Originally posted by nappe74
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kmr View PostEikös tuolla saa ajastettua auton oman puhaltimen päälle. Tuossa valikon kohdalla kun painaa options -nappia niin sieltä ohjekirja todennäköisesti opastaa paremmin.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Onko jarrututuksen tutina ollut kenelläkään takapäässä, siis ainakaan takanpään tukivarsissa/puslissa? Paha tuota tutinaa on paikantaa, jotenkin tuntuu että se voisi tulla/alkaa takapäästä, mutta loogisesti ajateltuna etupää vaikuttaa enemmän koska auto koittaa niiata etupäälle painoa kun jarrutus alkaa.
Mietin vaan, että ostanko samantien levyt ja palat eteen kun vien perushuoltoon auton vai hutkitaanko vikaa lisää... Palat vaihdettu 90 tkm sitten, iDrive näyttää ikää olevan vielä 50 tkm(Takapäässä sama homma paloilla ikää 50tkm, iDrive käyttää keston vielä 100 000km).
Onko joku ostanut OEM-levyt+palat Motonetista? Sarja 290€ + varoitinjohdot jotka pitää vai ei pidä ostaa aina uudet?.
----
Perushuoltoa lisääkin, jarrunesteitä kehoitetaan vaihtaman 2v välein. Ilmeisesti kerran on tähän 12/2010 käyttöönotettuun vaihdettu ja jäähdytinnesteestä ei tietenkään merkintää minkäänlaista. Kuinka orjallisesti hyvin autoaan huoltava näitä noudattaa?
Edellisellä autolla vierähti lähes 10v ja lähes 300tkm ennen kuin vaihdatin jarrunesteet jotka "olihan ne vähän jo huonot" uusiin...Last edited by alspe; 12-02-2018, 15:33.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostOnko jarrututuksen tutina ollut kenelläkään takapäässä, siis ainakaan takanpään tukivarsissa/puslissa? Paha tuota tutinaa on paikantaa, jotenkin tuntuu että se voisi tulla/alkaa takapäästä, mutta loogisesti ajateltuna etupää vaikuttaa enemmän koska auto koittaa niiata etupäälle painoa kun jarrutus alkaa.
Mietin vaan, että ostanko samantien levyt ja palat eteen kun vien perushuoltoon auton vai hutkitaanko vikaa lisää... Palat vaihdettu 90 tkm sitten, iDrive näyttää ikää olevan vielä 50 tkm(Takapäässä sama homma paloilla ikää 50tkm, iDrive käyttää keston vielä 100 000km).
Onko joku ostanut OEM-levyt+palat Motonetista? Sarja 290€ + varoitinjohdot jotka pitää vai ei pidä ostaa aina uudet?.
----
Perushuoltoa lisääkin, jarrunesteitä kehoitetaan vaihtaman 2v välein. Ilmeisesti kerran on tähän 12/2010 käyttöönotettuun vaihdettu ja jäähdytinnesteestä ei tietenkään merkintää minkäänlaista. Kuinka orjallisesti hyvin autoaan huoltava näitä noudattaa?
Edellisellä autolla vierähti lähes 10v ja lähes 300tkm ennen kuin vaihdatin jarrunesteet jotka "olihan ne vähän jo huonot" uusiin...
Normaalisti ei tietysti tutise millään tavalla. Oletko käyttänyt autoa Autotohtorilla tai muulla pajalla, jossa kaikki leimalla vaadittavat perusjutut tsekattaisiin?
Jarrunesteet vaihdettuna ainakin Laakkosen marmorilla 60€:n luokkaa eli taas yksi kohta, jossa ei varmaan kannata säästää.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Hieman erikoinen tilanne tänään: käytin auton öljynvaihdossa Laakkosella ja öljynvaihdon huoltotarve toki siirtyi kahden vuoden tai 25000km:n päähän. Samalla kuitenkin "Vehicle check" -tarve oli vaihtunut niin, että huolto oli joko 2/2018 tai 210km:n päästä. Tämä lukema oli alunperin 6/2019 tai reilusti kilometrejä. Avain näytti edelleen oikeaa lukemaa mutta auto sitten herjaa huoltotarvetta. Onko kellään aavistusta, mitä tuossa on voinut käydä?
En jaksa itse alkaa nollailemaan tuota vaan hoidetaan samalla kun menee puolentoista viikon päästä tuulilasinvaihtoon.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostTaukotuuletus vai mikä lie nimeltään. Voi ajastaa puhaltimen tuulettamaan autoa esimerkiksi 15.30-16.00 jos tiedät, että työt loppuun klo 16 ja auto seisoo auringossa.
Jätin eilen auton käymään ja kävin pari minuuttia autosta poissa avain taskussa (autossa CA). Oli lyönyt ovet lukkoon silläaikaa. Helpotuksekseni avautui kahvaan tarttuessa, mutta kaksi kertaa tööttäsi sitä ennen. Varotoimenpide voroja varten?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Valoista
Koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta ja katselin youtubesta pätkiä, mutta onko siis, ettei edes LCI-malleissa saa ambientteja kirkkaammaksi edes koodaamalla? Vaikka Idrivestä on kirkkaus tapissa, ovat nuo melko olemattomat... Värisävyinäkin ainoastaan punainen ja kirkas? Nuo valot ovat olleet hieman pettymys, koska aikanaan kaverin F10:ssä oli huomattavasti kirkkaammat ja muistelisin jopa, että värivaihtoehtojakin olisi ollut useampia, liekö sitten jälkiasennetut... Toki kyseisessä autossa oli vaalea sisusta, itsellä tumma mokka. Harmittaa myös, että kojelaudan listaan ei ole valoa laitettu, kuten esim. saman ikäluokan X5 tai uudemmissa G30.
Ilmeisesti Carlyllakin onnistuu ainakin helpot koodaukset. Saako sillä esim. koodattua pois kääntäessä syttyvät valot? Pitänyt vielä sotkea halogenit niihin vaikka kaikki muut valot keulassa lediä/xenonia... Mokkula vielä postissa, eikä ole päässyt testailemaan. Mitä muuta mukavaa sillä voisi karsia/lisäillä?G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
-
-
Originally posted by kuisma View PostKoitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta ja katselin youtubesta pätkiä, mutta onko siis, ettei edes LCI-malleissa saa ambientteja kirkkaammaksi edes koodaamalla? Vaikka Idrivestä on kirkkaus tapissa, ovat nuo melko olemattomat... Värisävyinäkin ainoastaan punainen ja kirkas? Nuo valot ovat olleet hieman pettymys, koska aikanaan kaverin F10:ssä oli huomattavasti kirkkaammat ja muistelisin jopa, että värivaihtoehtojakin olisi ollut useampia, liekö sitten jälkiasennetut... Toki kyseisessä autossa oli vaalea sisusta, itsellä tumma mokka. Harmittaa myös, että kojelaudan listaan ei ole valoa laitettu, kuten esim. saman ikäluokan X5 tai uudemmissa G30.
Ilmeisesti Carlyllakin onnistuu ainakin helpot koodaukset. Saako sillä esim. koodattua pois kääntäessä syttyvät valot? Pitänyt vielä sotkea halogenit niihin vaikka kaikki muut valot keulassa lediä/xenonia... Mokkula vielä postissa, eikä ole päässyt testailemaan. Mitä muuta mukavaa sillä voisi karsia/lisäillä?
Täältä löytyy mitä kaikkea tuohon voit koodata: http://support.mycarly.com/knowledge...t-is-possible/Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Missä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostMissä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
Aika hitaasti tuo lämpö kieltämättä nousi, olisko ollut jopa toistakymmentä kilsaa ennenkuin alkoi olla 80 tienoilla...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostMissä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
Tosin täällä ei ole niin kylmä kuin siellä, ilma näytti olevan 4 astetta plussalla, kokeilen huomenna pidemmällä reissulla uudestaan (jos muistan)
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostMissä kohdin muilla 520d omistajilla heiluu moottorin lämpötilamittari? Mulla siis mittari ei ole kertaakaan vielä noussut 100 asteeseen, yleensä mittarissa ~80-90astetta kun lämpötila koneessa on ylipäätään noussut. Kovin hitaasti vaikuttaa nousevan muutenkin. Pitää katsoa salavalikosta vielä lämpötiloja, mutta kiinnostaa miten muilla. Nököttääkö muilla ihan 100 asteessa helpostikin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by kuisma View PostMitä merkittäviä parannuksia LCI mallissa tuli? Ainakin edellisessä E-sarjalaisessa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä.
M-sport ratti,
eri penkit (sport & comfort)
NBT:een kosketusohjain (Nbt tuli jo 2013 malliin)
LED ajovalot opitiona
Sisutaan pieniä muutoksia muutekin (mm. navin näytön kehyksiin).
Suomenkieli tarjolle (ei ehkä alkupään malleissa ilman päivitystä).
AD-bluet tais tulla suurimpaan osaan dieseleistä tuossa yhteydessä.
Tarjolle tuli enemmän paketteja (mm. driving assistent & - plus).
2013 malliin (eli ei LCI) tuli siis em. NBT (ilman kosketusohjausta) ja hifit muuttui Pro -> H&K ja lisäksi tuli tarjolle B&O, virtuaalimittaristo lisävarusteena yms...
Muut on positiivisia paitsi viimeisin, se aiheuttaa vain lisäkuluja ja ongelmia.
Tekniikkapuolella siis suurin muutos oli ad-blue, itse peruskoneisiin ei tainnut merkittäviä muutoksia tuossa yhteydessä tulla.
Sitten 3/2014 tuli sähköihin muutoksia, ne ei taida näkyä päällepäin mitenkään.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
F11 takalasipyyhkijä lakkas toimimasta
Viime viikolla huomasin että takalasinpyyhkijä ei enää toimi, pissapoika kyllä toimii normaalisti takalasille. Takalasi auki pyyhkijä liikkuu kepeästi eli akseli ainakaan ei ole juminut.
Sulakkeet varmaan seuraavaksi tarkistukseen. Osaisko joku sanoa missä ja mikä numeron tuon sulake olisi? Ja oletteko törmänneet vastaavaan vikaan F11 mallissa?
Comment
-
Comment