Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1080
    • Espoo

    Kyllä, ongelma on olemassa ja se nimenomaan näkyy niin, että talvella lämmityksen kytkeydyttyä auton päällä näkyy siniset eli viilentävät aallot. Uudelleenyritys on yleisesti auttanut eli tokalla kerralla aallot näkyvät punaisina.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1337
      • pks

      Juu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.
      sigpic

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 485
        • Pohjois-Savo

        Originally posted by repsa View Post
        530e ei tee kyllä samaa, eikä kyllä 330e myöskään tehnyt.
        molemmat oli/on kyllä aitoja pohjoismaaversioita, mahtaakohan vaikuttaa.
        "Suomi-versio" tuo X5:kin on. Jenkeissä valittavat samasta ongelmasta.
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • torx
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 383
          • Tuusula

          Itsellä -19 malli. Oston jälkeen päivitytin kaikki i-levelit uusimpaan huollon yhteydessä. Ei ole pakkasella kertaakaan ollut lämmityksen kanssa ongelmaa, aina on kabiini ollut lämmin.


          Keväällä ja syksyllä joskus arpoo, että olisko tarve nyt viilentää vai lämmittää. Jos ulkolämpötila vaikka +10 mutta mutta aurinko paistaa täydeltä taivaalta niin saattaa viilentää. Tai sitten pitääkin, en tiedä. Mutta ainakin -0 eteenpäin on joka kerta lämmitetty koppero.
          G30 530e m-sport -19.
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
          -
          Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1362
            • Lempäälä

            Originally posted by jj5 View Post
            Juu kylläse ongelma on ihan AIDOSSA SUOMIautossakin. Ei vaikuttanut olevan uutena / alkuun, mutta alkoi sitten jonkun softapäivityksen jälkeen. Ja ongelma taitaa olla vaan äpistä lämmitystä kytkiessä.
            Joo siis ei ole varmaankaan mikään parametrinvaihto-homma vaan millä tulee kuosiin tuo. Eli siis mielessä oli että ne kellä ei toimi, niin vaihtas vaan auton koodauksen eri maan malliseksi ? Ei sit..

            Pitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
            Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 485
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by repsa View Post
              Pitäisi oman auton softat päivittää, ajattelin Böntillä käydä, mutta mahtaakohan tuo ongelma sit tulla eteen ?
              Vai viittaatko tuolla softapäivityksellä puhelinapin päivitykseen ?
              Jossain auton softaversiossa se ilmeisesti alkoi.

              Tuo toiminee niin, että auto päättää jonkin tai joidenkin lämpötila-antureiden perusteella, onko tarve lämmittää vai viilentää ja joskus logiikka pettää ja kylmästä säästä huolimatta alkaakin viilennys. Jos kännykkäsovellukseen olisi laitettu omat napit lämmitykselle ja viilennykselle, ongelmaa ei olisi.
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2317
                • Uusimaa

                Noh, mun autosta päivitetään takuutyönä softat tuoreimpiin kolmen viikon kuluttua, joten sitten näkee korjaantuuko ongelma ihan uusimmalla softalla. Sopivasti alkaa kylmät kelitkin samoilla huminoilla.....
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Miakkeli00
                  Newbiemmer
                  • Oct 2023
                  • 2
                  • Oulu

                  Mistähän näkee 530e huolto-ohjelman? Eli mitä huoltoja pitää tehdä milläkin kilometri määrillä?

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1080
                    • Espoo

                    Originally posted by Miakkeli00 View Post
                    Mistähän näkee 530e huolto-ohjelman? Eli mitä huoltoja pitää tehdä milläkin kilometri määrillä?
                    Huoltoja tehdään osin kilometri- ja osin aikaperusteisesti. MyBMW ainakin näyttää seuraavat tulossa olevat huoltotarpeet.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • Miakkeli00
                      Newbiemmer
                      • Oct 2023
                      • 2
                      • Oulu

                      Originally posted by PNM2 View Post
                      Huoltoja tehdään osin kilometri- ja osin aikaperusteisesti. MyBMW ainakin näyttää seuraavat tulossa olevat huoltotarpeet.
                      mut onko jossain olemassa lista, mistä näkee mitä pitää tehdä minkäkin ajokilometrien jälkeen? lähinnä et näkis onko nykyseen tehty oikeat huollot oikeaan aikaan?

                      Comment

                      • Märde
                        BTCF Member
                        • Jul 2012
                        • 84
                        • Ivalo

                        Lämmitykseen liittyvää pohdintaa lisää.
                        Kyseessä 540ix, varusteluettelosta löytyy SKMKU integrated automatic heating/air conditioning system.
                        Esim display keystä kun yrittää aktivoida lämmitystä, avain ilmoittaa vain että fault, seisontalämmitys.
                        Miten näissä tuo lämmitin pelaa ylipäätään ja mistä lähtis ettimään vikaa?
                        BMW F11 530D Xdrive
                        BMW E39 525tds project

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          Minkälaisia kokemuksia teillä on esim 530e hybridi akuista 100tkm ajettuna ja noin 5v vanhana?
                          Vieläkö se akku kestää esim 5v ajon vai joko alkaa olla vaihdon edessä ja mitä semmoisen vaihto maksaa?

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2317
                            • Uusimaa

                            Originally posted by 523i View Post
                            Minkälaisia kokemuksia teillä on esim 530e hybridi akuista 100tkm ajettuna ja noin 5v vanhana?
                            Vieläkö se akku kestää esim 5v ajon vai joko alkaa olla vaihdon edessä ja mitä semmoisen vaihto maksaa?
                            Minulla on 530e, joka on 104000km ajettu (12kwh akku). Auto on 4v ikäinen nyt. Mielestäni akun toiminta ja kesto ei poikkea mitenkään uudesta. Ottaa tyhjästä täyteen virtaa vastaan ihan saman määrän kuin 50.000 ajettuna (10,5-11,3kwh). Ja saman verran meni virtaa myös edelliseen G20:seen 20.000km ajettuna.

                            Paras tapa testata akun kunto ennen ostopäätöstä on ajaa se kerran ihan kuivaksi ja simmata se juuri ennen moottorin käynnistymistä sellaiseen laturiin josta saat ladatun sähkön määrän ulos kun akku on täynnä. Jos sinne menee 10,0-11,5kw/h (riippuen ulkolämpötilasta) niin uskallat huoletta ostaa.

                            Korostettakoon vielä sitä, että jos kyseinen auto ei ole tuttu entuudestaan, niin koeajolla saavutetun sähkörangen perusteella et voi tehdä mitään johtopäätöksiä akun kunnosta. Range voi olla mitä vaan 30-48km välillä, ja siihen vaikuttaa monet muuttujat ajokelistä tuulen suuntaan ja tien pintaan.

                            Omalla pääsee kylmällä syyskelillä, nuukailemattomalla ajolla 35km<>24kwh/100km (lämpimästä hallista lähtiessä). Toinen ääripää tyynenä kesäpäivänä on 55km<>16kwh/100km.
                            Tuon perusteella voi jotain päätellä.
                            Last edited by JKK; 12-10-2023, 18:04.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 485
                              • Pohjois-Savo

                              Originally posted by JKK View Post
                              Paras tapa testata akun kunto ennen ostopäätöstä on ajaa se kerran ihan kuivaksi ja simmata se juuri ennen moottorin käynnistymistä sellaiseen laturiin josta saat ladatun sähkön määrän ulos kun akku on täynnä. Jos sinne menee 10,0-11,5kw/h (riippuen ulkolämpötilasta) niin uskallat huoletta ostaa.
                              Jos saa sen BMW:n raportin tilattua, niin siitä näkee akun nykyisen kapasiteetin.
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • nupaha
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 274
                                • Pohojanmaa

                                Originally posted by nappe74 View Post
                                Kylmät kelit lähestyy ja auton lämmityksestä tuli mieleen muutama kysymys

                                Auto siis sigun lataushybridi

                                Pitääkö auto olla aina piuhan päässä että sen saa lämpimäksi??
                                Jos ei tarvitse niin kuinka paljon ajoakussa on oltava virtaa että auto lämpeää??

                                Avain-kaukosäätimellä salmiakkinapista painaen lähtee lämmitys käyntiin mutta kuinka kaukaa se ottaa?? Yhtä kaukaa kuin ovien avaus??

                                Kännykkäsovelluksella lämmitys käynnistyy vissiin vaikka toiselta puolen Suomea??

                                Minkä aikaa autoa tarvitsee lämmittää että lasit on sulana esim. -10° ??


                                Kiitos jos vaivaudut vastaamaan !!
                                Lainaan tätä aloitusta. Onko näissä 530e:ssä aina mahdollisuus ”etälämmitykseen” vai onko lisävaruste? Tottunut nyt webastolle ja jos tuo ominaisuus jää pois niin onhan se vähän takapakkia. Kiikarissa vm-20 530e.
                                työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                                kauppakassina Audi A3 sedan
                                kesäkissana Jaguar XKR

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎