Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmr
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 175
    • Turku / Kotka

    Originally posted by nappe74 View Post
    Mikäs toiminto tuossa kuvassa on?? Ei taida kuitenkaan liittyä auton alkup.webastoon mitä ei omassa kiesissä ymmärtääkseni edes ole...??
    Eikös tuolla saa ajastettua auton oman puhaltimen päälle. Tuossa valikon kohdalla kun painaa options -nappia niin sieltä ohjekirja todennäköisesti opastaa paremmin.
    F11 530Xd M-sport
    ex. E92 325d -07
    ex. E30 320tic -87

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Originally posted by kmr View Post
      Eikös tuolla saa ajastettua auton oman puhaltimen päälle. Tuossa valikon kohdalla kun painaa options -nappia niin sieltä ohjekirja todennäköisesti opastaa paremmin.
      Taukotuuletus vai mikä lie nimeltään. Voi ajastaa puhaltimen tuulettamaan autoa esimerkiksi 15.30-16.00 jos tiedät, että työt loppuun klo 16 ja auto seisoo auringossa.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        Onko jarrututuksen tutina ollut kenelläkään takapäässä, siis ainakaan takanpään tukivarsissa/puslissa? Paha tuota tutinaa on paikantaa, jotenkin tuntuu että se voisi tulla/alkaa takapäästä, mutta loogisesti ajateltuna etupää vaikuttaa enemmän koska auto koittaa niiata etupäälle painoa kun jarrutus alkaa.

        Mietin vaan, että ostanko samantien levyt ja palat eteen kun vien perushuoltoon auton vai hutkitaanko vikaa lisää... Palat vaihdettu 90 tkm sitten, iDrive näyttää ikää olevan vielä 50 tkm (Takapäässä sama homma paloilla ikää 50tkm, iDrive käyttää keston vielä 100 000km).

        Onko joku ostanut OEM-levyt+palat Motonetista? Sarja 290€ + varoitinjohdot jotka pitää vai ei pidä ostaa aina uudet?.




        ----

        Perushuoltoa lisääkin, jarrunesteitä kehoitetaan vaihtaman 2v välein. Ilmeisesti kerran on tähän 12/2010 käyttöönotettuun vaihdettu ja jäähdytinnesteestä ei tietenkään merkintää minkäänlaista. Kuinka orjallisesti hyvin autoaan huoltava näitä noudattaa?
        Edellisellä autolla vierähti lähes 10v ja lähes 300tkm ennen kuin vaihdatin jarrunesteet jotka "olihan ne vähän jo huonot" uusiin...
        Last edited by alspe; 12-02-2018, 15:33.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1119
          • Espoo

          Originally posted by alspe View Post
          Onko jarrututuksen tutina ollut kenelläkään takapäässä, siis ainakaan takanpään tukivarsissa/puslissa? Paha tuota tutinaa on paikantaa, jotenkin tuntuu että se voisi tulla/alkaa takapäästä, mutta loogisesti ajateltuna etupää vaikuttaa enemmän koska auto koittaa niiata etupäälle painoa kun jarrutus alkaa.

          Mietin vaan, että ostanko samantien levyt ja palat eteen kun vien perushuoltoon auton vai hutkitaanko vikaa lisää... Palat vaihdettu 90 tkm sitten, iDrive näyttää ikää olevan vielä 50 tkm (Takapäässä sama homma paloilla ikää 50tkm, iDrive käyttää keston vielä 100 000km).

          Onko joku ostanut OEM-levyt+palat Motonetista? Sarja 290€ + varoitinjohdot jotka pitää vai ei pidä ostaa aina uudet?.




          ----

          Perushuoltoa lisääkin, jarrunesteitä kehoitetaan vaihtaman 2v välein. Ilmeisesti kerran on tähän 12/2010 käyttöönotettuun vaihdettu ja jäähdytinnesteestä ei tietenkään merkintää minkäänlaista. Kuinka orjallisesti hyvin autoaan huoltava näitä noudattaa?
          Edellisellä autolla vierähti lähes 10v ja lähes 300tkm ennen kuin vaihdatin jarrunesteet jotka "olihan ne vähän jo huonot" uusiin...
          Jarrutunnistin on kolmeosainen ja siinä on kaksi "silmukkaa". Niin kauan kuin kaikki silmukat ovat ehjät, auto haistelee tarvetta vaihtoon ajotavan ym mukaan. Kun ensimmäinen silmukka katkeaa, tulee viesti vaihtotarpeesta. toisen silmukan katketessa tullee ilmoitus välittömästä huoltotarpeesta. Tunnistimet on ainakin mulla aina vaihdettu, koska silmukoita on katkennut.

          Normaalisti ei tietysti tutise millään tavalla. Oletko käyttänyt autoa Autotohtorilla tai muulla pajalla, jossa kaikki leimalla vaadittavat perusjutut tsekattaisiin?

          Jarrunesteet vaihdettuna ainakin Laakkosen marmorilla 60€:n luokkaa eli taas yksi kohta, jossa ei varmaan kannata säästää.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1119
            • Espoo

            Hieman erikoinen tilanne tänään: käytin auton öljynvaihdossa Laakkosella ja öljynvaihdon huoltotarve toki siirtyi kahden vuoden tai 25000km:n päähän. Samalla kuitenkin "Vehicle check" -tarve oli vaihtunut niin, että huolto oli joko 2/2018 tai 210km:n päästä. Tämä lukema oli alunperin 6/2019 tai reilusti kilometrejä. Avain näytti edelleen oikeaa lukemaa mutta auto sitten herjaa huoltotarvetta. Onko kellään aavistusta, mitä tuossa on voinut käydä?

            En jaksa itse alkaa nollailemaan tuota vaan hoidetaan samalla kun menee puolentoista viikon päästä tuulilasinvaihtoon.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              Originally posted by alspe View Post
              Taukotuuletus vai mikä lie nimeltään. Voi ajastaa puhaltimen tuulettamaan autoa esimerkiksi 15.30-16.00 jos tiedät, että työt loppuun klo 16 ja auto seisoo auringossa.
              Jep. Auxialiary heating lukee, jos löytyy Webasto.

              Jätin eilen auton käymään ja kävin pari minuuttia autosta poissa avain taskussa (autossa CA). Oli lyönyt ovet lukkoon silläaikaa. Helpotuksekseni avautui kahvaan tarttuessa, mutta kaksi kertaa tööttäsi sitä ennen. Varotoimenpide voroja varten?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • kuisma
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 48
                • Helsinki

                Valoista

                Koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta ja katselin youtubesta pätkiä, mutta onko siis, ettei edes LCI-malleissa saa ambientteja kirkkaammaksi edes koodaamalla? Vaikka Idrivestä on kirkkaus tapissa, ovat nuo melko olemattomat... Värisävyinäkin ainoastaan punainen ja kirkas? Nuo valot ovat olleet hieman pettymys, koska aikanaan kaverin F10:ssä oli huomattavasti kirkkaammat ja muistelisin jopa, että värivaihtoehtojakin olisi ollut useampia, liekö sitten jälkiasennetut... Toki kyseisessä autossa oli vaalea sisusta, itsellä tumma mokka. Harmittaa myös, että kojelaudan listaan ei ole valoa laitettu, kuten esim. saman ikäluokan X5 tai uudemmissa G30.

                Ilmeisesti Carlyllakin onnistuu ainakin helpot koodaukset. Saako sillä esim. koodattua pois kääntäessä syttyvät valot? Pitänyt vielä sotkea halogenit niihin vaikka kaikki muut valot keulassa lediä/xenonia... Mokkula vielä postissa, eikä ole päässyt testailemaan. Mitä muuta mukavaa sillä voisi karsia/lisäillä?
                G31 540d Xdrive -17
                Ex: F11 530dA -14
                Ex: E61 530dA -04
                Ex: E36 320ci -92

                Comment

                • salmol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 244
                  • Helsinki

                  Originally posted by kuisma View Post
                  Koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta ja katselin youtubesta pätkiä, mutta onko siis, ettei edes LCI-malleissa saa ambientteja kirkkaammaksi edes koodaamalla? Vaikka Idrivestä on kirkkaus tapissa, ovat nuo melko olemattomat... Värisävyinäkin ainoastaan punainen ja kirkas? Nuo valot ovat olleet hieman pettymys, koska aikanaan kaverin F10:ssä oli huomattavasti kirkkaammat ja muistelisin jopa, että värivaihtoehtojakin olisi ollut useampia, liekö sitten jälkiasennetut... Toki kyseisessä autossa oli vaalea sisusta, itsellä tumma mokka. Harmittaa myös, että kojelaudan listaan ei ole valoa laitettu, kuten esim. saman ikäluokan X5 tai uudemmissa G30.

                  Ilmeisesti Carlyllakin onnistuu ainakin helpot koodaukset. Saako sillä esim. koodattua pois kääntäessä syttyvät valot? Pitänyt vielä sotkea halogenit niihin vaikka kaikki muut valot keulassa lediä/xenonia... Mokkula vielä postissa, eikä ole päässyt testailemaan. Mitä muuta mukavaa sillä voisi karsia/lisäillä?
                  Ambient-valoja voi Carlyllä koodailla myös, mutta jäävät toivottoman himmeiksi vaikka laittaisi kirkkaimmalle.

                  Täältä löytyy mitä kaikkea tuohon voit koodata: http://support.mycarly.com/knowledge...t-is-possible/
                  Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Missä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2846
                      • South Carelia

                      Originally posted by alspe View Post
                      Missä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
                      Pääsin itsekin kokeilemaan uudella autolla lämpötilan nousua parilla lyhyellä matka-ajopätkällä... ihan himpun alle 100 näytti mittari tasaisessa ajossa, hieman laski ramppiin rullatessa mutta lähelle sataa nousi taas vaikka siirtyi taajamaan. Pakkasta oli 7-10 astetta.
                      Aika hitaasti tuo lämpö kieltämättä nousi, olisko ollut jopa toistakymmentä kilsaa ennenkuin alkoi olla 80 tienoilla...
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • Zuppe
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 60
                        • Ireland

                        Originally posted by alspe View Post
                        Missä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
                        100:ssa nököttää, en ole seurannut miten nopeasti nousee, 3 kilometrin ajon jälkeen kaupan pihasta kun lähdin, niin oli about 65-70, sitten 3 kilsaa kotiin niin ei ollut ihan 100 (about 85 - 90)
                        Tosin täällä ei ole niin kylmä kuin siellä, ilma näytti olevan 4 astetta plussalla, kokeilen huomenna pidemmällä reissulla uudestaan (jos muistan)

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by alspe View Post
                          Missä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
                          Katso piilovalikosta jäähdytysnesteen lämmöt. Pitää nousta sellaiseen 86-87 astetta ja jos ei nouse, on termostaatti vaihtokunnossa. Öljyt nousee 420dA:ssa minulla noin 20 km ajon jälkeen tasan 100c asteeseen.

                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • kuisma
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 48
                            • Helsinki

                            Mitä merkittäviä parannuksia LCI mallissa tuli? Ainakin edellisessä E-sarjalaisessa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä.
                            Last edited by kuisma; 16-02-2018, 23:51.
                            G31 540d Xdrive -17
                            Ex: F11 530dA -14
                            Ex: E61 530dA -04
                            Ex: E36 320ci -92

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7533
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by kuisma View Post
                              Mitä merkittäviä parannuksia LCI mallissa tuli? Ainakin edellisessä E-sarjalaisessa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä.
                              Valot,
                              M-sport ratti,
                              eri penkit (sport & comfort)
                              NBT:een kosketusohjain (Nbt tuli jo 2013 malliin)
                              LED ajovalot opitiona
                              Sisutaan pieniä muutoksia muutekin (mm. navin näytön kehyksiin).
                              Suomenkieli tarjolle (ei ehkä alkupään malleissa ilman päivitystä).
                              AD-bluet tais tulla suurimpaan osaan dieseleistä tuossa yhteydessä.
                              Tarjolle tuli enemmän paketteja (mm. driving assistent & - plus).
                              2013 malliin (eli ei LCI) tuli siis em. NBT (ilman kosketusohjausta) ja hifit muuttui Pro -> H&K ja lisäksi tuli tarjolle B&O, virtuaalimittaristo lisävarusteena yms...

                              Muut on positiivisia paitsi viimeisin, se aiheuttaa vain lisäkuluja ja ongelmia.

                              Tekniikkapuolella siis suurin muutos oli ad-blue, itse peruskoneisiin ei tainnut merkittäviä muutoksia tuossa yhteydessä tulla.

                              Sitten 3/2014 tuli sähköihin muutoksia, ne ei taida näkyä päällepäin mitenkään.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • paha75
                                Newbiemmer
                                • Jun 2017
                                • 19
                                • Oulu

                                F11 takalasipyyhkijä lakkas toimimasta

                                Viime viikolla huomasin että takalasinpyyhkijä ei enää toimi, pissapoika kyllä toimii normaalisti takalasille. Takalasi auki pyyhkijä liikkuu kepeästi eli akseli ainakaan ei ole juminut.

                                Sulakkeet varmaan seuraavaksi tarkistukseen. Osaisko joku sanoa missä ja mikä numeron tuon sulake olisi? Ja oletteko törmänneet vastaavaan vikaan F11 mallissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎