Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by radiaani View PostKellosepän työtä, itsellä meni samoilla kilometreillä nopeasti kaikki jouset vaihtoon. Helmikuu on oikein mukavaa aikaa tehdä jousiremonttia pihalla.
No onneksi sentään pääsee katon alle työstämään mutta kylmässä silti...
Originally posted by radiaani View PostTakakaiuttimien alta pääsee käsiksi äänieristematon alla oleviin yläpään muttereihin. Tilaa ei ole mitenkään liiaksi mutta 1/4" hylsyillä onnistui.
Iskarin alapään pulttiin pääsi kohtuullisesti käsiksi, kun purki jarrusatulan tieltä. Samalla vaihtui palat uusiin. Ei sielläkään liiaksi tilaa ole varsinkaan pultin aukaisua ja kiristystä varten. Jos auton saa nosturille, niin tolppa ilmeisesti mahtuu tulemaan melkein suoraan alas?
Ei ole nosturia valitettavasti käytettävissä...täytyy sitten katsella miten saapi keploteltua pois pukkien päällä...Sisälokari kenties pitää irroittaa sitten...
Originally posted by radiaani View PostAinakaan vakioalustan jousiin en onnistunut mittaamaan juuri mitään eroja Lesjöforseissa. Ehkä jotain millin sadasosien eroja paksuudessa.Originally posted by HTK12 View PostMuista merkeistä kokemusta, että lesjörssillä tulee citymaasturi, Sachs yleensä ollut hyvä.
En kyllä käsitä miksei Lesjöfors voi noita mittoja laittaa esille...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostTodellakin! Olisi nyt voinut edes pari kuukautta odotella!
No onneksi sentään pääsee katon alle työstämään mutta kylmässä silti...
Okei että on satulan takana...no eipä se nyt pitäisi iso homma olla ottaa pois edestä.
Ei ole nosturia valitettavasti käytettävissä...täytyy sitten katsella miten saapi keploteltua pois pukkien päällä...Sisälokari kenties pitää irroittaa sitten...
Tämä on mielenkiintoista. Onko sitten vähän jäykempiä...meinaan kun tuo sachs on niinkin pitkä...
En kyllä käsitä miksei Lesjöfors voi noita mittoja laittaa esille...
Merkkarilta saat ainakin orggiksen varaosanron selville jos jossain on useampia vaihtoehtoja.
Itse vaihdoin aikoinaan matalemmat alkuperäiset eteen. Pieni arpominen tuotti oikean varaosanumeron.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
.
Tietäisikkö fraatti, tai mahdollisesti joku toinenkin, runkolaakereille oikean välyksen.
Moottorihan on se M550d,n onkosenyt se N57.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostTämä on mielenkiintoista. Onko sitten vähän jäykempiä...meinaan kun tuo sachs on niinkin pitkä...
En kyllä käsitä miksei Lesjöfors voi noita mittoja laittaa esille...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSiitä jousen vapaasti pituudesta ei voi päätellä auton korkeutta, joten hieman arpapeliä aina tarvikejousien kanssa. Korkeuteen vaikuttaa varusteet, moottori jne. Tämän takia alkuperäiset jouset ottaa varusteet huomioon.
Jep, minä olen ruuvannut useampaan autoon Eibachin madallusjousia ja ne on aina olleet vapaana saman mittaisia kuin vakiot jouset. Sitten kun auton paino päällä niin se on ollut suunnilleen luvatun verran matalampi.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
^^^
Noita Eibachin jousia katselin kanssa mutta en uskaltanut ostaa kuitenkaan kun pelkäsin että ovat liian jäykät...
Originally posted by HTK12 View PostSiitä jousen vapaasti pituudesta ei voi päätellä auton korkeutta, joten hieman arpapeliä aina tarvikejousien kanssa. Korkeuteen vaikuttaa varusteet, moottori jne. Tämän takia alkuperäiset jouset ottaa varusteet huomioon.
Noh Lesjöforssit tuli tilattua.
Katsotaan missä auto istuu sitten. Jos näyttää että takapää muuttuu epäsuhtaiseksi etupään kanssa sitten pitää eteen vaihtaa myös.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Monen vuoden tauon jälkeen on taas bmw, eikä muuten kaduta. Kyseessä -16 520d
Ihmetystä on herättänyt huono pito, vaikka liukkaat kelit on ollutkin. Sydämentykytyksiä aiheutti eilen kun +80 vauhdissa maantiellä tuli ylämäki ja jo pienelläkin kaasulla lähti perä tulemaan vierelle. Suoristuksen jälkeen varovasti eteenpäin ja taas vähänkin vetoa lähti perä sivulle. Noissa nopeuksissa ei luistonestot tms. tehnyt juuri mitään, risteyksissä ym. hiljasissa nopeuksissa estot toimii hyvin, eikä päästä perää lähtemään sivuille. +60km/h vauhdeissa tuntuu olevan aika levoton ja lähtee jo pienillä liikkeillä liukkailla perä elämään.
Renkaina on 245/45/18 pari vuotta ajetut nasta toyot. Onko tämä ominaista näille autoille vai voiko kyse olla jostain alustaan liittyvästä? Tai renkaista? Viimeiset takavetoiset on lähemmäs kymmenen vuoden takaa niin en oikein tiedä miten nämä tuppaa käyttäytymään liukkailla. Toki jotain hyvääkin tämä tuo, ei enää meinaa emäntä uskaltaa ajamaan vaa saa aina itse olla puikoissa2016 F10 520d
Comment
-
-
Originally posted by sönkkö View PostMonen vuoden tauon jälkeen on taas bmw, eikä muuten kaduta. Kyseessä -16 520d
Ihmetystä on herättänyt huono pito, vaikka liukkaat kelit on ollutkin. Sydämentykytyksiä aiheutti eilen kun +80 vauhdissa maantiellä tuli ylämäki ja jo pienelläkin kaasulla lähti perä tulemaan vierelle. Suoristuksen jälkeen varovasti eteenpäin ja taas vähänkin vetoa lähti perä sivulle. Noissa nopeuksissa ei luistonestot tms. tehnyt juuri mitään, risteyksissä ym. hiljasissa nopeuksissa estot toimii hyvin, eikä päästä perää lähtemään sivuille. +60km/h vauhdeissa tuntuu olevan aika levoton ja lähtee jo pienillä liikkeillä liukkailla perä elämään.
Renkaina on 245/45/18 pari vuotta ajetut nasta toyot. Onko tämä ominaista näille autoille vai voiko kyse olla jostain alustaan liittyvästä? Tai renkaista? Viimeiset takavetoiset on lähemmäs kymmenen vuoden takaa niin en oikein tiedä miten nämä tuppaa käyttäytymään liukkailla. Toki jotain hyvääkin tämä tuo, ei enää meinaa emäntä uskaltaa ajamaan vaa saa aina itse olla puikoissaBMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Joo näinpä mä vähän epäilinkin. Ens talvelle sitten kunnon rengasta
Mistähän noita renkaita kannattaa lähteä katsomaan? On netti niin pullollaan kaikkia "saksan" kauppoja ym onlinejä. Noistahan valikoimaa löytyy kun sit taas esim. vianor antaa tuolle koolle pelkästään hakkapeliittaa.. Tiedä nyt mitkä näistä sitten on hyviä, kaikki kivijalat tietysti kehuvat myyviänsä parhaiksi2016 F10 520d
Comment
-
-
Viron nettikaupoissa saksaa halvemmalla. Esim riekko.eu, googlella löytyy lisää. Kotimaassa hinnat 200 - 300e kovempia ketjujen liikkeissä. Itselläni f11 korissa alla ollut contin icecontact 2 ja nyt Goodyear ice Arctic 2, molempia voin varauksetta kehua varsinkin jää pidon ja melun osalta. Ja onhan nuo testeissäkin pärjänneet.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNoita Eibachin jousia katselin kanssa mutta en uskaltanut ostaa kuitenkaan kun pelkäsin että ovat liian jäykät...
Jos Eibachit on vapaana samanmittaisia kuin originaalit mutta laskevat alustaa, niin niiden täytyy olla alkuperäisiä pehmeämpiä (sama kuorma puristaa jousta enemmän kasaan). Kyky kantaa kuormaa lienee heikompi?
Originally posted by TheRipper View PostJoo varsin totta. Varmaankin jousen jäykkyys vaikuttaa muutaman sentin kyllä hyvinkin.
Noh Lesjöforssit tuli tilattua.
Kun saat jouset, niin jos ne näyttävät silmämääräisesti samanlaisilta kuin alkuperäiset, niin vertaapa painoa grammavaa'alla (esim. keittiövaaka ). Omille jousille mittasin 10-20 gramman eroja alkuperäisiin, mikä merkitsee 0.03-0.06 mm eroa langan paksuudessa (jousen paino n. 2 kg). Vaikutuksen alustan korkeuteen pitäisi olla millin parin luokkaa.Last edited by radiaani; 10-02-2022, 19:22.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJep, minä olen ruuvannut useampaan autoon Eibachin madallusjousia ja ne on aina olleet vapaana saman mittaisia kuin vakiot jouset. Sitten kun auton paino päällä niin se on ollut suunnilleen luvatun verran matalampi.
Comment
-
Comment