E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nupaha
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 277
    • Pohojanmaa

    Peräöljyt

    Moro !

    Satatuhatta tuli nyt täyteen ja aloin miettimään, että milloinkahan alkaa olla aika vaihtaa peräöljyt. Millaisilla kilometreillä olette vaihtaneet ja mikähän mahtaa olla BMW:n suositus?
    Onkohan mitään hyötyä vaihdattaa manuaaliaskiin öljyjä? Joihinkin autoihin olen vaihdattanut 100tkm kohdilla ja on se keppi tullut kevyemmäksi, mutta liekö mitään hyötyä kestävyyden kannalta, vaikka ei tuo manuaali aski nyt ehkä heikoin lenkki näissä olekkaan.

    Auto on 520d touring lci.
    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
    kauppakassina Audi A3 sedan
    kesäkissana Jaguar XKR
    tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

    Comment

    • LasseE
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 416
      • Kontiolahti/Joensuu

      Originally posted by Tommix View Post
      Mulla oli samaa vikaa vanhassa kiesissä. Syy on siinä että kaasuläppäkotelo on kulunut siitä kiinnityssokan kohdasta. Ei auta tiivisteen vaihto. Pahimmillaan uusi kaasuläppäkotelo...
      Olisiko mullakin kyse tästä..Miten tuo kaasuläppäkotelo voi kulua noin? Millä kilometreillä sulla meni vaihtoon? Omassa näyttäisi siltä kuin sokan ura olisi kulunut leveämmäksi..
      Ex. E46 330d -05
      Ex. e61 530da -05
      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
      Member of Team EastAudio
      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

      Comment

      • nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 277
        • Pohojanmaa

        Edition fleet

        Moro !

        Mulla on autona 520d lci ja auto on varustettu N47-moottorilla. Tässä autossa on "varusteena" tuo edition fleet eli tehot on 130kw sijasta 120kw. Luin joskus täältä foorumilta, että ei ollut ihan paha juttu postaa tuota "varustetta" (itte en tiedä asiasta mitään) ja oli maksanut "joitakin kymppejä". Jos joku tässä pohjanmaan alueella hallitsee tuon "varusteen" poiston, niin voisiko ottaa yhteyttä privalla. Eikä tätä hommaa siis tarttisi kökällä teherä (=siis iliman).
        Kiitos.
        työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
        kauppakassina Audi A3 sedan
        kesäkissana Jaguar XKR
        tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          Originally posted by LasseE View Post
          Unohdin mainita että nuo tiivisterenkaat on uusittu..Ei vuoda mitään ulospäin, mutta kun sprayöljyllä testattiin liitosta niin tuli muutamia kuplia.
          Muilla tuntuu olevan tiukempi tämä liitos, aivan kuin yläsokka olisi kulunut ja pääsee liikkumaan urassaan.
          Mulla heiluu putki myös kuin hullunmu*kku, eikä kyllä ole ulos päin vuotanut öljyä. Mutta tiedä sitten vuotaako kun enempi ahtoja? Arvelin että jos vaihtais tiivisteen ja laittaa "jotain" tiivisteen ja putken väliin, esim ohuen O-renkaan. Se egr kotelo maksaa 146€ ja ahtoputki 156€ genuine partsilla, että voisi koittaa jotenkin kötöstellä paremmin tuota putkea ennen kuin uusia osia ostaa.

          Liekkö ollut muilla samaa 530d:ssä että joskus ei vedä niinkuin pitää? eli saa laittaa enemmän kaasua kuin tavallisesti että kulkee samalla tavalla. Kerran kokeilin pidemällä matkalla kun "vika" taas oli päällä työntää juurikin tuota heiluvaa ahtoputkea tiukemmin kiinni ilman mitään vaikutusta. Pysähdyin seuraavalle linjapysäkille ja sammutin auton, ovet lukkoon, takaisin käyntiin ja taas mentiin niin kuin pitää. Tekee tuota sillointällöin, mutta tosiaan kun sammuttaa ja takas käyntiin niin toimii normaalisti. Samaa teki vakio ohjelmalla ja nyt ohjelmoituna ja dpf poistettuna.
          E61 520Da

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            Jos vaatii auton sammutuksen että toimii normaalisti niin veikkaisin silloin että turbon siivistön säätö ei pelaa tarpeeksi nopeasti ekassa testissä -> se vivusto juntturassa ja menee vikamoodiin.

            Pieni ajo liikuttelee vivustoa sen verran että sammutuksen jälkeen menee testi läpi käynnistyksen yhteydessä, nilkutusmoodi poistuu.

            Näin oli itsellä, 10tkm ajettu Garrett meni uusiksi takuuseen koska säätövivusto ei pelannut.

            Jos sulla alipaineohjattu turbo voi se alipainejärjestelmän tukkoisuus/vuodot tehdä samaa, mutta -05 mallista eteenpäin on ainankin jo sähköohjattu puhallin.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              Originally posted by Mik@ View Post
              Mulla heiluu putki myös kuin hullunmu*kku, eikä kyllä ole ulos päin vuotanut öljyä. Mutta tiedä sitten vuotaako kun enempi ahtoja? Arvelin että jos vaihtais tiivisteen ja laittaa "jotain" tiivisteen ja putken väliin, esim ohuen O-renkaan. Se egr kotelo maksaa 146€ ja ahtoputki 156€ genuine partsilla, että voisi koittaa jotenkin kötöstellä paremmin tuota putkea ennen kuin uusia osia ostaa.
              Viheltääkö sulla ahtojen mukaan? Mulla kuuluu välillä pieni vihellys siinä 2000rpm kohdilla..
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Originally posted by Ceeray View Post
                Jos vaatii auton sammutuksen että toimii normaalisti niin veikkaisin silloin että turbon siivistön säätö ei pelaa tarpeeksi nopeasti ekassa testissä -> se vivusto juntturassa ja menee vikamoodiin.

                Pieni ajo liikuttelee vivustoa sen verran että sammutuksen jälkeen menee testi läpi käynnistyksen yhteydessä, nilkutusmoodi poistuu.

                Näin oli itsellä, 10tkm ajettu Garrett meni uusiksi takuuseen koska säätövivusto ei pelannut.

                Jos sulla alipaineohjattu turbo voi se alipainejärjestelmän tukkoisuus/vuodot tehdä samaa, mutta -05 mallista eteenpäin on ainankin jo sähköohjattu puhallin.
                12/04 auto ja on sähköohjattu puhallin. Siltä se vähän tuntuukin ettei ahda kunnolla, siksi sitä ahtoputkea heiluttelin. Saattaa se ahdin olla jo kohta vaihtokunnossa muutenkin, ajettu n.230tkm. Antoiko sulla auto mitään vikakoodia kun oli siivet jumissa?

                Originally posted by LasseE View Post
                Viheltääkö sulla ahtojen mukaan? Mulla kuuluu välillä pieni vihellys siinä 2000rpm kohdilla..
                Saattaa se vähän viheltää kun oikeen polkee, mutta ehkä enemmin ylemillä kierroksilla joka tuskin on epänormaalia? Ja jos oikeen vuotaa niin kyllä sen huomaa, mulla oli samassa putkessa reikä siinä alumiinissa, oli pieni vesiletku hangannut siihen reiän. Eipä kyllä menny mihinkään ja öljy paskaa vuosi ulos päin. Hitsasin reiän umpeen niin taas mentiin.
                E61 520Da

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Mistähän mahtaisi moinen johtua...:think

                  Aina välillä startatessa i-driven näyttö jää joko jumiin tai kokonaan pimeäksi, ja i-driven säätöpyörä myös jumittaa samalla, radio ei toimi, cd yleensä tulee ulos ja menee sisään, ja saattaa jopa ruveta pyörimään, mutta ääntä ei vaan kuulu. Myös ajotietokoneen kaikki arvot ovat pelkkää viivaa. Joskus saattaa jopa kieli muuttua tämän kikkailun ajaksi saksaksi.

                  Samoin rattinapit, radion säätöjen osalta eivät reagoi mihinkään. Tätä kestää jonkin aikaa, 5-15min yleensä.

                  Tämän jälkeen näyttö "starttaa" uudelleen ja kaikki toimii taas kun ennenkin:think.

                  Akku on uusittu muutama kk sitten, ja koodattu auton softaan. Samoin panoraman vedenpoistot on putsattu ja "varapyöräkotelon" pohja tarkistettuna, kuiva oli/on

                  Auto on siis 06/10 E61 530d
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    e60:n johtosarjalle hyvää metodia kuinka korjata? Kummalta puolen se menee saranaa pitkin? Nyt herjaa kilvenvaloja (toinen pimeenä) ja joskus harvoin että luukku olisi auki. Ottaakko akunkenkä pois korjauksen ajaksi? Mitä akunkengän irroitus vaikuttaa muuten? Ottaakko plus vai miinusnapa ensin pois/paikalleen? Merkitystä? Mitä tulee ottaa huomioon korjauksessa? Liittimillä/tinaus?

                    Sitten mitkäs peräöljyt näihin?
                    Entä laatikkoöljyt? (wetterillä eivät tienneet mitä öljyä edellisessä vaihdossa oli laitettu...)

                    Auto siis e60 535d -05
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • Kesäromu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 232
                      • Espoo

                      Moro!

                      Käytin autoa katsastustarkastuksessa Laakkosella,tuli postissa tarjous moisesta hommasta.

                      Totesivat takimmaiset takaylätukivarret hieman väljiksi ja suosittelivat vaihtoa.
                      Onko kellään tietoa mitkä nuo osat olisivat realoemin kuvassa?
                      F10 -11
                      E21 315 -83

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Vilikki View Post
                        e60:n johtosarjalle hyvää metodia kuinka korjata? Kummalta puolen se menee saranaa pitkin? Nyt herjaa kilvenvaloja (toinen pimeenä) ja joskus harvoin että luukku olisi auki. Ottaakko akunkenkä pois korjauksen ajaksi? Mitä akunkengän irroitus vaikuttaa muuten? Ottaakko plus vai miinusnapa ensin pois/paikalleen? Merkitystä? Mitä tulee ottaa huomioon korjauksessa? Liittimillä/tinaus?

                        Sitten mitkäs peräöljyt näihin?
                        Entä laatikkoöljyt? (wetterillä eivät tienneet mitä öljyä edellisessä vaihdossa oli laitettu...)

                        Auto siis e60 535d -05
                        Castrolia perään. Litran puteleissa myydään, osta 2x.

                        Lootaan voi laittaa miltei mitä vain. Kunhan täyttää vaatimukset.

                        Akun kengän irrotuksella ei vaikutusta mihinkään. Kuhan otat miinusnavan irti niin piisannoo. On olemassa nykysin sellasiakin liittimiä, joita vain päältä päin lämmitetään ja liitin juottaa itsensä samalla kun pinta kutistesukka kutistuu, kaik yhes koos, ihanku voimelemisen kärpset.

                        yks kaks kolineli.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          Oiskos kellään vihjeitä, hyviä tai huonoja


                          Kiitos




                          Originally posted by *PexU* View Post
                          Mistähän mahtaisi moinen johtua...:think

                          Aina välillä startatessa i-driven näyttö jää joko jumiin tai kokonaan pimeäksi, ja i-driven säätöpyörä myös jumittaa samalla, radio ei toimi, cd yleensä tulee ulos ja menee sisään, ja saattaa jopa ruveta pyörimään, mutta ääntä ei vaan kuulu. Myös ajotietokoneen kaikki arvot ovat pelkkää viivaa. Joskus saattaa jopa kieli muuttua tämän kikkailun ajaksi saksaksi.

                          Samoin rattinapit, radion säätöjen osalta eivät reagoi mihinkään. Tätä kestää jonkin aikaa, 5-15min yleensä.

                          Tämän jälkeen näyttö "starttaa" uudelleen ja kaikki toimii taas kun ennenkin:think.

                          Akku on uusittu muutama kk sitten, ja koodattu auton softaan. Samoin panoraman vedenpoistot on putsattu ja "varapyöräkotelon" pohja tarkistettuna, kuiva oli/on

                          Auto on siis 06/10 E61 530d
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • enins
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 521
                            • Rauma

                            Originally posted by *PexU* View Post
                            Oiskos kellään vihjeitä, hyviä tai huonoja

                            Kiitos
                            Eiköhän tuo viittaa CCC:n puolelle. Tästä löytyy enemmän vaikka haulla "audio jumittaa".
                            Autokalusto: 320d f30

                            Comment

                            • M. Luuri
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 268
                              • SJK

                              Vanoksesta herjaa

                              Viime keväästä lähtien on semmoinen homma häirinnyt e60 530iA vm.06 ajettu noin 130tkm n52b30 (258hp), että sytyttelee vähän väliä moottorin vikavaloa palamaan. Lähinnä kun ajelee maantieajoa, että kone lämpeää kunnolla ja matkan pituus on yli 20min saattaa tämä valo syttyä ja seuraavana aamuna autolla lähtiessä vika ei ole enään päällä. Vikakoodit lukiessa antaa seuraavaa

                              > "vanoksen säätöventtiili (tarkkaa nimeä en muista) jumittaa mekaanisesti imu ja pakopuolelta".

                              Mistä moinen voi johtua? Vanoksen antura(t) paskasia tai menossa rikki. Vanosvika? Mitä kannattaisi ensimmäisenä ruveta operoimaan?
                              Last edited by M. Luuri; 18-08-2012, 14:21.
                              e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                              http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                              Comment

                              • Vilikki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 6309
                                • Raahe

                                onkos kukaan kokeillut tuollaista forten diesel fuel conditioneria e60? Tuossa mielenkkiinnosta lueskellut siitä aineesta, silmällä pitäen noita 530d suutin remontteja. Mahtaako tuollainen vaikuttaa / menestyä 530/535d:ssä? Aineelle luvataan puhdistava ja voiteleva vaikutus. Nettipalstoilla ainetta kehutaan kovasti jopa toimivaksi. Mielenkiinnosta kyselin jopa maahantuojalta (tecalemit) sopivuutta omaan autooni, siihen minkäänlaista vastausta saamatta... Netissä kyllä kehutaan että jotkin merkkihuollotkin tuollaista ainetta käyttäisi, en tosin tiedä minkä merkin. Myöskin jonkin autovalmistajien luokituksen se aine on saanut, mutta minulle se ei kerro mitään. Onko joku kokeillut omassaan? Kannattava kokeilu?
                                BMW e36 316i Turbo Compact

                                Comment

                                Working...
                                X