Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Jaguarin laatikkoon (sama ZF) auttoi myös tuo punainen ihmetöhnä, loppui nyhtäminen ja jyrinät.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Arska123
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 164
      • Kymenlaakso

      Originally posted by andrus85 View Post
      Tietääkö kukaan mikä firma tekis edullisesti ja hyvin laatikon huuhtelun kymenlaakson/etelä-suomen alueella...
      Täällä myös olisi kiinnostusta vastaavaan operaatioon. Autojerryn kautta laitoin juuri tarjouspyynnön Vantaan alueelle.

      Comment

      • Juhutti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 633
        • Tampere

        Kokemuksia firmoista Lahden seudulta tai lähialueilta, jolla olisi kokemusta kyseisen laatikon mekatroniikan korjaamisesta? Joko lähettämällä koko mekatroniikan eteenpäin tai vaihtamalla solenoidipaketin.

        Tähän suhteellisen yleiseen vaivaan (5th gear hiccup) voisi olla jollain myös avaimet käteen -paketti?

        Kiitos Eskolle avustuksesta tähän asti.
        Skoda.

        ex.
        e63 645ci
        e38 730iA
        e36 325i

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by Juhutti View Post
          Kokemuksia firmoista Lahden seudulta tai lähialueilta, jolla olisi kokemusta kyseisen laatikon mekatroniikan korjaamisesta? Joko lähettämällä koko mekatroniikan eteenpäin tai vaihtamalla solenoidipaketin.

          Tähän suhteellisen yleiseen vaivaan (5th gear hiccup) voisi olla jollain myös avaimet käteen -paketti?

          Kiitos Eskolle avustuksesta tähän asti.
          Ei ihan Lahden seudulla mutta Siekkinen Maaninka hoitaa homman.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Toby1
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 44
            • Helsinki

            Originally posted by andrus85 View Post
            Tietääkö kukaan mikä firma tekis edullisesti ja hyvin laatikon huuhtelun kymenlaakson/etelä-suomen alueella...
            Itse tein tänään laatikko öljynvaihdon Lahden Öljypisteessä ja käyttäytyminen muuttui huomattavasti! Aikaisemminkaan ei mitään isompaa ongelmaa ollut pois lukien kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa silloin tällöin havaitsi pientä nykimistä mutta nyt sekin poistui. Samalla vaihdettiin myös öljypohja sekä suodatin. Autolla ajettu 330tkm ja tietääkseni ei aikaisemmin ole öljyjä vaihdettu laatikkoon.

            Comment

            • Tume
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 250
              • Helsinki

              Originally posted by Juhutti View Post
              Kokemuksia firmoista Lahden seudulta tai lähialueilta, jolla olisi kokemusta kyseisen laatikon mekatroniikan korjaamisesta? Joko lähettämällä koko mekatroniikan eteenpäin tai vaihtamalla solenoidipaketin.

              Tähän suhteellisen yleiseen vaivaan (5th gear hiccup) voisi olla jollain myös avaimet käteen -paketti?

              Kiitos Eskolle avustuksesta tähän asti.
              Itse korjautin yhden mekatroniikan Vantaan Powermaticilla, nopea ja asiallinen palvelu. Ei nyt ihan Lahdessa, mutta ei kaukanakaan. Tekevät myös öljynvaihdot ja kaikenlaiset muutkin lootaremontit.
              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

              Comment

              • tommipommi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 225
                • sastamala

                Originally posted by Toby1 View Post
                Autolla ajettu 330tkm ja tietääkseni ei aikaisemmin ole öljyjä vaihdettu laatikkoon.
                Kiinnostaisi tietää paljonko foorumilaisten tai kuulopuheissakin zf6hp26:lla on ajettu niillä ensimmäisillä tehtaan öljyillä? Itellä vasta 252 tkm ja maantieajoa kun tulee oikeastaan pelkästään niin taidan päästää menemään vaan
                ja kattoa kui pitkälle päästään:think onkohan 500tkm realistinen tavoite?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by tommipommi View Post
                  Kiinnostaisi tietää paljonko foorumilaisten tai kuulopuheissakin zf6hp26:lla on ajettu niillä ensimmäisillä tehtaan öljyillä? Itellä vasta 252 tkm ja maantieajoa kun tulee oikeastaan pelkästään niin taidan päästää menemään vaan
                  ja kattoa kui pitkälle päästään:think onkohan 500tkm realistinen tavoite?
                  On ja menee kyllä reilusti pidempäänkin....siis nimenomaan kun jätät kokonaan sen laatikkoöljyillä lutraamisen muille.

                  Comment

                  • Grapes
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 601
                    • Hämeenlinna

                    Ostin sigun e60:sen kun siinä oli mittarissa 250tkm ja ihan just tulee täyteen 400tkm. Kilometrit on pääasiassa maantie/moottoritie ajoa. Kahteen kertaan on ohjelmoitu ja samalla kerrottu uudet tehot/väännöt laatikolle ja adaptaatiot nollattu.
                    Vaihtaa edelleen nätisti, ei jumita, paukuta eikä muutakaan.

                    Ainoa ongelma on ilmaantuu yleensä silloin, kun lämpötila on nollan tietämissä ja vauhti 80-90kmh niin silloin kierroslukumittari hieman vaeltee ja ikäänkuin laatikko miettii kumman vaihteen se laittaa, tällöin laitan kepin sport asentoon ja kaikki ok.
                    Joku muukin täällä joskus kirjotteli juurikin tuosta lämpötilan ollessa nollan tietämillä ja silloin ilmenevästä laatikon käyttäytymisestä.

                    Mutta päivitellään tänne jos ongelmia alkaa ilmetä ja millä kilsoilĺa, siihen asti vaan lappua lattiaan
                    F11 M550d -13

                    ex:
                    E60 535d -08 405/800
                    E39 M5 -99
                    E60 530dA -03 302/660
                    E39 523iA -98
                    Lada 1600 -91
                    Ford Escort Sport -72

                    Comment

                    • tommipommi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 225
                      • sastamala

                      Originally posted by Hemi View Post
                      On ja menee kyllä reilusti pidempäänkin....siis nimenomaan kun jätät kokonaan sen laatikkoöljyillä lutraamisen muille.
                      No uskotaan Hemin sanaa ja annetaan mennä vaan. En tiedä tulisko noilla kaasupoljin nollauksilla smoothiutta lisää vai onko paree ajaa tuollasenaan vaa menemään, ku kohtuu siististi kuitenki vaihtelee ja pelaa?

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        Originally posted by tommipommi View Post
                        No uskotaan Hemin sanaa ja annetaan mennä vaan. En tiedä tulisko noilla kaasupoljin nollauksilla smoothiutta lisää vai onko paree ajaa tuollasenaan vaa menemään, ku kohtuu siististi kuitenki vaihtelee ja pelaa?
                        No kokeile vaan nollata kaasupolkimella. Ei sen siitä ainakaan hullummaksi pitäisi mennä.

                        Tuohon öljyjen vaihtamattomuuteen - mitäs sitten pitäisi tehdä, kun laatikko alkaa vuotamaan? Vuodon korjaus ja samat kurat sisään?

                        Comment

                        • Arppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1054
                          • Lumbriver

                          Miten on mahdollista saada vaihteistoon 1,5-2 litraa liikaa öljyä?? Tarkistin omasta tänään öljymäärän kun vaimeasti ujelsi kiihdyttäessä ja hieman tömähtämällä kytkeytyi D päälle.
                          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                          -Raahe Connection-
                          -Team Kärppä- limited edition

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Arppa View Post
                            Miten on mahdollista saada vaihteistoon 1,5-2 litraa liikaa öljyä?? Tarkistin omasta tänään öljymäärän kun vaimeasti ujelsi kiihdyttäessä ja hieman tömähtämällä kytkeytyi D päälle.
                            Miten tarkistit öljyt? Ettei siellä nyt vaan ole se pari litraa liian vähän.. Oliko auto käynnissä ja öljy oikean lämpöistä?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Arppa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1054
                              • Lumbriver

                              Öljy oli noin 50 asteista, auto käynnissä ja ennen propun aukaisua kävin vaihteet läpi (P-R-N-D-1-2). Proppu auki niin oikein ryöpsähti öljyä ulos, annoin valua ulos mitä tulee käynnissä. Proppu kiinni, auto sammuksiin. Aukaisin propun uudestaan että vielä hieman valuu ulos mitä on tullakseen. Uudestaan auto käyntiin ja porakonepumpulla uutta öljyä niin kauan kun sievä noro valui. Proppu kiinni, kävin vaihteet uudestaan läpi, vielä kerran proppu auki ja pieni noro edelleen----> Proppu viimeisen kerran kiinni
                              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                              -Raahe Connection-
                              -Team Kärppä- limited edition

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Arppa View Post
                                Öljy oli noin 50 asteista, auto käynnissä ja ennen propun aukaisua kävin vaihteet läpi (P-R-N-D-1-2). Proppu auki niin oikein ryöpsähti öljyä ulos, annoin valua ulos mitä tulee käynnissä. Proppu kiinni, auto sammuksiin. Aukaisin propun uudestaan että vielä hieman valuu ulos mitä on tullakseen. Uudestaan auto käyntiin ja porakonepumpulla uutta öljyä niin kauan kun sievä noro valui. Proppu kiinni, kävin vaihteet uudestaan läpi, vielä kerran proppu auki ja pieni noro edelleen----> Proppu viimeisen kerran kiinni
                                Metodi on sinänsä aika lähellä oikeaa, oleellista on kuitenkin öljyn oikea lämpötila tuota tehtäessä, se ei saa nousta liian korkeaksi. Aloittaessa lämpötilan pitäisi olla 30-35 asteen välissä. Lopullista tarkistusta tehtäessä lämpötilan pitäisi olla 40 astetta. Yli 50 asteen ei saa lämpö nousta tai laatikkoon jää liian vähän öljyä.
                                Last edited by MajorDrake; 20-08-2016, 20:40.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎