Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    Originally posted by Field View Post
    Täytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.
    Itselleni olen uskotellut tuon vartin, ja vartin päästä tosiaan vaihteenvalitsimen valo sammu. Ainut mikä jää tuikkimaan, on toi mittaritaulun päällä oleva hälyn? ledi.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96

    Comment

    • Jonbee
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 41
      • Tampere

      Originally posted by Jonbee View Post
      benkaran ja boschin huollon laitteil että tuskin laadullisesti kovin huonoja ovat
      nii olikos noi boxit iha vaihtokelpoisia keskenään kunhan on samat numerot? eli tässä tapauksessa tuo 0261203484

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        Originally posted by Field View Post
        Täytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.
        Tarpeeks pitkät johdot kontin tiivisteiden välistä. Ei ne johdot siinä hajoo.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Jos sen takaluukun lamppujen sammuttaminen tuottaa infernaalista päänvaivaa, niin kannattaa napsauttaa esim. ruuvarilla se lukkomekanismi lukkoon. Sitten vaan odottaa se vartti auton nukahtamista...
          Lukon avaus tapahtuu kääntämällä lukkomekanismissa sitä metallista liuskaa, johon soft-closen moottori pyhkäisee pyörähtäessään.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Jonbee
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 41
            • Tampere

            Originally posted by Field View Post
            Täytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.
            eikös se jonkun 16 min ollut muistaakseni aineki kun ite joskus laskin

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              Originally posted by kaol View Post
              Jos sen takaluukun lamppujen sammuttaminen tuottaa infernaalista päänvaivaa, niin kannattaa napsauttaa esim. ruuvarilla se lukkomekanismi lukkoon. Sitten vaan odottaa se vartti auton nukahtamista...
              Lukon avaus tapahtuu kääntämällä lukkomekanismissa sitä metallista liuskaa, johon soft-closen moottori pyhkäisee pyörähtäessään.
              Jees, päänvaiva katosi tällä ohjeella! Eli katkaisija on tuossa lukossa?
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                Originally posted by Field View Post
                Täytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.

                eli nyt on kessut taas palanu ja tulos on tämmöinen.

                mittari on siis vielä samassa asemassa mitä aiemmin neuvoit.

                eli kontti auki hetkeks nollasin (keltaisesta napista) tulos = 1.870AC
                suksi boxista mittari takapenkille ja luukku kiinni (onneks oli pitkät johot mittarissa) hetken aikaa annoin mittarin "levähtää" ja nollasin taas keltaisesta napista ja tulos = 0.018AC

                ja en siis odotellut tuota 15minsaa takapenkillä (nahat on niin vitun kylmät ettei perse kestä istua) vaan istuin tyyliin 3minsaa ja kahtelin mittaria ja se kävi korkeimmillaan tuolla 0.020 ja sitten tippui taas tuonne 0.018.

                eli lupailisko tämmöiset mittailut nyt hyvää sen suhteen että akku pashana.?

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by Jonbee View Post
                  Onkos noita ruiskun ohjainyksiköitä rikkoutunut paljonkin ku ei 740 tahdo lähtee käyntiin? Ja on melkeimpä kaikki muut osat vaihdettu jo viimeaikoina mut ei tuu siltikää kipinää tai pumpulle virtaa. Startti kyllä jaksaa pyöriä.

                  eikä myöskään pääse lukemaan moottorin vikakoodeja enään nyt kun ei ole lähtenyt käyntiin vähään aikaa
                  Riippuu vähän vuosimallista, mutta moottorinohjauksen sulakkeita löytyy moottorinohjausboksin sisältä suljetusta kotelosta. Näitä on mennyt joskus mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja ilman hyvää syytä (taino hämeenkadulla yleensä, eli tärinästä). DME:n relekin on ihan hyvä vaihtoehto jos sellanen löytyy ja vaihdelaatikon boksin livedatan kautta pääsee tutkimaan toimiiko DME yhtään vai ei jos itse DME:hen ei pääse sisään.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • Field
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 8
                    • Espoo

                    Originally posted by anza(kla) View Post
                    eli nyt on kessut taas palanu ja tulos on tämmöinen.

                    mittari on siis vielä samassa asemassa mitä aiemmin neuvoit.

                    eli kontti auki hetkeks nollasin (keltaisesta napista) tulos = 1.870AC
                    suksi boxista mittari takapenkille ja luukku kiinni (onneks oli pitkät johot mittarissa) hetken aikaa annoin mittarin "levähtää" ja nollasin taas keltaisesta napista ja tulos = 0.018AC

                    ja en siis odotellut tuota 15minsaa takapenkillä (nahat on niin vitun kylmät ettei perse kestä istua) vaan istuin tyyliin 3minsaa ja kahtelin mittaria ja se kävi korkeimmillaan tuolla 0.020 ja sitten tippui taas tuonne 0.018.

                    eli lupailisko tämmöiset mittailut nyt hyvää sen suhteen että akku pashana.?
                    Joku siellä vielä vie vähän, mutta jos se tosiaan sen vartin päästä sammuttaa vielä jotakin, niin aika normaali lukema se on. Itellä kun vei sen reilun 1A:n, saattoi huoletta olla ajamatta monta päivää ja lähti silti normaalisti käyntiin. Tosin se oli kesällä ja akku oli lähes uusi. Vähänkin heikompi akku alkaa yleensä näin talven kynnyksellä antautumaan..

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by ts18056 View Post
                      Eli katkaisija on tuossa lukossa?
                      Kyllä.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • anza(kla)
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 970
                        • kokkola

                        Originally posted by Field View Post
                        Joku siellä vielä vie vähän, mutta jos se tosiaan sen vartin päästä sammuttaa vielä jotakin, niin aika normaali lukema se on. Itellä kun vei sen reilun 1A:n, saattoi huoletta olla ajamatta monta päivää ja lähti silti normaalisti käyntiin. Tosin se oli kesällä ja akku oli lähes uusi. Vähänkin heikompi akku alkaa yleensä näin talven kynnyksellä antautumaan..
                        eli fiksuin temppu tässä vaiheessa on hakee se uus akku ja kahtella sen kans muutama päivä ja sit jos tuntuu et sekää ei kestä viikkoo pitempää ni sit paneutuu taas asiaan paremmin.

                        kiitoksia kamalasti arvontaan osallistuneille.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Itse itselleni vastaten, josko joku säästää vaivan.

                          E34 irto pumppu ei käy e38:n telineeseen.

                          EDIT. Itse omaa vastaustani täydentäen, niin e39 pumppu on silmävaraisesti arvioituna täsmälleen sama osa, vain muovikehys erottaa ne toisistaan.
                          Täsmälleen sama pumppu e39 ja e38.

                          HYvin kävi paikoilleen ja toimii oikein.

                          Eka kerran tuli itselle sellainen pumppu vastaan, että pyörii kyllä hyvin, muttei jaksa tehdä käytännössä ollenkaan painetta, kierrosta mitattuna ei yhtään painetta ja "seinää vasten" eli suoraan mittariin pumpattuna 0,5 ylipainetta kun releeltä oli kytketty pyörimään kokoajan.
                          Olli.

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            Noniin nyt mulle kävi tälleen..
                            Seiska ei lähtenyt käyntiin vaan mittarin valot vilkkui eikä edes pyörittänyt.
                            Eikun konepelti auki, ja kas kolme relettä sukeltaa hyytävässä vedessä sähkö"kaukalossa".

                            Onko jollain käynyt tällälailla, onko sähköt tulleet kuntoon poistamalla vedet ja paineilmalla kuivaa kosteudet. sellainen 4mm veden poistoreikä vois ollaa jees montun pohjassa?
                            kokemuksia?
                            Last edited by #BMW#; 11-11-2010, 01:35.
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by #BMW# View Post
                              Noniin nyt mulle kävitälleen..
                              Seiska ei lähtenyt käyntiin vaan mittarin valot vilkkui eikä edes pyörittänyt.
                              Eikun konepelti auki, ja kas kolme relettä sukeltaa hyytävässä vedessä sähkö"kaukalossa".

                              Onko jollain käynyt tällälailla, onko sähköt tulleet kuntoon poistamalla vedet ja paineilmalla kuivaa kosteydet. sellainen 4mm veden poistoreikä vois ollaa jees montun pohjassa?
                              kokemuksia?
                              Tarkoitatko sitä "sähkökeskusta" siellä repsikanpuolen rintapellissä? Nimittäin se tulisi tsekata ainakin kerran vuodessa huoltotoimenpiteenä, että se vedenpoistoreikä on auki, eikä täynnä esim. puunroskaa. Jos sinne on vettä päässyt, niin voipi olla sulakkeita palanut, releitä ties missä kunnossa ja liittimet hapettuneita, riippuen tietysti kauanko vesi on siellä saanut muhia. Mutta siellä tosiaan on se vedenpoistoreikä, vaikkakin hieman vaikeasti nähtävissä.

                              Comment

                              • #BMW#
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 488
                                • Espoo

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Tarkoitatko sitä "sähkökeskusta" siellä repsikanpuolen rintapellissä? Mutta siellä tosiaan on se vedenpoistoreikä, vaikkakin hieman vaikeasti nähtävissä.
                                Juu, nimeen omaan tuota "viihdekeskusta" tarkoitin.
                                Kattelin, en kyllä löytäny tyhjennys reikää..
                                Muistatko missä se reikä vois sijaita, sori todella nolo kysymys..
                                E38 pre 740i 4.4l Manual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎