onkos kukaan kokeillut tuollaista forten diesel fuel conditioneria e60? Tuossa mielenkkiinnosta lueskellut siitä aineesta, silmällä pitäen noita 530d suutin remontteja. Mahtaako tuollainen vaikuttaa / menestyä 530/535d:ssä? Aineelle luvataan puhdistava ja voiteleva vaikutus. Nettipalstoilla ainetta kehutaan kovasti jopa toimivaksi. Mielenkiinnosta kyselin jopa maahantuojalta (tecalemit) sopivuutta omaan autooni, siihen minkäänlaista vastausta saamatta... Netissä kyllä kehutaan että jotkin merkkihuollotkin tuollaista ainetta käyttäisi, en tosin tiedä minkä merkin. Myöskin jonkin autovalmistajien luokituksen se aine on saanut, mutta minulle se ei kerro mitään. Onko joku kokeillut omassaan? Kannattava kokeilu?
omassa kokeilin, totesin toimivaks, kun ei ravista tyhjäkäynti enään kuten huonokuntoselle suuttimelle on omiaan. kannattaa kokeilla, ei ainakaa siinä mitää häviä
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
omassa kokeilin, totesin toimivaks, kun ei ravista tyhjäkäynti enään kuten huonokuntoselle suuttimelle on omiaan. kannattaa kokeilla, ei ainakaa siinä mitää häviä
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Moro! e60:ä tässä nyt jonkin aikaa etsiskelty ja näitä foorumeita luettu vähän ks. autosta. Muutama kysymys olis;
- Eli oon katsellut 525d ja 530d malleja 04-05 vuoden. Vähän sillä silmällä että kummasta nyt ensinnä löytyy sopiva hinta/laatu/varustelu jne suhteessa sopivampi. Tuli vaan mieleen että onko tuo 530 vikaherkempi vrt. 525 kun ainakin täällä lukiessa lähes kaikki viat koskevat nimenomaan 530 mallia. Vai johtuuko tämä ihan vaan siitä että niitä on liikenteessä paljon enemmän kuin 525? Miten nuo moottorit muuten eroavat toisistaan esim. turbon osalta?
-Toinen kysymys olis että näkeekö noista päällepäin jotenkin onko imusarjasta läpät poistettu, ilman että rupiaa sen kummemmin konehuonetta purkaan?
Moro! e60:ä tässä nyt jonkin aikaa etsiskelty ja näitä foorumeita luettu vähän ks. autosta. Muutama kysymys olis;
- Eli oon katsellut 525d ja 530d malleja 04-05 vuoden. Vähän sillä silmällä että kummasta nyt ensinnä löytyy sopiva hinta/laatu/varustelu jne suhteessa sopivampi. Tuli vaan mieleen että onko tuo 530 vikaherkempi vrt. 525 kun ainakin täällä lukiessa lähes kaikki viat koskevat nimenomaan 530 mallia. Vai johtuuko tämä ihan vaan siitä että niitä on liikenteessä paljon enemmän kuin 525? Miten nuo moottorit muuten eroavat toisistaan esim. turbon osalta?
-Toinen kysymys olis että näkeekö noista päällepäin jotenkin onko imusarjasta läpät poistettu, ilman että rupiaa sen kummemmin konehuonetta purkaan?
En tunne noiden koneiden eroja kovin hyvin, joten joku toinen saa vastata siihen. Tosin en usko että 530d olisi sen vikaherkempi kuin 525d. Minulla on ollut oma 530d 2004 nyt noin 5½ vuotta ja ilman koneongelmia (kop kop!). DPF on tukkeutunut ja nyttemmin poistettu, ei oikeastaan muuta.
Läpistä osaan jotain sanoa.
Eli läppien olemassolon/olemattomuuden voi vaivoin nähdä koneen vasemmalta puolelta imusarjan alta. Eli siis kuljettajan puolelta. Läppiä liikuttaa kirkas tanko, noin 50cm pitkä. Ja tankohan on koneen suuntaisesti. Jos sitä ei ole, on läpätkin hyvin todennäköisesti poistettu. Läpät voi poistaa kuitenkin myös niin, että tanko jää paikalleen itsekseen liikkumaan. Tässä tapauksessa pitäisi pystyä näkemään vieläkin paremmin imusarjan alle, jotta näkisi imusarjan läppien pienien koteloiden päädyt. Jos jokaisen kotelon päässä näkyy ruuvi tai jokin muu tee-se-itse-tulppaus, on läpät poistettu.
Ohessa kuvaa läpistä ja tangoista.
Tässä imusarja ylösalaisin, ja tanko näkyy hyvin:
Tässä irrotellaan tankoa läppämekanismeista:
Ja tässä läppien koteloiden päät tulpattuna (ja itse läpät poistettu koteloista):
onkos kukaan kokeillut tuollaista forten diesel fuel conditioneria e60? Tuossa mielenkkiinnosta lueskellut siitä aineesta, silmällä pitäen noita 530d suutin remontteja. Mahtaako tuollainen vaikuttaa / menestyä 530/535d:ssä? Aineelle luvataan puhdistava ja voiteleva vaikutus. Nettipalstoilla ainetta kehutaan kovasti jopa toimivaksi. Mielenkiinnosta kyselin jopa maahantuojalta (tecalemit) sopivuutta omaan autooni, siihen minkäänlaista vastausta saamatta... Netissä kyllä kehutaan että jotkin merkkihuollotkin tuollaista ainetta käyttäisi, en tosin tiedä minkä merkin. Myöskin jonkin autovalmistajien luokituksen se aine on saanut, mutta minulle se ei kerro mitään. Onko joku kokeillut omassaan? Kannattava kokeilu?
Tuotetta olen käyttänyt viimeiset 6vuotta ja itsellä ei ole ollut ongelmia, johtuuko tuosta, sitä en osaa sanoa. Mersun huolto-ohjelmaan tuon käyttö kuuluu, joten jos valmistaja suosittelee niin luulisi olevan hyvä! Nykyiseen jo tuupannut kaksi purkillista ja mittarissa 55tkm.
Vikaherkkyydessä ei ole mitään eroa mallien välillä, 25d on vaan julmasti paljon harvinaisempi.
Moottori on käytännössä muuten täysin sama, lukuunottamatta iskunpituutta .. 3.0 vs 2.5 ,uudemmissa facelifteissä (07->) on jo 25d:ssäkin kolmelitrainen. Turbo on molemmissa tapauksissa eri, mutta sillä nyt ei merkitystä ole jos nyt ei ihan viimmeistä hevosta halua ohjelmoimalla ulos.
Vähän tuollainen väliinputoaja -malli omasta mielstä tuo 25d, voimaa on huimasti vähemmän kuin 30d:ssä (ero toki kaventuu jos vertaa softattuja, mutta on silti selkeästi olemassa), mutta kuluttaa kuitenkin selkeästi enemmän kuin 20d. Jos "moottorilla ei ole väliä" niin katselisin faceliftin 20d:n, tehoa jo kivasti mutta kohtuullinen kulutus.
Ja anza kertoikin jo tyhjentävästi tuon läppä-asian
Ei päivää ettei tuo laitos jotain herjais
Nyt taulussa on herja "tyre puncture".
Kaikissa renkaissa paineet ok.
Millä tuon herjan saa sammuksiin, en saanut inpalla?
Onko jokin anturi risa vai mistä alan etsiä syytä tuolle?
Ei päivää ettei tuo laitos jotain herjais
Nyt taulussa on herja "tyre puncture".
Kaikissa renkaissa paineet ok.
Millä tuon herjan saa sammuksiin, en saanut inpalla?
Onko jokin anturi risa vai mistä alan etsiä syytä tuolle?
iDriven kautta saa resetoitua / kalibroitua uudelleen.
Comment