:think
Kiitos taasHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostMilläs tuolta -06 E61 530d kuittaisi pois tuon jarrunesteen vaihtoilmon, kun neste sinällään olisi vielä ihan mallillaan.. Vai vaatiiko se ihan testerin kiinni:think
Sitten sitten, onkos kellään tietoa, tai jopa autossa kiinni orkkis tavaratilan suojaa, ei siis kumimattoa vaan ihan sivut peittävää suojaa, vai onko sellaista edes näihin olemassakaan..?
Kiitos taas
Comment
-
-
Mitenkäs, mulla on 530D E60 ja siihen edellinen omistaja vaihtanu takapöntön Breytonin pönttöön... Siin o joku ihme kumi lieriö päässä, mistä eilähe mitää piuhaa eikä mitään mihinkään .... Voisko sen repii vaa vittuun siitä, ku resonoi vähän ikävästi taka diffuusorin kanssa :think530D E60 260hv / 600Nm
Comment
-
Comment