Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Naulan kantaan.
    Sanalla sanoen töykeän epäkunnioittava sopimustilanteen seurausvaikutus - molempien osapuolten kohdalla.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Ei ole enää, muitten autonvalmistajien hyväksynnät on kylläkin vielä säilyneet. Johtukos tämä nyt siitä että BMW rupesi käyttämään Shellin öljyjä Castrollin sijaan, tuote sinänsä säilynyt samana?
    Naulan kantaan.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Ei ole enää, muitten autonvalmistajien hyväksynnät on kylläkin vielä säilyneet. Johtukos tämä nyt siitä että BMW rupesi käyttämään Shellin öljyjä Castrollin sijaan, tuote sinänsä säilynyt samana?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Joo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?

    Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
    Onko tuossa Castrol 0w30 Edge öljyssä enää BMW LL04 hyväksyntää?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Nyt kun illat pimenee niin tuo pieni lisävalo ahtaissa paikoissa peruutettaessa tai kääntyessä on hyvä ominaisuus. Tuntuu järjettömältä että joku koodailee tälläisia pois, mutta jokainen tyylillään... kuten jo sanottiin niin vaihtaa sinne vaikka ledituikut tms. jos niin häiritsee :think
    Nyt kun tuota pimeällä kokeilin, niin kyllä, valaiseehan se kulman ja tuo siis turvallisuusmielessä paljon hyvää. En ole siis ennen tuota funktiota huomannut, vaan ajatellut, että nämä valot on jokin olematon juttu
    Saavat siis ehdottomasti olla! Toki valkoisempana olisivat paremmat, ulkonäöllisesti ja ehkä jopa valaisultaan.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

    Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!
    Näistä on kirjoiteltu nuo omat ketjut niin en jaksanut vastata siksi.

    Tuossa 8hp askista öljynvaihto topic:


    Jakolaatikko:


    Peräöljy:

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/751000...-vaihtotyokalu otin itse vanhat pois.

    Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/803191...pu-2-letkua-HD uudet sisään.

    En ole putsaillu välissä, pumpannu vain tuolla ruutalla tarpeeksi puhtaaksi säiliön.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    En tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...
    Joo, mietinkin, että varmaan perus imupumpulla, mutta tuon letkun täytynee olla tarpeeksi pitkä tähän hommaan. Ei viitsi ostaa kahta imupumppua sekä perälle, että laatikolle, niin onko porukka jollain brake cleanerilla nuo putsannut välissä

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Ok, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?
    En tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Itse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.

    Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.

    Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
    Joo, toiset tykkää tuosta 5W-30 ja toiset 0W-30, riippunee ajotyylistä ? Itse ajattelin, että 0W-30 omaan käyttöön järkevämpi, kun tulee lähinnä alle 20km matkoja tuolla taitettua niin talvella pääsee voitelemaan paremmin heti ?

    Eli 4 litraa perjaatteessa riittää, jos ottaa vanhat ulos, uusi pohja kiinni ja uudet sisään ? Mietin, että jos haluaa tuon kaksi kertaa tehdä niin pitäisi vanha pohja kiinni tehdä tuo ensin täyteen ja valutus -> uusi pohja kiinni ja täyttö. 55€ lisää riippuen jos tuohon pitempään operaatioon tarttuu

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    Perässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.
    Ok, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

    Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
    Itse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.

    Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.

    Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

    Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
    Perässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?

    Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!
    Last edited by Sisäänajettu; 12-09-2019, 17:01.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Sattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...

    Jousi puristuessaan tapaa kiertyä, tällä estetään kiertosuuntaansa mahdollinen pulttien "metallikosketus" pultin reikien reunoihin ja kyseisen tapahtuman aikaansaamat ongelmat.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎