Nythän se auto tempun teki... kävin tankilla mutta mittari ei noussut yhtään. Itse asiassa laskee vaan edelleen koko ajan 
 lueskelin että polttoainetankin sensoreille on jotain recallia ollut. Saisiko jostain selville koskeeko tuo omaa kotteroa? Vai meneekö sensorien vaihto omasta pussista...
							
						
					F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ajat marmorille, niin siellä sanovat koskeeko sun autoa vai ei.Originally posted by Driver22 View PostNythän se auto tempun teki... kävin tankilla mutta mittari ei noussut yhtään. Itse asiassa laskee vaan edelleen koko ajan
 lueskelin että polttoainetankin sensoreille on jotain recallia ollut. Saisiko jostain selville koskeeko tuo omaa kotteroa? Vai meneekö sensorien vaihto omasta pussista...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kaikenkaikkiaan F11 on ollut huomattavasti viattomampi (käytännössä ei vikoja *kopkop*) auto kuin E61 oli. Millaisia kokemuksia muilla?
Ei termari- tai johtosarjaongelmia, puhumattakaan porsineesta jakopäästä...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Heh.. Ei ole kaikissa edeltävissä autoissani ollut yhteensäkään niin montaa ongelmaa kuin F11:ssä ja lisää lienee tulossa, koska joitakin tyyppivikoja en ole vielä päässyt kokemaan.Originally posted by Laku View PostKaikenkaikkiaan F11 on ollut huomattavasti viattomampi (käytännössä ei vikoja *kopkop*) auto kuin E61 oli. Millaisia kokemuksia muilla?
Ei termari- tai johtosarjaongelmia, puhumattakaan porsineesta jakopäästä...G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Omalla kohdalla ei kanssa edellisissä autoissa ole ollut vikoja, IS ja RC Lexus malleja joilla kurvailtiin ennen bimmeriä. Hyviä autoja paikasta toisee liikkumiseen, ja poikkeavan ulkomuodon omaavia. Kokemuksena voi sanoa että ei huono kokemus, nyt voi sanoa millaista on ajaa Lexus tuotteella ja se asiakaspalvelu, se on jotain mitä ei ole esim. VAG konsernilla vielä keksitty.
Pari uudenkarheeta audia taloudessa ollut 2000 luvun alkupuolella, ja mitään muuta ei jäänyt kuin huonoja kokemusia. "vaimon tytöttelyä, asian vähättelyä, aliarvioimista henkilökunnalta huollossa", kiitos ja anteeks ei koskaan enään jalalla astu vaikka ilmaiseksi antaisivat huoltoja.
Mutta, nyt ajettavuus ja voima nyt kohdallaan. Joten parit tyyppiviat sietää aika helposti koska rahaa ei ole uutta ostaa tässä hintaluokassa.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Moottoritilan plusnavan suoja sulanut
Muutamien huolettomien kuukausien jälkeen taas pähkinää.
Auto oli tyhjäkäynnillä reilut 10 min ja sisälle tuli palaneen tuoksua. Avaisin konepellin ja haju paikallistui konehuoneessa olevan plus navan sulaneeseen suojukseen. Tämä suojus oli itseasiassa vähän musta jo kun auton ostin keväällä mutta kun tuota seurailin silloin niin muutosta ei tapahtunut ja unohdin jo asian.
No nyt sulaminen sitten jatkui ja tuo mutteri oli selvästi lämmin. Onko tullut kenelläkään vastaan moista?
Ekana tulee mieleen että olisiko tuo liitos huono mutta ei tuo mutteri ainakaan löysällä tuntuisi olevan. Tosin ei sitä oikein kunnolla tohdi vääntää kun tuo tuntuu olevan muovisella liitoksella kiinni. Onkohan tuolla liittimen alla pultin kanta josta pääsisi vastaan vääntämään?Last edited by paha75; 17-12-2017, 19:44.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jotenkin aina luullut, että virta pienenee kun vastus kasvaa?Originally posted by Ceeray View PostKyllä vika on tossa liitoksessa , vastus kasvaa tossa kohden liian isoksi ja virta muuttuu lämmöksi. Käypäs läpi kunnolla tostakohden.
Vai olisiko tässä kyse sittenkin siitä, että jostain syystä kyseinen plus-napa pääsee oikosulkuun rungon kanssa, mistä syntyy virran kasvu ja voimakas kuumeneminen? Onko plus-napa viallinen ja/tai ympäristö niin likainen että vuotovirta synnyttää oikosulun?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ei ole kyse siitä, vaan liitoksessa on ylimenovastusta ja se lämpenee sen vuoksi.Originally posted by bmw323it View PostJotenkin aina luullut, että virta pienenee kun vastus kasvaa?
Vai olisiko tässä kyse sittenkin siitä, että jostain syystä kyseinen plus-napa pääsee oikosulkuun rungon kanssa, mistä syntyy virran kasvu ja voimakas kuumeneminen? Onko plus-napa viallinen ja/tai ympäristö niin likainen että vuotovirta synnyttää oikosulun?
Ylimenovastus voi johtua myös kaapelikengän ja kaapelin huonosta liitoksesta ja lämpö siirtyy kaapelikengästä napaan. Mutta eiköhän tuon kaapelikengän puristusliitos ole varmistettu juottamalla.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tuo ruuvin alla oleva liitos näytti sen verran hyvin kiinni olevalta että itsekkin mietin että olisiko tuo puristusliitos jotenkin voinut löystyä. No viimeistään joulun jälkeen tuon ehdin avata ja tutkia tuon tallissa niin katsotaan löytyykö selvä syy. Raportoin sitten mitä tuosta selvisi.Originally posted by OVi View PostEi ole kyse siitä, vaan liitoksessa on ylimenovastusta ja se lämpenee sen vuoksi.
Ylimenovastus voi johtua myös kaapelikengän ja kaapelin huonosta liitoksesta ja lämpö siirtyy kaapelikengästä napaan. Mutta eiköhän tuon kaapelikengän puristusliitos ole varmistettu juottamalla.
Tarttee tilata uusi suoja tuon tilalle. Löytyy numerolla 61149185734. Google kuvahaku näyttää suht hyvin eri kulmista tuon osan rakenteen.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Edellisiin etujarru ilmoituksiin tuli selkoa, eli vaihdettiin just aiemmin etu alatukivarret, oli vissiin kulumisen tunnistin irronnut jostain ja laahannut vanteeseen ja katkennut, tästä syystä siis pomppas 6000km —> 0km tuo vaihto ja herjat päälle.
Nyt palat vaihdettu (edelleen hyvin jäljellä pintaa ja levy hyvässä kunnossa), vaihdettu myös kulumisen tunnistin ja sama 6000km seuraavaan vaihtoon.
Nyt viikko tästä niin sain ”jo” aikaiseksi nollata se Carlylla mutta herjaa vain että failed. Tuo huoltoresetointi ominaisuus siis maksettu, mutta ei anna kuitenkaan sitä nollata.
Hoksaako tuo että kulumisentunnistin ei olekaan enää uusi / just vaihdettu ja sen takia ei anna nollata?
Meneekö istalla?
Trippimittarin reset napilla ei edes tule samaa valikkoa kuin toutube ohjeissa josta sais kans nollattua, ja varmaan samajuttu edessä sielläkin.:thinkNyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Periaatteessa kaiketi niin, ettei nollausta voi tehdä kuluneella anturilla, vaan laskuri pomppaa kerrasta punaiselle. Näin ainakin vanhemmissa malleissa. F:ssä en ole vielä kokeillut. Mutta jos olet laittanut uudet palat ja uuden anturin, niin tuskinpa se anturi on vielä ehtinyt yhtään kulua, joten ihme jos ei nollaus onnistu.Originally posted by laur77 View PostEdellisiin etujarru ilmoituksiin tuli selkoa, eli vaihdettiin just aiemmin etu alatukivarret, oli vissiin kulumisen tunnistin irronnut jostain ja laahannut vanteeseen ja katkennut, tästä syystä siis pomppas 6000km —> 0km tuo vaihto ja herjat päälle.
Nyt palat vaihdettu (edelleen hyvin jäljellä pintaa ja levy hyvässä kunnossa), vaihdettu myös kulumisen tunnistin ja sama 6000km seuraavaan vaihtoon.
Nyt viikko tästä niin sain ”jo” aikaiseksi nollata se Carlylla mutta herjaa vain että failed. Tuo huoltoresetointi ominaisuus siis maksettu, mutta ei anna kuitenkaan sitä nollata.
Hoksaako tuo että kulumisentunnistin ei olekaan enää uusi / just vaihdettu ja sen takia ei anna nollata?
Meneekö istalla?
Trippimittarin reset napilla ei edes tule samaa valikkoa kuin toutube ohjeissa josta sais kans nollattua, ja varmaan samajuttu edessä sielläkin.:think
Kun kokeilit tuota trippimittarikikkailua, niin oliko kuskin ovi kiinni? On meinaan oleellinen detalji ohjeessa... Ei onnistu ovi auki.
Mutta kuten sanottu, kokemukset e-sarjoista.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Onko tuohon joskus liitetty joku laite (myyrähälytin, verkkolaturi, weba tms).Originally posted by kooma View PostÄäni tälle. Ja ehdottomasti liitos auki ja puhdistus eikä vaan pelkkää kiristystä.
Yhdessä E61:ssa oli vastaava ongelma (siihen oli joskus laitettu myyrälälytin). Mutteri oli todella tiukasti kiinni, avaamalla ei näkynyt silmin mitään epäillyttävää.
Kaikkien pintojen perusteellinen puhdistus ja kiinnitys = viat hävisi.
Jos irrottaa tuon liitoksen, akku pitää ehdottomasti olla irti, muuten pienikin kipinöinti voi tuossa aiheuttaa oksidoitumista.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
 
Comment