Ohjelmointi ja turhakkeet pois
Morjensta pöytään,
Kävi niin ikävästi, että syttyi adblue fault ja viaksi osoittautui feed pump disconnection. Eli pumppu tai sen johdot paskana.
Työ arvio jokatapauksessa +2h ja mahdollinen pumppu päälle (650€). Väistämättäkin tuli mieleen ohjelmallinen poisto.
Adblue ei vissiin mitenkään saa kannatusta tällä foorumilla ja hyvä niin, menee poistoon.
Mutta miten nuo muut "turhakkeet"?
EGR ja DFP
Olisiko antaa mitään plussia kummankaan säilyttämisestä? Mitä luultavimmin auton elinkaaren aikana ei tulla tarkistamaan katsastuksissa onko adblue käytössä vai ei, mutta onko noissa EGR ja DPF vielä uudelleen ohjelmointi mahdollisuudet?
Ja koska lähdetään ohjelmoimaan, niin samalla tietysti houkuttelee lisätehot, autossa suht säännöllisesti kesäisin 1500kg venetraileri perässä, miten on voimansiirron kesto, vai meneekö yhtä lailla napsun tai kaksi pienempi pykälä pesässä ja mukavaa ajoa saman elinkaaren verran kuin ilman lisätehoa?
Onko EGR ja DFP:llä vaikutuksia kulutuksiin?
Sekin kävi mielessä, että tässä vaiheessa adblue OFF ja lisää tehoa.. ja kun EGR ja tai DFP alkaa kiusaamaan niin ohjelmoidaan ne myöhemmin. Mutta mitä mieltä foorumi on, onko järkeä odottaa?
Auto 520d xdrive vm13 (joulukuu). Turun seudulla ajellaan..
Morjensta pöytään,
Kävi niin ikävästi, että syttyi adblue fault ja viaksi osoittautui feed pump disconnection. Eli pumppu tai sen johdot paskana.
Työ arvio jokatapauksessa +2h ja mahdollinen pumppu päälle (650€). Väistämättäkin tuli mieleen ohjelmallinen poisto.
Adblue ei vissiin mitenkään saa kannatusta tällä foorumilla ja hyvä niin, menee poistoon.
Mutta miten nuo muut "turhakkeet"?
EGR ja DFP
Olisiko antaa mitään plussia kummankaan säilyttämisestä? Mitä luultavimmin auton elinkaaren aikana ei tulla tarkistamaan katsastuksissa onko adblue käytössä vai ei, mutta onko noissa EGR ja DPF vielä uudelleen ohjelmointi mahdollisuudet?
Ja koska lähdetään ohjelmoimaan, niin samalla tietysti houkuttelee lisätehot, autossa suht säännöllisesti kesäisin 1500kg venetraileri perässä, miten on voimansiirron kesto, vai meneekö yhtä lailla napsun tai kaksi pienempi pykälä pesässä ja mukavaa ajoa saman elinkaaren verran kuin ilman lisätehoa?
Onko EGR ja DFP:llä vaikutuksia kulutuksiin?
Sekin kävi mielessä, että tässä vaiheessa adblue OFF ja lisää tehoa.. ja kun EGR ja tai DFP alkaa kiusaamaan niin ohjelmoidaan ne myöhemmin. Mutta mitä mieltä foorumi on, onko järkeä odottaa?
Auto 520d xdrive vm13 (joulukuu). Turun seudulla ajellaan..
Comment