Ajattelin virittellä M5 SMG nupin, onko miten monimutkainen homma ja mitä osia joutuu samalla vaihtamaan?
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tuumas View PostAivan ja sitten vielä se säätö jossa voi valita että onko puhallus laimea/medium/kova tuon keskisuulakkeiden lämmön lisäksi :thinkAlkuun päänvaivaa aiheutti se, että valinnat ei tallentuneet. Sitten kun älysin laittaa auton käyntiin niin homma onnistui näppärästi.
Lisäsin myös puhallusintensiteettiä mid->max. Aika monipuoliset säädöt tuossa laajennetussa ilmastoinnissa.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Onko muut huomannut kylmänä käynnistäessä että auto (530d) pukkaa vähän sinistä savua? dpf poistettu. Olisko turbo menossa? Suutinvuoto? yhdessä pytyssä korjaus arvot oli kylmänä noin 2,5-3 ja lämpimänä kaikki n.+-0.5 pitäisi ne tarkistaa uudestaan. Lämpimällä koneella tai yleensäkkään päivän ekan startin jälkeen en ole savua huomannut. Auto toimii muuten ihan normaalisti.E61 520Da
Comment
-
-
Sisävalo ongelma
Tällänen pieni mutta sitäkin ärsyttävämpi ongelma
Eli autossa toimii kaikki muut sisävalot normaalisti, mutta "meikkipeilien" valot ei, ajattelin kyllä muutenkin ostaa tuolta epd:ltä sisäledi paketin, mutta täytys ensin tietää että onko noi vanhat vaan palaneet vai onko jossai joku kipu.
Eli onko noi meikkipeilit valot esim jonkun oman sulakeen/releen takana vai miten, tietäs vähän mistä alkas kattelee.
Niin ja sit hyvii neuvoja miten ne lähtee siististi irti tuolta katosta:think
autohan on e61 530d -05 panoraama katollaE61 530da -05
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOnko muut huomannut kylmänä käynnistäessä että auto (530d) pukkaa vähän sinistä savua? dpf poistettu. Olisko turbo menossa? Suutinvuoto? yhdessä pytyssä korjaus arvot oli kylmänä noin 2,5-3 ja lämpimänä kaikki n.+-0.5 pitäisi ne tarkistaa uudestaan. Lämpimällä koneella tai yleensäkkään päivän ekan startin jälkeen en ole savua huomannut. Auto toimii muuten ihan normaalisti.
parhaiten huomaa kun käynnistelee autoa, siirtää vaikka 15m ja sammuttaa. tyhjäkäynnillä ruksutuskin ~15min saa saman efektin sit seuraavaan starttiin. tämä siis joskus ja jouluna.
ilmiön taustalla taitaa olla osittain palamattoman dieselin höyrystyminen/syttyminen kun autoa sitten seuraavan kerran kunnolla kuormittaa - eli normi ajotilanne/kiihdytys.
käynti on ok ja normin oloista, joten ei oikein muita vaihtoehtoja jää kuin vähän heikentynyt sumukuvio suuttimilla tai joku valskaa vähä liikaa kylmänä.
eli ; ei kannata varmaankaan huolestua ihan turhasta. Pitää laitella taas suuttimien pesuainetta tankkiin ja seurailla tilannetta, kun siitä sumukuviosta se todennäisiten johtuupi ettei kylmällä moottorilla kaikki soossi pala kerralla.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postjoskus omassa samanmoista, kanssa dpf poissa.
parhaiten huomaa kun käynnistelee autoa, siirtää vaikka 15m ja sammuttaa. tyhjäkäynnillä ruksutuskin ~15min saa saman efektin sit seuraavaan starttiin. tämä siis joskus ja jouluna.
ilmiön taustalla taitaa olla osittain palamattoman dieselin höyrystyminen/syttyminen kun autoa sitten seuraavan kerran kunnolla kuormittaa - eli normi ajotilanne/kiihdytys.
käynti on ok ja normin oloista, joten ei oikein muita vaihtoehtoja jää kuin vähän heikentynyt sumukuvio suuttimilla tai joku valskaa vähä liikaa kylmänä.
eli ; ei kannata varmaankaan huolestua ihan turhasta. Pitää laitella taas suuttimien pesuainetta tankkiin ja seurailla tilannetta, kun siitä sumukuviosta se todennäisiten johtuupi ettei kylmällä moottorilla kaikki soossi pala kerralla.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOnko muut huomannut kylmänä käynnistäessä että auto (530d) pukkaa vähän sinistä savua? dpf poistettu. Olisko turbo menossa? Suutinvuoto? yhdessä pytyssä korjaus arvot oli kylmänä noin 2,5-3 ja lämpimänä kaikki n.+-0.5 pitäisi ne tarkistaa uudestaan. Lämpimällä koneella tai yleensäkkään päivän ekan startin jälkeen en ole savua huomannut. Auto toimii muuten ihan normaalisti.BMW E61 530dA http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172112
Comment
-
-
Originally posted by PitBull View PostAjattelin virittellä M5 SMG nupin, onko miten monimutkainen homma ja mitä osia joutuu samalla vaihtamaan?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Marko H. View PostKoska huohottimen filtteri on viimeksi vaihdettu? Pukkaa sinistä savua ku alkaa tukkeutumaan.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by timber^^ View PostPaljonko e60 on vakiona navan keskeltä -> pyöränkaaren ylimpään kohtaa? Tuntuu ettei alusta oikee puottanu tuota autoa luvattua määrää, tai sitte oli vakio alustaki jo lässähtäny.. Tai sitte nälkä kasvaa syödessä!E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostMenee yleensä jonkin aikaa ennen kuin putoaa ilmoitettuun korkeuteen. Oliko sulla normaali vaiko sporttialusta? Sportti on jo muutenkin olikohan 15mm normaalia matalampi.
Comment
-
-
Originally posted by attebotte View PostTällänen pieni mutta sitäkin ärsyttävämpi ongelma
Eli autossa toimii kaikki muut sisävalot normaalisti, mutta "meikkipeilien" valot ei, ajattelin kyllä muutenkin ostaa tuolta epd:ltä sisäledi paketin, mutta täytys ensin tietää että onko noi vanhat vaan palaneet vai onko jossai joku kipu.
Eli onko noi meikkipeilit valot esim jonkun oman sulakeen/releen takana vai miten, tietäs vähän mistä alkas kattelee.
Niin ja sit hyvii neuvoja miten ne lähtee siististi irti tuolta katosta:think
autohan on e61 530d -05 panoraama katollaE61 530da -05
Comment
-
-
Originally posted by attebotte View PostEikö kenelläkään oo tietoo mistä lähtis vikaa hakemaan? Voisko joku ketä noita sisävaloja on omaansa vaihdellut, vähän valasta tyhmää että miten noi "meikkivalot" lähtee katosta ilman että rikkoo mitäänE61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Comment