Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2162
    • Vantaa

    Originally posted by skt View Post
    Näihin saa tehokkaan lohkolämmittimen, jos sulla mahdollisuus tolppaan ja Webasto tuntuu kalliilta. Edellisessä E61:ssa oli säteilijä, joka auttoi vähän, mutta kuulosti kylmältä. F11 B47 lohkolämmittimellä käy pehmeästi heti startista.
    Defa tarjoaa ainoastaan säteilylämmitintä. Calixilta saa letkulämmittimen(parempi vaihtoehto). Pakkaspropoua ei nyky lohkoissa enää ole, joten lohkolämmitintä ei saa.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • karis79
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 145
      • Oulu

      Originally posted by kakkoskuski View Post
      Asensitko tai asennutitko skt lohkolämppärin itse vai oliko se jo autossa kun sen ostit? Hintatieto kiinnostaisi, pitänee maanantaina soitella lisää pajoja läpi.
      .
      Minä asennutin wetterillä defan säteilylämppärin pari kolme vuotta sitten 350€. Muistaakseni sisähaara olisi ollu 400€ niin sitä en ottanut.

      Tuo defa on nyt 3 kertaa vaihdettu takuuseen ja viimein defalta tuli lämmitin toiseen paikkaan. Vastus siinä dpf vieressä ei kestänyt kuukauttakaan. Nyt on uuteen paikkaan laitettu vastus muutaman kerran ollu päällä ja näyttäis että tuo on 600w sen vanhan mallisen 300w sijaan.
      F11 530xd 11/11
      E39 530d 05/03

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by TON-III View Post
        Yritin löytää sopivaa aiempaa otsikkoa käsitellä X-Driven rengastusta, löysin Antin vanhan kommentin ja jatkan siitä:
        Contilla löytyy kuvasto jossa on vierintäkehät. Tuo lienee paras arvaus vaikka renkaita ostettaessa.




        Livedatasta näkee toki sitten nopeudet tarkemmin.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2162
          • Vantaa

          Taisipa joku live dataa lukea ja tosiaan tuo tehtaan 245-275 oli tismalleen sama kehä.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • skt
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 348
            • Etelä-Pohjanmaa

            Originally posted by kakkoskuski View Post
            Asensitko tai asennutitko skt lohkolämppärin itse vai oliko se jo autossa kun sen ostit? Hintatieto kiinnostaisi, pitänee maanantaina soitella lisää pajoja läpi.
            Nimimerkki Marjor asensi samalla kun vaihdoin autoa hänen myymälässä. Kysy suoraan pajoilta.

            Originally posted by VilleP View Post
            Defa tarjoaa ainoastaan säteilylämmitintä. Calixilta saa letkulämmittimen(parempi vaihtoehto). Pakkaspropoua ei nyky lohkoissa enää ole, joten lohkolämmitintä ei saa.
            Tekisi mieli sanoa, että Calixin tuote on perinteinen lohkolämmitin, jossa lämmitysrauta menee lohkoon sisään.

            F11 LCI 520d -14
            F45 225xe -17
            Ex. E61 LCI 520d -08,
            Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2162
              • Vantaa

              Originally posted by skt View Post
              Nimimerkki Marjor asensi samalla kun vaihdoin autoa hänen myymälässä. Kysy suoraan pajoilta.



              Tekisi mieli sanoa, että Calixin tuote on perinteinen lohkolämmitin, jossa lämmitysrauta menee lohkoon sisään.

              https://www.calix.se/fi/tuotteet/tuo...eId=2147016095
              No se tulee ylävesiletkun juureen. Tavallaan on, tavallaan ei.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7521
                • Jyväshyvä

                Originally posted by VilleP View Post
                No se tulee ylävesiletkun juureen. Tavallaan on, tavallaan ei.
                Parempi tuo on kuin pelkkä letkulämmitin...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2162
                  • Vantaa

                  Toki näin.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • kakkoskuski
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 83
                    • Rauma

                    Eli Calixia suosittelette ja pitäisi toimia tässä B47 koneessakin ilman että aiheuttaa ongelmia tai moottorin vikavalon syttymistä esilämmityksen jälkeen?

                    Entäs tuo TT-Thermo kiertovesipumpullinen letkulämmitin, onko kokemusta näistä? Sitä saisi aika edullisesti Defa mini johtosarjalla.

                    Näyttää nyt siltä että Webaston hankinta pitää kuopata kun maksaa sen kolmisen tonnia.

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2162
                      • Vantaa

                      Jos Defasta ja Calixista pitää valita niin Calix.

                      En ole lukenut että mikään lämimtysjärjestelmä sytyttäisi vikavaloja BMW:ssä. Tuo olettama perustuu siihen että vikavalo syttyy kun ecu lukee eri lämpötila-antureiden tietoa ja ne poikkeavat toisistaan liikaa. Hieman kyseenalaistan tämän. Syystä että ei taida moottorinohjaukselle mennä yleensä kuin yksi lämpötilatieto(ilmastoinin lämmöt erikseen), ja tuo ongelma pitäisi olla nimenomaan polttoainekäyttöisillä lämmittimillä, jotka pyörittävät nestettä pumpulla, eli lämpötilaerot pienempiä kuin vastuslämmitteisellä, joka ei kierrätä.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        F10/f01 ainaki n57 koneella on tosi helppo laittaa pumpullinen letkulämmitin sinne sisälokarin taakse, b47 konees orkkis kiertovesipumppu samas paikas ni tt thermoa vaan laittamaa.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Jorkkeli12
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 264
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by mige95 View Post
                          F10/f01 ainaki n57 koneella on tosi helppo laittaa pumpullinen letkulämmitin sinne sisälokarin taakse, b47 konees orkkis kiertovesipumppu samas paikas ni tt thermoa vaan laittamaa.
                          Jep. Alkuperäisen webaston paikalle on todella helppo laittaa esimerkiks TT-thermon letkulämmitin missä siis on kiertovesipumppukin. Haulla löytyy kuvallisiakin ohjeita tämän asennukseen. Itelle tuli justiin laitettua tuo tt-thermon lämmitin ja otin tällä kertaa 1000xc mallin (edellisessä e61 oli 1500xc) koska työpaikalla automaatti ajastin ja on 2 tuntia aina päällä niin tuo 1500xc lämmitti aina termostaattia vasten mikä lyhentää käyttöikää. Laitoin vielä kuvan omasta asennuksesta tuohon
                          Attached Files
                          Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                          M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

                          Comment

                          • kakkoskuski
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2015
                            • 83
                            • Rauma

                            Kiitos vastauksista!

                            TT-Thermo taitaa nyt olla vahvin ehdokas, ja juuri tuo 1000xc malli. Aika satunnaista tulee tuon käyttö olemaan, mutta kai se on hyvä olla olemassa.

                            Vielä odotan tänään lopullista hintaa yhdeltä Webaston asentajalta, mutta tuskin sieltä sellaista tarjousta tulee mitä näen järkevänä investointina.

                            Comment

                            • kakkoskuski
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2015
                              • 83
                              • Rauma

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Jos Defasta ja Calixista pitää valita niin Calix.

                              En ole lukenut että mikään lämimtysjärjestelmä sytyttäisi vikavaloja BMW:ssä. Tuo olettama perustuu siihen että vikavalo syttyy kun ecu lukee eri lämpötila-antureiden tietoa ja ne poikkeavat toisistaan liikaa. Hieman kyseenalaistan tämän. Syystä että ei taida moottorinohjaukselle mennä yleensä kuin yksi lämpötilatieto(ilmastoinin lämmöt erikseen), ja tuo ongelma pitäisi olla nimenomaan polttoainekäyttöisillä lämmittimillä, jotka pyörittävät nestettä pumpulla, eli lämpötilaerot pienempiä kuin vastuslämmitteisellä, joka ei kierrätä.
                              Vielä pakko kysyä, onko tämä ihan mutu-juttu joka perustuu lähinnä tietoon ja kokemuksiin noista vanhemmista moottoreista (esim. N57)? Vai löytyykö sinulta tietoa tai kokemusta nimenomaan näistä uudemmista euro6 koneista niinkuin B47?

                              Tänään vielä juttelin erään asiantuntevan olosen Webasto asentajan kanssa ja hänen juttujen perusteella B47 kone ei sovellu kunnolla esilämmitettäväksi ilman cold start kittiä. Vähän ihmetyttää kun tämä tieto tuntuu kuitenkin olevan vahvasti ristiriidassa esimerkiksi nimimerkin skt kokemuksen kanssa. Jos hänellä tehokas Calix letkulämmitin ei aiheuta häiriöitä niin voiko TT-Thermo tai Webasto silti aiheuttaa? :think

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7521
                                • Jyväshyvä

                                Kyllä se uudemmissa sytyttää. Ei koske edes kaikkia Euro 6 malleja, muutos on jossain 2017 jälkeen valmistetuissa ja niihin jos vielä päivittää softat uusimpaan versioon niin ei ole ihan niin herkkä.
                                Pelkällä lohko/letku/säteiliä -lämmittimellä ei yleensä valot syty.
                                Mittaus oli dieseleissä muistaakseni polttoaineen ja jäähdytysnesteen lämpötilan välillä kun auto on tarpeeksi kauan seissyt. Foorumin tietäjät varmaan tarkentavat asiaa.

                                Ainakin 2018 mallin X5 F15 M50d:ssä webaston modaus aiheutti valon syttymisen.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎