Ehkä mikkihiirikysymys mutta paljonko tuollaiseen f10:n retrofit irtomittaristoon uskaltaa piirin ohjelmoinnin jälkeen syöttää virtalähteellä ampeereita kilometrilukeman tarkastusta varten ettei vaan kärähdä mikään paikka?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Edoil View PostF10 520d alle viikko sitten määräaikaishuollossa ja nyt ilmoitti kauppareissulla ”Engine oil level! Refill engine oil”
Ja parkkipaikalla ei tosiaan ole monen litran edestä öljyä maassa. Että mitähän hittoa nyt sitten?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostEhkä mikkihiirikysymys mutta paljonko tuollaiseen f10:n retrofit irtomittaristoon uskaltaa piirin ohjelmoinnin jälkeen syöttää virtalähteellä ampeereita kilometrilukeman tarkastusta varten ettei vaan kärähdä mikään paikka?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli myyjä on nollannut käytetyn mittariston valmiiksi, niin silloin pääset itse helpommalla. Itse tehtynä vaatii oman laitteistonsa ja myös mittariston nk. eeprom -versiolla on merkitystä kuinka se tulee tehdä. Koodauksen mittaristo vaatii joka tapauksessa autoon asennusvaiheessa.
Kiitoksia vastauksesta. Itselläni ei tosiaan ole mitään laitteistoa enkä välttämättä omiin poropeukaloihin luota sen vertaa, että uskaltaisin lähteä itse asentelemaan, joten joutuisin ulkopuoliseen apuun joka tapauksessa turvautumaan. Vaikkei mittariston fyysinen vaihtaminen ilmeisesti olekaan mikään ameriikan temppu...F11 520d xdrive
Comment
-
-
Originally posted by Karhuvaari View PostVaikkei mittariston fyysinen vaihtaminen ilmeisesti olekaan mikään ameriikan temppu...IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostToimintajännitealue on 9-16 volttia, mutta noin 12 volttia on sopivin. Virtalähdehän syöttää ampeereita tarpeen mukaan, mutta halutessasi voit katsoa minkä kokoinen sulake mittaristolle on mitoitettu, josko se antaisi jotakin suuntaa.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli myyjä on nollannut käytetyn mittariston valmiiksi, niin silloin pääset itse helpommalla. Itse tehtynä vaatii oman laitteistonsa ja myös mittariston nk. eeprom -versiolla on merkitystä kuinka se tulee tehdä. Koodauksen mittaristo vaatii joka tapauksessa autoon asennusvaiheessa.
Joissain tapauksissa pitää kyllä sitten koodata muitakin purkkeja, nämä erityistapaukset sitten erikseen.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Edessä vasemmalla positiivista camberia --> saa aikaan kuvatunlaista hakemista. Kummatkin saisi olla lähellä maksia miinusta ja mielellään ojanpuolella enemmän, kuin keskiviivan puolella.
-0.30° ylätukivarsi ainakin kuljettajanpuolelle korjaa tiannetta jonkun verran. Onko auton korkeus tavoite arvoissa nyt ja tuolloin säätöhetkellä? Säädetty kuormitettuna?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostEdessä vasemmalla positiivista camberia --> saa aikaan kuvatunlaista hakemista. Kummatkin saisi olla lähellä maksia miinusta ja mielellään ojanpuolella enemmän, kuin keskiviivan puolella.
-0.30° ylätukivarsi ainakin kuljettajanpuolelle korjaa tiannetta jonkun verran. Onko auton korkeus tavoite arvoissa nyt ja tuolloin säätöhetkellä? Säädetty kuormitettuna?
Pitääpä viedä uudestaan säätöön, eikai tässä muu auta.
Comment
-
-
Noita suuntauksen tekijöitä on kans kaikenlaisia.. Viime kesänä vein oman 530 XD 2011 suuntaukseen kun oikean etusen ulkoreuna kulu yhtä-äkkiä puhki asti. Paikka oli Espoolainen Autoasi liike.
Ostin uuden rengassarjan ja ajoin suoraan suuntaukseen.
Ekalla kertaa numerot saatiin paperille toleransseihin. Kuitenkin huomasin heti 20 m ajettuani että ratti on vinossa. Sille iltaa ei enää keretty korjaamaan.
Toisella yrityksellä kone oli sekaisin. Ei tehty mitään. Tilattiin laitteen huoltomies
Kolmannella yrityksellä saatiin ratti suoraan mutta takapään pultit jumissa. Takapään joku arvo jäi toleranssien yli paperilla. En muista mikä. Olin hölmö ja aattelin että no, etuset kunnossa, ajellaan näin. Ei jaksanu enää taistella.
2-3 kuukautta ja 12 000 km myöhemmin oli taas oikeen etusen ulkokulmasta kankaat esillä.
Vein vantaan schmiedmannille. Siellä tuli kerralla kuntoon eikä mikään pultti ollut jumissa sen enempää kuin normaalistikkaan. Molemmissa hinta satasen paikkeilla.
Comment
-
-
Oisko vinkkejä mistä voisi alkaa etsimään vikaa?
On jo pidempään, varsinkin kone kylmänä erikoisesti täristänyt 1500-2500rpm alueella, erityisesti kun on veto päällä.
Vapaalla, havaittavissa myös samanlaista, samalla alueella.
Kaikki tuntuu muuten pelaavan ihan hyvin ja lämpimänä nuo oireet katoaa, tai ainakin vähenee niin, etten enää niitä oikein huomaa.
-11 535d, takaveto, 235tkm, ohjelmoitu, läpät poistettu, imusarja putsattu, EGR tulpattu.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostEn osaa sanoa onko säädetty kuormitettuna. Auton korkeus ja muutkin osat olleet samat tuolta asti. Nyt vain tuli mieleen, että kesävanteet on näköjään 18 tuumaiset. Toki haki kyllä noilla 17 talvirenkaillakin melkoisesti.
Pitääpä viedä uudestaan säätöön, eikai tässä muu auta.
Onko molemmilla akseleilla samanmerkkiset renkaat?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostOisko vinkkejä mistä voisi alkaa etsimään vikaa?
On jo pidempään, varsinkin kone kylmänä erikoisesti täristänyt 1500-2500rpm alueella, erityisesti kun on veto päällä.
Vapaalla, havaittavissa myös samanlaista, samalla alueella.
Kaikki tuntuu muuten pelaavan ihan hyvin ja lämpimänä nuo oireet katoaa, tai ainakin vähenee niin, etten enää niitä oikein huomaa.
-11 535d, takaveto, 235tkm, ohjelmoitu, läpät poistettu, imusarja putsattu, EGR tulpattu.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment