Eli autona F10 vm. 2012. Tekisittekö autoon ruosteen suojausta?
Näihin "nykyautoihin" ei tule sellaista teettää. Tehtaan ruostesuojaus ja sinkitty kori hoitavat asian.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Eli autona F10 vm. 2012. Tekisittekö autoon ruosteen suojausta?
en tekisi. jos haluaa huoltaa, niin keväällä kelien kuivettua auto nosturille ja kaikki muovit ja sisälokarit irti alusta. sen jälkeen pesee kaikki hiekka ja tomu kertymät pois ja tarkastaa että onko missään ruosteen alkuja tai osumia joista puuttuu suojaus.
Touringeissa myös takaluukun huolellinen puhdistus sopivin väliajoin on hyvä ruosteentorjuja.
Jaahas, tuossa aikaisemmin höpöttelin kun tuli osumaa keulaan parkkipaikan aidantolpasta että minne auto korjaukseen, niin käväisi Raision BMWllä kun Vantaalla olis ollut kk jono. Suurennuslasilla en katsellut mutta hyvältä näyttää, mitään kriittistä ei ollut mennyt rikki, kosmeettista osaa kylläkin, lamppu, maski, konepelti uusiksi ja vanteenkin uusivat kun oli naarmu siinäkin.
Kerkesin jo tilaamaan uudet mustat M5 tyyliset tuplapinnaiset munuaiset, ja oli ne tarkoitus laittaa samalla kiinni, mutta soittivat että tilaavat alkup samanlaiset niin ei tarvi näitä mun ostamia. Näin tekivät mutta tilalle tulikin mustat yksipinnaiset joten laitan kuitenkin nuo eBaysta hommatut.
Eli yhdet mustat normi munuaiset jää yli jos jollain käyttöä löytyy. Malllia marmorilta tilatut.
No nyt on ainakin kiveniskut siivottu keulilta
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Mites yleisesti näissä menee jos huolto-ohjelma menee km.rajan yli? Esim nyt öljynvaihtoon 460km ja laskin tossa et ennen huoltoa tulee semmonen 900km. Jostain oisin kuullu, et vaikuttais johonkin vai muistanko väärin?
Ei kai se vaikuta kuin mahdollisesti johonkin takuuasioihin hankaloittavasti, ja niihinkin vain jos ylittyy tarpeeksi. Olikohan 10% joku ns. raja.
Vaihdoin tuossa kolme hehkua kun antoi vikakoodia. Nyt antaa vaihdettujen osalta vikakoodia ohjausyksiköstä: "Preheating control unit, output stage, cylinder 1 faulty".
Tsekkasin vielä ja hehkutkin ovat oikeat. Mikähän tässäkin nyt on.. Tuskin ohjausboksi on mennyt kun se antaisi koodin varmaan kaikista sylintereistä.
Hommasin kyllä kaikki hehkut, mutta en silloin ehtinyt vaihtaa kaikkia
Vaihdoin tuossa kolme hehkua kun antoi vikakoodia. Nyt antaa vaihdettujen osalta vikakoodia ohjausyksiköstä: "Preheating control unit, output stage, cylinder 1 faulty".
Tsekkasin vielä ja hehkutkin ovat oikeat. Mikähän tässäkin nyt on.. Tuskin ohjausboksi on mennyt kun se antaisi koodin varmaan kaikista sylintereistä.
Hommasin kyllä kaikki hehkut, mutta en silloin ehtinyt vaihtaa kaikkia
Mulla tais olla niin että antoi vikaa yhdestä hehkusta, mutta kun vaihdettiin niin se vikahehku mitattiin ja oli ehjä. Ohjausboxin vaihdon jälkeen lähti vikakoodi pois. Vika oli siinä mutta tuli uusittua hehkut samalla...
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Mulla tais olla niin että antoi vikaa yhdestä hehkusta, mutta kun vaihdettiin niin se vikahehku mitattiin ja oli ehjä. Ohjausboxin vaihdon jälkeen lähti vikakoodi pois. Vika oli siinä mutta tuli uusittua hehkut samalla...
Noista kolmesta vaihdetusta alunperin kaksi antoi vikakoodin. Eli yksi niistä oli ainakin ehjä mikä nyt antaa siis myös tuota boksivikaa. Olin vaihtamassa kaikkia, mutta homma jäi aikataulun vuoksi kesken.
Pitää kai tilata boksikin ja vaihtaa se samalla kun loputkin hehkut..
Olikos tässä se boksi helpossa paikassa jossain imusarjan alla..?
Noista kolmesta vaihdetusta alunperin kaksi antoi vikakoodin. Eli yksi niistä oli ainakin ehjä mikä nyt antaa siis myös tuota boksivikaa. Olin vaihtamassa kaikkia, mutta homma jäi aikataulun vuoksi kesken.
Pitää kai tilata boksikin ja vaihtaa se samalla kun loputkin hehkut..
Olikos tässä se boksi helpossa paikassa jossain imusarjan alla..?
Aika paljon N57 on ilmeisesti boksivikoja eikä niinkään hehkuissa, kannattaa aina rele vaihtaa ensin ja sitten vasta hehkut mitä asiasta lukenut eri palstoilta . Boksi on koneen oikealla puolen (edestäpäin katsottuna) imusarjan alla. Onnistuu vaihtaa imusarjaa irroittamatta, mutta hiukan joutuu purkamaan rompetta pois edestä. Liittimet on hiukan hankalat irroittaa mutta onnistuu kyllä muuten homma kohtuudella.
Aika paljon N57 on ilmeisesti boksivikoja eikä niinkään hehkuissa, kannattaa aina rele vaihtaa ensin ja sitten vasta hehkut mitä asiasta lukenut eri palstoilta . Boksi on koneen oikealla puolen (edestäpäin katsottuna) imusarjan alla. Onnistuu vaihtaa imusarjaa irroittamatta, mutta hiukan joutuu purkamaan rompetta pois edestä. Liittimet on hiukan hankalat irroittaa mutta onnistuu kyllä muuten homma kohtuudella.
Joo hommahan on sinällään tuttua edellisen E60 535d:n tiimoilta. Juuri tuossa aamulla tuli ebaysta tilattua Berün boksi.
Sellainen käsitys mullekin asiasta jäi että useimmin tuo boxi niitä herjoja viljelee kuin itse hehkut. Korjaamoissa vaihtavat yleensä samalla kertaa boxinkin mutta sepä ei yllätä.
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment