Hyviä ideoita kenelläkään, 728 puhaltaa tuulilasille, jalkoihin ja taakse kuumaa/lämmintä. Eteenpäin kun pistää puhalluksen tulee kuskin puolelle viileää ja apukuskin puolelle haaleaa. Vikakoodeina antoi vesiventtiili oikea puoli ja auc sensori. Vesiventtiili vaihdettu eikä anna enää vikakoodia ja tuntuisi toimivan ja auc sensori puhisteltu, mutta siitä koodi tulee kuitenkin. Mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi, ja liittyykö samaan asiaan että vaikka lämpötilaa vaihtaa 16-32 välillä automaatti asennolla, niin puhallus teho vaihtuu korkeintaan kahdella palkilla :think
EDIT: ja siis ongelma on että kuumaa ei tule puhalluksen laittaessa suoraan, viileää tulee aivan normaalisti
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Noniiin, remppa saatu päätöksen. Käytin juuri tuota tekniikkaa että vartta vetää voimalla ylös ja toinen kirii klemmarin juuren. Jousen sai juuri ja juuri sen verta lyttyyn, että paketin sai kiinni. Suuri kiitos tästä neuvosta ja anteeksi epäillyni.Originally posted by Muurahainen View PostMutta noin se vaan on jos ei ole oikean sorttista puristinta.

Leave a comment:
-
Mutta noin se vaan on jos ei ole oikean sorttista puristinta.Originally posted by Pekkude View PostPitänee koittaa tätä vaikka hullulle kuullostaa, että pitää kikkailla tuolla tavoin:think
Leave a comment:
-
Pitänee koittaa tätä vaikka hullulle kuullostaa, että pitää kikkailla tuolla tavoin:thinkOriginally posted by okko View Postkyllä ne todennäköisesti oikeat iskarit ovat.
Niissä on vain tuollainen ominaisuus. Epäilen, että siellä putken sisällä on jousi, joka on vanhoissa iskareissa kuoleentunut. Nyt ei vaan muistu mieleen miten taiteilin ne paikalleen, mutta josko yön aikana palautuisi mieleen. Mitä, jos vedät varren ulos ja kiristää klemmarin sinne juureen. Jotain teippiä tms alle, jottei tule naarmuja.
Leave a comment:
-
kyllä ne todennäköisesti oikeat iskarit ovat.
Niissä on vain tuollainen ominaisuus. Epäilen, että siellä putken sisällä on jousi, joka on vanhoissa iskareissa kuoleentunut. Nyt ei vaan muistu mieleen miten taiteilin ne paikalleen, mutta josko yön aikana palautuisi mieleen. Mitä, jos vedät varren ulos ja kiristää klemmarin sinne juureen. Jotain teippiä tms alle, jottei tule naarmuja.
Leave a comment:
-
Vitutuksessa tuli pituuseroksi arvioitua liikaa, noin 40-50mm oikea ero. Jousi on puristettu kyllä niin lyttyyn että enempää ei pysty jos haluaa vielä puristimet saavan välistä pois kun paketti on nipussa. Vartta koitettu vrtää ulos väkivalloin, mutta varsi palautuu takaisin. Taitaa nämä uudet olla madallusiskarit siispä? Tuli tilattua autodocilta, ja pitivät kyllä olla ihan Bmw E38 740:een sopivat ja alkuperäisiä vastaavat. Trucktec merkkiset.Originally posted by Muurahainen View PostSe sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..
Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.Last edited by Pekkude; 07-08-2019, 21:39.
Leave a comment:
-
Se sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..Originally posted by Pekkude View PostEtuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.
Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.
Leave a comment:
-
Etuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.
Leave a comment:
-
Pystyy teettämään, itse olen jyrsittänyt. Ei ole homma eikä mikään, jos sattuu olemaan osaava lukkoseppä. Näitä ei tosin nykyisin välttämättä ihan joka puljusta löydy.Originally posted by Kv1984 View PostPystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
Leave a comment:
-
Joo, napit ja sirut kyllä toimii, mutta rautaosa on kulunut. Pitääpä kysäistä vielä mitä mieltä suutari onOriginally posted by BeamR View PostOletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.
Leave a comment:
-
Oletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.Originally posted by Kv1984 View PostPystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
Leave a comment:
-
-
BmWiz Oy (forumilla nick böntti) korjaa noita vallan onnistuneesti siellä suunnalla.Originally posted by jamih View PostOnkohan tampereella/lähialueilla korjaajia vai täytyykö postittaa elehuoltoon yms
Leave a comment:
Leave a comment: