Nyt 220tkm, repäisin piuhat irti niin vikakoodit vaihtu mut ei tuu enää linkutus moodii. Teki alkuun sellasta et ei ahtanu alhaalta mut sit pasautti kerralla 1.3bar ahtoja, nyt on pikkasen huippu vedot kadoksissa mut auto toimii hyvin. Kerta toimii noin niin odottakoon sitä, että pääsee kerralla laittaa kaiken softalla kuntoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMakkis puhuu asiaa, on taito tehdä ohjelma, joka käytettävyydeltään hyvä ja toimiva, tehopiikki, jota ei voi käyttää on turha.
Tuossa tämä rykäisy:
[ATTACH]149575[/ATTACH]
Oletko koskaan miettinyt tuota moottorin vääntöprofiilia ja miten se vaikuttaa auton suorituskykyyn ja sen luonteeseen?
Rehellisesti sanottuna nuo 3400 1/min kammotehot on pelkkää silmälumetta joka isoina numeroina uppoaa valitettavan moneen. Valistunut BTCF forumilainen ei tuohon ansaan lankea.
Jos sinulla on huipputeho siellä 3350-3400 1/min niin sillä ei ole kovin suurta autoa eteenpäin vievää merkitystä esim. täyskaasukiihdytyksessä (ohitus). Esimerkkitapauksessa vaihteen vaihtamisen jälkeen olet jo laskevalla tehokäyrällä ja korkea huipputeho on ns. hukattu mahdollisuus. Auton suorituskyky ei ole sen kummempi kun jonkun muun tekemällä "huonomalla" ohjelmalla.
Millainen voimansiirtohäviö tuossa mitatussa autossa mahtoi olla? Oliko teho määritetty EEC, SAE, DIN vai minkä mukaan?
Terveisin,
Pekka Lahtinen
Motorbit Oy
Comment
-
-
Vai on pelkkää silmän lumetta? Ohitustilanteessa, mitä itse käytit esimerkkinä vaihtaa laatikko kaasu pohjassa vaihteen pienempään n. 3000rpm ja veto jatkuu 4000rpm ja taas vaihde vaihtuu ja tipahtaa juuri optimaaliselle alueelle. Eli käytössä on juuri tuon ”lumealueen” huiput ja käyttöönsä saa juuri tuon käppyrän parhaan alueen juuri ennen sekä jälkeen. Se taas jos tekee ohjelman niin, että se huudattaa lähes 5000rpm saakka niin silloin mennään liiaksi laskevalle alueelle vaihteen vaihtuessa. Tämä siis ZF8 laatikoissa.
Suppari varmaan osaa paremmin vastata dynon ominaisuuksiin.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Olen tainnut jo kertaalleen tässä keskustelussa selittää että vaikka 4000rpm jälkeen kiihtyvyys hidastuu on se pienemmällä vaihteella aina suurempi kuin suuremmalla vaihteella. Pätee karkeasti arvioiden noin 95% autoista.G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostVai on pelkkää silmän lumetta? Ohitustilanteessa, mitä itse käytit esimerkkinä vaihtaa laatikko kaasu pohjassa vaihteen pienempään n. 3000rpm ja veto jatkuu 4000rpm ja taas vaihde vaihtuu ja tipahtaa juuri optimaaliselle alueelle. Eli käytössä on juuri tuon ”lumealueen” huiput ja käyttöönsä saa juuri tuon käppyrän parhaan alueen juuri ennen sekä jälkeen. Se taas jos tekee ohjelman niin, että se huudattaa lähes 5000rpm saakka niin silloin mennään liiaksi laskevalle alueelle vaihteen vaihtuessa. Tämä siis ZF8 laatikoissa.
Suppari varmaan osaa paremmin vastata dynon ominaisuuksiin.
En tiedä millä ja miten olet ajellut mutta ZF 8HP ei täyskuorma kiihdytyksessä tiputa kierroksia niin alas kuin 3000 1/min. Se ei tee sitä siksi että moinen syö kiihtyvyyttä. 8-9 vaihteisen laatikon idea on nimen omaan pitää kierrokset lähellä moottorin huipputehon kierrosaluetta silloin kun halutaan maksimi kiihtyvyys.
ZP 8HP ei myöskään vaihda vielä 4000 1/min kohdalla isompaa Pintakaasu kiihdytyksessä asia erikseen mutta silloin kuljettaja
ei edes lähtökohtaisesti pyydä suurinta moottorimomenttia joten vaihto tehdään jo alemmalla kierrosluvulla.
Terveisin,
Pekka Lahtinen
Motorbit Oy
Comment
-
-
Nyt on pari kuukautta ajeltu softatulla 530xda:lla ja erittäin tyytyväinen olen. Kiitokset JW.
Jäljellä ei ole enää tiettyjen kierrosalueiden puutumisia, joita vakiossa oli. Sen korjaantuminen oli tavoite. 335hp/700+. Kyllähän tällä perhefarmarilla nyt jotenkuten ehtii ja pääsee rekasta ohi.E36 M3 sedan
F30 330e
i4M50..
Ex
F10 LCI X-Drive, F11 530dA M-Sport X-Drive Shadowline, E39 530dA, F25 X3 X-Drive, F20 118d
Etc
Comment
-
-
Originally posted by Kona View PostItellä on F10 525d 3.0 automaatilla niin kesällä otettiin 318hv/666nm ja vielä on laatikko toistaiseksi ehjä
Itsellä myös vastaava 2010 525da ja onko suosituksia laatikon keston puolesta järkilukemista? Kestääkö 300hp/600nm mukisematta?
Autossa 185tkm mittarissa ja dpf näytti täyttöasteeksi n.80%. Tuossa yksi ohjelman tekijä meinasi, ettei se siellä ahdista jos paine-ero jää alle 300mbar, mutta onko muilla kokemuksia, että missä kohdin alkaa ahistamaan oikeasti erityisesti, jos otetaan satakunta konia lisää käyttöön?
Comment
-
-
Originally posted by KooHoo View PostVieläkö on laatikko nipussa?
Itsellä myös vastaava 2010 525da ja onko suosituksia laatikon keston puolesta järkilukemista? Kestääkö 300hp/600nm mukisematta?
Autossa 185tkm mittarissa ja dpf näytti täyttöasteeksi n.80%. Tuossa yksi ohjelman tekijä meinasi, ettei se siellä ahdista jos paine-ero jää alle 300mbar, mutta onko muilla kokemuksia, että missä kohdin alkaa ahistamaan oikeasti erityisesti, jos otetaan satakunta konia lisää käyttöön?
Ei ahdista jos ei tee savuttavaa versiota. 600Nm jos rajaa väännöt niin ei sieltä 300 alkavia lukuja saa, 280hv on realistinen.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Vielä on kestänyt. Ei ole kyllä ollut minkäänlaisia ongelmia
Originally posted by KooHoo View PostVieläkö on laatikko nipussa?
Itsellä myös vastaava 2010 525da ja onko suosituksia laatikon keston puolesta järkilukemista? Kestääkö 300hp/600nm mukisematta?
Autossa 185tkm mittarissa ja dpf näytti täyttöasteeksi n.80%. Tuossa yksi ohjelman tekijä meinasi, ettei se siellä ahdista jos paine-ero jää alle 300mbar, mutta onko muilla kokemuksia, että missä kohdin alkaa ahistamaan oikeasti erityisesti, jos otetaan satakunta konia lisää käyttöön?
Comment
-
-
.
Eikait sitä mikään varsinaisesti estä, kunhan vaan auto on teknisesti erittäin hyvässä kunnossa, jotta se säätö tosiaankin onnistuu, kun sellaista softaa ei ole mitenkään helppo tehdä, missä vääntö pysyy kurissa, max tehon kärsimättä.
Jotain tuollaistaa tarkoitan.....
550d
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoa mihin asti 299hp 535d suuttimet riittää?
Entä 313hp? Onko niissä eroa? Vähän ristiriitaista tietoa löytyny.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostOsaako kukaan sanoa mihin asti 299hp 535d suuttimet riittää?
Entä 313hp? Onko niissä eroa? Vähän ristiriitaista tietoa löytyny.
Olin ensimmäisten joukossa olin Antin luona kun ohjelmointi onnistui, ensin tuli 363(viallinen egr) ja sitten 382 hp ja lopuksi imusarja puhdistettuna antoi 411\770.
Kaikki mittaukset samassa penkissä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment