Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by McBeast View Post
    Firmasta on hyviä kokemuksia. Itse tilasin tuolta viime kesänä koko paketin. Eteen ja taakse kaikki tukivarret yms.. Mutta en kyllä yhtenä pakettina. Osa oli Meyle HD:tä. (eteen reaktiotangot ja taakse ylemmät tangot) ja muut jotain tarvikeosaa.

    Hyvin on kestänyt ainakin tähän asti. Jonkun muiden liikkeiden osat ei ole ilmeisesti pakkasia kestänyt lainkaan, mutta nämä kyllä ovat.

    Mulla on ton Autoteile göden muoveissa vielä Raidentangon päät ja keskitanko, jos kiinnostaa ?
    No edestä ei ollut ainakaan katsastusmiehellä mitään valittimista, kovasti tuo autoa kehu. Ainut oli toinen takatukivarsi. + sitten koiraluut oon miettiny vaihtaa ja vähän taitaa narinahelatkin olla vaihdon tarpeessa. Niin tuli sitten taakse tilattuu tuommonen paketti. Eteen ostan varmaan koiraluut ihan suomesta, nehän nyt ei kalliit ole.

    Että ei ainakaan vielä ole tarvetta noille osille.. Tosin laita nyt vaikka privalla, paljonko noista pitäisi köyhtyä että sellaiset saisi varastoon kortisteeksi..
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • Tcdoe
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 393
      • Helsinki

      Kuinka korkealle teillä nousee E38:ssa lämpömittarin neula? Kyseessä siis 728. Itse en ole nyt pakkasilla (vaikkei ois kuin 5-10 astetta pakkasta) saanut sitä paljoakaan yli 1/3 asteikon. Vähän turhan viileänä käy, ei tuonne saa kunnon saunaa millään sisälle. On kyllä tuontiauto, mutta useamman vuoden Suomessa ollut eikä Realoem tarjoa kuin yhtä termaria, 92 asteista.

      Comment

      • Komu
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 1037
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Tcdoe View Post
        Kuinka korkealle teillä nousee E38:ssa lämpömittarin neula? Kyseessä siis 728. Itse en ole nyt pakkasilla (vaikkei ois kuin 5-10 astetta pakkasta) saanut sitä paljoakaan yli 1/3 asteikon. Vähän turhan viileänä käy, ei tuonne saa kunnon saunaa millään sisälle. On kyllä tuontiauto, mutta useamman vuoden Suomessa ollut eikä Realoem tarjoa kuin yhtä termaria, 92 asteista.
        Lukaseppa muutama viesti taaksepäin. Oli just puhetta. Abaut #1870-#1883
        E70 X5 40d + F31 330d
        Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
        Myyty tämäkin335d E91 perheauto
        Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Näissä autoissa kun on kaiken maailman salavalikkoja, josta näkee mm. moottorinlämpötilan yms.. Niin miten niihin pääsee käsiksi? Onko ne jotenkin lukittu, jos on niin miten ne saa auki? :think

          ja vielä kun muistan: hyvää joulua kaikille!

          e: katos, löyty haulla sivulta 50. no hyvät joulut
          Last edited by JiPe; 24-12-2010, 14:45.
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • Zippaaja
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 1140
            • Pieksämäki

            e38 730i manuaali tuli pihaan eilen. Itseasiassa veskulta kävin moisen itselleni hakemassa ja taitaa olla yltin vanha seiska. Jos nyt oikein ymmärsin.

            Tänä aamuna löin kopin tulille ja oikein mainiosti lähti. Ei minkäänlaisia valituksia käynnistymisen suhteen. Mutta ohjaus olikin sitten äärimmäisen kankea. Hieman ajeltua tuli jouheemmaksi, mutta ei mitenkään hemaisevan herkullinen käännellä vieläkään.

            Johtuuko tuo ohjaustehostimen jäykkyys jostain "tyyppiviasta" vai onko nyt kyseessä vain -30 asteen pakkasen tekemä raiskaus?


            EDIT: Niin ja kyseessä oli -95 malli
            Kovvoo hommoo

            Comment

            • JiPe
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2548
              • Kuopio

              Originally posted by Zippaaja View Post
              e38 730i manuaali tuli pihaan eilen. Itseasiassa veskulta kävin moisen itselleni hakemassa ja taitaa olla yltin vanha seiska. Jos nyt oikein ymmärsin.

              Tänä aamuna löin kopin tulille ja oikein mainiosti lähti. Ei minkäänlaisia valituksia käynnistymisen suhteen. Mutta ohjaus olikin sitten äärimmäisen kankea. Hieman ajeltua tuli jouheemmaksi, mutta ei mitenkään hemaisevan herkullinen käännellä vieläkään.

              Johtuuko tuo ohjaustehostimen jäykkyys jostain "tyyppiviasta" vai onko nyt kyseessä vain -30 asteen pakkasen tekemä raiskaus?


              EDIT: Niin ja kyseessä oli -95 malli
              Kaikillako se on yltin vanha Mullakin nimittäin on..
              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                Originally posted by Zippaaja View Post

                Johtuuko tuo ohjaustehostimen jäykkyys jostain "tyyppiviasta" vai onko nyt kyseessä vain -30 asteen pakkasen tekemä raiskaus?


                EDIT: Niin ja kyseessä oli -95 malli
                Itsellä ei ole ongelmaa ja huokea heti käännellä. Vaihdoin tosin uudet nesteet sisään moottorin vaihdon yhteydessä.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • Zippaaja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 1140
                  • Pieksämäki

                  Tuolla vähän lueskelin, että servotronic saattais aiheuttaa jonkunlaista hankaluutta. Aamulla tosin oli nihkeä pitkän seisotuksen jälkeen, siitä vähän aikaa hieman jouheampi. Nyt auto seiso kylmässä jonkun 5 tuntia ja löin tulille niin olikin melkein "todella" kevyt jo käännellä.

                  Joku mainitsi, että vikakoodeja pitäisi nollailla. En tiedä nyt onko mitään perää sitten tuossa? :think

                  EDIT: Niin ja kehtaiskohan tuohon harkita jonkunlaista säteilijää ym. Hyvin lähtee tulille ja sisätilan puhaltimella vain sisusta lämpöiseksi, niin avot. Mutta onko porukka minkä merkkistä säteilijää laittanut? Tuostakin taisi jossain olla maininta foorumin syövereissä. Mutta jos joku ihan tarkan mallin osaisi heittää, minkä itse on autoonsa laittanut.

                  EDIT2: Myös tuosta hifi puolesta hieman yritin lueskella. Millä tekniikalla porukka on edullisemmin laittanut mp3 tuotantoa autoonsa soimaan? Searchilla löysin lähinnä ipod mallin johdotuksia ja jotain bmw bussiness systeemin johtosarjan koodaamisesta cd vaihtajien kanssa, mutta en oikein ottanut selvää täysin koko asiasta. Tuossahan cd soitin siis löytyy, mutta mp3:t ois mukava saada soimaan.

                  EDIT3: Perkeleen perkele, kun ei osaa kaikkea kerralla kysyä. Joku heitti äsken, että tehostajan öljyjen seassa vettä. Oisko minkälainen prosessi vaihtaa nuo öljyt tuonne. Rockkihan se osais varmaan hieman selostaa tapahtumaa. Kuinka saan järjestelmän täysin tyhjäksi ja täyteen oikeaoppisesti?
                  Last edited by Zippaaja; 24-12-2010, 22:10.
                  Kovvoo hommoo

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    V8:iin saa ainakin defalta ihan siihen tarkoitettua mallia. Vastuksia menee 2kpl.

                    Tehostajan nesteiden vaihto on ihan helppoa. Pumpulta säiliön tuloputken banjo auki ja vanhat nesteet valuttaa astiaan. Sitten uusilla tiivisteillä banjopultti kiinni ja säiliö täyteen nestettä. Auto käymään ja rattia kääntelemään ääriasennosta toiseen. Nestettä tietenkin lisäillen tarvittaessa.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Zippaaja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 1140
                      • Pieksämäki

                      Eli tarvitsen uudet öljyt (ilmeisesti jotain tiettyä?) ja uudet tiivisteet banjoihin, jotta balalaikka soi taas niinkuin pitää. Tuolla oli joku ilmeisesti ruiskulla imeskellyt säiliön kautta vanhoja ulos ja sitten laittanut uutta. Mahtaakohan tuossa keinossa olla mitään järkeä?
                      Kovvoo hommoo

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Toki se vaihto onnistuu imemälläkin. Tosin letkun irrottamalla valuu ainetta pois myös pumpusta hieman.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          Originally posted by zener View Post
                          Tehostajan nesteiden vaihto on ihan helppoa. Pumpulta säiliön tuloputken banjo auki ja vanhat nesteet valuttaa astiaan. Sitten uusilla tiivisteillä banjopultti kiinni ja säiliö täyteen nestettä. Auto käymään ja rattia kääntelemään ääriasennosta toiseen. Nestettä tietenkin lisäillen tarvittaessa.
                          Originally posted by Zippaaja View Post
                          Eli tarvitsen uudet öljyt (ilmeisesti jotain tiettyä?) ja uudet tiivisteet banjoihin, jotta balalaikka soi taas niinkuin pitää. Tuolla oli joku ilmeisesti ruiskulla imeskellyt säiliön kautta vanhoja ulos ja sitten laittanut uutta. Mahtaakohan tuossa keinossa olla mitään järkeä?
                          Tuo on juuri helpoin ja yksinkertaisin homma -> letkut auki ja öljyt veks. Itsellähän tosin tuli väkisinkin kaikki öljyt pois, kun moottori vaihdettiin ja tehostajakin oli irti jne. Motonetista saa oikein BMW:n omaa haitekki-öljyä - en muista enään merkkiä, mutta valkoinen puteli vihreällä korkilla ja nimenomaan bemarin ensiasennus-kamaa tietääkseni. Tosin samahan se nyt on, että mitä tehostajan öljyä sinne periaatteessa laittaa.

                          Joskus yhdestä E30:stä kusi kokoajan stefat pihalle tehostajasta litkut, niin kaadoin aivan normi moottoriöljyä sen aikaa, kun sain uuden hammastangon ja hyvin toimi sekin siellä
                          Last edited by Rockford; 25-12-2010, 12:04.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • MasaTDS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1606
                            • Tampere

                            Originally posted by Rockford View Post
                            Tuo on juuri helpoin ja yksinkertaisin homma -> letkut auki ja öljyt veks. Itsellähän tosin tuli väkisinkin kaikki öljyt pois, kun moottori vaihdettiin ja tehostajakin oli irti jne. Motonetista saa oikein BMW:n omaa haitekki-öljyä - en muista enään merkkiä, mutta valkoinen puteli vihreällä korkilla ja nimenomaan bemarin ensiasennus-kamaa tietääkseni. Tosin samahan se nyt on, että mitä tehostajan öljyä sinne periaatteessa laittaa.

                            Joskus yhdestä E30:stä kusi kokoajan stefat pihalle tehostajasta litkut, niin kaadoin aivan normi moottoriöljyä sen aikaa, kun sain uuden hammastangon ja hyvin toimi sekin siellä
                            Nesteeksi sopii automaattivaihteistoöljy,dexron II tai III luokituksella,vanhat öljyt pois avaamalla esim.pumpulta letkuliitos,sitten koneet tulille ja rattia käännellen aikansa on kaikki liemet tulleet ulos,uudet sisään niin paljo kun menee törpöstä,käyntiin ja rattia käänteleen rauhallisesti laidasta laitaan,kunnes ei muodostu enää vaahtoa nesteen pintaan ja ohjaus on kutakuinkin äänetön myös ääriasennossa.Ja näin on homma tehty.
                            E24 635csi
                            M-B W140
                            Citroen c4 coupe
                            H-D sportster chopper

                            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                            www.mpanet.fi

                            Comment

                            • Zippaaja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 1140
                              • Pieksämäki

                              Sitten nyt tuo hifi ratkaisu. Mitenkä saan parhaiten tuohon mp3:t soimaan. Vai onko tämä nyt niitä kysymyksiä mistä saa niskalaukauksen, kun niin loppuun käsitelty.

                              Lähinnä siis tahtoisin tietää, onko minkäänlaista adapteria tai vehjettä minkä voin ostaa tuohon autoon, että bmw oma cd soitin jäis toimintaan.
                              Kovvoo hommoo

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Zippaaja View Post
                                Sitten nyt tuo hifi ratkaisu. Mitenkä saan parhaiten tuohon mp3:t soimaan. Vai onko tämä nyt niitä kysymyksiä mistä saa niskalaukauksen, kun niin loppuun käsitelty.

                                Lähinnä siis tahtoisin tietää, onko minkäänlaista adapteria tai vehjettä minkä voin ostaa tuohon autoon, että bmw oma cd soitin jäis toimintaan.
                                Tuolla kimppatilauksissa on juuri tällä hetkellä keskustelua boxista, johon voi tökätä MP3:n, USB-tikun tai muistikortin. Kyseinen laite tulee CD-vaihtajan johtojen väliin. Jotain rajoitteita siinä ilmeisesti on, mutta eiköhän ne täsmenny tulevaisuudessa.

                                Jos autossa on pelkkä business-soitin ilman näyttöä, niin aika moni on korvannut sen aivan tavallisella 1DIN kokoisella CD-soittimella.


                                Ohjaustehostinöljyihin sen verran, että nesteenä tulee käyttää sitä, mitä korkissa lukee. Jos lukee ATF, niin sitten vaan vaikka Valvolinen Dexron kolmosta, mutta jos lukee CHF-11S, niin sitten Motonetistä haet Febin tehostinöljyä. On vihreässä litran pullossa, KLIK.

                                Vaihtaminen ehkä järkevintä, kuten aiemmin mainittu, mutta jos nesteet on tarkoitus vaihtaa, eikä mitään oireita ole sitä ennenkään ollut, niin silloin on fiksumpaa vain ottaa ne nesteet ulos, mitä säiliöstä tulee, laittaa uudet tilalle, pyörittää rattia, vielä kerran tyhjentää ja sitten uudet tilalle taas.
                                Last edited by Ramzez; 25-12-2010, 17:56.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎