Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    Originally posted by Makro86 View Post
    Tuo on hyvä tietää kun itelläkin tuo Adaptive Drive löytyy. Selvyyden vuoksi tuosta vielä niin jos laittaa alustan +voimansiirron päälle ja ajotilaksi "Sport tai Sport+" niin onko sillä enää merkitystä jos vaihdekepistä laittaa D:stä S:ksi?

    Toinen kysymys eli voiko näitä kaikkia asetuksia vaihdella/säädellä lennossa kesken ajon vai tarviiko pysähtyä erikseen?
    Tottakai voi lennossa vaihtaa. Ite tökkään kepin sivuun ennen tiukkaa ohitusta. En oo huomannut mitään eroa onko napista, kepistä vai molemmista sport. Keppiin ainaki osuu kun nappia taas joutuu ettiin on sen verta taempana.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      Originally posted by MajorDrake View Post
      iskarin vaimennuskyky loppuu jolloin se on löysä. Ekasta tulee virheilmoitus, toisesta ei.
      Omasta oli mehut lentämässä pihalle. Varmaan melkein kaikki jo olkin.
      Veikkaan, että pussin rikkoontumisen jälkeen on omistaja vielä ajanut jonkin matkaa ja se on ollut liikaa tolpalle.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        Originally posted by Kimmo-R View Post
        Tottakai voi lennossa vaihtaa. Ite tökkään kepin sivuun ennen tiukkaa ohitusta. En oo huomannut mitään eroa onko napista, kepistä vai molemmista sport. Keppiin ainaki osuu kun nappia taas joutuu ettiin on sen verta taempana.
        Mulla 535xd:ssä ei ole sama onko sport kepistä, napista tai molemmista. Perus kaupunki- ja maantienopeuksilla jos ensin laitaa napista sportille, niin kierrokset nousevat hiukan ja useimmiten pykältää pienemmän vaihteen sisään. Ja heti perään jos tökkää kepistä vasemmalle S:lle, niin tulee vielä pykälä tai pari pienempää vaihdetta sisään. Jos taas ensin tökkää kepistä S:lle, niin tulee reilusti pienempää vaihdetta sisään, ja jos sen jälkeen vielä napista painaa perään, niin kierrokset vähän nykäisee vaikka ei kaasua muuta. Eli vaikuttaa siltä että napista sport vaikuttaa enemmän kaasuvasteeseen, ja kepistä sport taas vaikuttaa vaihteiston käyttäytymiseen. En kyllä tykkää yhtään tuosta, saisi olla yhden valinnan perässä kaikki hauska, mitä kaasusta ja vaihteista saa irti...

        Comment

        • HV530XD
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 399
          • Lappeenranta

          Originally posted by HV530XD View Post
          Olenko tulkinnut oikein että 535d N57Z öljyproppu on öljypohjan takapäässä? Eli jos ajan auton etupyörät rampeille ja tyhjennän öljyt propun kautta niin kaiken pitäisi valua ulos, vaikka keula on vähän ylhäällä kun proppu on siellä takana?
          En löytänyt öljypropun kiristysmomenttia, mutta lienee tyypillinen noin 25Nm?
          Nostetaas tätä vähän. Löytyykö keltään komentteja tai tietoa?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            Originally posted by HV530XD View Post
            Nostetaas tätä vähän. Löytyykö keltään komentteja tai tietoa?
            11 13 Oil sump Tightening Torques
            Type Thread Tightening specifications Torque
            Oil drain plug N57 M12 x 1.5 Replace sealing ring 25 Nm
            Oil sump to crankcase N57 M8x 30 M8x110 Renew gasket 24 Nm
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Pile jr
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 186
              • Savonlinna

              Olen nyt koittanut etsiä tietoa F11 520d vin-numerolla, onko autossa xenon-valot?

              Vin: C306466

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Originally posted by Pile jr View Post
                Olen nyt koittanut etsiä tietoa F11 520d vin-numerolla, onko autossa xenon-valot?

                Vin: C306466
                Eipä näytä olevan. Koodi 522 puuttuu.
                Last edited by touring39; 10-01-2018, 19:57.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4630
                  • Tampere

                  Originally posted by Pile jr View Post
                  Olen nyt koittanut etsiä tietoa F11 520d vin-numerolla, onko autossa xenon-valot?

                  Vin: C306466
                  Kokeiles laittaa tuo vin tuonne: https://www.bmwvin.com/
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Pile jr
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 186
                    • Savonlinna



                    Tästä autosta on kyse

                    Comment

                    • SilverHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2016
                      • 271
                      • Helsinki

                      Mukava lähteä töihin kun kuskin puoleinen ovi ei mene kiini. Kaiken käsityksen mukaan se vaijeri oven sisällä on kerännyt kosteutta jostain ja jäätynyt Puhaltimella sain pelittämään nyt toistaiseksi.

                      Onko muilla tehnyt F10 tätä samaa ongelmaa?

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3112

                        Originally posted by SilverHawk View Post
                        Mukava lähteä töihin kun kuskin puoleinen ovi ei mene kiini. Kaiken käsityksen mukaan se vaijeri oven sisällä on kerännyt kosteutta jostain ja jäätynyt Puhaltimella sain pelittämään nyt toistaiseksi.

                        Onko muilla tehnyt F10 tätä samaa ongelmaa?
                        ei ikinä missään muussa bemarissa, mutta aikoinaan kun omistin e39:n, niin siinä oli tuota riesaa riittämiin..
                        Kulkineet/projektit:

                        M2 F87
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • kmr
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 175
                          • Turku / Kotka

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Happanevatko nämä aivan samalla tavalla kuin perinteisetkin iskarit eikä esim ohjausmoduli pysty kompensoimaan kulumista? Mitä tuollainen möykky maksaa uutena?

                          Onko tuollaisella alustalla ero m-sporttin tai perusalustaiseen selvä? Lähinnä tässä mietin että millaista autoa jossain vaiheessa etsitään.

                          Vakaajathan näissa tais myös maksaa hunajaa jos korkkaavat...

                          Itsellä on F11 m-sport x-drive ilman EDC:tä tai aktiivisia vakaajia, nykyään Eibachin -30mm madallusjousilla. Varmasti on hienoa kun ajotilan valitsin vaikuttaa alustan jäykkyyteen, mutta myös tuo vakioalusta on todella hyvä. Ei tosin vielä ole kokemusta miten käyttäytyy matalammilla renkailla. En ole ajanut sellaisella, jossa on edc, enkä ehkä siksi osaa sitä edes kaivata.
                          F11 530Xd M-sport
                          ex. E92 325d -07
                          ex. E30 320tic -87

                          Comment

                          • Heksunaattori
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 60
                            • Tuusula

                            Originally posted by SilverHawk View Post
                            Mukava lähteä töihin kun kuskin puoleinen ovi ei mene kiini. Kaiken käsityksen mukaan se vaijeri oven sisällä on kerännyt kosteutta jostain ja jäätynyt Puhaltimella sain pelittämään nyt toistaiseksi.

                            Onko muilla tehnyt F10 tätä samaa ongelmaa?
                            Kaverin isän F10 oli samaa ongelmaa viime talvena ja tuli kuntoon vaijerin vaihdolla...
                            F10 525dA -10
                            E90 320dA -09
                            E36 320i -95
                            E60 525dA -05

                            Comment

                            • Ileh
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 44

                              Originally posted by SilverHawk View Post
                              Mukava lähteä töihin kun kuskin puoleinen ovi ei mene kiini. Kaiken käsityksen mukaan se vaijeri oven sisällä on kerännyt kosteutta jostain ja jäätynyt Puhaltimella sain pelittämään nyt toistaiseksi.

                              Onko muilla tehnyt F10 tätä samaa ongelmaa?
                              Sama täällä, ens viikolle varattu aika huoltoon. Oireet pakkasella aina tuo, lämmetessään alkaa toimimaan. Sisäpuolen lukkonapista saa pysymään kiinni mutta sitten ei pääse pihalle kuin repsikan ovesta ennenkuin lukko sulanut

                              Comment

                              • SilverHawk
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2016
                                • 271
                                • Helsinki

                                Originally posted by Ileh View Post
                                Sama täällä, ens viikolle varattu aika huoltoon. Oireet pakkasella aina tuo, lämmetessään alkaa toimimaan. Sisäpuolen lukkonapista saa pysymään kiinni mutta sitten ei pääse pihalle kuin repsikan ovesta ennenkuin lukko sulanut
                                Ei vaa voi käsittää miten E90 ei koskaan ollut vastaavanlaisia ongelmia, mutta F10 sitten on
                                Onneksi tuo vaijerin vaihto ei paljoa maksa. Kohta saa taas jännätä kun lähtee autolle, että joutuuko lainata talkkarilta kuumailmapuhallinta

                                Edit: aukes mut ei menny kiini muutaku oven nappia painamalla.
                                Last edited by SilverHawk; 12-01-2018, 09:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎