Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    Nythän se auto tempun teki... kävin tankilla mutta mittari ei noussut yhtään. Itse asiassa laskee vaan edelleen koko ajan lueskelin että polttoainetankin sensoreille on jotain recallia ollut. Saisiko jostain selville koskeeko tuo omaa kotteroa? Vai meneekö sensorien vaihto omasta pussista...
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Driver22 View Post
      Nythän se auto tempun teki... kävin tankilla mutta mittari ei noussut yhtään. Itse asiassa laskee vaan edelleen koko ajan lueskelin että polttoainetankin sensoreille on jotain recallia ollut. Saisiko jostain selville koskeeko tuo omaa kotteroa? Vai meneekö sensorien vaihto omasta pussista...
      Ajat marmorille, niin siellä sanovat koskeeko sun autoa vai ei.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17547
        • Turku

        Kaikenkaikkiaan F11 on ollut huomattavasti viattomampi (käytännössä ei vikoja *kopkop*) auto kuin E61 oli. Millaisia kokemuksia muilla?

        Ei termari- tai johtosarjaongelmia, puhumattakaan porsineesta jakopäästä...
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          Originally posted by HTK12 View Post
          Ajat marmorille, niin siellä sanovat koskeeko sun autoa vai ei.
          No sinne ei ole asiaa vielä viikkoon näin reissunpäällä, laitoin sähköpostitse kyselyä... näemmä päivän seisoskelu pakkasessa auttoi ja taas toimii.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 541
            • Pohjois-Savo

            Originally posted by Laku View Post
            Kaikenkaikkiaan F11 on ollut huomattavasti viattomampi (käytännössä ei vikoja *kopkop*) auto kuin E61 oli. Millaisia kokemuksia muilla?

            Ei termari- tai johtosarjaongelmia, puhumattakaan porsineesta jakopäästä...
            Heh.. Ei ole kaikissa edeltävissä autoissani ollut yhteensäkään niin montaa ongelmaa kuin F11:ssä ja lisää lienee tulossa, koska joitakin tyyppivikoja en ole vielä päässyt kokemaan.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • Palomies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 192
              • Home

              Omalla kohdalla ei kanssa edellisissä autoissa ole ollut vikoja, IS ja RC Lexus malleja joilla kurvailtiin ennen bimmeriä. Hyviä autoja paikasta toisee liikkumiseen, ja poikkeavan ulkomuodon omaavia. Kokemuksena voi sanoa että ei huono kokemus, nyt voi sanoa millaista on ajaa Lexus tuotteella ja se asiakaspalvelu, se on jotain mitä ei ole esim. VAG konsernilla vielä keksitty.

              Pari uudenkarheeta audia taloudessa ollut 2000 luvun alkupuolella, ja mitään muuta ei jäänyt kuin huonoja kokemusia. "vaimon tytöttelyä, asian vähättelyä, aliarvioimista henkilökunnalta huollossa", kiitos ja anteeks ei koskaan enään jalalla astu vaikka ilmaiseksi antaisivat huoltoja.

              Mutta, nyt ajettavuus ja voima nyt kohdallaan. Joten parit tyyppiviat sietää aika helposti koska rahaa ei ole uutta ostaa tässä hintaluokassa.
              Last edited by Palomies; 17-12-2017, 16:15. Reason: Kirjoitusvirheen korjaus

              Comment

              • paha75
                Newbiemmer
                • Jun 2017
                • 19
                • Oulu

                Moottoritilan plusnavan suoja sulanut

                Muutamien huolettomien kuukausien jälkeen taas pähkinää.

                Auto oli tyhjäkäynnillä reilut 10 min ja sisälle tuli palaneen tuoksua. Avaisin konepellin ja haju paikallistui konehuoneessa olevan plus navan sulaneeseen suojukseen. Tämä suojus oli itseasiassa vähän musta jo kun auton ostin keväällä mutta kun tuota seurailin silloin niin muutosta ei tapahtunut ja unohdin jo asian.

                No nyt sulaminen sitten jatkui ja tuo mutteri oli selvästi lämmin. Onko tullut kenelläkään vastaan moista?

                Ekana tulee mieleen että olisiko tuo liitos huono mutta ei tuo mutteri ainakaan löysällä tuntuisi olevan. Tosin ei sitä oikein kunnolla tohdi vääntää kun tuo tuntuu olevan muovisella liitoksella kiinni. Onkohan tuolla liittimen alla pultin kanta josta pääsisi vastaan vääntämään?
                Attached Files
                Last edited by paha75; 17-12-2017, 18:44.

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  Kyllä vika on tossa liitoksessa , vastus kasvaa tossa kohden liian isoksi ja virta muuttuu lämmöksi. Käypäs läpi kunnolla tostakohden.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1844
                    • N/A

                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Kyllä vika on tossa liitoksessa , vastus kasvaa tossa kohden liian isoksi ja virta muuttuu lämmöksi. Käypäs läpi kunnolla tostakohden.
                    Jotenkin aina luullut, että virta pienenee kun vastus kasvaa?

                    Vai olisiko tässä kyse sittenkin siitä, että jostain syystä kyseinen plus-napa pääsee oikosulkuun rungon kanssa, mistä syntyy virran kasvu ja voimakas kuumeneminen? Onko plus-napa viallinen ja/tai ympäristö niin likainen että vuotovirta synnyttää oikosulun?
                    Nyt:
                    BMW X3 xDrive30e (g01)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    BMW 320i (e30)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • OVi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2016
                      • 517
                      • Oulu

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Jotenkin aina luullut, että virta pienenee kun vastus kasvaa?

                      Vai olisiko tässä kyse sittenkin siitä, että jostain syystä kyseinen plus-napa pääsee oikosulkuun rungon kanssa, mistä syntyy virran kasvu ja voimakas kuumeneminen? Onko plus-napa viallinen ja/tai ympäristö niin likainen että vuotovirta synnyttää oikosulun?
                      Ei ole kyse siitä, vaan liitoksessa on ylimenovastusta ja se lämpenee sen vuoksi.

                      Ylimenovastus voi johtua myös kaapelikengän ja kaapelin huonosta liitoksesta ja lämpö siirtyy kaapelikengästä napaan. Mutta eiköhän tuon kaapelikengän puristusliitos ole varmistettu juottamalla.
                      Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                      Comment

                      • paha75
                        Newbiemmer
                        • Jun 2017
                        • 19
                        • Oulu

                        Originally posted by OVi View Post
                        Ei ole kyse siitä, vaan liitoksessa on ylimenovastusta ja se lämpenee sen vuoksi.

                        Ylimenovastus voi johtua myös kaapelikengän ja kaapelin huonosta liitoksesta ja lämpö siirtyy kaapelikengästä napaan. Mutta eiköhän tuon kaapelikengän puristusliitos ole varmistettu juottamalla.
                        Tuo ruuvin alla oleva liitos näytti sen verran hyvin kiinni olevalta että itsekkin mietin että olisiko tuo puristusliitos jotenkin voinut löystyä. No viimeistään joulun jälkeen tuon ehdin avata ja tutkia tuon tallissa niin katsotaan löytyykö selvä syy. Raportoin sitten mitä tuosta selvisi.

                        Tarttee tilata uusi suoja tuon tilalle. Löytyy numerolla 61149185734. Google kuvahaku näyttää suht hyvin eri kulmista tuon osan rakenteen.

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1022
                          • Pikis

                          Originally posted by OVi View Post
                          Ei ole kyse siitä, vaan liitoksessa on ylimenovastusta ja se lämpenee sen vuoksi.
                          Ääni tälle. Ja ehdottomasti liitos auki ja puhdistus eikä vaan pelkkää kiristystä.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • laur77
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 187
                            • Finland

                            Edellisiin etujarru ilmoituksiin tuli selkoa, eli vaihdettiin just aiemmin etu alatukivarret, oli vissiin kulumisen tunnistin irronnut jostain ja laahannut vanteeseen ja katkennut, tästä syystä siis pomppas 6000km —> 0km tuo vaihto ja herjat päälle.

                            Nyt palat vaihdettu (edelleen hyvin jäljellä pintaa ja levy hyvässä kunnossa), vaihdettu myös kulumisen tunnistin ja sama 6000km seuraavaan vaihtoon.

                            Nyt viikko tästä niin sain ”jo” aikaiseksi nollata se Carlylla mutta herjaa vain että failed. Tuo huoltoresetointi ominaisuus siis maksettu, mutta ei anna kuitenkaan sitä nollata.

                            Hoksaako tuo että kulumisentunnistin ei olekaan enää uusi / just vaihdettu ja sen takia ei anna nollata?

                            Meneekö istalla?

                            Trippimittarin reset napilla ei edes tule samaa valikkoa kuin toutube ohjeissa josta sais kans nollattua, ja varmaan samajuttu edessä sielläkin.:think
                            Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                            EX: 535D F10 M-Sport
                            EX: Z4 Coupé -06

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1844
                              • N/A

                              Originally posted by laur77 View Post
                              Edellisiin etujarru ilmoituksiin tuli selkoa, eli vaihdettiin just aiemmin etu alatukivarret, oli vissiin kulumisen tunnistin irronnut jostain ja laahannut vanteeseen ja katkennut, tästä syystä siis pomppas 6000km —> 0km tuo vaihto ja herjat päälle.

                              Nyt palat vaihdettu (edelleen hyvin jäljellä pintaa ja levy hyvässä kunnossa), vaihdettu myös kulumisen tunnistin ja sama 6000km seuraavaan vaihtoon.

                              Nyt viikko tästä niin sain ”jo” aikaiseksi nollata se Carlylla mutta herjaa vain että failed. Tuo huoltoresetointi ominaisuus siis maksettu, mutta ei anna kuitenkaan sitä nollata.

                              Hoksaako tuo että kulumisentunnistin ei olekaan enää uusi / just vaihdettu ja sen takia ei anna nollata?

                              Meneekö istalla?

                              Trippimittarin reset napilla ei edes tule samaa valikkoa kuin toutube ohjeissa josta sais kans nollattua, ja varmaan samajuttu edessä sielläkin.:think
                              Periaatteessa kaiketi niin, ettei nollausta voi tehdä kuluneella anturilla, vaan laskuri pomppaa kerrasta punaiselle. Näin ainakin vanhemmissa malleissa. F:ssä en ole vielä kokeillut. Mutta jos olet laittanut uudet palat ja uuden anturin, niin tuskinpa se anturi on vielä ehtinyt yhtään kulua, joten ihme jos ei nollaus onnistu.

                              Kun kokeilit tuota trippimittarikikkailua, niin oliko kuskin ovi kiinni? On meinaan oleellinen detalji ohjeessa... Ei onnistu ovi auki.

                              Mutta kuten sanottu, kokemukset e-sarjoista.
                              Nyt:
                              BMW X3 xDrive30e (g01)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              BMW 320i (e30)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2979
                                • Uusimaa

                                Originally posted by kooma View Post
                                Ääni tälle. Ja ehdottomasti liitos auki ja puhdistus eikä vaan pelkkää kiristystä.
                                Onko tuohon joskus liitetty joku laite (myyrähälytin, verkkolaturi, weba tms).
                                Yhdessä E61:ssa oli vastaava ongelma (siihen oli joskus laitettu myyrälälytin). Mutteri oli todella tiukasti kiinni, avaamalla ei näkynyt silmin mitään epäillyttävää.
                                Kaikkien pintojen perusteellinen puhdistus ja kiinnitys = viat hävisi.
                                Jos irrottaa tuon liitoksen, akku pitää ehdottomasti olla irti, muuten pienikin kipinöinti voi tuossa aiheuttaa oksidoitumista.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎