Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mun mielestä mä en irrottanut kallistuksen vakaajan koiran luun lisäksi mitään. (swaybar end link)Originally posted by Pekkude View PostMitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
Ylhäältä 3 mutteria irti iskaritornista, navasta 1 pultti + mutteri pois ja painamalla alapäin sais sen kokonaan pyöränkaaresta ulos.
Irrota molemmilta puolilta se koiranluu niin helpottuu se ekan itrottaminen
E92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
Poikittaisen tukivarren sisäpään irroitus korista helpottaa paljon. Ja toki yllä mainittu koiranluun irroitus.Originally posted by Pekkude View PostMitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Seiskan kanssa piti mennä leimalle, niin eiköhän sieltä tullut vikakoodia sopivasti tauluun.
Vikakoodi
"14 - Valve relay fault" (Ventilrelais fehler)
Onko tuohon jotain ohjeita, että mikä voisi olla vikana?
EDIT:
Luistonesto toimii normaalisti, nappia painamalla saa sen pois.
Mittaristossa herjaa "Check brake linings"Last edited by Lördagskorv; 19-07-2019, 07:43.E92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
Mikäköhän 01 seiskassa vikana kun abs, luistonesto ja jarrujen merkkivalo palaa jatkuvasti. Testeri antaa koodin takaoikeasta abs anturista ja se vaihdettu. Kaikista antureista myös tulee nopeustieto. Vikakoodia kun yrittää nollata niin se tulee sekunnissa takasin vaikkei autolla aja. Abs yksikkö?
Comment
-
-
Comment
-
Oletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.Originally posted by Kv1984 View PostPystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Joo, napit ja sirut kyllä toimii, mutta rautaosa on kulunut. Pitääpä kysäistä vielä mitä mieltä suutari onOriginally posted by BeamR View PostOletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.

E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
Pystyy teettämään, itse olen jyrsittänyt. Ei ole homma eikä mikään, jos sattuu olemaan osaava lukkoseppä. Näitä ei tosin nykyisin välttämättä ihan joka puljusta löydy.Originally posted by Kv1984 View PostPystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Etuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.E38 740i -95
Comment
-
Se sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..Originally posted by Pekkude View PostEtuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.
Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.
Comment
-
Vitutuksessa tuli pituuseroksi arvioitua liikaa, noin 40-50mm oikea ero. Jousi on puristettu kyllä niin lyttyyn että enempää ei pysty jos haluaa vielä puristimet saavan välistä pois kun paketti on nipussa. Vartta koitettu vrtää ulos väkivalloin, mutta varsi palautuu takaisin. Taitaa nämä uudet olla madallusiskarit siispä? Tuli tilattua autodocilta, ja pitivät kyllä olla ihan Bmw E38 740:een sopivat ja alkuperäisiä vastaavat. Trucktec merkkiset.Originally posted by Muurahainen View PostSe sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..
Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.Last edited by Pekkude; 07-08-2019, 21:39.E38 740i -95
Comment
Comment