Alkoholilla miksattuna saa kyllä mukavasti hönkää lisää bensakoneisiin, halvempaa mutta kulutus kasvaa. Ja jopa pienellä rahalla saa jo pumpun ja valmisoftissa jo asetukset näille.
Sellanen tehojen tuplaus kyllä vähän arveluttaa, radalla hauskuutellessa lämmöt taitaa kiusata :think
Ehkä M550D ohjelmoituna olis järkevin (paitsi että kallis auto) tai tietty M5 mutta lompakko on liian aneeminen
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
550d,n pumppu on R93,nen, eli jos 90,n riittää pikkuista vaille, niin tuo silloin vähän yli.
560hv on hyvä tulos.
Käyrät on kuitenkin sen kaltaiset, että jos metanoolin ruiskutus jätettäisiin poikkeen, niin jotain tiettyä satalukua hätyyteltäisiin ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Kyllä se näin on, piezo malleissa.
Niissä voi suutinten kapasiteettia venyttää nostamalla ruiskutuspainetta riittävän korkealle.
Vanhemmissa suuttimen toimintaperiaate ja rakenne rajaa paineen 1800 baariin, joka taas määrää saatavan max tehon, kun ruiskutusaikaa ei loputtomiin voi kasvattaa. Se on noin 500.
Kunhan korkeapainepumppu asia jossain vaiheessa rarkeaa, niin tankissa olevalle siirtopumpun rajalliselle kapasiteetlillekkin täytyy jokin ratkaisu löytyä.
Tehon saannissa on loppuviimein aina kyse kahdesta asiasta, riittävän laadukkaasta polttoaineen tarjoilusta, sekä hyvällä hyötysuhteella tuotetusta, jäähdytetystä ilmasta (hapesta).
Mitä korkammaksi teho nousee, sitä tärkeämmäksi se "laatu" osio tulee.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eikös se pumpun tuotto ole lähinnä rajoittava asia jos 600hv haluaa.., laittaa sit isompaa pumppua ja muita syöttöasioita
Sä taidat vielä olla vanhanliiton diesel ajatusmaailmassa?
Teoriassahan asia on noin, käytännössä ja todellisuudessa asia ei ole yhtä helppo. Tai jos tietoa löytyy niin jaa ihmeessä, moni kyllä haluaa kuulla.
Näissä kun se pumpun suurentaminen tai isomman vaihto kun ei mene ihan tuosta vaan, vanhoihin dieseleihin kun voi vaikka teettää koko pumpun.
M57 isoin pumppu on R90 joka riittää n. 500hp, F1x isoin pumppu on L75 joka riittää n.400hp, lukuunottamatta 550d jossa R93 joka nyt sit riittää karvan yli 500hp
Joku korjaa jos nämä on virheellistä tietoa.
Mersussa olisi R110 pumppua joka mahdollistaisi jo oikeasti jotain, mutta sen sovittamisesta mihinkään Bmw:hen taitaa Tuikku tietää parhaiten, omalle paikalleen se ei kuitenkaan sovi.
Tankkipumppuja on tietysti suht helppo päivittää, mikäli vaan löytyy pumppu joka toimii pwm ohjattuna.
Tuohon omaan E36 335d projektiin laitoin 450 walbron tankkiin, riittänee varmasti, mutta nyt ei ilmeisesti olekaan varmaa toimiiko se pwm ohjattuna.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
.
Kyllä se näin on, piezo malleissa.
Niissä voi suutinten kapasiteettia venyttää nostamalla ruiskutuspainetta riittävän korkealle.
Vanhemmissa suuttimen toimintaperiaate ja rakenne rajaa paineen 1800 baariin, joka taas määrää saatavan max tehon, kun ruiskutusaikaa ei loputtomiin voi kasvattaa. Se on noin 500.
Onko sulla tullut vastaan 535d solenoidi suuttimia joissa on kuorma-auton suutinkärjet tms. isommat suutinkärjet, eikö näin saa suuttimet pidemmälle?
Toki se pumppu pitää saada tuottamaan enemmän että saa hyötyä tuosta, mutta seuraava ongelmahan tuo on pumpun jälkeen.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
.
Ei ole tullut vastaan yhtäkään toimivaa BMW,n suutinparannusta, poislukien 530=>535 suutinkärki.
Tietääköhän joku, että mikä on ero bensa/diesel - mallien tankkipumpuilla ?
Bensa-autojen pumpuissa voisi olla enemmän kapasiteettia ja ehken käypäisyyskin lähinnä "bolt-on".
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment