Kyllä, ongelma on olemassa ja se nimenomaan näkyy niin, että talvella lämmityksen kytkeydyttyä auton päällä näkyy siniset eli viilentävät aallot. Uudelleenyritys on yleisesti auttanut eli tokalla kerralla aallot näkyvät punaisina.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by repsa View Post530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Itsellä -19 malli. Oston jälkeen päivitytin kaikki i-levelit uusimpaan huollon yhteydessä. Ei ole pakkasella kertaakaan ollut lämmityksen kanssa ongelmaa, aina on kabiini ollut lämmin.
Keväällä ja syksyllä joskus arpoo, että olisko tarve nyt viilentää vai lämmittää. Jos ulkolämpötila vaikka +10 mutta mutta aurinko paistaa täydeltä taivaalta niin saattaa viilentää. Tai sitten pitääkin, en tiedä. Mutta ainakin -0 eteenpäin on joka kerta lämmitetty koppero.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostJuu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.
Pitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostPitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?
Tuo toiminee niin, että auto päättää jonkin tai joidenkin lämpötila-antureiden perusteella, onko tarve lämmittää vai viilentää ja joskus logiikka pettää ja kylmästä säästä huolimatta alkaakin viilennys. Jos kännykkäsovellukseen olisi laitettu omat napit lämmitykselle ja viilennykselle, ongelmaa ei olisi.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by Miakkeli00 View PostMistähän näkee 530e huolto-ohjelman? Eli mitä huoltoja pitää tehdä milläkin kilometri määrillä?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostHuoltoja tehdään osin kilometri- ja osin aikaperusteisesti. MyBMW ainakin näyttää seuraavat tulossa olevat huoltotarpeet.
Comment
-
-
Lämmitykseen liittyvää pohdintaa lisää.
Kyseessä 540ix, varusteluettelosta löytyy SKMKU integrated automatic heating/air conditioning system.
Esim display keystä kun yrittää aktivoida lämmitystä, avain ilmoittaa vain että fault, seisontalämmitys.
Miten näissä tuo lämmitin pelaa ylipäätään ja mistä lähtis ettimään vikaa?BMW F11 530D Xdrive
BMW E39 525tds project
Comment
-
-
Originally posted by 523i View PostMinkälaisia kokemuksia teillä on esim 530e hybridi akuista 100tkm ajettuna ja noin 5v vanhana?
Vieläkö se akku kestää esim 5v ajon vai joko alkaa olla vaihdon edessä ja mitä semmoisen vaihto maksaa?
Paras tapa testata akun kunto ennen ostopäätöstä on ajaa se kerran ihan kuivaksi ja simmata se juuri ennen moottorin käynnistymistä sellaiseen laturiin josta saat ladatun sähkön määrän ulos kun akku on täynnä. Jos sinne menee 10,0-11,5kw/h (riippuen ulkolämpötilasta) niin uskallat huoletta ostaa.
Korostettakoon vielä sitä, että jos kyseinen auto ei ole tuttu entuudestaan, niin koeajolla saavutetun sähkörangen perusteella et voi tehdä mitään johtopäätöksiä akun kunnosta. Range voi olla mitä vaan 30-48km välillä, ja siihen vaikuttaa monet muuttujat ajokelistä tuulen suuntaan ja tien pintaan.
Omalla pääsee kylmällä syyskelillä, nuukailemattomalla ajolla 35km<>24kwh/100km (lämpimästä hallista lähtiessä). Toinen ääripää tyynenä kesäpäivänä on 55km<>16kwh/100km.
Tuon perusteella voi jotain päätellä.Last edited by JKK; 12-10-2023, 18:04.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostParas tapa testata akun kunto ennen ostopäätöstä on ajaa se kerran ihan kuivaksi ja simmata se juuri ennen moottorin käynnistymistä sellaiseen laturiin josta saat ladatun sähkön määrän ulos kun akku on täynnä. Jos sinne menee 10,0-11,5kw/h (riippuen ulkolämpötilasta) niin uskallat huoletta ostaa.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostKylmät kelit lähestyy ja auton lämmityksestä tuli mieleen muutama kysymys
Auto siis sigun lataushybridi
Pitääkö auto olla aina piuhan päässä että sen saa lämpimäksi??
Jos ei tarvitse niin kuinka paljon ajoakussa on oltava virtaa että auto lämpeää??
Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??
Kännykkäsovelluksella lämmitys käynnistyy vissiin vaikka toiselta puolen Suomea??
Minkä aikaa autoa tarvitsee lämmittää että lasit on sulana esim. -10° ??
Kiitos jos vaivaudut vastaamaan !!työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
Comment