Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    https://www.youtube.com/watch?v=sPMVgeVlysE&t=14s Loota pois ja sitä kautta niin vaihtuu muutkin

    Comment

    • arska86
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 309
      • Helsinki

      Originally posted by ptikkala View Post
      https://www.youtube.com/watch?v=sPMVgeVlysE&t=14s Loota pois ja sitä kautta niin vaihtuu muutkin
      Tossa kun on laatikko irti ja nesteet pihalla, niin moottoria ei oikeissa olosuhteissa irrota edes tuntia. Sen jälkeen ei tarvitse koko aikaa nostaa ja laskea autoa. Varmaan makuasia haluaako nysvätä paikallaan tuon ketjun vai tehdä irtomoottoriin. En usko, että ajassa/hinnassa on juurikaan eroa.

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by arska86 View Post
        Tossa kun on laatikko irti ja nesteet pihalla, niin moottoria ei oikeissa olosuhteissa irrota edes tuntia. Sen jälkeen ei tarvitse koko aikaa nostaa ja laskea autoa. Varmaan makuasia haluaako nysvätä paikallaan tuon ketjun vai tehdä irtomoottoriin. En usko, että ajassa/hinnassa on juurikaan eroa.
        Tätäkin joo meinasin, ei se ole siellä enää kiinni kuin nimellisesti.
        Nimimerkillä juuri tällä hetkellä kone irtonaisena.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1239
          • Pori

          Tuo 1700€ lienee vain yläketju.. tai sitten on kyllä edullinen ollut jos molemmat
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Originally posted by fraatti View Post
            Mitäs 535d:ssä on ahtopaineet sekä maksimi syöttö softaamattomana, entäs softattuna?

            Ajatuksena siis selvittää livedatasta onko auto softattu vai ei.
            Vakiona vähän alle 2bar, softattuna tietty enemmän, rajussa jo 2,5bar.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Motorbit
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 50
              • Tuusula, Finland

              Originally posted by fraatti View Post
              Mitäs 535d:ssä on ahtopaineet sekä maksimi syöttö softaamattomana, entäs softattuna?

              Ajatuksena siis selvittää livedatasta onko auto softattu vai ei.

              Mikä moottoriversio kyseessä? E60 200 kW / 210 kW vai F10 220 kW / 230 kW?


              Ruiskutusmäärä on varmaan livearvoista se luotettavin parametri asian selvittämiseen. Ahtopaine poikkeamaa näissä saattaa olla satoja millibareja suuntaan jos toiseen.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by Motorbit View Post
                Mikä moottoriversio kyseessä? E60 200 kW / 210 kW vai F10 220 kW / 230 kW?


                Ruiskutusmäärä on varmaan livearvoista se luotettavin parametri asian selvittämiseen. Ahtopaine poikkeamaa näissä saattaa olla satoja millibareja suuntaan jos toiseen.

                No ensinnäkin ollaan F1x alla olevassa topikissa ja kysyjän sigussa lukee F11 535d LCI joten aika päivänselvää että 230kw on kyseessä


                Joten kerro vaan ne määrät vaikka kaikkiin ni ollaan fiksumpia.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Motorbit
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 50
                  • Tuusula, Finland

                  Originally posted by makkis View Post
                  No ensinnäkin ollaan F1x alla olevassa topikissa ja kysyjän sigussa lukee F11 535d LCI joten aika päivänselvää että 230kw on kyseessä


                  Joten kerro vaan ne määrät vaikka kaikkiin ni ollaan fiksumpia.



                  Parhaalla moottorin vääntöalueella eli n. 1900-2600 1/min jokainen tuotettu netto Nm vaatii noin 0,122 mg/Hub per Nm. Näin siis N57 moottorissa.

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    Originally posted by Motorbit View Post
                    Parhaalla moottorin vääntöalueella eli n. 1900-2600 1/min jokainen tuotettu netto Nm vaatii noin 0,122 mg/Hub per Nm. Näin siis N57 moottorissa.

                    Kiitos upeasta osanotostasi tähän topikkiin
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      Originally posted by Motorbit View Post
                      Parhaalla moottorin vääntöalueella eli n. 1900-2600 1/min jokainen tuotettu netto Nm vaatii noin 0,122 mg/Hub per Nm. Näin siis N57 moottorissa.


                      Railipaineet taitaa myös nousta vakiosta, eikö vanhemmissa nuo nostettu 1600 -> 1800barin saakka? Näissä uudemmissa N57:ssa taisi ruiskutuspaine olla jo muutenkin noita M57:n mosien paineita korkeammat eli oliko se nyt sitten 1800baria. Tosin kaikki ei kait nostaneet railipainetta. Ainakin jossain harisen softassa paine oli vakio.

                      Jos vakiona tuossa on 313hp/630Nm ja esim vekulla 411\780 niin vakiona syöttö taitaa olla noin 78mg/isku ja softatussa tuo sitten taitaa olla +90 - 95mg/isku



                      Vakiokippurat N57TU
                      Last edited by fraatti; 26-02-2019, 23:26.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Ei riitä softattuun nuo syötöt jos voimat alkaa 400+. Puhutaan noin 120mg syöttömääristä. 535d:ssä polttoaineen paine on 2000bar ja 550d:ssä 2300bar.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          535d:ssä polttoaineen paine on 2000bar ja 550d:ssä 2300bar.
                          Niinpä näyttää olevan, 530d:ssä sitten vain 1800bar. Samoin pumppu hiukan jytympi ja suuttimet 10% suuremmat (530d vs 300hp kone... ja ei TU versio)



                          Ahtopaine taitaa olla jotain tätä luokkaa vakiossa:


                          Turbojen toiminnasta:
                          Last edited by fraatti; 26-02-2019, 23:50.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by makkis View Post
                            Kiitos upeasta osanotostasi tähän topikkiin
                            Suosittelen hiukan opiskelemaan aiheesta, jottei tarvis olla niin kateellinen toisen tietotaidolle.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by Hezman View Post
                              Suosittelen hiukan opiskelemaan aiheesta, jottei tarvis olla niin kateellinen toisen tietotaidolle.

                              En ole kateellinen, ei ole siihen tarvetta.
                              Kiitin vain tiedosta
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Mikä ihmeen kiinnostus teillä on sättiä toisianne ja toistenne tekemisiä? Maassa riittää ohjelmoitavia, enkä ymmärrä mitä tuollaisella nokkapokalla saavutetaan?
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎