Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by exautisti View Post
    Eipä tullu tuolla setupilla kun 400hp eli 20-30 hp on nyt jossain...
    Onko imusarja tsekattu ,mulla sen putsaus toi 20 hp.
    Samassa penkissä hierottu aina..
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Palomies
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 192
      • Home

      Originally posted by veku View Post
      Onko imusarja tsekattu ,mulla sen putsaus toi 20 hp.
      Samassa penkissä hierottu aina..

      Imusarjan puhdistus. Mitä on kustantanut ja missä olette teettäneet?


      Mitä vaikutusta arkiseen köröttelyyn, kulutukseen, voimaan jne.?

      Comment

      • Jussi_koo
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 42
        • Lahti

        Originally posted by exautisti View Post
        Tämähän on vain seuraava pakollinen askel kohti 500hp lukemia...
        Just näin sen 500hp ku joku saa niin sit tietoo niin peräs tullaa
        M550d

        Comment

        • laur77
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 187
          • Finland

          Eikös noista x35 bensaroottoreista oteta jo kohtuu helpolla sellaset 600hv irti?

          Onko harakiri-virityksiä vai miellyttääkö yleisesti dieselvääntö enempi kuin kierrosten huudattaminen?

          Toki kevyemmässä 335 kireä bensakone voi olla toimivampi kuin 535ssa.
          Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
          EX: 535D F10 M-Sport
          EX: Z4 Coupé -06

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by laur77 View Post
            Eikös noista x35 bensaroottoreista oteta jo kohtuu helpolla sellaset 600hv irti?

            Onko harakiri-virityksiä vai miellyttääkö yleisesti dieselvääntö enempi kuin kierrosten huudattaminen?

            Toki kevyemmässä 335 kireä bensakone voi olla toimivampi kuin 535ssa.

            No ei, kun missään Bmw:ssä ei ole sellaista syöttöpumppua joka mahdollistaisi yli 500hp tehot.


            Siinä vaiheessa kun ruvetaan laittamaan lisää pumppuja tai suurempia pumppuja jostain muusta merkistä niin sitten on mahdollisuuksia siihen.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by makkis View Post
              No ei, kun missään Bmw:ssä ei ole sellaista syöttöpumppua joka mahdollistaisi yli 500hp tehot.


              Siinä vaiheessa kun ruvetaan laittamaan lisää pumppuja tai suurempia pumppuja jostain muusta merkistä niin sitten on mahdollisuuksia siihen.
              Väärin, x50d mahdollistaa 500hp tehot.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Solmurauta
                Newbiemmer
                • Nov 2008
                • 28

                Pienellä rakentamisella 560hp, ei R90:

                Comment

                • laur77
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 187
                  • Finland

                  Alkoholilla miksattuna saa kyllä mukavasti hönkää lisää bensakoneisiin, halvempaa mutta kulutus kasvaa. Ja jopa pienellä rahalla saa jo pumpun ja valmisoftissa jo asetukset näille.

                  Sellanen tehojen tuplaus kyllä vähän arveluttaa, radalla hauskuutellessa lämmöt taitaa kiusata :think

                  Ehkä M550D ohjelmoituna olis järkevin (paitsi että kallis auto) tai tietty M5 mutta lompakko on liian aneeminen
                  Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                  EX: 535D F10 M-Sport
                  EX: Z4 Coupé -06

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    Originally posted by Solmurauta View Post
                    Pienellä rakentamisella 560hp, ei R90:

                    https://www.facebook.com/permalink.p...t=feed_comment
                    550d,n pumppu on R93,nen, eli jos 90,n riittää pikkuista vaille, niin tuo silloin vähän yli.


                    560hv on hyvä tulos.
                    Käyrät on kuitenkin sen kaltaiset, että jos metanoolin ruiskutus jätettäisiin poikkeen, niin jotain tiettyä satalukua hätyyteltäisiin ...
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Väärin, x50d mahdollistaa 500hp tehot.

                      Pointtina oli lähinnä tuo että ei niistä 600hp saa, varsinkaan helpolla, pilkun viilaamiset ja metanolit yms. "kepuli konstit" on sitten erikseen.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Solmurauta
                        Newbiemmer
                        • Nov 2008
                        • 28

                        Eikös se pumpun tuotto ole lähinnä rajoittava asia jos 600hv haluaa.., laittaa sit isompaa pumppua ja muita syöttöasioita

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Kyllä se näin on, piezo malleissa.
                          Niissä voi suutinten kapasiteettia venyttää nostamalla ruiskutuspainetta riittävän korkealle.
                          Vanhemmissa suuttimen toimintaperiaate ja rakenne rajaa paineen 1800 baariin, joka taas määrää saatavan max tehon, kun ruiskutusaikaa ei loputtomiin voi kasvattaa. Se on noin 500.

                          Kunhan korkeapainepumppu asia jossain vaiheessa rarkeaa, niin tankissa olevalle siirtopumpun rajalliselle kapasiteetlillekkin täytyy jokin ratkaisu löytyä.


                          Tehon saannissa on loppuviimein aina kyse kahdesta asiasta, riittävän laadukkaasta polttoaineen tarjoilusta, sekä hyvällä hyötysuhteella tuotetusta, jäähdytetystä ilmasta (hapesta).

                          Mitä korkammaksi teho nousee, sitä tärkeämmäksi se "laatu" osio tulee.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by Solmurauta View Post
                            Eikös se pumpun tuotto ole lähinnä rajoittava asia jos 600hv haluaa.., laittaa sit isompaa pumppua ja muita syöttöasioita
                            Sä taidat vielä olla vanhanliiton diesel ajatusmaailmassa?

                            Teoriassahan asia on noin, käytännössä ja todellisuudessa asia ei ole yhtä helppo. Tai jos tietoa löytyy niin jaa ihmeessä, moni kyllä haluaa kuulla.

                            Näissä kun se pumpun suurentaminen tai isomman vaihto kun ei mene ihan tuosta vaan, vanhoihin dieseleihin kun voi vaikka teettää koko pumpun.

                            M57 isoin pumppu on R90 joka riittää n. 500hp, F1x isoin pumppu on L75 joka riittää n.400hp, lukuunottamatta 550d jossa R93 joka nyt sit riittää karvan yli 500hp

                            Joku korjaa jos nämä on virheellistä tietoa.

                            Mersussa olisi R110 pumppua joka mahdollistaisi jo oikeasti jotain, mutta sen sovittamisesta mihinkään Bmw:hen taitaa Tuikku tietää parhaiten, omalle paikalleen se ei kuitenkaan sovi.

                            Tankkipumppuja on tietysti suht helppo päivittää, mikäli vaan löytyy pumppu joka toimii pwm ohjattuna.
                            Tuohon omaan E36 335d projektiin laitoin 450 walbron tankkiin, riittänee varmasti, mutta nyt ei ilmeisesti olekaan varmaa toimiiko se pwm ohjattuna.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Kyllä se näin on, piezo malleissa.
                              Niissä voi suutinten kapasiteettia venyttää nostamalla ruiskutuspainetta riittävän korkealle.
                              Vanhemmissa suuttimen toimintaperiaate ja rakenne rajaa paineen 1800 baariin, joka taas määrää saatavan max tehon, kun ruiskutusaikaa ei loputtomiin voi kasvattaa. Se on noin 500.
                              Onko sulla tullut vastaan 535d solenoidi suuttimia joissa on kuorma-auton suutinkärjet tms. isommat suutinkärjet, eikö näin saa suuttimet pidemmälle?

                              Toki se pumppu pitää saada tuottamaan enemmän että saa hyötyä tuosta, mutta seuraava ongelmahan tuo on pumpun jälkeen.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Ei ole tullut vastaan yhtäkään toimivaa BMW,n suutinparannusta, poislukien 530=>535 suutinkärki.

                                Tietääköhän joku, että mikä on ero bensa/diesel - mallien tankkipumpuilla ?
                                Bensa-autojen pumpuissa voisi olla enemmän kapasiteettia ja ehken käypäisyyskin lähinnä "bolt-on".
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎