E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by Ha2 View Post
    Kaveri soitteli eilen ja kysyi, että mikähän nyt vaivaa, kun oli E60 530XDA:ssa käynnistyksen jälkeen kaikki penkilämmittimien valot vilkkuneet ja kuskin penkki oli lämmennyt tosi kuumaksi. Onko kellään sattunut vastaavaa? Kertoi myös, että lähtee tosi huonosti pikkupakkasellakin käyntiin. Käynnistymiseen ehdottelin hehkutulppien tarkastusta/vaihtoa ja akun vaihtoa. Voisiko tuo penkinlämmittimien häröilykin johtua alhaisesta akun jännitteestä?
    Starttia veikkaa hän jos heikosti lähtee käyntiin.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      Käsijarru

      Onko e60/61 käsijarruvaijereille säätöä erikseen? Joku automaagi säätö ilmeisesti kahvan juuressa on? Kengät kyllä säädin lähelle rumpua mutta kahva nousee silti ylös asti, jolloin jarru pitää hiukan mutta ei tarpeeksi. TISn ohjeessa oli joku erikoistyökalu mutta liekkö se välttämätön? Ei oikeen ole diy ohjeita löytynyt mistään.

      Edit:Sain vaijerit kirittyä. Kahvan alla olevasta kiristimestä kun väänsi meisselillä pientä lipukkaa niin lukitus tms. vapautui jousesta. Sen jälkeen kiskaisu kahvasta niin sinkit oli taas tiukalla ja käsijarru pitää
      Last edited by Mik@; 15-12-2011, 18:45.
      E61 520Da

      Comment

      • seeber
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 5
        • Salo

        Originally posted by Rekkamauri View Post
        Morot!
        Minkälaisella distanssilla arvon foorumilaiset näkisitte tämmöisen asian? Auton vaihto edessä:
        E60 facelift vaihtoehdot: 530da, 525ia ja 530ia. Ajoa tulee max.25tkm/vuosi, sellaista missä yhdistetty kulutus näyttää pitävän kutinsa nykyisellä autolla -07 320d. Onko noihin bmw bensamoottorin kulutuslukemiin luottamista, eli millaisilla litroilla olette itse päässeet? Kun todellisena uhkana on dieselin ja bensan sama litrahinta. Diesel vaakakupissa painaa lähinnä tuo miehekäs vääntömomentti, toisaalta läpppäongelmat,hiukkassuodatin,turbo,tarviiko webaston? En tiiä. Ei kyllä nykyisessä ole em. ongelmia ollut. Lähinnä kiinnostaa tuo todellinen bensakoneen kulutus ja ripeys verrattuna 530d:liin Toki taitaa bensamallin vaihteisto olla "viritetty"niille moottoreille kohdilleen. Näyttäis saksassa olevan ostajan markkinat noissa isompi koneisissa?
        Mauri
        Sama homma kiinnostaisi minuakin. Varsinkin kun kilometrejä tulee vuodessa n. 14 000. 525ia & 530ia 2009-2010 kuumottaisi. Tarjontaa jostain syystä 5-sarjassa huomattavasti enemmän kuin 3-sarjassa samassa hinta/varustetaso/kilometriluokassa.
        E91 320d 2007
        990 SM T 2011

        Comment

        • Basillicus
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 153
          • Turku

          Tuli tollanen "dipped beam left failure" eilen, ja vasen lähivalo meni pimeäksi. Meinaako toi vaan sitä, että polttimo on palanut vai onko kyseessä joku isompi vika? Kummallisesti iDrive käskee menemään korjaamon sen sijaan että vaan korvaisi polttimon, jonka kai pitäisi olla kuitenkin ihan itse tehtävissä?

          Kyseessä on siis tollanen vm. 2004, ja ihan perus karvalakkivaloilla, ei Xenonia tai mitään.
          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            Originally posted by Basillicus View Post
            Tuli tollanen "dipped beam left failure" eilen, ja vasen lähivalo meni pimeäksi. Meinaako toi vaan sitä, että polttimo on palanut vai onko kyseessä joku isompi vika?
            lamppu palanut, ei mitään vakavaa. Kätilöasenne valmiiksi ja lamppu käteen ja vaihtamaan siitä.
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              Originally posted by WarHead View Post
              lamppu palanut, ei mitään vakavaa. Kätilöasenne valmiiksi ja lamppu käteen ja vaihtamaan siitä.
              10min. homma kun ottaa umpion irti ja vaihtaa pöydällä sen polttimon..
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Cell View Post
                Kyllä imuletkun vaihto on myöhäistä sitten kun vikavalot pärähtää tauluun, uutta kompuraa kattelemaan vaan... Tuo letkuhan hajottuaan päästää kaiken paskan kompuraan joka sitten kuluu. Tuntuu sinne kyllä pääsevän kökköä muutenkin, se suodatin on aika vitsi.
                On noita kompuroita tullut elvytettyä vaikka vikaa on auto pari kertaa herjannutkin ja letku on ollut poikki...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by seeber View Post
                  Sama homma kiinnostaisi minuakin. Varsinkin kun kilometrejä tulee vuodessa n. 14 000. 525ia & 530ia 2009-2010 kuumottaisi. Tarjontaa jostain syystä 5-sarjassa huomattavasti enemmän kuin 3-sarjassa samassa hinta/varustetaso/kilometriluokassa.
                  Noilla kilometreillä käyttökustannuksissa ei ole eroa.

                  Täytyy vannoutuneena dieselimiehenä todeta että kun on tullut
                  tämä viikko ajettua vajaa 20 vuotiaalla 3.2 litraisella suoralla bensakutosella olevalla coupella,
                  kyllä siinä vaan on jotain sellaista *unaa että voisin ko. autolla
                  ajella enemmänkin jos ne polttoainekulut olisivat kohtuulliset
                  eikä yli 10 l sataselle...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Noilla kilometreillä käyttökustannuksissa ei ole eroa.

                    Täytyy vannoutuneena dieselimiehenä todeta että kun on tullut
                    tämä viikko ajettua vajaa 20 vuotiaalla 3.2 litraisella suoralla bensakutosella olevalla coupella,
                    kyllä siinä vaan on jotain sellaista *unaa että voisin ko. autolla
                    ajella enemmänkin jos ne polttoainekulut olisivat kohtuulliset
                    eikä yli 10 l sataselle...
                    Mikäs lukollinen M3 se nyt on asiakkaalle menossa..
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Mikäs lukollinen M3 se nyt on asiakkaalle menossa..
                      Ei ole bemari vaan Mersu...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei ole bemari vaan Mersu...
                        Yäk mersu.

                        Tekis mieli vaihtaa omani siihen sinun Lci iii hin, jos siinä on talavirenkaat valamiina

                        sitten yleinen kysymys näiden nimismieskihuroiden aikana, onko näissä e61 joku normaali paikka joka takaovissa rämisee ?

                        kun esmes edestä tuleva ääni on aina miltei jopa joka kerta vilkun viiksen päätynamikat.

                        Kun ei ole vielä ollut mahtollisuutta takapenkillä olla ajon aikana, ei tiedä mikä, mutta joku rämisee ja paljon kuskin takana.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • K70
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 503
                          • Vantaa

                          ^takakontin verho?

                          Mulla ainakin rämisi, kunnes laitoin kumimaton suikaleet kiinnityspiteiden kohdalla sinne.

                          Ovet ei omassa ole rämissyt.
                          S212, E350CDI, -11

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5466
                            • S:t Karins

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Ei ole bemari vaan Mersu...
                            On se alas vajonnut, varo ettei tule näppylöitä käsiin!
                            Onko bemut jo hävitetty "pihasta"?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Tommix View Post
                              On se alas vajonnut, varo ettei tule näppylöitä käsiin!
                              Onko bemut jo hävitetty "pihasta"?
                              Ei oo, tuo tuli toiseen mersuun vaihdossa ja se taas tuli edelliseen mersuun... Bemarikauppa ei käy niin pitää jotain myytävääkin olla ;-(
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1400
                                • Kuopio

                                ...kylmäkäynnistys..

                                Tuolla ylempänä veikkailtiinkin starttia syyksi käynnistysongelmiin..

                                Mulla on sellanen että jos ei weballa lämmitä tai muuten ole lämmin pannu niin saattaa jauhaa aika kauan, sitten lähtee. Akku ei hyydy, startti pyörii kyllä , mutta ei käynnisty.

                                Ja vain kylmänä. Vähänkin kun on lämmennyt niin ei ongelmia.

                                Hehkut/ohjausyksikkö vaiko mitä?

                                Joskus on helpompaa kun käyttää virtoja päälle pois pari kertaa, eli olevinaan hehkuttelee ekstraa..

                                Niinjoo, onko PA suodattimen vaihtoon jotain ohjetta, sain jo esille mutta ajanpuutteen vuoksi piti laittaa muovit takaisin kun pähkäilin siinä irroitusta..
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X