Yksi oikeasti luotettava pikkupajan asentaja siitä puhui että kun egr kuumat kaasut ja samalla sieltä tuleva vesi estyvät niin moottorin huohottama öljy huuhtelee imusarjan parinkympin matkalla sitten siistiksi pikkuhiljaa. Voihan ton kesällä pestäkin sitten pihassa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos joku fakiiri tosiaan selvittää sen perän kovuuden salaisuudet niin ois aika jees. Sain eräältä foorumilaiselta viestin jossa kerrottiin että korjaantui kai kompuran vaihdolla mutta nyt ongelma tullut takaisin. Luulisi etupäänkin iskareiden kärsivän samasta jos kyse iskareista.. ellei sitten yhdessä tasonsäätö ja iskareiden säätö sekoa, eli iskarit säätyy paukkukoviksi jostain syystä..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Palomies View PostMistä tälläinen tieto? Omasta on EGR otettu pois ja imusarja odottaa putasusta, paikkaa ja työkaluja vaan ei ole..
Tämä oli maksanut 300€, laakkosella toinen kaveri teetti pähkinäpuhalluksena koko kanaviston siivouksen ja sille hintaa tuli 1200€Last edited by fraatti; 03-02-2018, 03:51.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJos joku fakiiri tosiaan selvittää sen perän kovuuden salaisuudet niin ois aika jees. Sain eräältä foorumilaiselta viestin jossa kerrottiin että korjaantui kai kompuran vaihdolla mutta nyt ongelma tullut takaisin. Luulisi etupäänkin iskareiden kärsivän samasta jos kyse iskareista.. ellei sitten yhdessä tasonsäätö ja iskareiden säätö sekoa, eli iskarit säätyy paukkukoviksi jostain syystä..
Kaverikin itseasiassa valitteli samasta asiasta eilen. Täytyykin kysäistä että pelasiko tuo normaalisti sen jälkeen kun hän lähti tuosta tallista. Jos pelasi niin tämä jo viittaisi siihen että iskarit olivat jäässä.Last edited by fraatti; 03-02-2018, 04:01.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Omassakin autossa on edelleen tota perän kovuus ongelmaa, jota oli myös viime talvena. Mulla siis AD/DD alusta, tosin madallettuna. Oma Veikkaus kyllä on toi iskareiden jäätyminen. Vai eikö kompuran ilmankuivain toimi ja painaa märkää sinne pussien joka sitten jäätyy. Lämpösestä tallista lähtiessä ei ole ongelmia..BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostOmassakin autossa on edelleen tota perän kovuus ongelmaa, jota oli myös viime talvena. Mulla siis AD/DD alusta, tosin madallettuna. Oma Veikkaus kyllä on toi iskareiden jäätyminen. Vai eikö kompuran ilmankuivain toimi ja painaa märkää sinne pussien joka sitten jäätyy. Lämpösestä tallista lähtiessä ei ole ongelmia..
Aika paljon täytys olla "märkää" pussissa jotta koko sen sisältö olisi jäässä sen verran että tekisi perästä kovan.
Kaveri sanoi että tallista lähtiessä alusta oli normaali joten pitäisin melkoisen varmana juttuna tuota jäätymistä. Kaveri taisi mainita myös että korkeuden säätö ei tainnut tuolloin toimia kuten pitää. Jäätynyt iskarihan estää liikkeen molempiin suuntiin.
Sähköisillä iskareilla varustettuihin autoihin hiukan kalliimpi paukku... :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
N53 Naputtava ääni
Onkohan kukaan vastaavaan törmännyt, kylmänä ei pidä tuota ollenkaan, melkein tuntuu voimistuvan mitä kuumempi/pidempään ajettu. Muuten ei vikakoodeja tai muita oireita, tai no öljyä kuluu ehkä 1l/8tkm joka itsestä tuntuu vähän isolta mutta ei kai kyseisessä koneessa ihan niin poikkeavaa.
Esimerkki video äänestä, ei siis omasta.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View Postöljyä kuluu ehkä 1l/8tkm joka itsestä tuntuu vähän isolta mutta ei kai kyseisessä koneessa ihan niin poikkeavaa.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostEi tietoa kyseisestä koneesta, mutta vaikutaa HELVETILLISELTÄ tuo kulutus. Itsellä N47 jossa ei kulu desiäkään öljyä ja vaihtoväli on noin 34 tkm. Siihen verrattuna tietysti aivan mieletön, jopa Audimainen, kulutus.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostNo, Audille ei taida pahimmillaan litra riittää tuhannella kilometrillä.
Mutta tosiaan itse kyllä tuon öljynkulutuksen kanssa pystyn elämään, mutta ääni mietityttää ja tuli yksi toinenkin asia mieleen eli epätasainen jarruvaste eli kesken jarrutuksen jarruteho vaihtelee vaikka poljin pysyy paikallaan, tuli jonkinlainen alipainevuoto tästä mieleen, näissähän moottorin tukityynyt alipainetoimiset onkohan näitä rikkoutunut? vai mikä tuollaista voisi aiheuttaa?
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostAika paljon täytys olla "märkää" pussissa jotta koko sen sisältö olisi jäässä sen verran että tekisi perästä kovan.
Kaveri sanoi että tallista lähtiessä alusta oli normaali joten pitäisin melkoisen varmana juttuna tuota jäätymistä. Kaveri taisi mainita myös että korkeuden säätö ei tainnut tuolloin toimia kuten pitää. Jäätynyt iskarihan estää liikkeen molempiin suuntiin.
Sähköisillä iskareilla varustettuihin autoihin hiukan kalliimpi paukku... :think
Onko jäykkäperäisillä ilmapussit:
a) alkuperäiset (ei vaihdettu)
b) vaihdettu alkuperäisen mallisiin
c) vaihdettu Arnottin pusseihin
d) jotain muuta
Itselläni kohta c ja tiedän myös toisen samanlaisen tapauksen (EDC:llä), jossa Arnottin pussit, perä jäykkänä ja kuivausmurojen jälkeen jäykkyys pois.
Diagnosointia lämpimän tallin avulla tehdessä: jos jossain on jotain jäässä niin kyllä se sulaa lämpimässä, oli jää sitten ilmajousituksen tai iskunvaimennuksen puolella.
Itselläni oli tarkoitus raportoida aiheesta vasta tämän päivän ajojen jälkeen, nyt kun on taas kunnolla pakkasta. Vielä kun en ole ollenkaan varma, korjaantuiko jäykkyys tuolla kompuran kuivaimen huollolla vai onko kyseessä ainoastaan vaihtelevat kelit. Tähän olisi kyllä mukava saada ratkaisu, onko alkuperäisellä ajatuksen esittäjällä (MajorDrake) jotain kommenttia aiheeseen?i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...
Comment
-
Comment