Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1269
    • Kajjjaani

    Ehkä mikkihiirikysymys mutta paljonko tuollaiseen f10:n retrofit irtomittaristoon uskaltaa piirin ohjelmoinnin jälkeen syöttää virtalähteellä ampeereita kilometrilukeman tarkastusta varten ettei vaan kärähdä mikään paikka?
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • Edoil
      Newbiemmer
      • Sep 2019
      • 7
      • Suomi

      F10 520d alle viikko sitten määräaikaishuollossa ja nyt ilmoitti kauppareissulla ”Engine oil level! Refill engine oil”
      Ja parkkipaikalla ei tosiaan ole monen litran edestä öljyä maassa. Että mitähän hittoa nyt sitten?

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1016
        • Pikis

        Originally posted by Edoil View Post
        F10 520d alle viikko sitten määräaikaishuollossa ja nyt ilmoitti kauppareissulla ”Engine oil level! Refill engine oil”
        Ja parkkipaikalla ei tosiaan ole monen litran edestä öljyä maassa. Että mitähän hittoa nyt sitten?
        No ihan ensimmäiseksi katso mittatikusta paljonko siellä sitä öljyä on.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2712
          • Tampere

          Originally posted by alpine3 View Post
          Ehkä mikkihiirikysymys mutta paljonko tuollaiseen f10:n retrofit irtomittaristoon uskaltaa piirin ohjelmoinnin jälkeen syöttää virtalähteellä ampeereita kilometrilukeman tarkastusta varten ettei vaan kärähdä mikään paikka?
          Toimintajännitealue on 9-16 volttia, mutta noin 12 volttia on sopivin. Virtalähdehän syöttää ampeereita tarpeen mukaan, mutta halutessasi voit katsoa minkä kokoinen sulake mittaristolle on mitoitettu, josko se antaisi jotakin suuntaa.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Karhuvaari
            Newbiemmer
            • Mar 2020
            • 29
            • Espoo

            Originally posted by JaniLap View Post
            Mikäli myyjä on nollannut käytetyn mittariston valmiiksi, niin silloin pääset itse helpommalla. Itse tehtynä vaatii oman laitteistonsa ja myös mittariston nk. eeprom -versiolla on merkitystä kuinka se tulee tehdä. Koodauksen mittaristo vaatii joka tapauksessa autoon asennusvaiheessa.

            Kiitoksia vastauksesta. Itselläni ei tosiaan ole mitään laitteistoa enkä välttämättä omiin poropeukaloihin luota sen vertaa, että uskaltaisin lähteä itse asentelemaan, joten joutuisin ulkopuoliseen apuun joka tapauksessa turvautumaan. Vaikkei mittariston fyysinen vaihtaminen ilmeisesti olekaan mikään ameriikan temppu...
            F11 520d xdrive

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2712
              • Tampere

              Originally posted by Karhuvaari View Post
              Vaikkei mittariston fyysinen vaihtaminen ilmeisesti olekaan mikään ameriikan temppu...
              Pitää paikkaansa, vanhan mittariston irroitus ja uuden asennus paikalleen on prosessin nopein ja yksinkertaisin vaihe. Korkeintaan liittimiä voi joutua hieman muokkailemaan, mutta muuten on plug-n-play.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1269
                • Kajjjaani

                Originally posted by JaniLap View Post
                Toimintajännitealue on 9-16 volttia, mutta noin 12 volttia on sopivin. Virtalähdehän syöttää ampeereita tarpeen mukaan, mutta halutessasi voit katsoa minkä kokoinen sulake mittaristolle on mitoitettu, josko se antaisi jotakin suuntaa.
                Noniin tosiaan, meinasin aluksi käyttää tuota pientä labravirtalähdettä jossa on tuo ampeerisäätökin manuaalinen mutta miksipä en käyttäisi tuota isompaa maas:sia, kiitos.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Mikäli myyjä on nollannut käytetyn mittariston valmiiksi, niin silloin pääset itse helpommalla. Itse tehtynä vaatii oman laitteistonsa ja myös mittariston nk. eeprom -versiolla on merkitystä kuinka se tulee tehdä. Koodauksen mittaristo vaatii joka tapauksessa autoon asennusvaiheessa.
                  Näitä mittaristoja saa myös valmiiksi ohjelmoituna esim meikäläiseltä, ei muuta ku osa paikalleen ja kovaa ajoa

                  Joissain tapauksissa pitää kyllä sitten koodata muitakin purkkeja, nämä erityistapaukset sitten erikseen.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    EDIT: homma fiksattu
                    Last edited by rizzo; 01-05-2020, 20:45.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Edessä vasemmalla positiivista camberia --> saa aikaan kuvatunlaista hakemista. Kummatkin saisi olla lähellä maksia miinusta ja mielellään ojanpuolella enemmän, kuin keskiviivan puolella.

                      -0.30° ylätukivarsi ainakin kuljettajanpuolelle korjaa tiannetta jonkun verran. Onko auton korkeus tavoite arvoissa nyt ja tuolloin säätöhetkellä? Säädetty kuormitettuna?
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Edessä vasemmalla positiivista camberia --> saa aikaan kuvatunlaista hakemista. Kummatkin saisi olla lähellä maksia miinusta ja mielellään ojanpuolella enemmän, kuin keskiviivan puolella.

                        -0.30° ylätukivarsi ainakin kuljettajanpuolelle korjaa tiannetta jonkun verran. Onko auton korkeus tavoite arvoissa nyt ja tuolloin säätöhetkellä? Säädetty kuormitettuna?
                        En osaa sanoa onko säädetty kuormitettuna. Auton korkeus ja muutkin osat olleet samat tuolta asti. Nyt vain tuli mieleen, että kesävanteet on näköjään 18 tuumaiset. Toki haki kyllä noilla 17 talvirenkaillakin melkoisesti.

                        Pitääpä viedä uudestaan säätöön, eikai tässä muu auta.

                        Comment

                        • JTM81
                          Newbiemmer
                          • Jun 2017
                          • 7
                          • Kanta-Häme

                          Noita suuntauksen tekijöitä on kans kaikenlaisia.. Viime kesänä vein oman 530 XD 2011 suuntaukseen kun oikean etusen ulkoreuna kulu yhtä-äkkiä puhki asti. Paikka oli Espoolainen Autoasi liike.

                          Ostin uuden rengassarjan ja ajoin suoraan suuntaukseen.

                          Ekalla kertaa numerot saatiin paperille toleransseihin. Kuitenkin huomasin heti 20 m ajettuani että ratti on vinossa. Sille iltaa ei enää keretty korjaamaan.

                          Toisella yrityksellä kone oli sekaisin. Ei tehty mitään. Tilattiin laitteen huoltomies

                          Kolmannella yrityksellä saatiin ratti suoraan mutta takapään pultit jumissa. Takapään joku arvo jäi toleranssien yli paperilla. En muista mikä. Olin hölmö ja aattelin että no, etuset kunnossa, ajellaan näin. Ei jaksanu enää taistella.

                          2-3 kuukautta ja 12 000 km myöhemmin oli taas oikeen etusen ulkokulmasta kankaat esillä.

                          Vein vantaan schmiedmannille. Siellä tuli kerralla kuntoon eikä mikään pultti ollut jumissa sen enempää kuin normaalistikkaan. Molemmissa hinta satasen paikkeilla.

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            Oisko vinkkejä mistä voisi alkaa etsimään vikaa?

                            On jo pidempään, varsinkin kone kylmänä erikoisesti täristänyt 1500-2500rpm alueella, erityisesti kun on veto päällä.

                            Vapaalla, havaittavissa myös samanlaista, samalla alueella.

                            Kaikki tuntuu muuten pelaavan ihan hyvin ja lämpimänä nuo oireet katoaa, tai ainakin vähenee niin, etten enää niitä oikein huomaa.

                            -11 535d, takaveto, 235tkm, ohjelmoitu, läpät poistettu, imusarja putsattu, EGR tulpattu.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              Originally posted by rizzo View Post
                              En osaa sanoa onko säädetty kuormitettuna. Auton korkeus ja muutkin osat olleet samat tuolta asti. Nyt vain tuli mieleen, että kesävanteet on näköjään 18 tuumaiset. Toki haki kyllä noilla 17 talvirenkaillakin melkoisesti.

                              Pitääpä viedä uudestaan säätöön, eikai tässä muu auta.
                              Camberia ei saa muutettua ilman osia vaihtamatta.

                              Onko molemmilla akseleilla samanmerkkiset renkaat?
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                Originally posted by suosukeltaja View Post
                                Oisko vinkkejä mistä voisi alkaa etsimään vikaa?

                                On jo pidempään, varsinkin kone kylmänä erikoisesti täristänyt 1500-2500rpm alueella, erityisesti kun on veto päällä.

                                Vapaalla, havaittavissa myös samanlaista, samalla alueella.

                                Kaikki tuntuu muuten pelaavan ihan hyvin ja lämpimänä nuo oireet katoaa, tai ainakin vähenee niin, etten enää niitä oikein huomaa.

                                -11 535d, takaveto, 235tkm, ohjelmoitu, läpät poistettu, imusarja putsattu, EGR tulpattu.
                                Onko koneen tukikumit ehjät? Värinänvaimentimen kunto?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎