Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ohohh
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 268
    • Porvoo

    Moro,

    Onko kukaan ottanu 530xd:hen XHP:n softaa ohjelmoinnin jälkeen.
    Tuntuuko perstuntumalla että sais enemmän vetoja, kun lukitsee turbiinin nopeemmin ja pitää kovemmat paineet laatikossa?
    G20 330e M-Sport '21

    ex's

    F30 330e M-Sport '17
    F11 530d X-Drive M-sport '12
    E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
    E46 330Ci M-Sport II '03
    E36 323i Coupe '97

    Comment

    • RRR77
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2016
      • 232
      • Tuusula

      Nykyiseen en, mutta X6 laitoin, 35d/6hp. Xhp:n tuoma suorituskyky ei sinällään ollut kovin ihmeellinen, jos sitä nyt oli ollenkaan muutoin kun nimellisesti.

      Sen sijaan käyttömukavuutta se kyllä lisäsi ehkä 100%. Vaihdot oli todella hyvät, käytössä oli stg2 joten d-puolen vaihdot ei olleet niin terävät kuin stg3. Ja ne muutetut vaihtokohdat

      Muistaakseni 19 versiota ehdin tehdä shiftmap editoriin ennen kuin olin tyytyväinen ite, ja tässä oli siis kyseessä pelkkä d-puoli. Käytössä oli siis lisenssi ja karttapaketti, ta toki niitä muitakin lisenssin suomia featureita oli käytössä vissiin kymmenkunta. Vaikka suorituskykyä ei tuhottomasti tuliskaan niin suosittelen silti.
      535d F07
      120d M-Sport F20

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        Originally posted by RRR77 View Post

        Sen sijaan käyttömukavuutta se kyllä lisäsi ehkä 100%. Vaihdot oli todella hyvät, käytössä oli stg2 joten d-puolen vaihdot ei olleet niin terävät kuin stg3. Ja ne muutetut vaihtokohdat
        Automaatti on aina automaatti ja me käyttäjät mieltymyksineen erilaisia, vaikka oma pelini on ihan vakio niin silti tuon 8-pykäläisen flashääminen teki siitä enempi käyttäjänsä näköisen. Ja se meni melkein kerralla maaliin erään hyvän vaihtokohtasuosituspäivityksen myötä.
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • suosukeltaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 111
          • Vantaa

          Originally posted by suosukeltaja View Post
          Kiitos paljon kommentista varmistuksesta.

          Ei tarvitse itsekseen pähkäillä kun ei ole vertailupohjaa ja kokemusta asiasta.
          Katsotaan miten ohjelma vaikuttaa. Laitan kommenttia tänne kun on kokemusta asiasta.
          Ei auttanut ohjelma asiaan.

          Seuraavaksi pitäisi jostain saada suuttimet tai pari jotta voisi kokeilla niiden vaikutusta.

          Jos löytyy niin laittakaa viestiä. Autona 535d 299hp F11 2011

          Comment

          • MarkusM
            Bimmer Rookie
            • May 2020
            • 32
            • Tampere

            Originally posted by suosukeltaja View Post
            Ei auttanut ohjelma asiaan.

            Seuraavaksi pitäisi jostain saada suuttimet tai pari jotta voisi kokeilla niiden vaikutusta.

            Jos löytyy niin laittakaa viestiä. Autona 535d 299hp F11 2011
            Jyristääkö siis paikallaan, ajossa vai vedättäessä vai jokaisessa näistä tilanteista?
            BMW 530 F10 -13, m-sport

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              Olikos ne moottorin kumityynyt tsekattu ?
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • suosukeltaja
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 111
                • Vantaa

                Originally posted by MarkusM View Post
                Jyristääkö siis paikallaan, ajossa vai vedättäessä vai jokaisessa näistä tilanteista?
                Paikallaan käyttäessä ja ajaessa. Paikallaan heti kun painaa kaasua aina ylemmäs saakka. Eniten ehkä 1200-1900rpm.

                Ajaessa huomaa parhaiten 1200-1900rpm kun on veto päällä ja vääntöä vähän enemmän. Varmaan koko alueella mutta ruossa huomaa parhaiten.

                Moottorin tukikumit on vaihdettu.
                Railipaineet, vikakoodit, turbot, alipaineletkut yms. Tarkastettu tai vaihdettu.

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 926
                  • Oulu

                  Dampperi tsekattu jos paikallaankin värisee?
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf mk4 1.6 '03
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • suosukeltaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 111
                    • Vantaa

                    Originally posted by Shatter View Post
                    Dampperi tsekattu jos paikallaankin värisee?
                    Dampperi (hihnapyörä) vaihdettu 1-2 vuotta sitten.
                    Sen jälkeen vaihdettiin vielä stefa kun alkoi vuotamaan.

                    Erikseen katsottu "väpättääkö" viime kesänä ja viimeks eilen.
                    Ainakaan silmällä ei huomaa mitään erikoista.

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by suosukeltaja View Post
                      Dampperi (hihnapyörä) vaihdettu 1-2 vuotta sitten.
                      Sen jälkeen vaihdettiin vielä stefa kun alkoi vuotamaan.

                      Erikseen katsottu "väpättääkö" viime kesänä ja viimeks eilen.
                      Ainakaan silmällä ei huomaa mitään erikoista.
                      Katso alakerran laakerit, jos stefakin alkanut vuotamaan.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • suosukeltaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 111
                        • Vantaa

                        Originally posted by makkis View Post
                        Katso alakerran laakerit, jos stefakin alkanut vuotamaan.
                        Stefa alkoi vuotamaan sen jälkeen kun dampperi meni sököksi kesken ajon. Vaihdon jälkeen seuraavassa huollossa huomattiin että etupää on kostunut stefasta.

                        Tuohon ei enää osaaminen ja mielenkiinto riitä.
                        Ei kuitenkaan ilmeisesti ihan pieni homma?

                        Käynti on olut tuollainen jo ainakin 2vuotta/50tkm. Tyhjänäkäynnillä käy hienosti. Luulisi, että laakerivario olisi pahentunut ja/tai kuuluisi tyhjänäkäynnillä.

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Originally posted by suosukeltaja View Post
                          Stefa alkoi vuotamaan sen jälkeen kun dampperi meni sököksi kesken ajon. Vaihdon jälkeen seuraavassa huollossa huomattiin että etupää on kostunut stefasta.

                          Tuohon ei enää osaaminen ja mielenkiinto riitä.
                          Ei kuitenkaan ilmeisesti ihan pieni homma?

                          Käynti on olut tuollainen jo ainakin 2vuotta/50tkm. Tyhjänäkäynnillä käy hienosti. Luulisi, että laakerivario olisi pahentunut ja/tai kuuluisi tyhjänäkäynnillä.
                          Tiivistehän kuuluu vaihtaa aina damperin vaihdon yhteydessä. Jos ohjeiden mukaan toimitaan.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Tiivistehän kuuluu vaihtaa aina damperin vaihdon yhteydessä. Jos ohjeiden mukaan toimitaan.
                            Kiitti, toi on hyvä tietää.

                            Dampperi hajos juhannuksen viettoon mennessä mökkitielle ja juhannusloma venyit 1,5vk mittaseksi (kelit oli tosin hyvät).

                            Tilataksilla 4-hengen tavaroilla 2km mökille ja auto hinurilla paikalliselle pajalla. Eivät vaihtaneet stefaa...
                            Last edited by suosukeltaja; 28-01-2021, 11:25.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by suosukeltaja View Post
                              Stefa alkoi vuotamaan sen jälkeen kun dampperi meni sököksi kesken ajon. Vaihdon jälkeen seuraavassa huollossa huomattiin että etupää on kostunut stefasta.

                              Tuohon ei enää osaaminen ja mielenkiinto riitä.
                              Ei kuitenkaan ilmeisesti ihan pieni homma?

                              Käynti on olut tuollainen jo ainakin 2vuotta/50tkm. Tyhjänäkäynnillä käy hienosti. Luulisi, että laakerivario olisi pahentunut ja/tai kuuluisi tyhjänäkäynnillä.
                              Minullakin oli 40tkm ajan laakerivaurio, eikä edes juuri pahentunut siitä.
                              Tarkastus paljasti vian ja pelasti moottorin.

                              Tätä ei nimenomaan kuullut tyhjäkäynnillä, vaan liian tarkkakorvainen kuuli kierroksilla.

                              Ei se paha rasti ole öljypohja ottaa pois ja sitä kautta laakerit tarkistaa.
                              Tarvii vaan uudet pultit vaikkei siellä mitään sanomista olisi.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • suosukeltaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 111
                                • Vantaa

                                Originally posted by makkis View Post
                                Minullakin oli 40tkm ajan laakerivaurio, eikä edes juuri pahentunut siitä.
                                Tarkastus paljasti vian ja pelasti moottorin.

                                Tätä ei nimenomaan kuullut tyhjäkäynnillä, vaan liian tarkkakorvainen kuuli kierroksilla.

                                Ei se paha rasti ole öljypohja ottaa pois ja sitä kautta laakerit tarkistaa.
                                Tarvii vaan uudet pultit vaikkei siellä mitään sanomista olisi.
                                Tuollalailla kun kerrot niin kuulostaa helpohkolta, jos alta pääsee suoraan öljypohjan irroittamaan ja tarkastamaan tilanteen purkamatta enempää.

                                Miten hoidit laakeriremontin, itse, kaverilla vai... millaista euronippua siihen joutui laittamaan?

                                (Oisko tälle joku toinen topic parempi?)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎