Onko linkin kuvassa osa 1 kiertovesipumppu ja osa 2 vesiventtiili? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ve_water_hose/
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tapiska View PostOnko linkin kuvassa osa 1 kiertovesipumppu ja osa 2 vesiventtiili? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ve_water_hose/
Osa 2 on itse kiertovesipumppu
Jos noita lähtee erikseen ostamaan, niin voi olla aavistuksen hankalaa, kun yleensä ne myydään kombona. Saksasta tosin saa noita erikseenkin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOsa 1 sisältää vesiventtiilit, joiden alle kiertovesipumppu tulee
Osa 2 on itse kiertovesipumppu
Jos noita lähtee erikseen ostamaan, niin voi olla aavistuksen hankalaa, kun yleensä ne myydään kombona. Saksasta tosin saa noita erikseenkin.E91 320iA - 08 LCI
Comment
-
-
Originally posted by Tapiska View PostAjattelin vain että jos tuohon vesiventtiiliin olisi päässyt käsiksi helpommin ja kokeilla että jumiiko kun puskee kuskin jalkoihin pelkkää lämmintä ilmastointi päällä, 740i -97?:think Ja vaikka laittaa rullan punaiselle ja pistää 32 astetta kuskille ja repsikalle niin ei tule kuumaa ilmaa muutakuin sinne kuskin jaloille ja tuulilasille?
Comment
-
-
alkaa ideat loppumaan, 1-lohkolla (eli oikea lohko)
- multiplicative on -1
- additive on +18
eli käsitykseni mukaan osakaasulla ollaan liian rikkaalla ja tyhjäkäynnillä liian laihalla, mutta mistä hiivatista tota vikaa lähtee etsimään kun imuvuotojakaan ei meinaa enää löytyä koneesta. Miten MAF:n voi testata?
Lisäksi, mitä tarkoittaa Luftbedarf LL Stelle, siinä on arvot ihan katossa? Toi mun Inpa on perskeles saksankielinen just moottorinohjauksen scripteissä (muuten englanniksi), ja netistä ei löydy mitään järkevää käännöstä.
Yleisenä vikakoodina on 27 eli fuel trim bank 1, eli moottorinohjauksellakin on tieto että seoksissa on jotain mätää. Toisena on termarin vikakoodi, mutta lämmöt on normaalit kun olen seurannut test-valikosta 7 niitä lämpöjä (~108 astetta).
Hyviä ideoita anyone, tai kuinka ton maf:n testaa, sitä kun epäilen vähän kans.Last edited by BeamR; 07-11-2012, 07:57.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Jostain syystä alkoi tu sigun E38 puhaltaan kuumaa tuulilasiin sekä sivuikkunoihin niistä pikkusuuttimista keskisuuttimien yläpuolelta vaikka rulla oli säädetty siniselle tottakai näillä keleillä...? Automaatilla huusi ilmastointi.
Jumittaisiko siellä surullisen kuuluisa kiertovesipumppu/vesiventtiili?:think
Täytyy varmaan säätää lämmöt täysille hetkeksi aikaa jos saisi venttiilit liikkumaan vaikka...
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostJostain syystä alkoi tu sigun E38 puhaltaan kuumaa tuulilasiin sekä sivuikkunoihin niistä pikkusuuttimista keskisuuttimien yläpuolelta vaikka rulla oli säädetty siniselle tottakai näillä keleillä...? Automaatilla huusi ilmastointi.
Jumittaisiko siellä surullisen kuuluisa kiertovesipumppu/vesiventtiili?:think
Täytyy varmaan säätää lämmöt täysille hetkeksi aikaa jos saisi venttiilit liikkumaan vaikka...
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVesiventtiilit jumissa. Yleensä tuulilasiin ja jalkotilaan alkaa puhaltaa kuumaa lämpösäädöistä huolimatta, kun venttiili jää jumiin. Jos taas ei kylmänä tahdo tulla lämmintä, niin on sähköpumppu sökö. Tyyppivikoja.
Takapenkin ilmastointi puskee vain kuumaa, eli sen vesiventtiili jumissa mullaElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEikös jossain e39 malleissa keskisuuttimesta tullut ulkoilmaa kun laittaa siniselle? Ja ilmastoinnin kylmää vain rullan ollessa punaisella... Omissa e38 koppasissa toki kylmää tulee rulla sinisellä.
Takapenkin ilmastointi puskee vain kuumaa, eli sen vesiventtiili jumissa mulla
Se takapenkin ilmastointisäätö kyllä pelaa hyvin ja en ole vielä törmännyt sellaiseen yksilöön, jossa se jumittaa, mutta sillä on todennäköisesti yhteys niihin kahteen venttiiliin, jotka niitä etusuuttimiakin säätelevät.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVesiventtiilit jumissa. Yleensä tuulilasiin ja jalkotilaan alkaa puhaltaa kuumaa lämpösäädöistä huolimatta, kun venttiili jää jumiin. Jos taas ei kylmänä tahdo tulla lämmintä, niin on sähköpumppu sökö. Tyyppivikoja.
Sellasen huomasin vielä että kuumaa tulee vain kuskin jaloille ja tuulilasille mutta repsikalle tulee kylmempää jaloille ja tuulilasille.Laitoin rullan punaiselle ja +32 puhaltaan sisälle ja keskisuuttimista tuli kylmää kuuma kylmää kuumaa, se yritti puhaltaa kuumaa mutta alkoi taas puhaltaa kylmää ja taas se kokeili puhaltaa kuumaa mutta heti kun alkoi kuuma tulla niin alkoi tulla taas kylmää jne jne...?????:think
Voisiko joku selittää miten tuo homma toimii että kuuluuko ilmastointi päällä tulla kylmää myös tuulilasille, kylmää niistä pikku suuttimista sivulaseihin, jalkoihin sekä takapenkille???
Jotenkin vittumainen vika kun on pakko pistää puhaltaa vain keskeltä kun muuten paahtuu jalat ja tuulilasi sulaa...
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postalkaa ideat loppumaan, 1-lohkolla (eli oikea lohko)
- multiplicative on -1
- additive on +18
eli käsitykseni mukaan osakaasulla ollaan liian rikkaalla ja tyhjäkäynnillä liian laihalla, mutta mistä hiivatista tota vikaa lähtee etsimään kun imuvuotojakaan ei meinaa enää löytyä koneesta. Miten MAF:n voi testata?
Lisäksi, mitä tarkoittaa Luftbedarf LL Stelle, siinä on arvot ihan katossa? Toi mun Inpa on perskeles saksankielinen just moottorinohjauksen scripteissä (muuten englanniksi), ja netistä ei löydy mitään järkevää käännöstä.
Yleisenä vikakoodina on 27 eli fuel trim bank 1, eli moottorinohjauksellakin on tieto että seoksissa on jotain mätää. Toisena on termarin vikakoodi, mutta lämmöt on normaalit kun olen seurannut test-valikosta 7 niitä lämpöjä (~108 astetta).
Hyviä ideoita anyone, tai kuinka ton maf:n testaa, sitä kun epäilen vähän kans.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postalkaa ideat loppumaan, 1-lohkolla (eli oikea lohko)
- multiplicative on -1
- additive on +18
eli käsitykseni mukaan osakaasulla ollaan liian rikkaalla ja tyhjäkäynnillä liian laihalla, mutta mistä hiivatista tota vikaa lähtee etsimään kun imuvuotojakaan ei meinaa enää löytyä koneesta. Miten MAF:n voi testata?
Lisäksi, mitä tarkoittaa Luftbedarf LL Stelle, siinä on arvot ihan katossa? Toi mun Inpa on perskeles saksankielinen just moottorinohjauksen scripteissä (muuten englanniksi), ja netistä ei löydy mitään järkevää käännöstä.
Yleisenä vikakoodina on 27 eli fuel trim bank 1, eli moottorinohjauksellakin on tieto että seoksissa on jotain mätää. Toisena on termarin vikakoodi, mutta lämmöt on normaalit kun olen seurannut test-valikosta 7 niitä lämpöjä (~108 astetta).
Hyviä ideoita anyone, tai kuinka ton maf:n testaa, sitä kun epäilen vähän kans.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostNiin arvelinkin että vesiventtiilit jumii.
Sellasen huomasin vielä että kuumaa tulee vain kuskin jaloille ja tuulilasille mutta repsikalle tulee kylmempää jaloille ja tuulilasille.Laitoin rullan punaiselle ja +32 puhaltaan sisälle ja keskisuuttimista tuli kylmää kuuma kylmää kuumaa, se yritti puhaltaa kuumaa mutta alkoi taas puhaltaa kylmää ja taas se kokeili puhaltaa kuumaa mutta heti kun alkoi kuuma tulla niin alkoi tulla taas kylmää jne jne...?????:think
Voisiko joku selittää miten tuo homma toimii että kuuluuko ilmastointi päällä tulla kylmää myös tuulilasille, kylmää niistä pikku suuttimista sivulaseihin, jalkoihin sekä takapenkille???
Jotenkin vittumainen vika kun on pakko pistää puhaltaa vain keskeltä kun muuten paahtuu jalat ja tuulilasi sulaa...
KL:ssä tuon vesiventtiili/sähköpumppu kombon hintakin on jatkuvasti noussut. Aikanaan se oli hieman alta 300€, mutta nykyään muistaakseni 360€. Voisin itsekin nuo vaihtaa, jos joku keksii halvemman paikan hommata nuo osat.
Comment
-
Comment