Originally posted by asse21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä öljynvaihdolla suuri merkitys. Itse vaihdoin ex. 750iL:ään sen n. 4,5l mitä öljypohjan ja suodattimen irroituksella tuli. Jo sillä oli pehmentävää merkitystä vaihtoihin, vaikka lootan tilavuus on ~11l. Öljytikku löytyy sieltä 6. sylinterin läheisyydestä ja tarkistetaan lämpimillä öljyillä, auton käydessä ensin vaihdekaavio läpi selaten.
Jos on mahdollista, niin ökjynvaihtohan olisi hyvä suorittaa huuhtelemalla. Onnistunee nätisti ku löysää öljyjäähyn putket syyläristä ja väkertää sopivat letkut astioihin mistä toinen kerää vanhan öljyn ja toisesta pumpataan uutta kiertoon.Last edited by zener; 12-07-2012, 19:06.
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostVeikkaan että lootassa ei ole öljyä tarpeeksi. Ensin sen tarkastus/vaihto
-Pekka
Auto on uudella omistajalla, joka meinas että vuotava öljy on tuhonnut vanhat puslat...
Loota muuten pelasi oikein hienosti.E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostTällä kertaa taitaa selvitä pelkkien vaihdelaatikon puslien vaihdolla.
Auto on uudella omistajalla, joka meinas että vuotava öljy on tuhonnut vanhat puslat...
Loota muuten pelasi oikein hienosti.
Comment
-
-
Millä saan apukuskinpuolen oven pois lukosta. Ei auta keskuslukon rämppääminen, ja ei aukea lukkonupista vetämällä
Kyseessa sigun 735Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostMillä saan apukuskinpuolen oven pois lukosta. Ei auta keskuslukon rämppääminen, ja ei aukea lukkonupista vetämällä
Kyseessa sigun 735
Vähän niinku tähän tyyliin, http://www.davintosh.com/2010/02/27/...a-bmw-e32-fun/
Tietenkin itse yritin kaikkea mahdollista ennenku aloin tuhoamaan ovipahvia, mutta ei auttanut.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMoottori jumissa todennäköisesti... Ovipahvi pois joko väkivalloin tai pienemmällä damagella sopivaan kohtaan reikä puukolla, niinku ite tein.
Vähän niinku tähän tyyliin, http://www.davintosh.com/2010/02/27/...a-bmw-e32-fun/
Tietenkin itse yritin kaikkea mahdollista ennenku aloin tuhoamaan ovipahvia, mutta ei auttanut.
E: unohtu mainita että kyseessä apparin takaovi, mutta tuskinpa merkitystä.Last edited by Osmis; 21-07-2012, 16:05.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Comment
-
-
Itse olen kiskonut ovipahvin irti E34:sta ilman, että tarvi rikkoa mitään. Uskon, että sama homma on mahdollinen myös E32:ssa rikkomatta mitään. Pitää vaan kiskoa sisätiivisteitä pois tieltä ja aloittaa ovipahvin irrottaminen alareunasta jollakin ovipahvin alle pujotettavalla koukulla.
Itse vika on luultavasti lukkomoottorissa, joka on lakannut toimimasta esim. oven sisään vuotaneen veden seurauksena ja varkaudenestolukko on jäänyt oveen päälle.
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostNo voi perkele. Kiitos tästä
E: unohtu mainita että kyseessä apparin takaovi, mutta tuskinpa merkitystä.
Comment
-
-
Juu, ei tuo mahdottomalta tehtävältä näytä, kunhan saa vaan sen tiivisteen kiskottua edestä.
E: Riitti että otti pihdeillä lukkonupista kiinni ja kiskaisi, niin aukesi ovi. Moottori ei äänestä päätellen siitä tykännyt, mutta nyt toimii sekin lukko. Uusi moottori on jo kiikarissa niin pitää vaihdella se joku päivä.Last edited by Osmis; 22-07-2012, 20:35.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Comment
-
-
isoR
Air bag-valo.
Pääsi akku tyhjäksi ja kyseinen valo jäi palamaan, tai no, ensin vilkkuu jonku aikaa ja sitten jää palamaan. Johtuuko tuo nyt jostain jännite hommasta, vai tuliko sattumalta yhtäaikaa joku isompikin vika tuohon? Täytyykö air bag viat kuitata jollakin vikakoodi ohjelmalla pois vai sammuuko itsekseen kun vika korjattu.
Autona 735ia 9/91
Comment
-
isoR
Voikohan tuo bäggi-valon palaminen johtua tuosta akun tyhjänä käymisestä vaiko jostakin muusta?
Comment
-
Originally posted by isoR View PostVoikohan tuo bäggi-valon palaminen johtua tuosta akun tyhjänä käymisestä vaiko jostakin muusta?
Comment
-
Comment