Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Ei ole enää, muitten autonvalmistajien hyväksynnät on kylläkin vielä säilyneet. Johtukos tämä nyt siitä että BMW rupesi käyttämään Shellin öljyjä Castrollin sijaan, tuote sinänsä säilynyt samana?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostJoo, luultavasti näin käynyt. Sain edellisen omistajan kiinni ja paljastui, että apulaitteita myöskin vaihdettu tuossa samassa, laturi, kompura ja startti... Hyvä tietää, että nuokin vaihdettu. Ajattelin vaihtaa samalla kun nosturilla öljyt vaihtaa koneeseen ja perään niin laatikon öljyt itse. Eikö tuo mene ihan siten, että pohja irti, jossa suodatin kiinni. Uusi pohja suodattimen kanssa kiinni ja öljyjen lisäys, laatikon lämmitys ja loput sisään ? Näkeekö istalla laatikon öljyn lämpötilan, joka pitäisi luokkaa 40-50 astetta olla ? Paljonko öljyä laatikkoon ? Perään ilmeisesti 1l ja koneeseen 5l ?
Onko suositella jotain kohtuuhintaista öljyä laatikkoon? Perään ajattelin castrol syntrax long life ja moottoriin castrol 0W-30 Edge...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostNyt kun illat pimenee niin tuo pieni lisävalo ahtaissa paikoissa peruutettaessa tai kääntyessä on hyvä ominaisuus. Tuntuu järjettömältä että joku koodailee tälläisia pois, mutta jokainen tyylillään... kuten jo sanottiin niin vaihtaa sinne vaikka ledituikut tms. jos niin häiritsee :think
Saavat siis ehdottomasti olla! Toki valkoisempana olisivat paremmat, ulkonäöllisesti ja ehkä jopa valaisultaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostVielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!
Tuossa 8hp askista öljynvaihto topic:
Jakolaatikko:
Peräöljy:
Leave a comment:
-
-
Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/751000...-vaihtotyokalu otin itse vanhat pois.
Tuommosella https://m.motonet.fi/fi/tuote/803191...pu-2-letkua-HD uudet sisään.
En ole putsaillu välissä, pumpannu vain tuolla ruutalla tarpeeksi puhtaaksi säiliön.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostEn tiedä ruokinki tässä nyt trollia mutta semmosella öljynvaihtoon tarkotetulla imulaitteella. Tulee varmaan yllätyksenä että et sinne laatikkoonkaa niitä uusia öljyjä saa kaadettua suoraan purkista...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostOk, tätä en tiennytkään, millä olisi kätevin nuo vaihtaa ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostItse laitan 5w-30 (LL-04) B47-moottoriin ad 5 ltr.
Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.
Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
Eli 4 litraa perjaatteessa riittää, jos ottaa vanhat ulos, uusi pohja kiinni ja uudet sisään ? Mietin, että jos haluaa tuon kaksi kertaa tehdä niin pitäisi vanha pohja kiinni tehdä tuo ensin täyteen ja valutus -> uusi pohja kiinni ja täyttö. 55€ lisää riippuen jos tuohon pitempään operaatioon tarttuu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostPerässä ei sitten ole tyhjennysproppua. Täyttö ja tyhjennys tapahtuu samasta reiästä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostMoottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
Perään riittää litran purkki, mutta jos haluaa huuhtoa, niin kuluu enemmän.
Laatikkoon saa laittaa vaikka 100 litraa, jos valuttaa välillä sisällä olevan tavaran pois. Kertatäyttö on noin 4-5 litraa ja jos täytät kahdesti (lyhyt käyttökierrätys vaihteita läpi käyden siinä välissä), niin kokonaismäärä laatikossa on vaihtunut aivan riittävästi ja turbiinin sisällä oleva öljy (reilu litra) sekoittuu ajossa uuteen öljyyn. Laatikon kokonaisöljymäärä on 9 litraa. Öljypohja suodattimella vaihdettava mielellään siinä vaiheessa, jossa tyhjennysproppua ei enää tarvitse avata, ettei se pääse vahingossakaan vuotamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostVielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ?
Leave a comment:
-
-
Vielä kyselen, kun tilaan kerralla huolto-osat. Moottoriöljynä 0W-30 on suositeltu B47 koneille (5l) ?
Peräöljyksi 75W-90 (1l) ? Ja laatikkoon kuinka monta litraa, jos ei ole huuhtelulaitetta, vaan öljypohja pois, uusi tilalle ja öljyt sisään (5l) ? RAVENOL ATF 8HP sopinee tähän käyttöön hyvin ? Tuo on suunniteltu ZF 8HP laatikoille ja hinta on aika paljon edukkaampi 55€/4l, ilmeisesti ei saa tuota 8 litraa menemään ilman huuhtelua, kun turbiiniin ei saa uusia öljyjä sisään ? En tiedä onko enään oikea alue kysellä näitä asioita tässä, pahoittelut!Last edited by Sisäänajettu; 12-09-2019, 17:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostSattui tuossa tuo kuva taas silmiin iskarin asennuksesta äffään. Tuossa tolppaa käännetään vastapäivään ennen pulttien kiristystä. Toki noin olen itsekin tehnyt mutta mikä tuon homman pääasiallinen tehtävä on ? Ei ole tullut pohdittua sitä sen tarkemmin. Väärään asentoon kiristettynä saattaa aiheuttaa tuolta seudulta jotain ääntä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: