Originally posted by zakspeed
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Sanalla sanoen töykeän epäkunnioittava sopimustilanteen seurausvaikutus - molempien osapuolten kohdalla.
 - 
	
	
	
	
Ei ole enää, muitten autonvalmistajien hyväksynnät on kylläkin vielä säilyneet. Johtukos tämä nyt siitä että BMW rupesi käyttämään Shellin öljyjä Castrollin sijaan, tuote sinänsä säilynyt samana?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Onko tuossa Castrol 0w30 Edge öljyssä enää BMW LL04 hyväksyntää?Originally posted by Sisäänajettu View PostJoo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?
Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Nyt kun tuota pimeällä kokeilin, niin kyllä, valaiseehan se kulman ja tuo siis turvallisuusmielessä paljon hyvää. En ole siis ennen tuota funktiota huomannut, vaan ajatellut, että nämä valot on jokin olematon juttuOriginally posted by Driver22 View PostNyt kun illat pimenee niin tuo pieni lisävalo ahtaissa paikoissa peruutettaessa tai kääntyessä on hyvä ominaisuus. Tuntuu järjettömältä että joku koodailee tälläisia pois, mutta jokainen tyylillään... kuten jo sanottiin niin vaihtaa sinne vaikka ledituikut tms. jos niin häiritsee :think
Saavat siis ehdottomasti olla! Toki valkoisempana olisivat paremmat, ulkonäöllisesti ja ehkä jopa valaisultaan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Näistä on kirjoiteltu nuo omat ketjut niin en jaksanut vastata siksi.Originally posted by Sisäänajettu View PostVielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!
Tuossa 8hp askista öljynvaihto topic:
Jakolaatikko:
Peräöljy:
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/751000...-vaihtotyokalu otin itse vanhat pois.
Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/803191...pu-2-letkua-HD uudet sisään.
En ole putsaillu välissä, pumpannu vain tuolla ruutalla tarpeeksi puhtaaksi säiliön.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Joo, mietinkin, että varmaan perus imupumpulla, mutta tuon letkun täytynee olla tarpeeksi pitkä tähän hommaan. Ei viitsi ostaa kahta imupumppua sekä perälle, että laatikolle, niin onko porukka jollain brake cleanerilla nuo putsannut välissäOriginally posted by Markkanenn View PostEn tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
En tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...Originally posted by Sisäänajettu View PostOk, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Joo, toiset tykkää tuosta 5W-30 ja toiset 0W-30, riippunee ajotyylistä ? Itse ajattelin, että 0W-30 omaan käyttöön järkevämpi, kun tulee lähinnä alle 20km matkoja tuolla taitettua niin talvella pääsee voitelemaan paremmin heti ?Originally posted by JaniLap View PostItse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.
Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.
Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
Eli 4 litraa perjaatteessa riittää, jos ottaa vanhat ulos, uusi pohja kiinni ja uudet sisään ? Mietin, että jos haluaa tuon kaksi kertaa tehdä niin pitäisi vanha pohja kiinni tehdä tuo ensin täyteen ja valutus -> uusi pohja kiinni ja täyttö. 55€ lisää riippuen jos tuohon pitempään operaatioon tarttuu
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ok, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?Originally posted by Markkanenn View PostPerässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Itse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.Originally posted by Sisäänajettu View PostMoottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.
Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Perässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.Originally posted by Sisäänajettu View PostVielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!Last edited by Sisäänajettu; 12-09-2019, 17:01.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jousi puristuessaan tapaa kiertyä, tällä estetään kiertosuuntaansa mahdollinen pulttien "metallikosketus" pultin reikien reunoihin ja kyseisen tapahtuman aikaansaamat ongelmat.Originally posted by fraatti View PostSattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...

Leave a comment:
 
	
Leave a comment: