Melko rauhallisesti oot tehny, kyllä sen helposti ihan tunneissa tekee.
Jep, todellinen ruuvausaika tuohon liittyen tunteja Jos asennusjuomaa on riittävästi saattaa homma venähtää. Seuraavan päivänä voi sitten ihmetellä mitä tuli purettua... Ei tuo nyt ihan tunnin homma kuitenkaan ole.
Allekirjoittaneella myös sama homma edessä pian. Purin koko roskan tarkastaakseni mistä vuotaa, kasasin ja nyt odotellaan tilipäivää jotta saa hommattua osat.
Itse en seurannut tuota ohjeen tekstiosaa, vaan kattelin vaan kuvat ja aloin rääppimään osia ulos autosta.
Itseasiassa mulla ei vuotanut edes kenno, vaan siihen kennoon menevät muoviputket.
Eihän sitä tosiaan tunnissa tee, mutta tunneissa kyllä ja yleistä on myös tuo muoviputkien vuotaminen, mutta kyllä sen kennon mielellään sinne tuolla työllä vaihtaa myös.
Ei vähäpäästöisyys:think Enpä usko. Ja muutenkin aika nuhjuisen oloinen. -Jarrulevy ehkä irti kun täristää :/ eipä tuolla paljo ajeltas jos levy olis irti. ja jos toi tasonsäätö ei toimi,on aika suolainen korjata.
osaakos kukaan sanoa mistä voisi johtua kun e32 mittaristo ajon aikana pimenee (eli viisarit ja merkkivalot tms sammuvat). ja kun sammuttaa auton ja hetken aikaa odottaa nii sillo yleensä alkaa toimimaan.
Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01
ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89
hoi ukot. tuli hommattua puolisen vuotta sitten tommonen 730i -87 m30b30 ja jarrut oli aikas kohmeessa. tänään vaihdoin jarrupommin ja jarruongemat katos kerrasta. seuraava murhe. tyhjäkäynti aaltoilee joten onkos tuommosessa tyhjäkäynti moottori kaasuläpässä vai erikseen jossain ? JA vielä korvasin ne säätöiskarit takaa pois vakio iskareilla nyt on ongelmana ne letkut mikkä jäi yli. mitäs niille pitäis tehdä puristaa kasaan vai tehdä kierto ?
Tuota kannatako alkaa kunnostaa tasonsäätöä tuosta seiskasta kun se on poistettu käytöstä?
Alvadista sais iskareita ainaski http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/51357/11220 http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/48533/11220
mitenhän tuo webasto kannaattaako se kunnostaa kun ei pelitä ja e85 on pelkästään käytös toimiiko edes sillä?
Kytkimen työsylinteristä ,mitä eroa sillä on esim e30 sylinteriin kun päällisin puolin samalainen mutta hintaa triplaten?
E30 M30 swap pistää hanttiin ja kysyn nyt varmuudenvuoksi joka puolella tätä kyseistä asiaa kun kuuluu vähän sinne ja tänne. Eli kyseessä on M30B30 moottori missä 260 getrag perässä ja ongelma on semmonen että uusi kytkin ei irrota kirveelläkään. Aluksi paketti kasattiin uudella kytkinlevyllä, uudella asetelmalla ja uudella painelaakerilla, paketti konehuoneeseen kunnes huomattiin että ei irrota millään.
Eli paketti ylös ja käsipelillä kokeilemaan että mikäs on ongelmana. Vanhalla asetelmalla ja kytkinlevyllä oli myös todella vaikea saada pakettia käsin pyörimään joten parhaaksi paketiksi todettiin uusi kytkinlevy + vanha asetelma ja tietenkin uusi painelaakeri. Moottori pudotettiin laatikkoineen takaisin konehuoneeseen, kaikki taas kiinni, kytkimen työsylinterin huolto ja huolellinen ilmaus ja ei se irrota vielläkään.
Kaikki varaosanumerot täsmää levyjen, asetelmien ja painelaakereiden kanssa. Kytkimen työsylinterit on vertailtu keskenään ja kaikki pituudet täsmää keskenään. Ainoa ero e32 ja e30 työsylintereiden välillä on rungon paksuus mutta sekään ei oleellisesti pitäisi vaikuttaa mihinkään. Kaikki siis pitäisi olla niinkuin kuuluukin.
Comment