Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    Yksi oikeasti luotettava pikkupajan asentaja siitä puhui että kun egr kuumat kaasut ja samalla sieltä tuleva vesi estyvät niin moottorin huohottama öljy huuhtelee imusarjan parinkympin matkalla sitten siistiksi pikkuhiljaa. Voihan ton kesällä pestäkin sitten pihassa..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • SilverHawk
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2016
      • 271
      • Helsinki

      Originally posted by kmr View Post
      Sama homma oli itsellä viime talvena. Lasolin lasinpesuneste jäätyi. Tein reklamaation, lähetin näytteen ja joutuivat itsekin toteamaan asian todeksi.
      Lasolia oli mullakin tankissa suhteessa 1/1

      Comment

      • Ileh
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 44

        Kuskin oven jäätymisongelma selvisi ulkokahvan vaijerin vaihdolla. Vasemman takajousituksen ongelma selvisi anturin vaihdolla.

        Yksi ongelma on yhä, perä on edelleen melko kova. Onko kellään ongelma selvinnyt? Jotenkin outoa, ettei näitä ongelmia ole aiempina vuosina ilmennyt kellään? :think

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          Jos joku fakiiri tosiaan selvittää sen perän kovuuden salaisuudet niin ois aika jees. Sain eräältä foorumilaiselta viestin jossa kerrottiin että korjaantui kai kompuran vaihdolla mutta nyt ongelma tullut takaisin. Luulisi etupäänkin iskareiden kärsivän samasta jos kyse iskareista.. ellei sitten yhdessä tasonsäätö ja iskareiden säätö sekoa, eli iskarit säätyy paukkukoviksi jostain syystä..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            Originally posted by Palomies View Post
            Mistä tälläinen tieto? Omasta on EGR otettu pois ja imusarja odottaa putasusta, paikkaa ja työkaluja vaan ei ole..
            Hiukan epäilen... Ja kannattaa suhtautua varauksella mitä "puhdistaminen" sisältää. Yllätyin meinaan mitä löyty eräästä kotterosta imusarjan sisältä/läpistä firman puhdistuksen jälkeen kun olin vaihtamassa hehkuja tuohon autoon. Joo, isoimmat paskat oli varmaan kaivettu jollain ruuvarilla pois mutta siihen se olikin jäänyt. Samalla rikottu erinäisiä liittimiä ja mm öljytikun kiinnitys imusarjaan... Tämä auto oli liikkunut softattuna toistavuotta.

            Tämä oli maksanut 300€, laakkosella toinen kaveri teetti pähkinäpuhalluksena koko kanaviston siivouksen ja sille hintaa tuli 1200€
            Last edited by fraatti; 03-02-2018, 03:51.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              Originally posted by Ceeray View Post
              Jos joku fakiiri tosiaan selvittää sen perän kovuuden salaisuudet niin ois aika jees. Sain eräältä foorumilaiselta viestin jossa kerrottiin että korjaantui kai kompuran vaihdolla mutta nyt ongelma tullut takaisin. Luulisi etupäänkin iskareiden kärsivän samasta jos kyse iskareista.. ellei sitten yhdessä tasonsäätö ja iskareiden säätö sekoa, eli iskarit säätyy paukkukoviksi jostain syystä..
              Eikö se sillä selviä että ottaa auton nosturille kun perä on "jäykkä", syynää sitten irroittamalla iskarin pultin että onko tuo yhtäpuuta. Aika useinhan kulahtanut iskari liikkuessaan imee sisäänsä hiukan kostautta joka sitten kelin vaihdellessa jäätyy. Ilmeneekö vika aina silloin kun keli muuttuu plussasta miinukseksi? Se pisti tuossa silmään laittaessani takapäässä jarrupalojen kuluneisuusanturin johtoa paikoilleen että iskarin varsi näytti jotenkin omaan silmään varsin huonosti suojatulta vaikken siien sen kummemmin huomiota kiinnittänytkään.

              Kaverikin itseasiassa valitteli samasta asiasta eilen. Täytyykin kysäistä että pelasiko tuo normaalisti sen jälkeen kun hän lähti tuosta tallista. Jos pelasi niin tämä jo viittaisi siihen että iskarit olivat jäässä.
              Last edited by fraatti; 03-02-2018, 04:01.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • H3nu
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 252
                • Hämeenlinna

                Omassakin autossa on edelleen tota perän kovuus ongelmaa, jota oli myös viime talvena. Mulla siis AD/DD alusta, tosin madallettuna. Oma Veikkaus kyllä on toi iskareiden jäätyminen. Vai eikö kompuran ilmankuivain toimi ja painaa märkää sinne pussien joka sitten jäätyy. Lämpösestä tallista lähtiessä ei ole ongelmia..
                BMW F82 M4 -16
                BMW F20 116d M-sport -14
                Aprilia Dorsoduro 900 -20
                Sea-Doo RXP300RS -16

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4630
                  • Tampere

                  Originally posted by H3nu View Post
                  Omassakin autossa on edelleen tota perän kovuus ongelmaa, jota oli myös viime talvena. Mulla siis AD/DD alusta, tosin madallettuna. Oma Veikkaus kyllä on toi iskareiden jäätyminen. Vai eikö kompuran ilmankuivain toimi ja painaa märkää sinne pussien joka sitten jäätyy. Lämpösestä tallista lähtiessä ei ole ongelmia..

                  Aika paljon täytys olla "märkää" pussissa jotta koko sen sisältö olisi jäässä sen verran että tekisi perästä kovan.

                  Kaveri sanoi että tallista lähtiessä alusta oli normaali joten pitäisin melkoisen varmana juttuna tuota jäätymistä. Kaveri taisi mainita myös että korkeuden säätö ei tainnut tuolloin toimia kuten pitää. Jäätynyt iskarihan estää liikkeen molempiin suuntiin.

                  Sähköisillä iskareilla varustettuihin autoihin hiukan kalliimpi paukku... :think
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    N53 Naputtava ääni

                    Onkohan kukaan vastaavaan törmännyt, kylmänä ei pidä tuota ollenkaan, melkein tuntuu voimistuvan mitä kuumempi/pidempään ajettu. Muuten ei vikakoodeja tai muita oireita, tai no öljyä kuluu ehkä 1l/8tkm joka itsestä tuntuu vähän isolta mutta ei kai kyseisessä koneessa ihan niin poikkeavaa.

                    Esimerkki video äänestä, ei siis omasta.

                    Comment

                    • Matlock
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 254
                      • Turku

                      F11 520d lci 2016

                      Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi sanoa miten tuon lci f1x suhteen menee tuo cold climate paketti? Eli pitäisikö asentaa b47 koneeseen huohotinputken vastus?

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        Originally posted by Radon View Post
                        öljyä kuluu ehkä 1l/8tkm joka itsestä tuntuu vähän isolta mutta ei kai kyseisessä koneessa ihan niin poikkeavaa.
                        Ei tietoa kyseisestä koneesta, mutta vaikutaa HELVETILLISELTÄ tuo kulutus. Itsellä N47 jossa ei kulu desiäkään öljyä ja vaihtoväli on noin 34 tkm. Siihen verrattuna tietysti aivan mieletön, jopa Audimainen, kulutus.
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1834
                          • N/A

                          Originally posted by salmol View Post
                          Ei tietoa kyseisestä koneesta, mutta vaikutaa HELVETILLISELTÄ tuo kulutus. Itsellä N47 jossa ei kulu desiäkään öljyä ja vaihtoväli on noin 34 tkm. Siihen verrattuna tietysti aivan mieletön, jopa Audimainen, kulutus.
                          No, Audille ei taida pahimmillaan litra riittää tuhannella kilometrillä.
                          Nyt:
                          BMW X3 xDrive30e (g01)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          BMW 320i (e30)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            No, Audille ei taida pahimmillaan litra riittää tuhannella kilometrillä.
                            Juu, kyllähän ilmeisesti bemarin virallinen kanta öljynkulutukseen on että vasta yli 1l/tkm on liiallista joka velvottaa heidät toimenpiteisiin, joka kyllä tuntuu lähinnä vastuunpakoilulta.

                            Mutta tosiaan itse kyllä tuon öljynkulutuksen kanssa pystyn elämään, mutta ääni mietityttää ja tuli yksi toinenkin asia mieleen eli epätasainen jarruvaste eli kesken jarrutuksen jarruteho vaihtelee vaikka poljin pysyy paikallaan, tuli jonkinlainen alipainevuoto tästä mieleen, näissähän moottorin tukityynyt alipainetoimiset onkohan näitä rikkoutunut? vai mikä tuollaista voisi aiheuttaa?

                            Comment

                            • Björkka
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 45
                              • Helsinki

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Aika paljon täytys olla "märkää" pussissa jotta koko sen sisältö olisi jäässä sen verran että tekisi perästä kovan.

                              Kaveri sanoi että tallista lähtiessä alusta oli normaali joten pitäisin melkoisen varmana juttuna tuota jäätymistä. Kaveri taisi mainita myös että korkeuden säätö ei tainnut tuolloin toimia kuten pitää. Jäätynyt iskarihan estää liikkeen molempiin suuntiin.

                              Sähköisillä iskareilla varustettuihin autoihin hiukan kalliimpi paukku... :think
                              Minä vaihdoin kompuran kuivaimeen murot vähän päälle viikko sitten mutta työreissujen takia pääsin testaamaan oikeassa pakkasessa vasta sunnuntaina. Jäykkyyttä oli vielä mutta huomattavasti aikaisempaa vähemmän. Toisaalta minä en tehnyt muuta kuin vaihdoin murot, joten en tiedä miten paljon se kuivaa paikkoja. Veikkaan, että tavalla tai toisella pussien tyhjentäminen ja täyttäminen muutamaan kertaan ajaisi kosteutta pois järjestelmästä siten, että sillä on merkitystä mikäli se tuon jäykkyyden aiheuttaa. Mietin myös, että jos ei jäykkyys katoa niin vaihdan vielä sen venttiilipaketin kun ei sekään ihmeitä kustanna verrattuna EDC iskareihin...

                              Onko jäykkäperäisillä ilmapussit:
                              a) alkuperäiset (ei vaihdettu)
                              b) vaihdettu alkuperäisen mallisiin
                              c) vaihdettu Arnottin pusseihin
                              d) jotain muuta
                              Itselläni kohta c ja tiedän myös toisen samanlaisen tapauksen (EDC:llä), jossa Arnottin pussit, perä jäykkänä ja kuivausmurojen jälkeen jäykkyys pois.

                              Diagnosointia lämpimän tallin avulla tehdessä: jos jossain on jotain jäässä niin kyllä se sulaa lämpimässä, oli jää sitten ilmajousituksen tai iskunvaimennuksen puolella.

                              Itselläni oli tarkoitus raportoida aiheesta vasta tämän päivän ajojen jälkeen, nyt kun on taas kunnolla pakkasta. Vielä kun en ole ollenkaan varma, korjaantuiko jäykkyys tuolla kompuran kuivaimen huollolla vai onko kyseessä ainoastaan vaihtelevat kelit. Tähän olisi kyllä mukava saada ratkaisu, onko alkuperäisellä ajatuksen esittäjällä (MajorDrake) jotain kommenttia aiheeseen?
                              i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1400
                                • Kuopio

                                Arnottit mulla, pitää ne murot vaihtaa itsekin.
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎