Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jpa80
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 133
    • Pirkanmaa

    Ja mulla e61 530d pre-lci -07, suomiauto, eikä oo minkäänlaisia kaihtimia. Edellisessä -08 320d:ssa oli kaihtimet, vaikka tuontiauto. Eli tuon "cold climate" homman kanssa ei ainakaan noilla kaihtimilla tunnu tekemistä olevan, niinkuin joku joku jo aiemmin taisi kirjoittaakin.

    Comment

    • Jpa80
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 133
      • Pirkanmaa

      Tänään lämpötila -3astetta, ja lämmöt nousi pitkän ajolenkin päätteeksi noin 79, paikoin 84 asti. Termarit siis uusittu torstaina. Kaipa se sen vaihteiston lauhduttimen vaihdattaa, ei kai vika enää muuallakaan voi olla?
      Ihmetyttää kyllä tuo termostaattien huono kesto, luulisi ettei tuo niin hienoa tekniikkaa ole että tarviaisi joka vuosi olla uutta vaihtamassa...

      Comment

      • x55x
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 24
        • Mid Finland

        Originally posted by Jpa80 View Post
        Jaaha, tuli taas vitutus hommattua, kun piti käydä ne lämmöt kattomassa. Siellähän ne pyöri 66-75 välillä, eikä oo kuin reilu vuosi siitä kun termostaatti ja vaihteiston lauhdutin uusittiin, egr on tulpattu. Ei muuta kun korjaamokierrokselle taas, toivottavasti tulee ees ekalla käynnillä kuntoon.
        Juu ja alkaa jännetuppituleduskierre kun täkyttelee tripistä huoltovalikkoa auki.

        Comment

        • Jpa80
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 133
          • Pirkanmaa

          Originally posted by x55x View Post
          Juu ja alkaa jännetuppituleduskierre kun täkyttelee tripistä huoltovalikkoa auki.
          Jep, eikä muuten tullu kertakäynnillä kuntoon.

          Comment

          • x55x
            Newbiemmer
            • Nov 2015
            • 24
            • Mid Finland

            Originally posted by Jpa80 View Post
            Tänään lämpötila -3astetta, ja lämmöt nousi pitkän ajolenkin päätteeksi noin 79, paikoin 84 asti. Termarit siis uusittu torstaina. Kaipa se sen vaihteiston lauhduttimen vaihdattaa, ei kai vika enää muuallakaan voi olla?
            Ihmetyttää kyllä tuo termostaattien huono kesto, luulisi ettei tuo niin hienoa tekniikkaa ole että tarviaisi joka vuosi olla uutta vaihtamassa...
            Pistä keulaa tukkoon ni eiköhä sillä talve yli pääse kerta termarikin on uusi
            ...noita lämpöjä ku alkaa liikaa seuraileen ni ei mee ku hermot ja rahat ku vaihtelee osia viikosta toisee..kaasua vaan komissaario pepponen.

            Comment

            • Jpa80
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 133
              • Pirkanmaa

              Originally posted by x55x View Post
              Pistä keulaa tukkoon ni eiköhä sillä talve yli pääse kerta termarikin on uusi
              ...noita lämpöjä ku alkaa liikaa seuraileen ni ei mee ku hermot ja rahat ku vaihtelee osia viikosta toisee..kaasua vaan komissaario pepponen.
              Kylläpä minä taidan sen lauduttimen vielä uusia, kun on vielä takuunalainen osa.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by jaki View Post
                No ei
                Tuonne pussin perälle tule ylipaine ja sen jälkeen kaikki ilma kiertää maskin ritilöitä nuollen konepellille.

                Tyhmä minä.

                Comment

                • timppa811
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 856
                  • Pohojammaa

                  e60 535d ollut myös hidas lämpeämään ja lämmöt jääneet sinne 60 tienoille. EGR on poistettu.

                  Aluksi vaihdoin päätermostaatin alkuperäiseen, mutta minkäänlaista vaikutusta ei ollut. Eilen sitten vaihdoin laatikon lämmönvaihtimen ja 3km matkalla lämmöt nousi jo +80asteeseen. Tänä aamuna lämmöt 15km matkalla oli noin 85astetta. 164e maksoi saksasta tuo vaihdin ja tuli 6ssa päivässä postiin.

                  Olihan ilkeä vaihtaa tuo lauhdutin näillä gorillakäsillä tunkin varassa. Reilu 3tuntia ähkimistä otti.

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    Huumori alkaa loppua

                    3 vuoden aikana olen vaihtanut EGR- ja päätermarin 3 kertaa ja lämmönvaihtimen 2 kertaa. Viikko sitten vaihdoin taas EGR- ja päätermarin, kun testausten mukaan vika tällä kertaa niissä. Lämmöt nousi ensin yli 80 asteeseen. Tätä onnea kesti 2 päivää ja taas ollaan 65 asteessa . Alkaa huumori loppua. Behrin osia laitoin, joten orggisosia...

                    Sinänsä näissä aamun pikkupakkasissa tarkenee hyvin. Mutta salavalikko ja lämpöjen kyttäys alkaa olla arkipäivää. Voiko lämpötila-anturissa olla vikaa? Vai onko nämä termarit nyt vaan täyttä paskaa? Kai ne on, koska näyttävät kestävän parista päivästä pariin kuukauteen...

                    Talvisin laitan pahvin tuonne kennojen väliin. Sen avulla lämmöt nousee yleensä tuonne 80 tuntumaan, jos ajelee pitempää siivua. Polttojahan tuo on tehnyt, joten DPF:n tukkeutumista en ole kokenut...

                    Mutta kyrsiihän tämä, että hienon moottorin pilaa lapsellisesti suunniteltu jäähdytys ja termarit.
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by Vesa View Post
                      3 vuoden aikana olen vaihtanut EGR- ja päätermarin 3 kertaa ja lämmönvaihtimen 2 kertaa. Viikko sitten vaihdoin taas EGR- ja päätermarin, kun testausten mukaan vika tällä kertaa niissä. Lämmöt nousi ensin yli 80 asteeseen. Tätä onnea kesti 2 päivää ja taas ollaan 65 asteessa . Alkaa huumori loppua. Behrin osia laitoin, joten orggisosia...

                      Sinänsä näissä aamun pikkupakkasissa tarkenee hyvin. Mutta salavalikko ja lämpöjen kyttäys alkaa olla arkipäivää. Voiko lämpötila-anturissa olla vikaa? Vai onko nämä termarit nyt vaan täyttä paskaa? Kai ne on, koska näyttävät kestävän parista päivästä pariin kuukauteen...

                      Talvisin laitan pahvin tuonne kennojen väliin. Sen avulla lämmöt nousee yleensä tuonne 80 tuntumaan, jos ajelee pitempää siivua. Polttojahan tuo on tehnyt, joten DPF:n tukkeutumista en ole kokenut...

                      Mutta kyrsiihän tämä, että hienon moottorin pilaa lapsellisesti suunniteltu jäähdytys ja termarit.
                      Olisiko aika kypsä kokeilla sitä termarimodia, termostaatti päävesiletkuun koneen ja syylärin välille?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Vesa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 363
                        • Oulu

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Olisiko aika kypsä kokeilla sitä termarimodia, termostaatti päävesiletkuun koneen ja syylärin välille?
                        Olis . Termarikin ois hyllyssä. En ole vielä uskaltanut mutta nyt on mitta täynnä...
                        Nykyiset:
                        BMW F11 535DA xDrive -15
                        Toyota Yaris Hybrid -20

                        Exiä noin 60 kpl...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by Vesa View Post
                          Olis . Termarikin ois hyllyssä. En ole vielä uskaltanut mutta nyt on mitta täynnä...
                          Tekaise pieni projektikatsaus kuvineen.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Ropeli
                            Newbiemmer
                            • Sep 2016
                            • 6
                            • Näläkämaa

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Olisiko aika kypsä kokeilla sitä termarimodia, termostaatti päävesiletkuun koneen ja syylärin välille?
                            Tervehdys kaikille!
                            Ensimmäinen viesti tällä saitilla koska tuli siirryttyä bemari-talliin tuolta tähtikeulojen seasta. Noita tähdellisiä ollut parikymmentä ja on vieläkin pari ja CDI-vermeisissä perinteeksi muodostui myös kylmänä käynti ja niihin tuli laitettua "vaha-termarit" ylävesiletkuun. Mitään ongelmia niistä ei ollut kovillakaan helteillä ja lämmöt pysyä nakutti siinä yhdeksässä kympissä kesät talvet. Myös kovilla pakkasilla lämpeneminen oli nopeaa ja lämmöt pysyi kokoajan ilman notkahduksia tai nousemisia. Ei siis pahaa sanottavaa modauksesta ja tulevat pakkaset näyttävät pitääkö tuohon talouden e61 530d:hen samanlainen laittaa. Enpä usko että näissä bemareissa toiminta poikkeaa noihin mersuihin. Näillä pikkupakkasilla mitä nyt on ollut muutamana aamuna on lämmöt olleet siinä 93:n hujakoilla mutta saas nähdä milloin alkaa tuttu termari-"vaiva".

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              Originally posted by Vesa View Post
                              3 vuoden aikana olen vaihtanut EGR- ja päätermarin 3 kertaa ja lämmönvaihtimen 2 kertaa. Viikko sitten vaihdoin taas EGR- ja päätermarin, kun testausten mukaan vika tällä kertaa niissä. Lämmöt nousi ensin yli 80 asteeseen. Tätä onnea kesti 2 päivää ja taas ollaan 65 asteessa . Alkaa huumori loppua. Behrin osia laitoin, joten orggisosia...

                              Sinänsä näissä aamun pikkupakkasissa tarkenee hyvin. Mutta salavalikko ja lämpöjen kyttäys alkaa olla arkipäivää. Voiko lämpötila-anturissa olla vikaa? Vai onko nämä termarit nyt vaan täyttä paskaa? Kai ne on, koska näyttävät kestävän parista päivästä pariin kuukauteen...

                              Talvisin laitan pahvin tuonne kennojen väliin. Sen avulla lämmöt nousee yleensä tuonne 80 tuntumaan, jos ajelee pitempää siivua. Polttojahan tuo on tehnyt, joten DPF:n tukkeutumista en ole kokenut...

                              Mutta kyrsiihän tämä, että hienon moottorin pilaa lapsellisesti suunniteltu jäähdytys ja termarit.
                              Päätermariki behr? Pari vuotta sitten etin niin ei ainakaan täältä tarvikeliikkeistä löytyny, no meni se ei minkään merkkinen tuon pari vuotta. Egr termari kyllä löyty behrinä, ostin päätermarin orkkiksena sitten. Olikos sulla koneena vielä m57, kun nyt muista millon muuttu ännäläiseksi?
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              • Vesa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 363
                                • Oulu

                                Originally posted by Mikiis View Post
                                Päätermariki behr? Pari vuotta sitten etin niin ei ainakaan täältä tarvikeliikkeistä löytyny, no meni se ei minkään merkkinen tuon pari vuotta. Egr termari kyllä löyty behrinä, ostin päätermarin orkkiksena sitten. Olikos sulla koneena vielä m57, kun nyt muista millon muuttu ännäläiseksi?
                                Saksasta tilasin termarit Behr/Mahle. Kone M57N2.
                                Nykyiset:
                                BMW F11 535DA xDrive -15
                                Toyota Yaris Hybrid -20

                                Exiä noin 60 kpl...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎