E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kesäromu
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 232
    • Espoo

    Originally posted by Fabsu View Post
    Mitä tarkoitat poltetulla levyllä? Oliko siinä siis vaan mp3 tiedostossa olevia tiedostoja, eli siis maksimissaan n.150 biisiä, vai normaali poltettu cd levy?
    Eli mp3 levy ja levylla n.60 biisiä. Aikaisempi käyttöautoni oli vectra, jonka vakiosoitin ei toistanut mp3:sia, pidin levyt kuitenkin tallessa ja piruuttani kokeilin niitä tuohon, hyvin pelittää.
    F10 -11
    E21 315 -83

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      Originally posted by Kesäromu View Post
      Eli mp3 levy ja levylla n.60 biisiä. Aikaisempi käyttöautoni oli vectra, jonka vakiosoitin ei toistanut mp3:sia, pidin levyt kuitenkin tallessa ja piruuttani kokeilin niitä tuohon, hyvin pelittää.
      OK. Uskottava se sitten on
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5466
        • S:t Karins

        Originally posted by tovayryn View Post
        Tuolta kannattaa lukee tuo webasto topicci. Tehdasasentoinen webasto lämmittää vaan kabiinin, ku mankkuventtiilit pysyy kiinni.
        Totta, tarkoitin modattuja vehkeitä jolloin moottori juurikin lämpiää. Joko vastus- letkumuutos- tai tiivistemodauksella. Itsellä kahteen peliin tuo modaus tehty eli moottori läpeää. Ikinä ei starttivaikeuksia ole ollut. Epäilen että vika on nyt jossain muualla?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Kesäromu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 232
          • Espoo

          Jos jollain oilisi tietoa mikä mahtaa olla vakioalustan korkeus E60:ssä vanteen keskiöstä pyöränkaareen mitattuna? Otin mittoja tuosta mun koslasta: edessä n.36,5 cm ja takana n.38,5 cm. Kaveri meinas että tossa olisi matalempi alusta kuin vakiossa, olisko niin?
          F10 -11
          E21 315 -83

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3749
            • Kajaani

            Originally posted by Kesäromu View Post
            Jos jollain oilisi tietoa mikä mahtaa olla vakioalustan korkeus E60:ssä vanteen keskiöstä pyöränkaareen mitattuna? Otin mittoja tuosta mun koslasta: edessä n.36,5 cm ja takana n.38,5 cm. Kaveri meinas että tossa olisi matalempi alusta kuin vakiossa, olisko niin?
            Ehkä tuo aavistuksen verran on painunut vakioalustan perusmitoista :think. Msport-alusta taas on mielestäni edestä ehkä sentin matalampi ja takaa noin 3 senttiä matalampi kuin nuo mitat. Ihan perstuntumaa tämä...

            - Antti -
            Last edited by Anzafin; 28-12-2012, 21:21.

            Comment

            • timber^^
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 109
              • Kemijärvi

              Originally posted by Kesäromu View Post
              Jos jollain oilisi tietoa mikä mahtaa olla vakioalustan korkeus E60:ssä vanteen keskiöstä pyöränkaareen mitattuna? Otin mittoja tuosta mun koslasta: edessä n.36,5 cm ja takana n.38,5 cm. Kaveri meinas että tossa olisi matalempi alusta kuin vakiossa, olisko niin?
              Omassa autossa ku oli vakio alusta, edessä ja takana tuo 38.5cm. Oli kyllä seki vähä lässähtäny.

              Comment

              • Kesäromu
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 232
                • Espoo

                Ookoo, niinpä arvelinkin et olisi vakio ja väsynyt vanhuuttaan. Edellinen auto oli muuten niin matala että tuli aurattua sillä tietkin talvisin, paska ( lumi) vaan lensi tuulilasiin kun ajeli menemään, eipähän tarttenu lasinpesunestettä.
                F10 -11
                E21 315 -83

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Originally posted by Anzafin View Post
                  Ehkä tuo aavistuksen verran on painunut vakioalustan perusmitoista :think. Msport-alusta taas on mielestäni edestä ehkä sentin matalampi ja takaa noin 3 senttiä matalampi kuin nuo mitat. Ihan perstuntumaa tämä...

                  - Antti -
                  Mut Entäs M5


                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Jake79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 510
                    • Kokkola

                    Paljonkos tuo M-sport (E60) alusta virallisesti lupaa madallusta?
                    Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5466
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Jake79 View Post
                      Paljonkos tuo M-sport (E60) alusta virallisesti lupaa madallusta?
                      Olisko 20 tai 30 mm?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        Originally posted by Jake79 View Post
                        Paljonkos tuo M-sport (E60) alusta virallisesti lupaa madallusta?
                        Iha niinku oisin aikoinaan TIS:siä tutkinut ja millit oli seuraavat 19mm ja 23mm. Tämä siis ainakin pre LCI.
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • Nautilus
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 40
                          • Riihimäki

                          Heitetäänpä tämä tännekin:

                          Originally posted by Nautilus View Post
                          Originally posted by Tommix View Post
                          Hieno ominaisuus muuten tuo että molemmille avaimille pystyy määrittämään minkä puhelimen kanssa pariutuu
                          Itellä e60 -07 (LCI) ja 4S kyllä mukisematta pariutuu osoitekirjaa myöden. Sen sijaan avainkohtaiselta tuo ei vaikuta, ei järjestys eikä puhelinten määrä. Liittyyköhän tämä ominaisuus valmistusvuoteen vai johonkin lisävarusteeseen? Itsellä S644A eli "Preparation f mobile phone w Bluetooth". Vai enkö vain osaa?
                          Alkuperäinen: http://www.btcf.fi/forum/showthread....25#post2906125

                          Toinen kysymys: Sisäpuolella siinä hainevän alla / ylemmän jarruvalon kohdalla on kansi joka rämisee (tai jokin sen alla rämisee) aika ajoin erityisesti pakkasella. Loppuu aina joksikin aikaa kun käy koputtelemassa sitä. Koitin varovasti irroittaa sen, mutta en sitten hennonnut väkisin repiä, takareunaa saa kyllä jonkin verran raotettua. Onko muita ideoita vaimennukselle kuin tunkea sinne väliin jotain vaimentavaa materiaalia? Onko mitään tietoa pitäisikö sen lähteä siitä auki varovasti vetämällä vai pitääkö käyttää jotain erikoistyökaluja tai muita kikkoja? Samoin takaluukun (sedan siis kyseessä) ja takalasin välinen ulompi kumitiiviste - eli se joka on lähempänä takalasia - nitisee melko kuuluvasti pakkasella. Olisiko sen käsittelemiseen mitään vinkkejä?

                          Ja nyt kun vauhtiin päästiin niin laitetaan jokerina vielä yksi kysymys. Takaluukun sisävalo roikkuu aina vähän kuoppaisemman pätkän jälkeen piuhansa varassa. Koitin katsoa misssä vika ja näyttää ihan siltä ettei se oikein sovi siihen, välystä on liikkaa (kuva liitteenä). Seuraavaksi mietin josko siitä puuttuu jokin sovitelevy mutta osaluettelon perusteella en mitään sopivaa löytänyt, onko lamppu kenties väärä vai puuttuukohan tuolta peräti joku verhoilu tms?
                          Attached Files
                          Last edited by Nautilus; 30-12-2012, 23:40.

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3749
                            • Kajaani

                            Originally posted by Nautilus View Post
                            Heitetäänpä tämä tännekin:



                            Alkuperäinen: http://www.btcf.fi/forum/showthread....25#post2906125

                            Toinen kysymys: Sisäpuolella siinä hainevän alla / ylemmän jarruvalon kohdalla on kansi joka rämisee (tai jokin sen alla rämisee) aika ajoin erityisesti pakkasella. Loppuu aina joksikin aikaa kun käy koputtelemassa sitä. Koitin varovasti irroittaa sen, mutta en sitten hennonnut väkisin repiä, takareunaa saa kyllä jonkin verran raotettua. Onko muita ideoita kuin tunkea sinne väliin jotain vaimentavaa materiaalia? Samoin takaluukun (sedan) ulompi kumitiiviste eli se joka on lähempänä auton ulkopuolta nitisee melko kuuluvasti pakkasella. Olisiko sen käsittelemiseen mitään vinkkejä?

                            Ja nyt kun vauhtiin päästiin niin laitetaan jokerina vielä yksi kysymys. Takaluukun sisävalo roikkuu aina vähän kuoppaisemman pätkän jälkeen piuhansa varassa. Koitin katsoa misssä vika ja näyttää ihan siltä ettei se oikein sovi siihen, välystä on liikkaa (kuva liitteenä). Seuraavaksi mietin josko siitä puuttuu jokin sovitelevy mutta osaluettelon perusteella en mitään sopivaa löytänyt, onko lamppu kenties väärä vai puuttuukohan tuolta peräti joku verhoilu tms?
                            Kontin tiivisteen inhottava ritinä on tuttua. Olen laittanut ihan tolkusti silikonisprayta siihen tiivisteeseen aika ajoin ettei vesi pääse jäätymään sen pintaan.

                            Kyllä tuo kontti ihan normaalilta näyttää. Käy tilaamassa marmoritiskiltä uusi valon pidike. Eiköhän se sillä korjaannu.

                            Tuohon hainevään en osaa sanoa kun en ole koskaan tuonne katsonut.

                            - Antti -

                            Comment

                            • Nautilus
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 40
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Anzafin View Post
                              Kontin tiivisteen inhottava ritinä on tuttua. Olen laittanut ihan tolkusti silikonisprayta siihen tiivisteeseen aika ajoin ettei vesi pääse jäätymään sen pintaan.

                              Kyllä tuo kontti ihan normaalilta näyttää. Käy tilaamassa marmoritiskiltä uusi valon pidike. Eiköhän se sillä korjaannu.

                              Tuohon hainevään en osaa sanoa kun en ole koskaan tuonne katsonut.

                              - Antti -
                              Ok, kiitos vastauksista. Siitä kontin valosta on sitte tosiaan varmaan joku klipsu tms. katkennut, eiköhän se uudella korjaannu jos ei muuta keksi...:think parempi kuitenkin ettei mitään verhoiluja puutu ympäriltä, huoltomies jo bongasi että sellainen koko moottoritilan poikki menevä "tiivistenauha" (pitää kuulemma sisätilansuodattimien ilmatilan erillään moottorin hajuista) oli lähtenyt kävelemään - mietin sitten josko vanha auto olisi kärsinyt muitakin tappioita kadonneiden osien muodossa...

                              Täytyypä tuota hainevän alapuolta vielä tutkia ja koittaa silikonispraylla vähentää nitinää, eiköhän tämä tästä...

                              Comment

                              • D0300162
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 34
                                • Rauma

                                E61 520D päältä öljyinen kone

                                Terve.

                                Osaakos ketään sanoa mistä toi koneen "ylivuotona" tullut öljy on mahtanut tulla. Tukkeutunut hiukkassuodatin vaihdettiin juuri, liittyisikö jotenkin siihen? Kuva on koneen päältä suojamuovi poistettuna.
                                Jos kuvasta ei saa oikein selvää niin öljykorkin reuna näkyy hiukan ja sen vierestä lähtee musta putki joka on öljyinen ja samoiten sen alapuolella olevat osat. Putken vieressä oleva aine on melkein harmaan väristä ja tahnamaista.
                                Attached Files
                                Last edited by D0300162; 02-01-2013, 18:56.

                                Comment

                                Working...
                                X