Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racediesel
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 248
    • porvoo

    X35D power upgrade
    Stage 1:
    -DPF poisto,n.2h.
    -Ohjelmointi,n.3h (Ensimmäinen ohjelmointi=ECU avattava.).
    -Ei savuta.
    -Korkeapaine polttoainepumpun tuotto rajaa tehon määrän.299hv=70 ja 313hv=75 pumpun tuotto.
    -Vakio Välijäähdytin on paska mutta sen vaihto ei tee autuaammaksi.Pienellä vedolla imulämmöt heti 85-100c.
    -Tehoa tulee versiosta/kunnosta riippuen (299hv tai 313hv) n.360-380hv tai 370-400hv ja vääntöä n.720-800nm.(autoissa tosin voi olla eroja).

    Stage 2:
    -BMW M550D korkeapaine polttoainepumpun vaihto,n.3h.
    313hv versioon käy suoraan ilman toisen polttoaineputken modaamista.
    -Toisen Korkeapainepumpun painepuolen putken vaihto M550D mallin putkeen ja modaus (kytkentä toisiinsa),n2h.
    -Wagner Tuning intercooler parantamaan ilman jäähdytystä,n2h asennukseen.Ei se ihan heittämällä mene ja joutuu aikalailla purkamaan keulaa jotta uuden asennus onnistuu. n.2h
    -uusi downpipe,korvaa katin/DPF:n. Asennus n.1h
    -Ohjelmointi,n.1h: Syöttöä nostetaan koska nyt on varaa,samalla ahtopainetta nostetaan jotta saadaan savutonta tehoa.
    -Rajoitteena vakio ahtimien ilmantuoton riittävyys/turbiinin läpäisevyys sekä korkeapaine polttoainepumppu on aivan tuoton maksimirajalla.Eli ei taida M550d tulla enempää voimaa,ehkä vääntöä vain kun ilmaa saattaa olla enemmän käytössä.
    -Pieni savutus täysvedolla ja haisee 70-luvulta.
    -Tehoa tulee 313hv versiosta n.440-450hv ja vääntöä n.860-880nm ahtopaine n.2.4bar (autoissa tosin voi olla eroja).

    13538508159*** korkeapaine polttoaineputki 60e

    Polttoaineputken modaus (liitettävä vanha ja uusi putki toisiinsa) sorvattava 20mm pitkä,15mm paksu 6,5mm porauksella oleva lieriö. ”Tai tehtävä kartioliitos muutos” 100e

    13518508152*** korkeapaine polttoainepumppu 1350e

    Downpipe 400e


    Wagner tuning intercooler 900e
    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
    BMW 330D-05 vakio 2005
    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Originally posted by veku View Post
      Varmaan about 400\+800

      Mulla 300 hp versio vakiona ja 380\820 oli mun lukemat kun dpf on poissa..salainen haave että 550d pumpun nakkais tuonne jos sillä +400 hp sais :think

      Racedieselillä 313 hp malli ja siinä downpipe,cooler,550d pumppu +aj\tech niin lukemat +440\850 tms

      Jokos sulla on auto vaihtunut ?

      Hitto Pasi ..olit nopeempi
      Höh, samoja lukuja kuin omassa vanhassani DPF:n poiston yhteydessä. Ajattelin pitää DPF:n paikalla, jos ei ole ongelmia ja jos nykyiseen katsastukseen on tulossa ongelmia...?

      Paljonko maksaa 550d pumppu? Wagnerin cooleri varmaan on ainakin tonnin?

      Edit: Racediesel olikin laittanut hintoja, kiitos siitä! Tuon korkeapainepumpun saa (uutena?) alle 1150€. Wagnerin linkki ei toimi? Eikö Suomessa tehdä noita korvausputkia (downpipe)?
      Last edited by Laku; 04-04-2016, 16:50.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by Laku View Post
        Höh, samoja lukuja kuin omassa vanhassani DPF:n poiston yhteydessä. Ajattelin pitää DPF:n paikalla, jos ei ole ongelmia ja jos nykyiseen katsastukseen on tulossa ongelmia...?

        Paljonko maksaa 550d pumppu? Wagnerin cooleri varmaan on ainakin tonnin?

        Edit: Racediesel olikin laittanut hintoja, kiitos siitä! Tuon korkeapainepumpun saa (uutena?) alle 1150€. Wagnerin linkki ei toimi? Eikö Suomessa tehdä noita korvausputkia (downpipe)?
        No sitä itsekin manailin kun toiveet oli korkealla kun olin ensimmäisten joukossa menossa ohjelmointiin silloin kun se onnistui..

        Onneksi tuo laatikko on paljon nopeampi kun E6x:ssä

        Mutta kyllä tuolla pahasesti liikenteen mukana pysyy
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • racediesel
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 248
          • porvoo

          moi
          M550d pumpuille löytyy netistä mitä lie hintoja mutta kun niihin paikkoihin on ottanut yhteyttä niin eipäs sillä hinnalla saakaan koska on vaihto-osa ja samanlainen pitäisi sinne palauttaa.yhteydessä n.10paikkaan ja aina sama vastaus.
          diesel häkkinen turku oli ainoa joka olisi myynyt aikanaan suoraan ja hinta pyyntö silloin oli 950egee.
          odotusaika min.3kk.
          ostin omani AJ:lta kun sillä sellainen oli hyllyssä.

          downpipeja ei tee Suomessa vielä kukaan mutta ei näyttäisi eroavan vanhemmasta mallista juurikaan mutta ei varmaan sovi suoraan silti.

          Wagner välijäähdytintä tehtiin varmaan vain pieni setti ja jos ne on nyt loppu niin kai ne niitä taas tekee kun näkevät että on menekkiä.cooleri maksoi muistaakseni n.800egee.

          tehoa tulee saman kuin vanhoista malleista mutta oleellisesti pienemmällä ahdolla eli on hyötysuhde parantunut melkoisesti.
          samoin kun vetää hyvin koko alueella eli 5000rpm asti tuottaa voimaa eikä kuole aikaisemmin niin paljon kuin muut vanhat mallit.
          t:Pasi
          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
          BMW 330D-05 vakio 2005
          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            550d farkku
            Kaikki saastelaitteet paikoillaan ja toiminnassa
            ~880/470


            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              Originally posted by tuikku View Post
              .
              550d farkku
              Kaikki saastelaitteet paikoillaan ja toiminnassa
              ~880/470

              Otettiinko kaikki irti mitä sai, vai jäikö pelivaraa?

              Seurasitteko ahtolämpöjä, nousiko kuinka rajusti esim. verrattuna x35:hen?

              Lähinnä siksi kysyn kun tuossa on nestejäähdytteinen tuo välijäähy...
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Oliko tuossa kaikki vai ei - en osaa sanoa, mutta luulisin ettei.
                Tuo syntyi ihan vaan pikaisella ohjelman läpiselaamisella ja nostamalla äkkiä syöttömäärä suutinkartan maksimiin, 125mg tasoon tietämättä sen kummemmin, onko mitä rajoitteita.
                Pikkuisen, aivan pikkuisen on alavääntöä rajoitettu, muuten ei todellakaan mitään normaalista BMW,stä poikkeavaa.
                Arvelisin että teho on nyt mitä vakio suutinkartta antaa, lisäteho vaatii jotain lisämuutosta sinne syöttömäärään.
                Ensin oli tarkoitus tehdä vaan ihan perussofta ilman mitään temppuja.
                Extriimien aika on sitten myöhemmin.
                Hyvät tehot kuitenkin lähti.

                Eipä tullut tuossa testeriä kiinni käytettyä, pikkuisen oli liian kiire, kuten aina nykyään.
                Mutta ei ne lämmöt mitään kuitenkaan rajoittaneet, siksi lähelle laskennallistakin maksimia meni tuo teho.
                Painava, eleetön, hyvä ajaa, hyvä vaihteisto, pikkuisen vielä olisi tilausta lisäteholle ...
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by tuikku View Post
                  .
                  Oliko tuossa kaikki vai ei - en osaa sanoa, mutta luulisin ettei.
                  Tuo syntyi ihan vaan pikaisella ohjelman läpiselaamisella ja nostamalla äkkiä syöttömäärä suutinkartan maksimiin, 125mg tasoon tietämättä sen kummemmin, onko mitä rajoitteita.
                  Pikkuisen, aivan pikkuisen on alavääntöä rajoitettu, muuten ei todellakaan mitään normaalista BMW,stä poikkeavaa.
                  Arvelisin että teho on nyt mitä vakio suutinkartta antaa, lisäteho vaatii jotain lisämuutosta sinne syöttömäärään.
                  Ensin oli tarkoitus tehdä vaan ihan perussofta ilman mitään temppuja.
                  Extriimien aika on sitten myöhemmin.
                  Hyvät tehot kuitenkin lähti.

                  Eipä tullut tuossa testeriä kiinni käytettyä, pikkuisen oli liian kiire, kuten aina nykyään.
                  Mutta ei ne lämmöt mitään kuitenkaan rajoittaneet, siksi lähelle laskennallistakin maksimia meni tuo teho.
                  Painava, eleetön, hyvä ajaa, hyvä vaihteisto, pikkuisen vielä olisi tilausta lisäteholle ...
                  Hyvä kuulla että nuo tehot tuli enempiä yrittämättä, saatan olla yhteydessä kesemmällä
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Mietin vielä tuossa että jos tuo paljon kohuttu dpf:n poisto jossain vaiheessa tulee oikeasti lainvastaiseksi kuten esim. Saksassa, niin mitenköhän kivuttomasti tuo 550d:n loukku istuu x30/35:iin? Ajattelin vaan kun tuossa on tilavuutta ilmeisesti kasvatettu aika runsaasti vs esim. x35...ainakin fyysisen koon perusteella. Myös varaosanumero on eri.

                    Eli viripotentiaali lisääntyisi aika paljon verrattuna vakio-dpf:ään...
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • hatemi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 106
                      • Jkl

                      380 tulee nätisti pönttö paikallaankin äffäläisestä. Eli ihan turha teurastaa jos ei vakiopumppua ole vaihtamassa.
                      tdituning.fi

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by hatemi View Post
                        380 tulee nätisti pönttö paikallaankin äffäläisestä. Eli ihan turha teurastaa jos ei vakiopumppua ole vaihtamassa.
                        Jep, lähinnä meinasin että kun lähdetään tavoittalemaan noita +400-tehoja 550:n pumpulla yms. niin siinä vaiheessa vois olla perusteltua, siis jos dpf:n poistosta tulee laitonta, muutenhan tolla ei ole niin väliä.
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by JP-76 View Post
                          ... siis jos dpf:n poistosta tulee laitonta, ... .
                          Eikös se virittäminen ole jo muutenkin laitonta
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by hatemi View Post
                            380 tulee nätisti pönttö paikallaankin äffäläisestä. Eli ihan turha teurastaa jos ei vakiopumppua ole vaihtamassa.
                            Mistä mallista ?

                            Omassa tosiaan 380\820 ilman dpf ja savua..

                            Lisää tekis mieli..saako pumppua modattua kuten vanhemmissa ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Eikös se virittäminen ole jo muutenkin laitonta
                              Ei kai
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • timotopi
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 35
                                • Jyväskylä

                                Hei
                                Mulla on X3 F25 3.5d koneella.
                                Asun Jyväskylän seudulla. Onkos mielipiteitä ohjelmointi paikasta?
                                Karalan paja tuossa lähellä, mutta ei tietoa paljonko tulee tehoa.
                                Olisihan tuo mukava penkittää ennen ja jälkeen ohjelmoinnin.
                                Onko tuo AJ-tech Seinäjoki lähin/paras vaihtoehto?
                                Paljonkos aikaa olisi varattava perillä oloon?
                                Niin ja saakos siellä mitattua tuon nelikon?
                                Tarkoitus ottaa kaikki mitä saa ilman dpf poistoa, kun tuo edellinen rupes
                                savutteleen kun otin pois ja karalan lastu. Aikaisempi peli oli e61 525xda-08 lci.
                                Karalalta kysyttiin että mitäs tuli lisää, niin vastaus kato netistä...
                                Muuten ok mut tuota peliä ei olllut netissä.
                                T.Timo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎