No patenttii patentin perään sit vaan, mistäs löytyis kiva kotelo ja joku vaikka Kubotan pikkutermari niin ei tarttis lootan lämmönvaihdinta vaihtaa? Tunkkailis siihen letkuun vaan senkin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Mitenkähän laatikon öljyn lämmöt pysyy sopivana jos termari haistelee pelkästään veden lämpöä? Tuossa lämmönvaihtimessa termarin vahapatruuna on muistaakseni öljytilassa eikä vedessä.
Joissain moottoripyörissä on letkunväliin asennettavia termareita. Letkujen kokokin voisi olla aika sopiva. Siis jos letkutermaria etsii.E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TommiT View PostMitenkähän laatikon öljyn lämmöt pysyy sopivana jos termari haistelee pelkästään veden lämpöä? Tuossa lämmönvaihtimessa termarin vahapatruuna on muistaakseni öljytilassa eikä vedessä.
Joissain moottoripyörissä on letkunväliin asennettavia termareita. Letkujen kokokin voisi olla aika sopiva. Siis jos letkutermaria etsii.Last edited by MajorDrake; 29-11-2016, 11:06.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Axel Gardan View PostTunnustaako kukaan muu täällä modanneensa päätermarin runkoa?
Comment
-
-
Tarkoitti sitä, että kerran alettiin testaamaan tuota termaria, mikä siinä "hajoaa".
Testipenkissä vaikutti siltä, että runko myötää, ja termari pääsee puhaltamaan ohi.
Yksi päätermari kaivettiin roskiksesta ja vahvisteltiin/jäykisteltiin.
Nyt vaan ukko muisti että hänellähän on ollut yli 50 tkm paikallaan se kötöstys.
Ja edelleen lämmin auto...
Comment
-
-
Originally posted by Kulmikas View PostOsaako kukaan sanoa mistä voisi johtua, että auto lämpesi pari päivää sitten vain 75°C, 30-40km 80-90km/h -6°C ja tänään 90°C 10-20km kaupunkiajoa -16°C. Aika kummallista :think Autona bmw 530d e61 -04BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostOn tutkittu ja hiukan saatu apuja wahlerin suunnasta vaikka he eivät tiettävästi valmistakkaan näitä M47 ja M57 konetyypin termareita.
Vika on 100% varmuudella siinä vahapatruuna elementissä josta tulee se voima jolla termarin veden kierron estävä lautanen avataan.
Myös vastavoimana oleva jousi on tutkittu riittävällä tarkkuudella. uusi orggis ja lähes kaksin kertaisella jousi vakoilla olevalla omavalmiste jousella yritetty selvittää vahaelementin toimintaa.
Vahapatruunassa tapahtuu jokin ns. "ilmiö" kun se ensin lämpiää ja sen jälkeen riittävästi jäähtyy arviolta yli -15c pakkasasteeseen.
Löytyykö ketään "Sergius Vernet" tyyppiä joka tietää vahaelementistä jotain syvällisempää.
voisihan sitä yrittää tilata muutaman 1000kpl sopivia 100 varmasti toimivia vahaelementtejä?
http://www.vernatherm.com/thermal_actuators.html
Liittyen aikaisempaan postiini, ja viitaten tähän edellä kirjoitettuun.
En väitä etteikö vahapatruunan ominaisuuksien muuttumisella olisi osuutta termostaatin toiminnan muuttumiseen.
Tarkistin asian vielä aiemmin viritellyistä termareista (jotka siis olleet koekäytössä kahdessa samanlaisessa autossa), ja itseasiassa omatekoisesti vahvistettu termarin runko ei muuttunut sen paremmaksi kuin muut, pitkällä aikavälillä.
Sen sijaan evo2-modattu termari toimii edellenkin, n. 50tkm:n jälkeen.
Tässä versiossa venttiilin metallista karaa lyhennettiin hiomalla, n. 2-3mm. Ei muuta muutosta.
Samalla alkuperäisen (toimivan) 88 asteen sijaan termari muutettu/ mitattu arvoon 90 astetta.
Tänään asennetaan seuraava vastaavasti modattu, ehkä joskus selviää oliko kyseessä vain onnekas sattuma.
Comment
-
-
Originally posted by Axel Gardan View PostLiittyen aikaisempaan postiini, ja viitaten tähän edellä kirjoitettuun.
En väitä etteikö vahapatruunan ominaisuuksien muuttumisella olisi osuutta termostaatin toiminnan muuttumiseen.
Tarkistin asian vielä aiemmin viritellyistä termareista (jotka siis olleet koekäytössä kahdessa samanlaisessa autossa), ja itseasiassa omatekoisesti vahvistettu termarin runko ei muuttunut sen paremmaksi kuin muut, pitkällä aikavälillä.
Sen sijaan evo2-modattu termari toimii edellenkin, n. 50tkm:n jälkeen.
Tässä versiossa venttiilin metallista karaa lyhennettiin hiomalla, n. 2-3mm. Ei muuta muutosta.
Samalla alkuperäisen (toimivan) 88 asteen sijaan termari muutettu/ mitattu arvoon 90 astetta.
Tänään asennetaan seuraava vastaavasti modattu, ehkä joskus selviää oliko kyseessä vain onnekas sattuma.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment