E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    Originally posted by Vilikki View Post
    onkos kukaan kokeillut tuollaista forten diesel fuel conditioneria e60? Tuossa mielenkkiinnosta lueskellut siitä aineesta, silmällä pitäen noita 530d suutin remontteja. Mahtaako tuollainen vaikuttaa / menestyä 530/535d:ssä? Aineelle luvataan puhdistava ja voiteleva vaikutus. Nettipalstoilla ainetta kehutaan kovasti jopa toimivaksi. Mielenkiinnosta kyselin jopa maahantuojalta (tecalemit) sopivuutta omaan autooni, siihen minkäänlaista vastausta saamatta... Netissä kyllä kehutaan että jotkin merkkihuollotkin tuollaista ainetta käyttäisi, en tosin tiedä minkä merkin. Myöskin jonkin autovalmistajien luokituksen se aine on saanut, mutta minulle se ei kerro mitään. Onko joku kokeillut omassaan? Kannattava kokeilu?
    omassa kokeilin, totesin toimivaks, kun ei ravista tyhjäkäynti enään kuten huonokuntoselle suuttimelle on omiaan. kannattaa kokeilla, ei ainakaa siinä mitää häviä
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • LasseE
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 416
      • Kontiolahti/Joensuu

      Originally posted by syncro^^ View Post
      omassa kokeilin, totesin toimivaks, kun ei ravista tyhjäkäynti enään kuten huonokuntoselle suuttimelle on omiaan. kannattaa kokeilla, ei ainakaa siinä mitää häviä
      Tätäkin kannattaa silloin tällöin kaataa tankkkiin http://www.roadmachine.fi/redline/RL2.html
      Saa mm. Motonetistä
      Last edited by LasseE; 19-08-2012, 19:07.
      Ex. E46 330d -05
      Ex. e61 530da -05
      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
      Member of Team EastAudio
      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        Originally posted by syncro^^ View Post
        omassa kokeilin, totesin toimivaks, kun ei ravista tyhjäkäynti enään kuten huonokuntoselle suuttimelle on omiaan. kannattaa kokeilla, ei ainakaa siinä mitää häviä
        laitoitko ainoastaan tankkiin tuota ainetta?
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • syncro^^
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 765
          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

          Originally posted by Vilikki View Post
          laitoitko ainoastaan tankkiin tuota ainetta?
          juuh tankkiin vaan
          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

          BMW G31 540D x-Drive
          BMW F11 530DA -12

          Ex:
          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
          BMW F30 320Da -12
          Bmw E70 3.0DA -07
          Bmw F10 525DA -10
          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Moro! e60:ä tässä nyt jonkin aikaa etsiskelty ja näitä foorumeita luettu vähän ks. autosta. Muutama kysymys olis;

            - Eli oon katsellut 525d ja 530d malleja 04-05 vuoden. Vähän sillä silmällä että kummasta nyt ensinnä löytyy sopiva hinta/laatu/varustelu jne suhteessa sopivampi. Tuli vaan mieleen että onko tuo 530 vikaherkempi vrt. 525 kun ainakin täällä lukiessa lähes kaikki viat koskevat nimenomaan 530 mallia. Vai johtuuko tämä ihan vaan siitä että niitä on liikenteessä paljon enemmän kuin 525? Miten nuo moottorit muuten eroavat toisistaan esim. turbon osalta?

            -Toinen kysymys olis että näkeekö noista päällepäin jotenkin onko imusarjasta läpät poistettu, ilman että rupiaa sen kummemmin konehuonetta purkaan?
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3749
              • Kajaani

              Originally posted by -rik View Post
              Moro! e60:ä tässä nyt jonkin aikaa etsiskelty ja näitä foorumeita luettu vähän ks. autosta. Muutama kysymys olis;

              - Eli oon katsellut 525d ja 530d malleja 04-05 vuoden. Vähän sillä silmällä että kummasta nyt ensinnä löytyy sopiva hinta/laatu/varustelu jne suhteessa sopivampi. Tuli vaan mieleen että onko tuo 530 vikaherkempi vrt. 525 kun ainakin täällä lukiessa lähes kaikki viat koskevat nimenomaan 530 mallia. Vai johtuuko tämä ihan vaan siitä että niitä on liikenteessä paljon enemmän kuin 525? Miten nuo moottorit muuten eroavat toisistaan esim. turbon osalta?

              -Toinen kysymys olis että näkeekö noista päällepäin jotenkin onko imusarjasta läpät poistettu, ilman että rupiaa sen kummemmin konehuonetta purkaan?
              En tunne noiden koneiden eroja kovin hyvin, joten joku toinen saa vastata siihen. Tosin en usko että 530d olisi sen vikaherkempi kuin 525d. Minulla on ollut oma 530d 2004 nyt noin 5½ vuotta ja ilman koneongelmia (kop kop!). DPF on tukkeutunut ja nyttemmin poistettu, ei oikeastaan muuta.

              Läpistä osaan jotain sanoa.

              Eli läppien olemassolon/olemattomuuden voi vaivoin nähdä koneen vasemmalta puolelta imusarjan alta. Eli siis kuljettajan puolelta. Läppiä liikuttaa kirkas tanko, noin 50cm pitkä. Ja tankohan on koneen suuntaisesti. Jos sitä ei ole, on läpätkin hyvin todennäköisesti poistettu. Läpät voi poistaa kuitenkin myös niin, että tanko jää paikalleen itsekseen liikkumaan. Tässä tapauksessa pitäisi pystyä näkemään vieläkin paremmin imusarjan alle, jotta näkisi imusarjan läppien pienien koteloiden päädyt. Jos jokaisen kotelon päässä näkyy ruuvi tai jokin muu tee-se-itse-tulppaus, on läpät poistettu.

              Ohessa kuvaa läpistä ja tangoista.

              Tässä imusarja ylösalaisin, ja tanko näkyy hyvin:


              Tässä irrotellaan tankoa läppämekanismeista:


              Ja tässä läppien koteloiden päät tulpattuna (ja itse läpät poistettu koteloista):


              - Antti -

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by Vilikki View Post
                onkos kukaan kokeillut tuollaista forten diesel fuel conditioneria e60? Tuossa mielenkkiinnosta lueskellut siitä aineesta, silmällä pitäen noita 530d suutin remontteja. Mahtaako tuollainen vaikuttaa / menestyä 530/535d:ssä? Aineelle luvataan puhdistava ja voiteleva vaikutus. Nettipalstoilla ainetta kehutaan kovasti jopa toimivaksi. Mielenkiinnosta kyselin jopa maahantuojalta (tecalemit) sopivuutta omaan autooni, siihen minkäänlaista vastausta saamatta... Netissä kyllä kehutaan että jotkin merkkihuollotkin tuollaista ainetta käyttäisi, en tosin tiedä minkä merkin. Myöskin jonkin autovalmistajien luokituksen se aine on saanut, mutta minulle se ei kerro mitään. Onko joku kokeillut omassaan? Kannattava kokeilu?
                Tuotetta olen käyttänyt viimeiset 6vuotta ja itsellä ei ole ollut ongelmia, johtuuko tuosta, sitä en osaa sanoa. Mersun huolto-ohjelmaan tuon käyttö kuuluu, joten jos valmistaja suosittelee niin luulisi olevan hyvä! Nykyiseen jo tuupannut kaksi purkillista ja mittarissa 55tkm.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by -rik View Post
                  Moro! e60:ä tässä nyt jonkin aikaa etsiskelty ja näitä foorumeita luettu vähän ks. autosta. Muutama kysymys olis;

                  - Eli oon katsellut 525d ja 530d malleja 04-05 vuoden. Vähän sillä silmällä että kummasta nyt ensinnä löytyy sopiva hinta/laatu/varustelu jne suhteessa sopivampi. Tuli vaan mieleen että onko tuo 530 vikaherkempi vrt. 525 kun ainakin täällä lukiessa lähes kaikki viat koskevat nimenomaan 530 mallia. Vai johtuuko tämä ihan vaan siitä että niitä on liikenteessä paljon enemmän kuin 525? Miten nuo moottorit muuten eroavat toisistaan esim. turbon osalta?

                  -Toinen kysymys olis että näkeekö noista päällepäin jotenkin onko imusarjasta läpät poistettu, ilman että rupiaa sen kummemmin konehuonetta purkaan?
                  Vikaherkkyydessä ei ole mitään eroa mallien välillä, 25d on vaan julmasti paljon harvinaisempi.
                  Moottori on käytännössä muuten täysin sama, lukuunottamatta iskunpituutta .. 3.0 vs 2.5 ,uudemmissa facelifteissä (07->) on jo 25d:ssäkin kolmelitrainen. Turbo on molemmissa tapauksissa eri, mutta sillä nyt ei merkitystä ole jos nyt ei ihan viimmeistä hevosta halua ohjelmoimalla ulos.

                  Vähän tuollainen väliinputoaja -malli omasta mielstä tuo 25d, voimaa on huimasti vähemmän kuin 30d:ssä (ero toki kaventuu jos vertaa softattuja, mutta on silti selkeästi olemassa), mutta kuluttaa kuitenkin selkeästi enemmän kuin 20d. Jos "moottorilla ei ole väliä" niin katselisin faceliftin 20d:n, tehoa jo kivasti mutta kohtuullinen kulutus.

                  Ja anza kertoikin jo tyhjentävästi tuon läppä-asian
                  Last edited by Matson^; 21-08-2012, 14:54.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • maahinen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 87
                    • E_Suomi

                    Ei päivää ettei tuo laitos jotain herjais
                    Nyt taulussa on herja "tyre puncture".
                    Kaikissa renkaissa paineet ok.
                    Millä tuon herjan saa sammuksiin, en saanut inpalla?
                    Onko jokin anturi risa vai mistä alan etsiä syytä tuolle?
                    E60 530D

                    Comment

                    • Vesper
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 240
                      • Vantaa

                      Originally posted by maahinen View Post
                      Ei päivää ettei tuo laitos jotain herjais
                      Nyt taulussa on herja "tyre puncture".
                      Kaikissa renkaissa paineet ok.
                      Millä tuon herjan saa sammuksiin, en saanut inpalla?
                      Onko jokin anturi risa vai mistä alan etsiä syytä tuolle?
                      iDriven kautta saa resetoitua / kalibroitua uudelleen.

                      Comment

                      • maahinen
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 87
                        • E_Suomi

                        Originally posted by Vesper View Post
                        iDriven kautta saa resetoitua / kalibroitua uudelleen.
                        ÖÖÖÖÖ, miten
                        Aikani yritin sitäkin kautta mutta huonolla menestyksellä
                        E60 530D

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          Kiitoksia vastauksista anza ja matson! Joo Pittää kyttäillä. Kyl se kutoskone kuitenki on ehoton
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • Vesper
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 240
                            • Vantaa

                            Originally posted by maahinen View Post
                            ÖÖÖÖÖ, miten
                            Aikani yritin sitäkin kautta mutta huonolla menestyksellä
                            Sieltä pitäisi löytyä valikoista kohta, kohon täpätään ruksi kalibroimisen aloittamiseksi. Sitten vaan ajellaan muutama kilometri, ja homma valmis.

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by -rik View Post
                              Kiitoksia vastauksista anza ja matson! Joo Pittää kyttäillä. Kyl se kutoskone kuitenki on ehoton
                              Ei se muuten oo bmw
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by maahinen View Post
                                ÖÖÖÖÖ, miten
                                Aikani yritin sitäkin kautta mutta huonolla menestyksellä
                                Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=yPYV4PJDnQE oliko display settings ja sieltä rpa. Pronavissa vissiin erilailla.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X