Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    Webasto

    Auto siis 740i -95 ja löytyy alkuperäinen webasto. Onko ihan normaalia että webasto puhaltaa vaan noin 30min ja sitten sammuttaa itsensä? Ja jostain luin että näihin on asennettu myös lämmittimiä jotka lämmittävät vaan sisätilat muttei konetta? Miten sen saisi tarkastettua tuosta omasta? Kun ei ainakaan koneen lämpöviisari paljoa värähtele vaikka webasto olisikin ollut päällä ennen käynnistystä.
    Kiitos!
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Forsmanni View Post
      Auto siis 740i -95 ja löytyy alkuperäinen webasto. Onko ihan normaalia että webasto puhaltaa vaan noin 30min ja sitten sammuttaa itsensä? Ja jostain luin että näihin on asennettu myös lämmittimiä jotka lämmittävät vaan sisätilat muttei konetta? Miten sen saisi tarkastettua tuosta omasta? Kun ei ainakaan koneen lämpöviisari paljoa värähtele vaikka webasto olisikin ollut päällä ennen käynnistystä.
      Kiitos!
      Alkuperäinen lämmittää vain sisätilat. Letkuista löytyy venttiili joka sulkee kierron moottorille.

      Comment

      • Forsmanni
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 146
        • Turku, Finland

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Alkuperäinen lämmittää vain sisätilat. Letkuista löytyy venttiili joka sulkee kierron moottorille.
        Mikäs idea siinä on? Saako sen jollain erinlaisella venttiilillä kiertämään myös koneeseen?
        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
        -Plancraft BMW Boat
        (b130/m10b20-->m60b40)
        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

        Comment

        • addee
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 130
          • Mikkeli

          Sigun coupeen tarjottiin vaihdossa 730ia:ta. Onko tuo pikkukasi millainen kolmekasissa ajaa? E34 oon omistanu kyseisellä moottorilla ja jäi mieleen et miks en suoraan hommannu 4l kasilla.

          Hyvät kyydithän e38 varmasti antaa verratuna kolmekutoseen.
          Neloskoneen arkinen rahina

          Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
          +4 kulkuneuvoa

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            Miten tuo M62B35 riittää tämän E38-kopan liikutteluun? Vai onko tämä(kin) samalla lailla välimallin oloinen kuin 530 vs 540 E34-kopassa?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Tojopa View Post
              Miten tuo M62B35 riittää tämän E38-kopan liikutteluun? Vai onko tämä(kin) samalla lailla välimallin oloinen kuin 530 vs 540 E34-kopassa?
              Tuo on taas kovin subjektiivista. Toiselle riittää toiselle ei.
              Vääntöä koneen mallista riippuen 320-345Nm

              Itse pärjäilisin tuollakin.

              Comment

              • igmas
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 128
                • Vaasa

                Originally posted by Tojopa View Post
                Miten tuo M62B35 riittää tämän E38-kopan liikutteluun? Vai onko tämä(kin) samalla lailla välimallin oloinen kuin 530 vs 540 E34-kopassa?
                Kyllä riitää mainosti(Ei jää jalkoihin) mutta ei se mitän b44 ole.
                EXiä.
                VW Jetta 1.4 1985
                Honda Civic 1.4 2001
                E34 518i 1989
                E36 325i 1992
                VW Golf III 1.8 1995
                VW Passat 1.8T 1998
                e38 735i 1999
                E38 750i 2001

                Nyt:
                Lexus S190 GS450H 2007

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Miten tuo M62B35 riittää tämän E38-kopan liikutteluun? Vai onko tämä(kin) samalla lailla välimallin oloinen kuin 530 vs 540 E34-kopassa?
                  Riippuu vahvasti ajotyylistä ja tottumuksista... jos ajelet edustavanlaisesti lipuuttaen, niin ei ongelmaa... Mulla toinen e38 tällä motilla ja vuosien kokemus. Ohi kyllä noilla tehoilla pääsee kovemmissakin nopeuksissa. Jos valita pitäisi, niin se vanokseton 740 vois olla parahin vaihtoehto, mutta käytettyä valitessa joku kompromissi aina tehtävä

                  Ja verratessa 750, mikä oli parina kesänä ajossa, niin eron 735 huomasi vakuutusmaksuissa, tankilla, nousseessa alaväännössä ja hiljemmassa käyntiäänessä. Ei sillä sen kovempaa tullut ajeltua, no ehkä kerran kaksi
                  Last edited by jakeluvesimies; 16-11-2015, 11:53.

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Ok, kiitos kommenteista B35 liittyen

                    Aikoinaan E34-korissa ero pikkukasin ja isolohkon välillä oli aika selvä, mutta ilmeisesti tässä kohtaa ero on hieman tasoittunut.

                    Tuoko vanos M62-koneeseen muuta selvää eroa vanoksettomaan, kuin lisää rempattavaa? jakeluvesimiehen kommentista päätellen turha ominaisuus?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Tojopa View Post
                      Ok, kiitos kommenteista B35 liittyen

                      Aikoinaan E34-korissa ero pikkukasin ja isolohkon välillä oli aika selvä, mutta ilmeisesti tässä kohtaa ero on hieman tasoittunut.

                      Tuoko vanos M62-koneeseen muuta selvää eroa vanoksettomaan, kuin lisää rempattavaa? jakeluvesimiehen kommentista päätellen turha ominaisuus?
                      Ero on huomattavasti tasoittunut.

                      Vanoksellisessa on ~20nm enemmän ja esim. nonvanos b44 kuitenkin vääntää ihan mukavasti.

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        Originally posted by Tojopa View Post

                        Tuoko vanos M62-koneeseen muuta selvää eroa vanoksettomaan, kuin lisää rempattavaa? jakeluvesimiehen kommentista päätellen turha ominaisuus?
                        Tehoa, vääntöä ja taloudellisuutta, jos vanokset toimii... Toki myös rempattavaa. Lähtökohtaisesti non-vanos kone ei raksuta käytettynä

                        Comment

                        • jonis93
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2013
                          • 1111
                          • Vantaa

                          Onko mimmoinen homma avata / purkaa nuo umpiot? Lojuis hyllyllä iskemättömät ccfl rinkulat, ja kerta niitä ei kukaa haluu ostaakkaa niin vois vaikka iskeä kiinni :think
                          Audi A7
                          EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by jonis93 View Post
                            Onko mimmoinen homma avata / purkaa nuo umpiot? Lojuis hyllyllä iskemättömät ccfl rinkulat, ja kerta niitä ei kukaa haluu ostaakkaa niin vois vaikka iskeä kiinni :think
                            Lasit on pelkillä klipseillä kiinni. Ainoa vittumainen vaihe on irrottaa ne peltilätkät umpioiden alapuolelta. Niitä pitää liu'uttaa auton keskellepäin mutta ovat jumissa.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Originally posted by jonis93 View Post
                              Onko mimmoinen homma avata / purkaa nuo umpiot? Lojuis hyllyllä iskemättömät ccfl rinkulat, ja kerta niitä ei kukaa haluu ostaakkaa niin vois vaikka iskeä kiinni :think

                              Ei paha, eikä vaikee... Ekalla kerralla menee sulla se 5h tehdä. Purat umpiot autosta, linssit pois, asennat rinkulat ja hinkkaat ne muovilinssit taas kiiltäviksi.Samaan syssyyn vaihtaa se etulasi uuteen jos pinkka kunnossa

                              Comment

                              • jonis93
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2013
                                • 1111
                                • Vantaa

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Lasit on pelkillä klipseillä kiinni. Ainoa vittumainen vaihe on irrottaa ne peltilätkät umpioiden alapuolelta. Niitä pitää liu'uttaa auton keskellepäin mutta ovat jumissa.
                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                Ei paha, eikä vaikee... Ekalla kerralla menee sulla se 5h tehdä. Purat umpiot autosta, linssit pois, asennat rinkulat ja hinkkaat ne muovilinssit taas kiiltäviksi.Samaan syssyyn vaihtaa se etulasi uuteen jos pinkka kunnossa
                                Okeeij kiitoksia! Onneks on huomenna vapaapäivä niin vois vaikka rojektiks ottaa Onko tohon linssien kiillotukseen jotain tiettyä / suositella jotain ainetta mitä sais perus Tokmanni tms.? :think Jostain joskus kuullu puheita hammastahnastakin?
                                Audi A7
                                EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎