Ja mulla e61 530d pre-lci -07, suomiauto, eikä oo minkäänlaisia kaihtimia. Edellisessä -08 320d:ssa oli kaihtimet, vaikka tuontiauto. Eli tuon "cold climate" homman kanssa ei ainakaan noilla kaihtimilla tunnu tekemistä olevan, niinkuin joku joku jo aiemmin taisi kirjoittaakin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Tänään lämpötila -3astetta, ja lämmöt nousi pitkän ajolenkin päätteeksi noin 79, paikoin 84 asti. Termarit siis uusittu torstaina. Kaipa se sen vaihteiston lauhduttimen vaihdattaa, ei kai vika enää muuallakaan voi olla?
Ihmetyttää kyllä tuo termostaattien huono kesto, luulisi ettei tuo niin hienoa tekniikkaa ole että tarviaisi joka vuosi olla uutta vaihtamassa...
Comment
-
-
Originally posted by Jpa80 View PostJaaha, tuli taas vitutus hommattua, kun piti käydä ne lämmöt kattomassa. Siellähän ne pyöri 66-75 välillä, eikä oo kuin reilu vuosi siitä kun termostaatti ja vaihteiston lauhdutin uusittiin, egr on tulpattu. Ei muuta kun korjaamokierrokselle taas, toivottavasti tulee ees ekalla käynnillä kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by Jpa80 View PostTänään lämpötila -3astetta, ja lämmöt nousi pitkän ajolenkin päätteeksi noin 79, paikoin 84 asti. Termarit siis uusittu torstaina. Kaipa se sen vaihteiston lauhduttimen vaihdattaa, ei kai vika enää muuallakaan voi olla?
Ihmetyttää kyllä tuo termostaattien huono kesto, luulisi ettei tuo niin hienoa tekniikkaa ole että tarviaisi joka vuosi olla uutta vaihtamassa...
...noita lämpöjä ku alkaa liikaa seuraileen ni ei mee ku hermot ja rahat ku vaihtelee osia viikosta toisee..kaasua vaan komissaario pepponen.
Comment
-
-
Originally posted by x55x View PostPistä keulaa tukkoon ni eiköhä sillä talve yli pääse kerta termarikin on uusi
...noita lämpöjä ku alkaa liikaa seuraileen ni ei mee ku hermot ja rahat ku vaihtelee osia viikosta toisee..kaasua vaan komissaario pepponen.
Comment
-
-
e60 535d ollut myös hidas lämpeämään ja lämmöt jääneet sinne 60 tienoille. EGR on poistettu.
Aluksi vaihdoin päätermostaatin alkuperäiseen, mutta minkäänlaista vaikutusta ei ollut. Eilen sitten vaihdoin laatikon lämmönvaihtimen ja 3km matkalla lämmöt nousi jo +80asteeseen. Tänä aamuna lämmöt 15km matkalla oli noin 85astetta. 164e maksoi saksasta tuo vaihdin ja tuli 6ssa päivässä postiin.
Olihan ilkeä vaihtaa tuo lauhdutin näillä gorillakäsillä tunkin varassa. Reilu 3tuntia ähkimistä otti.
Comment
-
-
Huumori alkaa loppua
3 vuoden aikana olen vaihtanut EGR- ja päätermarin 3 kertaa ja lämmönvaihtimen 2 kertaa. Viikko sitten vaihdoin taas EGR- ja päätermarin, kun testausten mukaan vika tällä kertaa niissä. Lämmöt nousi ensin yli 80 asteeseen. Tätä onnea kesti 2 päivää ja taas ollaan 65 asteessa. Alkaa huumori loppua. Behrin osia laitoin, joten orggisosia...
Sinänsä näissä aamun pikkupakkasissa tarkenee hyvin. Mutta salavalikko ja lämpöjen kyttäys alkaa olla arkipäivää. Voiko lämpötila-anturissa olla vikaa? Vai onko nämä termarit nyt vaan täyttä paskaa? Kai ne on, koska näyttävät kestävän parista päivästä pariin kuukauteen...
Talvisin laitan pahvin tuonne kennojen väliin. Sen avulla lämmöt nousee yleensä tuonne 80 tuntumaan, jos ajelee pitempää siivua. Polttojahan tuo on tehnyt, joten DPF:n tukkeutumista en ole kokenut...
Mutta kyrsiihän tämä, että hienon moottorin pilaa lapsellisesti suunniteltu jäähdytys ja termarit.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View Post3 vuoden aikana olen vaihtanut EGR- ja päätermarin 3 kertaa ja lämmönvaihtimen 2 kertaa. Viikko sitten vaihdoin taas EGR- ja päätermarin, kun testausten mukaan vika tällä kertaa niissä. Lämmöt nousi ensin yli 80 asteeseen. Tätä onnea kesti 2 päivää ja taas ollaan 65 asteessa. Alkaa huumori loppua. Behrin osia laitoin, joten orggisosia...
Sinänsä näissä aamun pikkupakkasissa tarkenee hyvin. Mutta salavalikko ja lämpöjen kyttäys alkaa olla arkipäivää. Voiko lämpötila-anturissa olla vikaa? Vai onko nämä termarit nyt vaan täyttä paskaa? Kai ne on, koska näyttävät kestävän parista päivästä pariin kuukauteen...
Talvisin laitan pahvin tuonne kennojen väliin. Sen avulla lämmöt nousee yleensä tuonne 80 tuntumaan, jos ajelee pitempää siivua. Polttojahan tuo on tehnyt, joten DPF:n tukkeutumista en ole kokenut...
Mutta kyrsiihän tämä, että hienon moottorin pilaa lapsellisesti suunniteltu jäähdytys ja termarit.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOlisiko aika kypsä kokeilla sitä termarimodia, termostaatti päävesiletkuun koneen ja syylärin välille?. Termarikin ois hyllyssä. En ole vielä uskaltanut mutta nyt on mitta täynnä...
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostOlis. Termarikin ois hyllyssä. En ole vielä uskaltanut mutta nyt on mitta täynnä...
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOlisiko aika kypsä kokeilla sitä termarimodia, termostaatti päävesiletkuun koneen ja syylärin välille?
Ensimmäinen viesti tällä saitilla koska tuli siirryttyä bemari-talliin tuolta tähtikeulojen seasta. Noita tähdellisiä ollut parikymmentä ja on vieläkin pari ja CDI-vermeisissä perinteeksi muodostui myös kylmänä käynti ja niihin tuli laitettua "vaha-termarit" ylävesiletkuun. Mitään ongelmia niistä ei ollut kovillakaan helteillä ja lämmöt pysyä nakutti siinä yhdeksässä kympissä kesät talvet. Myös kovilla pakkasilla lämpeneminen oli nopeaa ja lämmöt pysyi kokoajan ilman notkahduksia tai nousemisia. Ei siis pahaa sanottavaa modauksesta ja tulevat pakkaset näyttävät pitääkö tuohon talouden e61 530d:hen samanlainen laittaa. Enpä usko että näissä bemareissa toiminta poikkeaa noihin mersuihin. Näillä pikkupakkasilla mitä nyt on ollut muutamana aamuna on lämmöt olleet siinä 93:n hujakoilla mutta saas nähdä milloin alkaa tuttu termari-"vaiva".
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View Post3 vuoden aikana olen vaihtanut EGR- ja päätermarin 3 kertaa ja lämmönvaihtimen 2 kertaa. Viikko sitten vaihdoin taas EGR- ja päätermarin, kun testausten mukaan vika tällä kertaa niissä. Lämmöt nousi ensin yli 80 asteeseen. Tätä onnea kesti 2 päivää ja taas ollaan 65 asteessa. Alkaa huumori loppua. Behrin osia laitoin, joten orggisosia...
Sinänsä näissä aamun pikkupakkasissa tarkenee hyvin. Mutta salavalikko ja lämpöjen kyttäys alkaa olla arkipäivää. Voiko lämpötila-anturissa olla vikaa? Vai onko nämä termarit nyt vaan täyttä paskaa? Kai ne on, koska näyttävät kestävän parista päivästä pariin kuukauteen...
Talvisin laitan pahvin tuonne kennojen väliin. Sen avulla lämmöt nousee yleensä tuonne 80 tuntumaan, jos ajelee pitempää siivua. Polttojahan tuo on tehnyt, joten DPF:n tukkeutumista en ole kokenut...
Mutta kyrsiihän tämä, että hienon moottorin pilaa lapsellisesti suunniteltu jäähdytys ja termarit.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostPäätermariki behr? Pari vuotta sitten etin niin ei ainakaan täältä tarvikeliikkeistä löytyny, no meni se ei minkään merkkinen tuon pari vuotta. Egr termari kyllä löyty behrinä, ostin päätermarin orkkiksena sitten. Olikos sulla koneena vielä m57, kun nyt muista millon muuttu ännäläiseksi?
Comment
-
Comment