Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anzafin
    replied
    Originally posted by fraatti View Post

    Eiköhän se puhallin ole vain ottanut lopputilin.
    Niin mulla ainakin oli se hamsteri karannut .
    Tosin se oli Fordi niin ymmärrän karkaamisen...

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Mikä voisi olla lähde vaimealle "kurnuttavalle" äänelle jonka kuulee hitaissa nopeuksissa? Vaikea paikallista eikä kuulu jatkuvasti. Huonokuuloinen ei varmaan kuulisi, sen verran hiljainen.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Millä koodit on luettu? Pitäs olla muitakin koodeja jos kerran xdrivessä herjaa abs:stä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Moottorin vikavalon kuuluukin palaa virtojen ollessa päällä ja auto sammuksissa.

    Kyllä sulla on koneessa tai laatikossa nyt mekaanisesti jotain paskana

    Leave a comment:


  • miksonite
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    No eihän se kone pyörii jos laatikko P asennolla. Vikakoodit lukuun, muuten lottoa.
    Jäi vähän vajaaksi tuo minun kirjoitus, mutta ainoa vikakoodi on akun jännite vaikkakin moottorin vikavalo palaa

    Laatikko vapautettu vapaalle ulkopuolelta.
    Sehän tässä jännää onkin kun MITÄÄN kolinaa yms ääntä ei tullut moottorista kun auto sammui kiihdytyksen jälkeen.

    Tuli vaan mieleen jos laatikon pääakseli kumminkin voisi jumittaa konetta vaikka vaihde vapaalle saatu jos se laatikko porsi. Mutta tutkitaan tutkitaan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    No eihän se kone pyörii jos laatikko P asennolla. Vikakoodit lukuun, muuten lottoa.

    Leave a comment:


  • miksonite
    replied
    Kysynpä viisaammilta notta kävi lauantaina temput. 2011 F10 535i.

    Kiihdytin rampista isolle tielle, ei vaihtanutkiihdytyksessä vaihdetta kunnes löi vaihteen pesään ja heti toisen. Hetken pääsi suoraan kunnes auto sammui ja meni vapaalle.
    Tien poskeen ja startti vaan naksahtaa. Vaihdelaatikko P-asennossa eikä ota muita vaihteita.

    Onko mitenkään mahdollista että vaihdelaatikko saa jumitettua akselillaan myös koneen koska metrin jatkovarrella kampuran päästä konekaan ei pyöri..?
    Ja I-drive antoi ainoaksi virheen "ABS Driving Stabilisation error" ja kojetaulussa moottorin vikavalo.

    Last edited by miksonite; 03-04-2024, 08:41.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kyllä sieltä ilmat olisi poistunut jo ajat sitten jos auto on normaalisti käytössä ollu elokuusta asti.

    Johonkin on nyt tullut vuoto hyvin luultavasti.

    Jos haluat itse tutkia, tee vanhasta paisarinkorkista testikorkki josta paineraja on poistettu ja asenna siihen paineilmaventtiili. Sitten vaan n. 2bar painetta ja odottelet että mistä se tavara tulee pihalle

    Näitä paineistustarvikkeita saa kyllä ostettua ihan valmiinakin

    Kansivika on hyvin harvinainen, ite veikkaan että vuotaa ulospäin

    Leave a comment:


  • mEL0
    replied
    Originally posted by juha_s View Post

    Käytä sielä missä homma tehtiin, joko se on ilmattu huonosti taikka jotain muuta vikaa.
    Täytyypä olla Käyttöautoon yhteydessä mitä ne sieltä tuumaa!

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by mEL0 View Post
    EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.

    Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.

    Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?

    Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.​
    Käytä sielä missä homma tehtiin, joko se on ilmattu huonosti taikka jotain muuta vikaa.

    Leave a comment:


  • mEL0
    replied
    EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.

    Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.

    Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?

    Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.​

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Jälkeenpäin kukaan ei tiedä mitä liimaa sinne on laitettu. Kierteisiin laitetaan normaalia lukitetta jonka avaimella saa auki. Kierrelukitteen tehtävä on estää tärinästä johtuva liitosten löystyminen.

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Kierreliiman käyttö. Youtubessa käyttävät kierreliimaa esim. jakopään kasauksessa. Ilmeisesti kannattaa käyttää sellaista liimaa, jonka saa auki jälkeenpäin normaalilla työkaluilla, eli ei vaadi lämmittämistä?

    Leave a comment:


  • Tehari
    replied
    Originally posted by Tehari View Post
    Ilmastoinnin puhallin aloittaa puhaltamaan kun auton käynnistää. Hetken puhaltaa ja sitten loppuu. Välillä puhaltaa hetken ja taas ei mitään. Ei vaikuta vaikka säätäis manuaalisesti. Ollako puhallin kaput?
    Vastataan tähän että vaihdoin sekä säätimen että puhaltimen. Taas rokkaa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei ole väliä mitä laittaa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎