Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekkude
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 404
    • Muurla

    Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
    E38 740i -95

    Comment

    • Lördagskorv
      Aluevastaava
      • Nov 2016
      • 2096
      • Lohja city

      Originally posted by Pekkude View Post
      Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
      Mun mielestä mä en irrottanut kallistuksen vakaajan koiran luun lisäksi mitään. (swaybar end link)
      Ylhäältä 3 mutteria irti iskaritornista, navasta 1 pultti + mutteri pois ja painamalla alapäin sais sen kokonaan pyöränkaaresta ulos.

      Irrota molemmilta puolilta se koiranluu niin helpottuu se ekan itrottaminen
      E92 M3 -10 Jerezschwarz
      E28 528i -84 Diamantschwarz
      G20 320e -22 Sunset Orange
      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

      E92 M3 -08 Silverstone 2
      E38 740i -00 Imolarot 2
      E46 320d -02 Orientblau

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by Pekkude View Post
        Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
        Poikittaisen tukivarren sisäpään irroitus korista helpottaa paljon. Ja toki yllä mainittu koiranluun irroitus.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Lördagskorv
          Aluevastaava
          • Nov 2016
          • 2096
          • Lohja city

          Seiskan kanssa piti mennä leimalle, niin eiköhän sieltä tullut vikakoodia sopivasti tauluun.

          Vikakoodi
          "14 - Valve relay fault" (Ventilrelais fehler)

          Onko tuohon jotain ohjeita, että mikä voisi olla vikana?

          EDIT:
          Luistonesto toimii normaalisti, nappia painamalla saa sen pois.
          Mittaristossa herjaa "Check brake linings"
          Last edited by Lördagskorv; 19-07-2019, 07:43.
          E92 M3 -10 Jerezschwarz
          E28 528i -84 Diamantschwarz
          G20 320e -22 Sunset Orange
          Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

          E92 M3 -08 Silverstone 2
          E38 740i -00 Imolarot 2
          E46 320d -02 Orientblau

          Comment

          • jamih
            Newbiemmer
            • Jul 2019
            • 2
            • Tampere

            Mikäköhän 01 seiskassa vikana kun abs, luistonesto ja jarrujen merkkivalo palaa jatkuvasti. Testeri antaa koodin takaoikeasta abs anturista ja se vaihdettu. Kaikista antureista myös tulee nopeustieto. Vikakoodia kun yrittää nollata niin se tulee sekunnissa takasin vaikkei autolla aja. Abs yksikkö?

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by jamih View Post
              . Abs yksikkö?
              näillä taustatiedoilla: Isolla todennäköisyydellä.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • jamih
                Newbiemmer
                • Jul 2019
                • 2
                • Tampere

                Originally posted by BeamR View Post
                näillä taustatiedoilla: Isolla todennäköisyydellä.
                Onkohan tampereella/lähialueilla korjaajia vai täytyykö postittaa elehuoltoon yms

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by jamih View Post
                  Onkohan tampereella/lähialueilla korjaajia vai täytyykö postittaa elehuoltoon yms
                  BmWiz Oy (forumilla nick böntti) korjaa noita vallan onnistuneesti siellä suunnalla.

                  Comment

                  • Kv1984
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 584
                    • Jyväskylä

                    Pystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
                    Attached Files

                    E34 518i Jet Black (ex)
                    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                    E38 M52B28 Oxfordgrün

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Kv1984 View Post
                      Pystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
                      Oletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Oletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.
                        Joo, napit ja sirut kyllä toimii, mutta rautaosa on kulunut. Pitääpä kysäistä vielä mitä mieltä suutari on

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Kv1984 View Post
                          Pystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
                          Pystyy teettämään, itse olen jyrsittänyt. Ei ole homma eikä mikään, jos sattuu olemaan osaava lukkoseppä. Näitä ei tosin nykyisin välttämättä ihan joka puljusta löydy.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Pekkude
                            BTCF Member
                            • Jul 2013
                            • 404
                            • Muurla

                            Etuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.
                            E38 740i -95

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Pekkude View Post
                              Etuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.
                              Se sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..
                              Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.

                              Comment

                              • Pekkude
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 404
                                • Muurla

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Se sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..
                                Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.
                                Vitutuksessa tuli pituuseroksi arvioitua liikaa, noin 40-50mm oikea ero. Jousi on puristettu kyllä niin lyttyyn että enempää ei pysty jos haluaa vielä puristimet saavan välistä pois kun paketti on nipussa. Vartta koitettu vrtää ulos väkivalloin, mutta varsi palautuu takaisin. Taitaa nämä uudet olla madallusiskarit siispä? Tuli tilattua autodocilta, ja pitivät kyllä olla ihan Bmw E38 740:een sopivat ja alkuperäisiä vastaavat. Trucktec merkkiset.
                                Last edited by Pekkude; 07-08-2019, 21:39.
                                E38 740i -95

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎