Minulla Webastollinen auto -12, orkkisakun uusin -17 tammikuun kovilla pakkasilla, kun kyykkäsi eli 5-vuotiaana. Tuo jarruenergian talteenotto koodattiin pois ostettuani auton 2016.
Nyt monta talvea lämpimästä hallista aamulla eli kevyemmällä käytöllä. Viime talvi ulkosalla, joten latailin pikkuajojen vuoksi viikottain. Vielä akulla pärjää, mutta on sekin jo 5-vuotias ja heikkenemisen merkkejä jo näkyi talvella.
Ei ole Webastoa. Lähdöt katoksesta, alle 10km työmatka.
Onko monella täällä kokemuksia 520d mallin chippauksesta? Onko merkittävää käytännön muutosta?
Harkinnassa oman vm. 2016 520d F11 chippaus tai kokonaan uudempaan koriin (530d) vaihto. ECU Helsinki tarjoaa Celticin softalla jopa 504Nm vääntöjä ja 239hp. Lähinnä kaipaa maantielle isommalle kuormalle piristystä.
Uudempi 30d antaa toki jo ihan omat lukemansa orkkiksena, mutta periaatteessa ollut ihan tyytyväinen muuten F11.
Onko monella täällä kokemuksia 520d mallin chippauksesta? Onko merkittävää käytännön muutosta?
Harkinnassa oman vm. 2016 520d F11 chippaus tai kokonaan uudempaan koriin (530d) vaihto. ECU Helsinki tarjoaa Celticin softalla jopa 504Nm vääntöjä ja 239hp. Lähinnä kaipaa maantielle isommalle kuormalle piristystä.
Uudempi 30d antaa toki jo ihan omat lukemansa orkkiksena, mutta periaatteessa ollut ihan tyytyväinen muuten F11.
On kyllä suurikin merkitys. Häviää se kuminauhamaisuus autosta ja tulee puolikaasukiihdytyksellekkin tehoa paremmin. Nyt jopa hieman vetoalueella tuntee vetoa. Eli tehot on paremmin käytettävissä ja sitä on lisää. Enemmän kuin tyytyväinen olen ollut Tuikun softaan omassa 520d. Toki suuremmissa nopeuksissa sitten yhä voiman puuttumisen tuntee.
Onkos kukaan rapsutellut pois sitä takalasin Efficient Dynamics tarraa? Tuntuu olevan aika tiukassa eikä oikein uskalla veitsellä yrittää ettei lämppärin lanka katkea?
On vaan mennyt niin ruman ruskeaksi tuo että pitäisi pois saada...varsinkin kun ED on koodattu pois käytöstäkin jo aikoja sitten!
Jousen vaihtamisen kans ongelmia, ei meinaa millään saada jousta kasaan motonetin jousenpuristustyökalulla. Vanhan katkenneen sai pois mut uusi luiskahtaa kesken puristamisen, onko vinkkejä tai lainata/vuokrata parempaa työkalua Tampereen lähistöllä?
Jousen vaihtamisen kans ongelmia, ei meinaa millään saada jousta kasaan motonetin jousenpuristustyökalulla. Vanhan katkenneen sai pois mut uusi luiskahtaa kesken puristamisen, onko vinkkejä tai lainata/vuokrata parempaa työkalua Tampereen lähistöllä?
Vaatii tietynmallisen puristimen että istuu siihen jouseen hyvin. MTX ainakin toimii kelvollisesti, niillä itse puristin ainakin.
Vaatii tietynmallisen puristimen että istuu siihen jouseen hyvin. MTX ainakin toimii kelvollisesti, niillä itse puristin ainakin.
MTX "2 käpälää, 370mm" tuntuu luiskahtavan irti kun kiristää, mut jos sillä kerran on onnistunut niin sit kokeilen huomenna uudestaan. Ehkä jotain kumia väliin ettei luiskahda sivusuuntaan.
MTX "2 käpälää, 370mm" tuntuu luiskahtavan irti kun kiristää, mut jos sillä kerran on onnistunut niin sit kokeilen huomenna uudestaan. Ehkä jotain kumia väliin ettei luiskahda sivusuuntaan.
Onhan siulla niitä 2kpl käytössä per jousi?
Ja muutenkin nuo on hengenvaarallisia "jousipuristimia"
Tässä esimerkkinä kunnollinen bilteman sivuilta https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tin-2000022289
Näitä saa myös edullisemmallakin.
Comment